Čínská destrukce evropského trhu
Moderátor: Josef
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 144
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Čínská destrukce evropského trhu
Zdravím, tak jak vidíte jak toto dopadne?
Je zřejmé, že Čína je a bude schopná dodávat levnější auta ve stejné kategorii/kvalitě. Ale přesto si zatím na evropském trhu myslím celkem láme zuby oproti původním předpokladům. Evropani zjevně k BYDu a dalším čínským značkám prozatím nemají takovou důvěru (a ne že by se tito o evropský trh nesnažili). To se ale může zlomit s příchodem ještě dostupnějších elektroaut.
Osobně si myslím, že VW ID.7 je v tomto ohledu naprosto klíčové auto a pokud ho bude VW schopen rozumně dodávat, tak tím vypálí rybník snaze čínanů dodávat sem podobně velká auta a zůstane jim segment levnějších aut. Ale přijde mi, že to teď může dopadnout úplně jakkoliv.
Pomíjím samozřejmě Teslu s její současnou cenovou politikou (a prodejním výsledkům), která zastavení čínské invazi také jistě pomáhá a tím myslím nepřímo částečně zachraňuje i budoucnost samotných evropských automobilek.
Docela slušně o těchto tématech vypráví tento kanál:
https://www.youtube.com/@electricviking
Maník sice generuje několik videí za den, ale má to podle mě stále hlavu a patu.
Je zřejmé, že Čína je a bude schopná dodávat levnější auta ve stejné kategorii/kvalitě. Ale přesto si zatím na evropském trhu myslím celkem láme zuby oproti původním předpokladům. Evropani zjevně k BYDu a dalším čínským značkám prozatím nemají takovou důvěru (a ne že by se tito o evropský trh nesnažili). To se ale může zlomit s příchodem ještě dostupnějších elektroaut.
Osobně si myslím, že VW ID.7 je v tomto ohledu naprosto klíčové auto a pokud ho bude VW schopen rozumně dodávat, tak tím vypálí rybník snaze čínanů dodávat sem podobně velká auta a zůstane jim segment levnějších aut. Ale přijde mi, že to teď může dopadnout úplně jakkoliv.
Pomíjím samozřejmě Teslu s její současnou cenovou politikou (a prodejním výsledkům), která zastavení čínské invazi také jistě pomáhá a tím myslím nepřímo částečně zachraňuje i budoucnost samotných evropských automobilek.
Docela slušně o těchto tématech vypráví tento kanál:
https://www.youtube.com/@electricviking
Maník sice generuje několik videí za den, ale má to podle mě stále hlavu a patu.
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Jo generovani videi prectenim casto ciste hypovych clanku a press releasu. Skoro zadna vlastni analiza. No ten jeste aspon cte sam, ostatni to davaji precist robotu s nejakymy video smyckami.
Je to proste ztrata casu. To co on tam rekne v 5 videi za den, da se umistit do par odstavcu textu s odkazy. Jen ze na tom na reklamach nevydelas.
Me se vic libi CleanerWatt a Limiting Factor - jsou to sice tesla fany ale jsou schopni vucucat analitiku z casto klamavych vyroku teslackych sefu.
Co se tyce cinske destrukce. To se zatim nekona. Lakome dovozci to o moc levnej neprodavaji - a tak cena odpovida kvalite. I kdyz u EV jsou dulezite baterky a cinane v tom maji naskok. Ale dokud nezavedou vyroby primo v Evrope moc v tom nepostoupi. Tesla ma vetsi potencial v tom to smeru. Vyrobu uz ma.
Je to proste ztrata casu. To co on tam rekne v 5 videi za den, da se umistit do par odstavcu textu s odkazy. Jen ze na tom na reklamach nevydelas.
Me se vic libi CleanerWatt a Limiting Factor - jsou to sice tesla fany ale jsou schopni vucucat analitiku z casto klamavych vyroku teslackych sefu.
Co se tyce cinske destrukce. To se zatim nekona. Lakome dovozci to o moc levnej neprodavaji - a tak cena odpovida kvalite. I kdyz u EV jsou dulezite baterky a cinane v tom maji naskok. Ale dokud nezavedou vyroby primo v Evrope moc v tom nepostoupi. Tesla ma vetsi potencial v tom to smeru. Vyrobu uz ma.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Osobne si myslim, ze Cinske znacky to tu brzo zvalcuji, pokud jim EU nezavede eko cla (jedno jestli ekologicke/ci ekonomicke). Evropske znacky jeste nepochopily ze jim ujel vlak s EV a marne doufaji ze zrusenim zakazu prodeje ICE se zachrani (mozna jo v ramci EU o par let, ale mimo uz nic neprodaj). Uz ted jsou klasicke znacky cinske (Volvo / Mercedes / Smart / .. navic vyrabi komplet baterky pro EV / tesla pro EU mimo Y longrange.
Myslim ze mladsi generaci (25 a min) uz bude jedno jestli je to z Evropy ci jinde. Kdyz to bude levnejsi a stejne funkcni/kvalitni +- . Elektronika je toho dukazem.
Tim nerikam ze vse musi byt z EU - sam mam i korejske auto a nakousnuty telefon
PS: To ze se sem doveze v jednotlivych dilech a pak jen sesroubuje pro razitko “Made in EU”, neberu za vyrobu v EU.
Myslim ze mladsi generaci (25 a min) uz bude jedno jestli je to z Evropy ci jinde. Kdyz to bude levnejsi a stejne funkcni/kvalitni +- . Elektronika je toho dukazem.
Tim nerikam ze vse musi byt z EU - sam mam i korejske auto a nakousnuty telefon

