VW ID.5

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4311
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

VW ID.5

Příspěvekod Josef » pát 28. bře 2025 8:19:48

Tento týden jsem jezdil v ID.5 GTX, tedy stejná technologie a výkony jako má Audi Q4 Sportback 50 quattro. Jízdní projevy jsou prakticky identické, využívá to stejnou platformu, tak se není co divit. Co se týká vnitřního designu, ten se mi už tolik nelíbí. Hlavně mi chybí tlačítka, protože ty jsou prakticky jen na volantu, vše ostatní je dotekové nebo na displeji. Nevím proč nemá auto bezdotykové otevírání na zadních dveřích, takže nejprve musíte otevřít dveře u řidiče.

Celkově mi přijde i pomalejší infotainment a řidič si po nastoupení musí počkat půl minuty, než je schopen něco nastavovat nebo zadat cíl do navigace. Jako plus vidím hlasové příkazy, protože Audi má evidentně problém s porozuměním a vyhledávání v navigaci hlasem je děs. Nechápu, že v koncernu jedno auto má hlasovou komunikaci na dobré úrovni a druhé auto je skoro nepoužitelné. Možná to je problém mikrofonů a jednoho auta to netuším.

Spotřeba je také stejná jak má Audi, na dálnici bude mírně vyšší díky vyššímu odporu vzduchu, tedy horšímu CX koef. Dlouhodobá spotřeba 24.5 kWh/100 km (6000 km) ukazuje, že na to někdo více šlape, já mám dlouhodobou spotřebu u Audi 21,5 kWh/100km. Ve městě se dá jezdit v teplotách nad 10°C za 14-16 kWh/100 km, okresky budou kolem 19 kWh/100 km, dálnice 24 kWh/100km.


PXL_20250324_083015385.jpg


PXL_20250324_082857218.jpg


PXL_20250325_125027797.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 379
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: VW ID.5

Příspěvekod xdenser » pát 28. bře 2025 8:44:12

Vypadá na starší ročník. Nejspíš verze infotainmentu 3.7. Novější budou mít rychlejší infotainment a nový úspornější pohon APP550. Vyšlo video Sandy Munro kde tu jednotku velice chválily za precizní mechaniku a vyváženost vinutí statoru, a skvělá technická řešení. Na druhou stranu bylo video od Jirky Zimy kde (i když jen okrajově) byla zmíněna podobná jednotka ale předchozí generace z Enyaqu (a kterou nejspíš má i tento ID.5) , která odešla kvůli ložisku, ale na nájezdu přes 200 tisíc.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4311
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW ID.5

Příspěvekod Josef » pát 28. bře 2025 11:00:23

Vzhledem k tomu, že ID.5 se u nás oficiálně ještě nenabízí, tak si nedovedu představit, že by mělo auto nějaký starý infotainment. Auto má najeto 6000 km. Je pravda, že karoserie vypadá jako ID.4, a v infotainmentu (viz obrázek výše) vypadá už karoserie trochu jinak, zvláštní.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 379
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: VW ID.5

Příspěvekod xdenser » pát 28. bře 2025 11:16:11

Josef píše:Vzhledem k tomu, že ID.5 se u nás oficiálně ještě nenabízí, tak si nedovedu představit, že by mělo auto nějaký starý infotainment. Auto má najeto 6000 km.

Ale bylo nabizeno minule.

Důležitý je kdy bylo vyrobeny.

Takhle vypadá nový infotainment

ID5-int.jpg
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4311
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: VW ID.5

Příspěvekod Josef » sob 29. bře 2025 7:08:32

Tak to ID.5 bude starší infotainment, měl jsem to půjčené od prodejce auto Klokočka. Příští týden budu mít půjčený Elroq, tam by snad už měl být poslední software.

Je vidět, že vývoj jde rychle dopředu a člověk se při nákupu auta může lehce spálit. Vzhledem k tomu, že těm BEV nikdo z prodejců nerozumí, tak aby si kupující bral s sebou nějakého specialistu...
Audi Q4 Sportback e-tron 50