Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2005
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Lama » úte 15. říj 2024 15:40:13

Josef píše:Ano, je to klasický 3F kabel 3x16A dá bez problému.

"PavelKona39" ale potřebuje 1x 32A, jelikož má v autě pouze 1F nabíječku a chce nabíjet 7,2kW.
Myslím si, že to není originál kabel k tomuto autu. Já k Ioniqu_28 dostal jednofázový na 32A a ke Koně 3F 32A.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
PavelKona39
Příspěvky: 12
Registrován: pon 16. zář 2024 14:25:06
Bydliště: Rokycansko

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod PavelKona39 » úte 15. říj 2024 18:01:01

Děkuji Lama, dnes mně přišel jednofázový 32 A kabel Teď jsem ho zkoušel 7,2 kW super děkuji za radu.
Kona-39kWh.(2021, DE, 34 t.km)
Kotlick
Příspěvky: 11
Registrován: stř 15. kvě 2024 11:20:47

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Kotlick » úte 05. lis 2024 13:35:34

Pánové, tak KONA 64kW pořízena. Je to r.v. 2020 Nošovice verze Premium.
Potřebuji koupit delší kabel, asi 7,5 m na dobíjení z wallboxu 22kW.
Podle toho, co jsem tady přečetl mi vychází, že mám ideálně koupit 3F 3x32A.
Našel jsem tady na foru doporučení na tenhle od inChanet:
https://inchanet.cz/produkt/standardni- ... p-2-typ-2/

Je to cajk?
Ještě nějaká jiná spolehlivá značka kabelů, kam se podívat?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4216
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Josef » úte 05. lis 2024 13:51:54

Řešil jsem to stejné, ale kupoval jsem kabel (tme.cz) s otevřeným koncem, protože to připojuji do svorkovnice Wallboxu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Benda
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04. lis 2024 5:51:01

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Benda » stř 06. lis 2024 5:57:46

Ahoj,
při pročítání příspěvků mě vždy udivuje znalost teploty baterie. Dá se snad teplota baterie zjistit někde z menu?
Kona 2021 13,1kWh/100
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4216
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Josef » stř 06. lis 2024 6:57:44

Předpokládám, že pouze z OBDII a nějaké aplikace v telefonu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2005
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Lama » stř 06. lis 2024 7:30:27

Kotlick píše:Pánové, tak KONA 64kW pořízena. Je to r.v. 2020 Nošovice verze Premium.
Potřebuji koupit delší kabel, asi 7,5 m na dobíjení z wallboxu 22kW.
Podle toho, co jsem tady přečetl mi vychází, že mám ideálně koupit 3F 3x32A.
Našel jsem tady na foru doporučení na tenhle od inChanet:
https://inchanet.cz/produkt/standardni- ... p-2-typ-2/

Je to cajk?
Ještě nějaká jiná spolehlivá značka kabelů, kam se podívat?

Škoda peněz, stačí Vám škodovácký žlutý kabel na 11kW (víc Kona nevezme) kolem 2 tis. Kč, ale délka je asi 6m (je také lehčí na přenos).
Pokud chcete 32A, pak vidím jeden skoro nový modrý 7,5 m na Bazoši za super cenu 3.500 Kč (Inzerát č. 191564334).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
PavelKona39
Příspěvky: 12
Registrován: pon 16. zář 2024 14:25:06
Bydliště: Rokycansko

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod PavelKona39 » stř 06. lis 2024 9:52:05

Kotlick píše:Zdravím vespolek. Chystám se pořídit starší Konu Electric 64 kW. Nejradši verzi Premium MY 2020.
Dá se někde zjistit podle VIN jestli má 3 fázové nabíjení a Bluelink?
Chci si to nechat dovézt z DE nebo NL, ale ne všichni prodejci tyto informace uvádějí.
Pokud je vyfocená nabíjecí zásuvka, tak jde většinou poznat, kolik fází je určeno k nabíjení. Pokud tam jsou všechny kolíky, tak je to 3 fáz.
Ten Bluelink je ale problém.
Předem díky za info.

Třeba tento by vám mohl vyhovovat i když zbytečně 32A jak píše Lama. Na Bazoši jich je vice.
https://auto.bazos.cz/inzerat/193153017 ... a-22kw.php
Kona-39kWh.(2021, DE, 34 t.km)
Kotlick
Příspěvky: 11
Registrován: stř 15. kvě 2024 11:20:47

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Kotlick » stř 06. lis 2024 10:17:55

Díky pánové za tipy.
Ten modrý vypadá dobře.
Potřebuji minimálně 7,5 metru, je to provizorní řešení, než udělám nové vrata do garáže. A pak ho budu mít jako rezervu na nabíjení venku, když by bylo potřeba.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2005
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Lama » stř 06. lis 2024 10:29:38

Kotlick píše:Díky pánové za tipy.
Ten modrý vypadá dobře.
Potřebuji minimálně 7,5 metru, je to provizorní řešení, než udělám nové vrata do garáže. A pak ho budu mít jako rezervu na nabíjení venku, když by bylo potřeba.