PS: To ze se sem doveze v jednotlivych dilech a pak jen sesroubuje pro razitko “Made in EU”, neberu za vyrobu v EU.
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Stále myslím rozhoduje množství servisních míst. Jinak Čína je rozhodně napřed a už se tlačí 800V a za levno.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (100+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Před 10lety ve firmě na parkovišti dominovala značka VW, Rover, Suzuki a jeden prodloužený Superb
. Ale všichni už měli e-skútr. Když se na to parkoviště podívám teď, tak polovina je EV, z těch EV ani jedno není z globální značky. U půlky z nich jsem ani netušil, že taková značka je (ono to přečíst z toho rozsypaného čaje je těžký). Ale hlavně, EV velikosti Octavie s interiérem, za který by se nemusela stydět A6, perfektní mobilní aplikací tam vyjde na částku, za kterou si tady pořídím sotva lepší Fabii. Ano ty auta trochu více smrdí plastem, mají lokální čínské gumy, nemají e-call ale prostě jsou schopní tohle navrhnout, vyrobit a prodat za směšný peníz.
To co se zde "zatím" prodává mi spíše přijde, že už jsou modely co u nich nikdo nechce. A ani se nedivím, že to Škoda zabalila, protože ručičkové budíky začínají být retro už i v mini vozech.
Takže se máme na co těšit.

