Čínská destrukce evropského trhu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4311
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Josef » pát 04. dub 2025 21:52:49

Ano 3 ze 120 továren, to je hrůza :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Blazer_cz
Příspěvky: 37
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Blazer_cz » sob 05. dub 2025 7:54:41

Josef píše:Ano 3 ze 120 továren, to je hrůza :)


Wau... takže celý koncern Volkswagen měl 48 výrobních závodů v roce 2023, ale jen Audi jich má dle vás 120. Tedy teď už jen 117 :D
BYD Seal 230kW, Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4311
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Josef » sob 05. dub 2025 8:39:05

Podle dostupných informací má koncern Volkswagen po celém světě přibližně 114 až 119 výrobních závodů. Tyto závody se nacházejí v 17 evropských zemích a v dalších 10 zemích v Severní a Jižní Americe, Asii a Africe.

V říjnu 2024 oznámila společnost plány na uzavření nejméně tří továren v Německu, konkrétně v Osnabrücku, Drážďanech a Emdenu, což by vedlo k propuštění tisíců zaměstnanců a snížení mezd o 10 % pro zbývající pracovníky. V prosinci 2024 bylo rozhodnuto o ukončení výroby v "Transparentní továrně" v Drážďanech na konci roku 2025. Kromě toho Volkswagen plánoval uzavřít svůj závod v Nankingu v Číně v reakci na klesající poptávku po vozech se spalovacími motory - což se nikde moc nezmiňuje, že jde o spalováky.

V únoru 2025 byla definitivně uzavřena továrna Audi Brussels v Belgii, poté co se nepodařilo najít kupce, tedy jediná zavřená Audi továrna.

Pokud vás baví prudit, můžeme to celé smazat, nemá smysl ze sebe dělat hloupého, když si fakta jistě dohledáte sám.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Blazer_cz
Příspěvky: 37
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Blazer_cz » sob 05. dub 2025 22:49:29

Google i Wikipedie mluví jen o 16 výrobních montovnách Audi. To jsou ty místa kde ty auta montují. Né každý dodavatel. By mne tedy zajímalo kde jste přišel k těm 120 výrobnám i když berete celý koncern.
Naposledy upravil(a) Blazer_cz dne sob 05. dub 2025 22:54:48, celkem upraveno 1 x.
BYD Seal 230kW, Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4311
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Josef » sob 05. dub 2025 22:53:01

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Blazer_cz
Příspěvky: 37
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Blazer_cz » sob 05. dub 2025 22:58:54

Aha.. takže vy do toho počítáte nejen celý koncern, ale i vývoj sw, inovace a další přidružené podniky. Proto mluvíme každý v jiných číslech. Já řešil jen ty finální montovny z kterých vyjíždí auta.
BYD Seal 230kW, Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4311
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Josef » ned 06. dub 2025 10:48:52

I tak těch zelených Production site je poměrně hodně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Blazer_cz
Příspěvky: 37
Registrován: stř 10. dub 2019 0:16:57
Bydliště: Olomouc

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Blazer_cz » ned 06. dub 2025 23:28:21

Ne. Pořád je to blbost. V Česku tam zobrazují čtyři zelené kolečka. Jedno tak bude Škodovka. Co jsou tedy ty zbylé? Prostě koncern má jen 48 výrobních montoven a né 120 jak vám tady podkládají. Přiznejte si to. A zavřené 3 montovny ze 48 už nezní tak dobře, jak ze 120.
BYD Seal 230kW, Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4311
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Čínská destrukce evropského trhu

Příspěvekod Josef » pon 07. dub 2025 7:43:39

Že vás to baví. Tohle je dělání z běžné rutiny, která kopíruje vývoj na trhu, senzaci a jednak z těch jmenovaných nezavřeli ani jednu, zatím.

Volkswagen Osnabrück, založen 1874, je pobočka mnoha značek specializující se na malé a velmi malé série, jako jsou kabriolety a roadstery, tedy spalováky. VW Emden, založen 1964, také velmi starý závod, donedávna vyráběl Passaty, od roku 2022 vyrábí ID.4 a ID.7. Je to jedna z největších továren a zaměstnává skoro 9000 lidí. VW Drážďany se "zavíraly několikrát", vznikala zde vlajková loď VW Phaeton. Náklady na výrobu byly násobně větší, než se utržilo prodejem aut. Vždy to byla problémová fabrika.

Celkově přebujelý VW s neefektivními provozy musí rapidně snížit náklady a připravit se na přechod na elektromobilitu, tedy nic jiného nezbývá, než se zbavit toho, co nevydělává a je zastaralé.


https://www.volkswagen-newsroom.com/en/osnabrueck-3736
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... plant-5913
https://en.wikipedia.org/wiki/Transparent_Factory
Audi Q4 Sportback e-tron 50