Renault Scenic e-Tech

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2103
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Renault Scenic e-Tech

Příspěvekod Lama » stř 23. dub 2025 9:17:57

rob.brno píše:
Lama píše:
rob.brno píše:Zdá se palub. nabíječka Renaultu umí nabíjet a měnit výkon nabíjení proporcionálně oproti skokům po 1A.
Jak to mají jiná EV?

Skoky po 1A nedělá auto, ale Wallbox...

...... tím, že WB generuje změnu PWM signálu na řídícím pinu proporcionálně, ne skokově.

Asi Vám nerozumím..., EVSE ve WB je nastaveno po skocích 1A. Nechal jsem si vyrobit WB s plynulou regulací, kde potenciometrem otáčím ale chová se to tak, že do auta to jde po skocích, které jsou tak velké, jak výrobce nastavil. Dříve to bývalo např. 6, 8, 10, 16, 32A. Já chtěl plynule, s ohledem na požadovanou plynulou regulaci s FVE a po komunikaci s výrobcem mám EVSE nastaveno od 0 do 32A po 1A, přestože otáčím plynule.
Z FVE nabíjím tedy tak, že jsem si v autě nastavil nabíjecí proud na MIN a tím mám 3x plynulejší regulaci nabíjení prakticky od 2 do 16A po 0,3A (Kona to takto umí).
Je možné, že se pletu a že ty skoky má na svědomí auto, ale v tom případě bych měl vidět v autě a přes OBD pouze skokové změny, což nevidím (jsou plynulé, např. při pozvolném náběhu nabíjení).
Naposledy upravil(a) Lama dne čtv 24. dub 2025 17:07:37, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (100+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
rob.brno
Příspěvky: 95
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Renault Scenic e-Tech

Příspěvekod rob.brno » čtv 24. dub 2025 16:39:03

"...... tím, že WB generuje změnu PWM signálu na řídícím pinu proporcionálně, ne skokově."

Myšleno, tak, že Scenic nabíjí proporcionálně(ne skokově) a tedy WB musí PWM signál do auta generovat taky proporcionálně, tak jak mu velí střídač na základě volných přetoků.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2103
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Renault Scenic e-Tech

Příspěvekod Lama » čtv 24. dub 2025 17:06:18

rob.brno píše:"...... tím, že WB generuje změnu PWM signálu na řídícím pinu proporcionálně, ne skokově."

Myšleno, tak, že Scenic nabíjí proporcionálně(ne skokově) a tedy WB musí PWM signál do auta generovat taky proporcionálně, tak jak mu velí střídač na základě volných přetoků.

Děkuji za dopřesnění.
Vám to opravdu takto funguje? Nebo je to jen zdání, jak jste psal?
Chtělo by to vidět nejlépe na křivce grafu.
Můj nový WB s IoTMetrem pouští do Kony "plynule" dle přetoků, ale stále je to lehce skokové (jak jsem psal - v redukovaném MIN po 0,3A). Jsem ale přesvědčen, že pokud bych měl WB, jehož křivka bude plynulá, tak i Kona bude nabíjet plynule.

Mohu se zeptat, jaký WB používáte? (ideálně odkaz) Děkuji
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (100+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
rob.brno
Příspěvky: 95
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Renault Scenic e-Tech

Příspěvekod rob.brno » pát 25. dub 2025 16:16:14

Jak moc je nabíjení skokově/proporcionálně nevím, ale s ohledem na třífázové nabíjení by skok po 1A dělal "kvanta" po kroku 700W a to se neděje. Nabíjím Solaxem 22kW:
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/k ... VdL7Ky.pdf
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2103
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Renault Scenic e-Tech

Příspěvekod Lama » pát 25. dub 2025 16:36:19

rob.brno píše:Jak moc je nabíjení skokově/proporcionálně nevím, ale s ohledem na třífázové nabíjení by skok po 1A dělal "kvanta" po kroku 700W a to se neděje. Nabíjím Solaxem 22kW:
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/k ... VdL7Ky.pdf

Tak Vám blahopřeji, že se vám to takto sešlo - tedy, že auto i WB umí nabíjet plynule. Třeba WB Victron umí nabíjet po 1A skocích. Stejně tak i wallboxy, které používají EVSE...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (100+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)