To co se zde "zatím" prodává mi spíše přijde, že už jsou modely co u nich nikdo nechce. A ani se nedivím, že to Škoda zabalila, protože ručičkové budíky začínají být retro už i v mini vozech.
Takže se máme na co těšit.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Je to az nejak moc ruzove. Hlavne o castce - v Cine mozna jo, ale v EU pochybuji. Snad individualni dovoz, nevim jak tam s homologaci.
No a pak to neumi drzet poradne v pruhu, tempomat zpomaluje v mirnych obloucich, porad pipa, appka v cinstine, spousta chyb, mapy v navigaci jen cina, nejsou adaptivni svetlomety. Jeste u tich levnejsich kousku byva divny podvozek. U drazsich zas moc mekky. O servisu uz rikaly.
Ale jo homologovana auta pulku tech nedostaku mit nebudou ale cena zase nebude o moc lepsi.
No a pak to neumi drzet poradne v pruhu, tempomat zpomaluje v mirnych obloucich, porad pipa, appka v cinstine, spousta chyb, mapy v navigaci jen cina, nejsou adaptivni svetlomety. Jeste u tich levnejsich kousku byva divny podvozek. U drazsich zas moc mekky. O servisu uz rikaly.
Ale jo homologovana auta pulku tech nedostaku mit nebudou ale cena zase nebude o moc lepsi.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Já popisoval situaci v Číně...
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Včera jsem byl v Německu že si koupím BYD a bylo mi řečeno po tom co zjistili že jsem Čech, že mi jej nesmí prodat. S odůvodněním že to je nějaké nové pravidlo Evropské unie. Prý si ho mám koupit u nás. Vzhledem k tomu že u nás není, tak prý mám čekat.
Tak takhle nějak krom Cla se EU brání Číňanům. Jen se o tomhle nemluví. Možná proto TOP Drive club se mi už od května neozval s poptávkou vozu u nich. Možná proto jiný Německý prodejce ani nekomunikuje když jsem se jej ptal na koupi vozu u něj. Docela mne ta EU sere
Tak takhle nějak krom Cla se EU brání Číňanům. Jen se o tomhle nemluví. Možná proto TOP Drive club se mi už od května neozval s poptávkou vozu u nich. Možná proto jiný Německý prodejce ani nekomunikuje když jsem se jej ptal na koupi vozu u něj. Docela mne ta EU sere
BYD Seal 230kW, Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Každý si nějak musí chránit trh. Možná je pro vás čas se přesunout více na východ, kde není EU, tam s nákupem BYD problém nebude.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Co má společného ochrana trhu s tím, že je zde porušeno jedno ze základních pravidel EU. Zrovna takové kterým se EU ráda chlubí. Volný trh! Který Zaručuje volný pohyb zboží, služeb, osob a kapitálu na celém území EU – tzv. „čtyři svobody“ Takže i pro ty méně chápavě. Pokud se to prodává na území EU, tak si to můžete koupit. Očividně to ale není pravda. Stále jsme pro ně východní blok.
BYD Seal 230kW, Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Pokračování shánění vozidla BYD.
Po odmítnutí prodeje nového auta v Německu, jsem sháněl dál. Již jsem ale nejezdil k prodejci a řešil nákup přes mejly a nebo telefonicky. Scénář byl většinou podobný. Po poptání nového vozidla (Rakousko/Německo) které prodejce nabízel a oznámení že jsem z Česka, tak většinou následovala odpověď že vozidlo je už prodáno. Co na tom že dané vozidlo na internetu nabízeli ještě další 2 měsíce. Takhle jsem dopadl asi 8x. Nakonec přes Českého dovozce Carvago se mi podařilo jedno vozidlo sehnat, ale bohužel jen rok starou předváděčku. Nové auto si Český občan přece nemůže dovolit chtít. A to jsem si říkal že bych už klidně vzal modernizovanou verzi Seal25. Při tom jsem mimochodem zjistil, že prý se zrovna dělá homologace tohoto nového modelu, ale že to EU úmyslně brzdí. Odhad dostupnosti těchto nových modelů bude nejdříve 3Q tohoto roku, ale spíše 4Q. Odhadovali podle BYD Tang EV, kterému se takhle dlouho už ta homologace táhne (a ještě není).
Každopádně Seal už mám konečně doma. Trvalo to od podpisu smlouvy jen skoro dva měsíce.... jen...
Po odmítnutí prodeje nového auta v Německu, jsem sháněl dál. Již jsem ale nejezdil k prodejci a řešil nákup přes mejly a nebo telefonicky. Scénář byl většinou podobný. Po poptání nového vozidla (Rakousko/Německo) které prodejce nabízel a oznámení že jsem z Česka, tak většinou následovala odpověď že vozidlo je už prodáno. Co na tom že dané vozidlo na internetu nabízeli ještě další 2 měsíce. Takhle jsem dopadl asi 8x. Nakonec přes Českého dovozce Carvago se mi podařilo jedno vozidlo sehnat, ale bohužel jen rok starou předváděčku. Nové auto si Český občan přece nemůže dovolit chtít. A to jsem si říkal že bych už klidně vzal modernizovanou verzi Seal25. Při tom jsem mimochodem zjistil, že prý se zrovna dělá homologace tohoto nového modelu, ale že to EU úmyslně brzdí. Odhad dostupnosti těchto nových modelů bude nejdříve 3Q tohoto roku, ale spíše 4Q. Odhadovali podle BYD Tang EV, kterému se takhle dlouho už ta homologace táhne (a ještě není).
Každopádně Seal už mám konečně doma. Trvalo to od podpisu smlouvy jen skoro dva měsíce.... jen...

BYD Seal 230kW, Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Zajímavá zkušenost. Proč jste nešel do výkonnější a levnější Tesly 3, alespoň s nějakým servisem u nás?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Protože cenově v dané výbavě není levnější a výkon 230kW mi bohatě dostačuje. Zároveň je mi proti srsti strohý interiér Tesly a absence páček za volantem je úplná stopka. Servis kousek za hranicemi v Rakousku je pro mne blíže než Praha.
BYD Seal 230kW, Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Re: Čínská destrukce evropského trhu
OK chápu, já bych si TM3 také nevybral. Má BYD předehřev baterií?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Mám dojem že manuální předehřev nemá. Aspoň jsem ho zatím nenašel. Na netu ale cosi píší, že by měl přibýt časem s OTA aktualizací.
BYD Seal 230kW, Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Tady pan dovez přímo z Číny
Ale politické názory u pana docela kontroverzní oproti te koupe. Honza koukám zíral. Nicméně to zveřejnil

Ale politické názory u pana docela kontroverzní oproti te koupe. Honza koukám zíral. Nicméně to zveřejnil

ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
- xlfd
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čínská destrukce evropského trhu
Ten majitel vypadá, že to auto používá "jako spalovák" a moc o něm neví.
A ten konec byl dost ostrý.
A ten konec byl dost ostrý.
Aktuálně: elektrokolo s nákladním vozíčkem
Vyzkoušeno/nevlastněno: BMW i3, Fiat 500e, Hyundai Kona, Tesla S, Tesla 3, Škoda Citigo-e, Škoda Enyaq, WV e-golf
Vlastněno v minulosti: Peugeot Ion
Vyzkoušeno/nevlastněno: BMW i3, Fiat 500e, Hyundai Kona, Tesla S, Tesla 3, Škoda Citigo-e, Škoda Enyaq, WV e-golf
Vlastněno v minulosti: Peugeot Ion