Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Odkazy, videa..

Moderátor: Josef

dracekvo
Příspěvky: 861
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod dracekvo » pát 10. led 2025 12:33:44

A ani tou kartou platit nemusíš.
Prostě vytáhneš keš z prkenice a jedeš dál. Párkrát už jsem zažil výpadek terminálů, nebo výpadek banky. A s elektromobilem v tu chvíli budu dělat co?

Pokud vím, tak nějaká čerpačka měla takovej úlet, že za nabíjení bude možné platit u kasy, ale dopadlo to jako vždycky :lol:
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 364
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod xdenser » pát 10. led 2025 15:07:59

Nebo výpadek elektřiny :-).

Hotovost je k ničemu. Jen to prodražuje.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 861
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod dracekvo » pát 10. led 2025 16:44:20

xdenser: s těmahle názorama se pak ale nediv, že tu zářivou elektrickou budoucnost většina lidí odmítá a má k elektromobilům a jejich propagátorům akorát averzi.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 364
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod xdenser » pát 10. led 2025 19:03:56

dracekvo píše:xdenser: s těmahle názorama se pak ale nediv, že tu zářivou elektrickou budoucnost většina lidí odmítá a má k elektromobilům a jejich propagátorům akorát averzi.

??
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 861
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod dracekvo » sob 11. led 2025 10:39:16

No když tvrdíš, že nabíjení tak jak je není složité. Platba hotovostí není potřeba. Vlastně nic není potřeba.
Ať se stará majitel elektromobilu co si ho koupil. Ať hledá po všech čertech, kde má nabíjet a jak vlastně. Je to jen uzavřená skupina nadčenců. Pak se nediv, že ty moderní elektrické zázraky nikdo nechce kupovat, když ti přijde normální, že tak běžná věc jako "dotankovávání" po cestě je takovej oser.
A ten co si to omylem koupil, protože si naivně myslel, že s tím může normálně jezdit, tak už další el. auto nechce (doložené průzkumy).

Normální člověk si hodí do kapsy dvě stoeurovky, kreditní kartu a prostě bez přemejšlení někam jede a cestou si občas natankuje u benzínky a jede dál. A ví že takhle může projet celou evropu bez jediného zádrhelu.
Jen to má jednu chybu. Nemůže o tom pak napsat report, že vítězoslavně po týdnu zkoumání mapy, vyplňování různých registrací dojel úspěšně do chorvatska a zpět.
Vlastně může o tom napsat report. Ale nikoho to nebude zajímat, protože je to absolutně normální, že sednul do auta někam dojel, cestou dotankoval a vrátil se :-D
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
petr.balas
Příspěvky: 254
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod petr.balas » sob 11. led 2025 11:13:59

Takže pokud někomu takovému doporučovat elektroauto, tak jedině Teslu :-) Ta má svoji síť, je integrovaná s autem a funguje. U nás má bohužel málo nabíječek ale na západ od nás to funguje.
Hyundai Kona 5 let, 105.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
xdenser
Příspěvky: 364
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod xdenser » sob 11. led 2025 11:30:37

dracekvo píše:No když tvrdíš, že nabíjení tak jak je není složité. Platba hotovostí není potřeba. Vlastně nic není potřeba.
Ať se stará majitel elektromobilu co si ho koupil. Ať hledá po všech čertech, kde má nabíjet a jak vlastně. Je to jen uzavřená skupina nadčenců. Pak se nediv, že ty moderní elektrické zázraky nikdo nechce kupovat, když ti přijde normální, že tak běžná věc jako "dotankovávání" po cestě je takovej oser.
A ten co si to omylem koupil, protože si naivně myslel, že s tím může normálně jezdit, tak už další el. auto nechce (doložené průzkumy).

Normální člověk si hodí do kapsy dvě stoeurovky, kreditní kartu a prostě bez přemejšlení někam jede a cestou si občas natankuje u benzínky a jede dál. A ví že takhle může projet celou evropu bez jediného zádrhelu.
Jen to má jednu chybu. Nemůže o tom pak napsat report, že vítězoslavně po týdnu zkoumání mapy, vyplňování různých registrací dojel úspěšně do chorvatska a zpět.
Vlastně může o tom napsat report. Ale nikoho to nebude zajímat, protože je to absolutně normální, že sednul do auta někam dojel, cestou dotankoval a vrátil se :-D

