Zdravím všechny,
podařilo se někomu legálně nainstalovat kouli na e-golfa? Přivezl jsem z německa krásný kousek, ročník 2019, najeto 25000 ... při registraci na městskym úřadě mi ochotný pán nabídnul že mi tam napíše i tažné zařízení. Posléze ale zjistil že v německých paírech nejsou uvedeny váhy (max nebržděná, bržděná a max soupravy). Chce po mě nějaký papír. Jakýkoliv. Odkázal mě na homologační oddělení volkswagnu v Praze, tam se ale nedá volat, tak jsem poptal emailem. Zatím bez odezvy. Na občasný odvezení harampádí do sběrnýho dvora, nebo plachetničky k vodě by se vozík hodil. Kufr to má fakt malej.
Díky za jakoukoliv zkušenost,
Petr
Tažné zařízení pro e-Golf 2019
Moderátor: Josef
Re: Tažné zařízení pro e-Golf 2019
e-Golf nie je homologovany na tahanie privesu, takze ti to ani nikto to technicaku nezapise.
VW eGolf 2019
Skoda Citigo iV 2020
Skoda Citigo iV 2020
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tažné zařízení pro e-Golf 2019
Ano, to je v ČR odpověď číslo 1. Pak je to možné řešit jako u Nissan eNV200, kde sice taky není v papírech a homologaci (se šetřilo, no) ale je tam celá příprava na montáž tažného. Takže jsou u nás lidi, co na eNV200 kouli mají. Viz diskuse zde na fóru.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Tažné zařízení pro e-Golf 2019
Ahoj, já jsem si tím prošel a nelze to legalizovat. Nicméně mám tažné, funguje vše perfektně. Občas za to hodím i káru, ale spíš jen tady po vesnici
Primárně využívám jako držák kol. Už jsem s tím absolvoval i první technickou teď a bez problémů - do poznámky dopsali, že je to koule pouze pro držák kol. Do velkého TP mi nechtěli zapsat ani s nulovým zatížením káry - je to takový logický fail a dle zákonů tam nenašli oporu.
Montoval jsem si vše sám, kódoval mi to kamarád.
Primárně využívám jako držák kol. Už jsem s tím absolvoval i první technickou teď a bez problémů - do poznámky dopsali, že je to koule pouze pro držák kol. Do velkého TP mi nechtěli zapsat ani s nulovým zatížením káry - je to takový logický fail a dle zákonů tam nenašli oporu.
Montoval jsem si vše sám, kódoval mi to kamarád.
Re: Tažné zařízení pro e-Golf 2019
Zdravím všechny
Rád bych ještě poptal zkušenosti ohledně tažného na e-Golfa (100kW) - je mi jasné že ofiko to zřejmě nejde, ale máte prosím nkědo zkušenost, zda tažné z ekvivaltního fosilního Golf VII hatch pasuje fyzicky do E-Golf ?
Případně typ tažného prokazatelně namontovaného do e-Golf ? (pokud musí být to "železo" už speciální pro e-golf)
Myslím, že montáž zvlasnu bez problému svépomocí.
Ještě budu muset případně pořešit kódovaní ... tušíte prosím jak složité je to TZ nakódovat ?
PS: mám to primárně na nosič na kola a 3x za rok s vozíkem do 2 km vzdáleného sběrného dvora ...
Děkuji za odpovědi, Aleš
Rád bych ještě poptal zkušenosti ohledně tažného na e-Golfa (100kW) - je mi jasné že ofiko to zřejmě nejde, ale máte prosím nkědo zkušenost, zda tažné z ekvivaltního fosilního Golf VII hatch pasuje fyzicky do E-Golf ?
Případně typ tažného prokazatelně namontovaného do e-Golf ? (pokud musí být to "železo" už speciální pro e-golf)
Myslím, že montáž zvlasnu bez problému svépomocí.
Ještě budu muset případně pořešit kódovaní ... tušíte prosím jak složité je to TZ nakódovat ?
PS: mám to primárně na nosič na kola a 3x za rok s vozíkem do 2 km vzdáleného sběrného dvora ...
Děkuji za odpovědi, Aleš
Re: Tažné zařízení pro e-Golf 2019
Ahoj, vše je naprostý standard (včetně tažné sady) - jak samotné tažné, tak montáž, tak kódování. Vše proběhlo jednoduše jako u jakéhokoliv jiného golfu mk7
.
Re: Tažné zařízení pro e-Golf 2019
K tématu. U nás to nejde. Protože zastoupení wv v ČR si nenechalo homologovat vodorovné zatížení. Počítali že by o to nebyl zájem pro tak málo kusů. Naštěstí, ale udělali homologaci pro vertikální zatížení a zatížení střechy.
Takže lze mít nosič kol i zahrádku.
Mám originál tažné pro nosič kol a zavazadel. V roce 2020 to stalo i s prací cca 25tis. Kódování vše jak u klasického tažného.
Mám ho i zapsané v ORV jako klasické tažné. Podle techniků na STK to asi nezapsali ideálně. Zapsali to jako klasické tažné. Ale je to taková vzácnost že jim to nelze vyčítat.
Jinak konstrukčně není u uchycení žádný rozdíl a v jiných státech e golfy mají tažné 1000kg. Je to je legislatni problém.
Tahal jsem s tím i 1200kg.
Takže lze mít nosič kol i zahrádku.
Mám originál tažné pro nosič kol a zavazadel. V roce 2020 to stalo i s prací cca 25tis. Kódování vše jak u klasického tažného.
Mám ho i zapsané v ORV jako klasické tažné. Podle techniků na STK to asi nezapsali ideálně. Zapsali to jako klasické tažné. Ale je to taková vzácnost že jim to nelze vyčítat.
Jinak konstrukčně není u uchycení žádný rozdíl a v jiných státech e golfy mají tažné 1000kg. Je to je legislatni problém.
Tahal jsem s tím i 1200kg.
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 149
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tažné zařízení pro e-Golf 2019
Kolik kg lze to tážné vertikálně zatížit? Diky