Doporučuji před objednáním si nechat délku potvrdit.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Benda
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04. lis 2024 5:51:01

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Benda » čtv 07. lis 2024 4:42:41

Teplota baterie v Blue linku není a nevím co je OBD-II :roll:
Kona 2021 13,1kWh/100
Kotlick
Příspěvky: 11
Registrován: stř 15. kvě 2024 11:20:47

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Kotlick » čtv 07. lis 2024 10:16:47

Pánové jaké máte zkušenosti s Hyundai autorizákama okolo Ostravy? Jedná se mi o celkový přístup k servisu. Ať tam nejedu a neskončím generální opravou.

Před lety jsem měl špatné reference od několika lidí na Hyundai v Ostravě u Makra, ale jinak nevím.

Přijde mi ta elektrická KONA, tak bych s tím i někam zajel a nechal to zkontrolovat, popř. vyměnit brzdovku a asi i převodový olej.

Napadlo mě i Polsko, protože to mám za barákem, ale ještě jsem se nedíval, jak je to daleko.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4216
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Josef » čtv 07. lis 2024 21:38:20

Benda píše:Teplota baterie v Blue linku není a nevím co je OBD-II :roll:


Audi Q4 Sportback e-tron 50
Kotlick
Příspěvky: 11
Registrován: stř 15. kvě 2024 11:20:47

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Kotlick » čtv 21. lis 2024 9:15:55

Pánové, jak funguje automatické spouštení klimatizace před odjezdem?
Mám v Bluelinku nastaveno Po-Pá odjezd v 5:50 a nahřátí auta na 21 °C, odmrazení čelního skla. Ale dneska žena jela ráno poprvé a nespustilo se to před odjezdem.
Musí být auto na nabíječce/kabelu? Podle mě by to mělo fungovat i bez ne?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2005
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Lama » čtv 21. lis 2024 10:49:59

Kotlick píše:Pánové, jak funguje automatické spouštení klimatizace před odjezdem?
Mám v Bluelinku nastaveno Po-Pá odjezd v 5:50 a nahřátí auta na 21 °C, odmrazení čelního skla. Ale dneska žena jela ráno poprvé a nespustilo se to před odjezdem.
Musí být auto na nabíječce/kabelu? Podle mě by to mělo fungovat i bez ne?

Jako že do včera to fungovalo? Nebo jde o první pokus?
Když to zkusíte pustit přes tlačítko v Bluelinku, tak se klima spustí?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Kotlick
Příspěvky: 11
Registrován: stř 15. kvě 2024 11:20:47

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Kotlick » čtv 21. lis 2024 11:47:10

Lama píše:
Kotlick píše:Pánové, jak funguje automatické spouštení klimatizace před odjezdem?
Mám v Bluelinku nastaveno Po-Pá odjezd v 5:50 a nahřátí auta na 21 °C, odmrazení čelního skla. Ale dneska žena jela ráno poprvé a nespustilo se to před odjezdem.
Musí být auto na nabíječce/kabelu? Podle mě by to mělo fungovat i bez ne?

Jako že do včera to fungovalo? Nebo jde o první pokus?
Když to zkusíte pustit přes tlačítko v Bluelinku, tak se klima spustí?


Jde o první pokus. Ručně jde v app Bluelinku klima pustit, to jsem zkoušel. Ale auto bylo na kabelu.
Dneska na kabelu nebylo a automatická klima se nespustila.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2005
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Lama » čtv 21. lis 2024 14:20:19

Kotlick píše:
Lama píše:
Kotlick píše:Pánové, jak funguje automatické spouštení klimatizace před odjezdem?
Mám v Bluelinku nastaveno Po-Pá odjezd v 5:50 a nahřátí auta na 21 °C, odmrazení čelního skla. Ale dneska žena jela ráno poprvé a nespustilo se to před odjezdem.
Musí být auto na nabíječce/kabelu? Podle mě by to mělo fungovat i bez ne?

Jako že do včera to fungovalo? Nebo jde o první pokus?
Když to zkusíte pustit přes tlačítko v Bluelinku, tak se klima spustí?


Jde o první pokus. Ručně jde v app Bluelinku klima pustit, to jsem zkoušel. Ale auto bylo na kabelu.
Dneska na kabelu nebylo a automatická klima se nespustila.