Nějaká nepřiměřená reakce. Hotovst není potřeba, když bude podpora platebnich karet. Už jsem psal že karty jsou vyžadované. Chybí jen velká cedule s cenou.
Pro podporu hotovosti tam je potřeba obsluha, pro obsluhu je potřeba místnost, mistonost je potřeba vytápět, obsluze platit, 24/7. Z čeho?
I automat na hotovost to prodrazi.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 861
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod dracekvo » sob 11. led 2025 11:51:49

A já ti psal, že už jsem několikrát zažil výpadek platebních terminálů a i jsem zažil výpadek platebních karet své banky.
Co v tom případě mám jako dělat, když budu někde na cestách?
Zcela normální je si na cesty brát hotovost, pro takové případy. Proč by to prosím měla nějak znatelně prodražovat obsluha? Nabíječky jsou v blízkosti benzínek, obchodů. Tam ta obsluha sedí tak jako tak.
Na benzínce či obchodu si můžu za keš dobít mobil. Je snad kvůli tomu volání na mobilu nějak znatelně dražší? Proč bych si za keš nemohl na stejném principu poslat peníze na svůj účet pro nabíjení.

Jo nemohl, protože existuje tisíc provozovatelů s ticíci apliakcema a čipama. Kdyby existovala jednotná povinná aplikace o které mluvím dříve. Tak by to nebyl sebemenší problém.
Měl bych jeden čip, měl jednu aplikaci. Měl na jednom místě spárovanou kartu, nebo přednabitou hotovost. A kdyby náhodou platba kartou z nějakého důvodu nefungovala a neměl jsem na účtu nic, tak skočím na nejbližší benzínu či do trafiky a těch 50€ si tam pošlu.

Ale ne, tady se bude furt obhajovat to, že současná situace je úplně boží a jen blázen by to chtěl jinak. A budeme žít v růžovem bezporuchovém světě, kde neexistuje žádná odstávka, neexistuje hotovost a všichni jezdíme v el. autech a řešíme jak zaplatit za tak prostou věc jako je nabíjení. A pokud se nám to z nějakého důvodu nepovede, tak si holt dojedeme do nejbližšího hotelu. Tam přespíme a když budeme hodně škemrat, tak nás hotel třeba nechá nabíjet auto. S tím, že platbu zkusíme provést ráno, nebo to zaplatíme na recepci tou zbytečnou hotovostí co nám leží v kapse a s kterou nemůžeme nijak zaplatit "palivo" aby jsme se dostali domu.

A nějaká velká cedule s cenou je to poslední co by mě zajímá. Na nabíječce je displej. Není problém tam cenu za 1kWh zobrazit. A pokud si bude moci zákazník zcela jednoduše pomocí jednoho čipu nabíjet kde se mu zlíbí. Ono to už provozovatele požene k tomu, aby měli + - stejné ceny jako provozovatelé v okolí. U benzínek to funguje moc hezky.
Ale u DC nabíjení to funguje všelijak, protože jsem vázaný jen na ty nabíječky, kde mám registraci.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 364
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod xdenser » sob 11. led 2025 13:28:46

dracekvo píše:A já ti psal, že už jsem několikrát zažil výpadek platebních terminálů ...

Nu tak bude výpadek systému jednotné karty... Dojedeš na bezobslužnou benzinku ve 3 v noci a hotovost ti také bude k ničemu i na tankování.
Benzinka bude prijmat hotovst ale bude výpadek sítí a také nezaplatíš hotovosti za nabíjení. Protože to, tak jak tak, se řídí přes síť'.
Možná vymyslet sto dalších různých situací kdy něco nebude fungovat. Musí fungovat něco co dává smysl. Mě osobně hotovost smysl nedává.
A i když ti do smysl dává, tak nedočkáš doby kdy budeš moci zaplatit za nabíjení hotovosti, a s mojim názorem to nesouvisí, já to neřídím.

To že u benzínek bývají prodejny s obsluhou je z historických důvodů. U nabíjecí stanice prodejna být nemusí. Já jsem pro aby bylo víc nabíjecích stanic, a ne vyžadovat prodejnu která bude prijmat hotovost. Když jedna stanice bude mít výpadek tak pojedeš na další a hotovo.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Marek71
Příspěvky: 870
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod Marek71 » ned 12. led 2025 12:37:28

Spíš bych řekl, že prodejna a zázemí je víc potřeba u nabíječek. Kolikrát čtu nářky, že u nabíječky není zázemí a kde počkat.

