Ohřev baterie musí udělat výrobce, to se nedá externě přes OBDII.
TM3 má křivku jakou má a odpovídá to grafu, nad 60% už to není žádný zázrak, konkurence je už na tom lépe.
Mercedes EQA
Moderátor: Josef
Re: Mercedes EQA
Máš stejný graf nabíjení pro tu EQA ?
Buď ji sem dej nebo mi ji pošli.
Buď ji sem dej nebo mi ji pošli.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Mercedes EQA
Konkurencí jsem myslel například Hyundai nebo Kia s napětím 800V, Mercedes je pozadu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Protože bych chtěl 4x4, tak uvažuji o verzi EQA 300 4Matic. Zatím jsem ve fázi jednání, protože jsou dvě možnosti, buď koupit skladovku a spokojit se s barvou jaká je a nebo počkat, prodejce řekl "6-12 měsíců, ale spíše těch 12 měsíců".
Každopádně s modelem 4x4 to znamená opustit zónu malých spotřeb (Niro/Kona). Trend je evidentní, všechna nová auta mají spotřeby o 30% vyšší (Ioniq 5/EV6). Ano jsou větší a těžší a ta efektivita provozu versus cena je prostě jinde. EV6 mě moc nebere, Ioniq 5 exterier je super, vnitřek mě už moc neoslovuje. Když jsem pak začal porovnávat spotřeby, tak jsem si říkal, že už je pak opravdu jedno, zda to bere 19 nebo 22 kWh/100 km u auto stojících cca 1,6 mil. Je taky možné, že nakonec vyberu něco jiného a dám spíše na srdeční výběr, protože spotřeba bude už druhotná. Byly to fajn roky s malými náklady, ale ta doba evidentně končí a za cenu prací 2500,- Kč/hod. (Kia) už mohu jezdit v Jaguáru (servisní interval 2 roky/30 tis. km).
Každopádně s modelem 4x4 to znamená opustit zónu malých spotřeb (Niro/Kona). Trend je evidentní, všechna nová auta mají spotřeby o 30% vyšší (Ioniq 5/EV6). Ano jsou větší a těžší a ta efektivita provozu versus cena je prostě jinde. EV6 mě moc nebere, Ioniq 5 exterier je super, vnitřek mě už moc neoslovuje. Když jsem pak začal porovnávat spotřeby, tak jsem si říkal, že už je pak opravdu jedno, zda to bere 19 nebo 22 kWh/100 km u auto stojících cca 1,6 mil. Je taky možné, že nakonec vyberu něco jiného a dám spíše na srdeční výběr, protože spotřeba bude už druhotná. Byly to fajn roky s malými náklady, ale ta doba evidentně končí a za cenu prací 2500,- Kč/hod. (Kia) už mohu jezdit v Jaguáru (servisní interval 2 roky/30 tis. km).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Pokud máte jasno v tom, že to bude vaše poslední auto, tak bych si udělal radost a řídil se jen srdcem. Určitě pak na stará kolena někde v pečovatelském ústavu bude příjemnější, když budete mít vzpomínky na to v jakém hezkém autě jste jezdil, než na to jak úsporné jste jezdil
Re: Mercedes EQA
Pokud by měl někdo zájem o EQC, tak mi dnes dorazila nabídka pěkně vybaveného nového auta 4x4 s 300 kW výkonem za 1.8 mil. Kč včetně DPH. Ceny skladovek jdou o 12% dolů od 1.4.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Domů jsme pořídili klasikou EQA 250, ceny už jsou rozumné za lehce ojeté. Navigace je ve srovnání s Audi Q4 lepší, spotřeba o něco nižší, ale tak výrazné to není. Je to o něco tišší a do kabiny neproniká umělý zvuk, to mi na Q4 vadí. Co mě překvapilo je nabíjení. Přestože Q4 2022 hlásá nabíjení 125 kW a tento model EQA 100 kW, v praxi člověk zjistí, že Mercedes nabije většinou rychleji, tedy mezi 20-80% znatelně. Dokonce i nové Q4 modely, které mají až 170 kW Mercedes neporazí. Vysvětlení je jednoduché a je hned vidět na křívkách nabíjení nad 50% kapacity baterie. Jak vidno, maximální výkon nabíjení není všechno.
Average charging speed 10-90% 90.5 kW
Average charging speed 10-80% 95.8 kW
Average charging speed 10-90% 82.0 kW
Average charging speed 10-80% 90.1 kW
Average charging speed 10-90% 90.5 kW
Average charging speed 10-80% 95.8 kW
Average charging speed 10-90% 82.0 kW
Average charging speed 10-80% 90.1 kW
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Zajímavou zkušenost jsme udělali na výletě na vysílač Praděd, když jsme sjížděli dolů. Bylo jasné, že prvních 10 km je hlavně o rekuperaci, ale že to bude tak účinné jsem nečekal. Na začátku 38 %, po 10 km 42 %. První spotřebu 0,01 kWh/100 km auto vykázalo po ujetí 44 km. Spotřeba Praha-Praděd 19 kWh/100 km, zpět 15 kWh/100 km. Trasa celkem 295 km, z toho 120 km dálnice rychlostí 130 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Josef píše:Zajímavou zkušenost jsme udělali na výletě na vysílač Praděd, když jsme sjížděli dolů. Bylo jasné, že prvních 10 km je hlavně o rekuperaci, ale že to bude tak účinné jsem nečekal. Na začátku 38 %, po 10 km 42 %. První spotřebu 0,01 kWh/100 km auto vykázalo po ujetí 44 km. Spotřeba Praha-Praděd 19 kWh/100 km, zpět 15 kWh/100 km. Trasa celkem 295 km, z toho 120 km dálnice rychlostí 130 km/h.
Nějaký pátek už jezdíte. Jaký mate názor? Také uvažují ale 4x4
Děkuji
Re: Mercedes EQA
Jezdí s tím žena, každopádně jsme s tím spokojeni. Spotřeba výborná, slušně odhlučnění, dojezd v tomto období kolem 450 km. Nabíjecí křivka je poměrně plochá, takže fajn na nabíjení 20-80%. Model 4x4 už bude mít vyšší spotřebu, ale lepší jízdní vlastnosti. Nenarazili jsme na žádný problém. Jediné co mi vadí je prohlídka každý rok i když po 25 tis. km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mercedes EQA
Dekuji za odpověď, kolik chtějí za prohlídku v mercedesů?
Re: Mercedes EQA
Ještě jsme nebyli, ale bude silně záležet na místě prohlídky, jen Praha - Brno je rozdíl 30%. Počítám, že ale náklady mimo Prahu budou podobné jako pro Hyundai/Kia. Doplním, že za 20 tis. Kč jsme prodloužili záruku o 2 roky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50