Já vždy klimu pouštěl ručně přes BlueLink až 5-10 min. před odjezdem (ona běží asi jen 10 minut...)
Je možné, že při plánovaném nabíjení se klima nespustí, pokud se nenabíjí..., budete to muset odzkoušet.
Nebo je možné, že klima se pustila a žena jela o chvilku déle a auto zase vychladlo...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Audis
Příspěvky: 93
Registrován: ned 18. zář 2022 14:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Audis » čtv 21. lis 2024 18:35:28

Lama píše:
Kotlick píše:
Lama píše:Jako že do včera to fungovalo? Nebo jde o první pokus?
Když to zkusíte pustit přes tlačítko v Bluelinku, tak se klima spustí?


Jde o první pokus. Ručně jde v app Bluelinku klima pustit, to jsem zkoušel. Ale auto bylo na kabelu.
Dneska na kabelu nebylo a automatická klima se nespustila.

Já vždy klimu pouštěl ručně přes BlueLink až 5-10 min. před odjezdem (ona běží asi jen 10 minut...)
Je možné, že při plánovaném nabíjení se klima nespustí, pokud se nenabíjí..., budete to muset odzkoušet.
Nebo je možné, že klima se pustila a žena jela o chvilku déle a auto zase vychladlo...



Stará Kona bez Bluelinku spustí v přednastavený čas klimu/topení i když je mimo čas nastavený k nabíjení (nenabíjí se) věřím že u novější to bude obdobně
Hyundai Kona Premium 64kwh 2018
18.12.23 112 xxx km 94,2% SOH
27.11.24 152 xxx km 93,1% SOH
Uživatelský avatar
Pavel159
Příspěvky: 49
Registrován: pát 31. črc 2020 5:50:34
Bydliště: Otrokovice

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Pavel159 » pát 10. led 2025 20:47:53

Možná to tu už bylo, ale pro zajímavost.
Vliv teploty a SoC na degradaci baterie:
Přílohy
142EB785-3A45-433E-9F8A-7C75DA0A38BF.png
Kona EV Style 2020.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4216
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona Nošovice 64kw - Jak na to?

Příspěvekod Josef » sob 11. led 2025 7:47:16

Jak to vysvětlí AI? :)

Tento graf ilustruje přibližné hodnoty mechanického namáhání (stres), který působí na baterii elektrického vozidla (EV) v závislosti na absolutním stavu nabití (State of Charge, SoC) a teplotě. Na ose y je zobrazena intenzita stresu (v rozmezí od 0 do 10), přičemž 0 značí nízký stres a 10 vysoký stres. Na ose x je absolutní SoC v procentech, což reprezentuje úroveň nabití baterie od 0 % do 100 %. Barevné křivky znázorňují tři různé teploty:

Červená křivka (40 °C): Vyšší teplota způsobuje větší stres zejména při vyšším SoC (nad 70 %). Na konci dosahuje maximálních hodnot stresu.
Šedá křivka (20 °C): Při střední teplotě je stres méně výrazný než při 40 °C, ale stále se zvyšuje s rostoucím SoC.
Modrá křivka (0 °C): Nízké teploty způsobují stres hlavně při velmi nízkém SoC (pod 20 %). Stres se ale udržuje na nižších hodnotách při vyšším SoC.
Význam grafu a jeho vysvětlení

Vysoké teploty (40 °C):
Degradační mechanismy při vyšších teplotách zahrnují růst vrstvy SEI (Solid Electrolyte Interphase) a rozklad elektrolytu, což zrychluje nechtěné chemické reakce podle Arrheniovy rovnice.
Tyto procesy vedou k většímu stresu při vysokém SoC, protože více energie je uloženo v baterii, což zvyšuje pravděpodobnost chemické degradace.

Nízké teploty (0 °C):
Při nízkých teplotách je degradace způsobena především mechanickým stresem. Tento stres je spojen s pohybem lithných iontů uvnitř elektrolytu, přičemž při nízkém SoC je množství cyklovatelných iontů omezeno.
Mechanický stres je zvláště výrazný při velmi nízkém SoC, protože anoda a katoda jsou navrženy s přebytkem kapacity pro kompenzaci, což při nízkém nabití vede k větší námaze na elektrolyt.

Střední teploty (20 °C):
Při pokojové teplotě jsou stresové úrovně obecně nižší než při extrémních teplotách. Mechanismy degradace jsou vyvážené mezi chemickými a mechanickými faktory.

Shrnutí
Graf zdůrazňuje, že ideální podmínky pro skladování EV baterií by měly být při středních teplotách a středním SoC (obvykle 40–50 %). Tím se minimalizují jak chemické, tak mechanické stresové faktory, což prodlužuje životnost baterie. Výběr konkrétních parametrů však závisí na typu baterie a její konstrukci.
Audi Q4 Sportback e-tron 50