Logicky, natankuji za dvě minuty a mohu jet, když chci. Nabíjení je tak na půl hodiny, pak je lepší zázemí než čekat v autě jak trotl, ne? :-)
xdenser
Příspěvky: 364
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod xdenser » ned 12. led 2025 12:44:06

Může být ale nemusí tam být obsluha. Ostatně to tak i dělají.
Může tam být i restaurace ale proč obsluha restaurace měla by starat o nabíjení? To je jiný druh podnikání.
Jinak pokud nechcete jíst nebo na toaletu tak lepší sedět v autě než jak trotl stát na prodejně. :-)
Já neříkám že nemůže být nabíječka s prodejnou, já říkám že nemá smysl ji nutně vyžadovat. Jsou dálniční odpočívky bez prodejen, nabíječky ale tam by být mohli.
Také pokrok u nabíjení je takový, že na tu prodejnu již stejně nestihneš beze zbytecnoho blokování stojanu. Tak když prodejna tak max 70kW. Nevím ale jak donutit lidi neblokovat případně 400kW stojan. Možná nějak cenou, že když již chceš tam být déle tak o korunu levnejc 70kW. Nejlépe aby stojany byly stejne ale dávaly na výběr jaký výkon chceš, jak to dělá Kempower. Lidé jsou blbci a stejně budou stát u špatného stojanu.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4216
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod Josef » ned 12. led 2025 15:33:45

Nabíjecí stanice staví firmy, které u toho nepřemýšlí. Ukažte mi čerpací stanici, která nemá nad stojany střechu. U nabíječek to je zcela vyjímečně. Přitom v lijáku teče proudem do nabíjecího portu auta voda. Druhá věc, venkovní sezení, na rozdíl od čerpačky se může při nabíjení i kouřit :) nebo jen tak sedět venku. Postaví za X milionů nabíjecí stanice a nedají tam za 20 tis. lavičky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 870
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod Marek71 » ned 12. led 2025 18:48:51

Jak jsem psal, jako majiteli spalovacího auta je mi to jedno, já obvykle natankuji a jedu. Ale když potřebuji, jsem rád za nějaké občerstvení, toalety, kafe a pod. A toto zázemí, co tak čtu, tak majitelé EV hodně chtějí, tak k tomu pak logicky i náleží obsluha v obchodě. Neříkám, že má obsluhovat nabíjení, ale to zázemí.

A čekání na nabíjení by u mě rozhodně bylo příjemnější někde u stolku vevnitř v prostorách než v autě. A je jedno, co bych u toho dělalo - četl si, vyřizoval pracovná věci, atd. Ale možná to máte vy, majitelé EV, jinak.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4216
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod Josef » pon 13. led 2025 7:17:43

Nabíjím tam, kde to dává smysl. Tedy na nákupech, jednáních apod. u nabíječek 22 kW a na cestách u obchodních centrech, restauracích, nebo alespoň někde, kde je rozumné zázemí. Dnešní auta s nabíjením min. 100 kW prakticky nedávají čas na nějaké dlouhé sezení nebo obědy apod. a za 20 minut máte nabito na potřebné kilometry. Tedy pokud chci jít na oběd, snažím se připojit do pomalejší nabíječky 50 kW, abych měl více času. Samozřejmě bonusem je nižší cena nabíjení.
Sedět v autě, tak jako to provozují Teslaři je pitomost. Vidím to denně na nabíječkách SC Vestec. Skoro všichni čekají v autech a zoufale se snaží nabít výkonem 70 kWh je jejich rychle nabíjecí auto. Z výhody nabíjení u SC se nárůstem počtu Tesel stala nevýhoda, takto bych opravdu cestovat nechtěl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 861
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod dracekvo » pon 13. led 2025 9:17:15

xdenser píše:Může tam být i restaurace ale proč obsluha restaurace měla by starat o nabíjení? To je jiný druh podnikání.


To jsou zase argumenty. Nic jako přidaná hodnota ti nic neříká? Proč by se benzínka měla starat o prodej teplého jídla, o prodej pití, vody do ostřikovačů, toalety a odpadkové koše. Oni přece prodávají benzín... :roll:

Mě přijde, že někteří majitelé el. aut jsou sebemrskači a nejraději by byli, kdyby všichni ostatní měli stejně nulové nároky jako oni. To fakt bude nádhera, když bude někde nabíječka. Vedle ní bude naházený bordel z auta a u nejbližšího křoví to bude smrdět chcankama.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 364
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod xdenser » pon 13. led 2025 9:23:05

dracekvo píše:
xdenser píše:Může tam být i restaurace ale proč obsluha restaurace měla by starat o nabíjení? To je jiný druh podnikání.


To jsou zase argumenty. Nic jako přidaná hodnota ti nic neříká? Proč by se benzínka měla starat o prodej teplého jídla, o prodej pití, vody do ostřikovačů, toalety a odpadkové koše. Oni přece prodávají benzín... :roll:

Mě přijde, že někteří majitelé el. aut jsou sebemrskači a nejraději by byli, kdyby všichni ostatní měli stejně nulové nároky jako oni. To fakt bude nádhera, když bude někde nabíječka. Vedle ní bude naházený bordel z auta a u nejbližšího křoví to bude smrdět chcankama.


No jo na uklízení toalety a bordelu je potřeba mít prodejnu :-) Pro mě kdy by byl výběr prodejna s predrazenymy čokoládami nebo 4 stojany navíc, tak jsem pro stojany. Benzinka potřebuje větší zázemí z technických důvodů, a dřív byl potřeba personál pro obsluhu tankování, tam to šlo od prodeje paliva k prodeji oleje a tekutiny pro ostřikovače po prodej kafe. Nabíjení personál nepotřebuje, není důvod to tam zavádět, kafe vám naleje automat, Toaletu uklidí technická služba která má na starosti víc lokalit. Restaurace muze byt muze nebyt. Ja bych byl pro aby tam byli ruzne restaurace a ne stejna sit', naopak u nabijeni chci pevny standard.
Naposledy upravil(a) xdenser dne pon 13. led 2025 9:37:59, celkem upraveno 3 x.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
xdenser
Příspěvky: 364
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod xdenser » pon 13. led 2025 9:24:11

Josef píše:Nabíjím tam, kde to dává smysl. Tedy na nákupech, jednáních apod. u nabíječek 22 kW a na cestách u obchodních centrech, restauracích, nebo alespoň někde, kde je rozumné zázemí. Dnešní auta s nabíjením min. 100 kW prakticky nedávají čas na nějaké dlouhé sezení nebo obědy apod. a za 20 minut máte nabito na potřebné kilometry. Tedy pokud chci jít na oběd, snažím se připojit do pomalejší nabíječky 50 kW, abych měl více času. Samozřejmě bonusem je nižší cena nabíjení.
Sedět v autě, tak jako to provozují Teslaři je pitomost. Vidím to denně na nabíječkách SC Vestec. Skoro všichni čekají v autech a zoufale se snaží nabít výkonem 70 kWh je jejich rychle nabíjecí auto. Z výhody nabíjení u SC se nárůstem počtu Tesel stala nevýhoda, takto bych opravdu cestovat nechtěl.

Nějak jste na tom Vestci fixovaný. Za týden bude tam modernizace a již nebudete mít na co se stěžovat :-).
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 861
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod dracekvo » pon 13. led 2025 9:50:03

A jaké jsou ty technické důvody, že benzínka potřebuje větší technické zázemí?
To mi nějak uniká jak tedy můžou fungovat bezobslužné benzínky, kde je jen stojan na kartu.

A přesto při delších cestách lidi raději volí benzínku, kde jsou výše napsané věcí. A to tankování trvá daleko menší dobu jak nabíjení.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4216
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod Josef » pon 13. led 2025 9:59:24

xdenser píše:Nějak jste na tom Vestci fixovaný. Za týden bude tam modernizace a již nebudete mít na co se stěžovat :-).


Na Vestci fixovaný nejsem, ale jezdím každý den okolo a lituju ty lidi :) Eon na Vystrkově na tom není o mnoho lépe.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 364
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Zpravodajství Prima, České televize a Nova

Příspěvekod xdenser » pon 13. led 2025 10:05:58

dracekvo píše:A jaké jsou ty technické důvody, že benzínka potřebuje větší technické zázemí?
To mi nějak uniká jak tedy můžou fungovat bezobslužné benzínky, kde je jen stojan na kartu.

A přesto při delších cestách lidi raději volí benzínku, kde jsou výše napsané věcí. A to tankování trvá daleko menší dobu jak nabíjení.


Zdaleka ne všichni cesty jsou delší. Technické důvody jsou jasné - potřebujete někde zakopat nádrže, potřebujete někde zaparkovat cisternu aby bezpečně ty nádrže naplnit. Bezobslužné benzínky jsou relativně novinka a všimnete si, že jsou tam i levnější ceny tankování. A neřek bych, že by lide je nějak zvlášť ominaly a preferovali ty s prodejnou. Vidím i tam fronty, hlavně asi kvůli ceně. Může být obojí s prodejnou i bezobslužné. A platit hotovost neni potřeba.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)