Rada při výběru elektromobilu
Moderátor: Josef
Re: Rada při výběru elektromobilu
SOC jsem tam právě nikde neviděl, asi se dívám blbě.
Re: Rada při výběru elektromobilu
Asi to pletete se SOH.
SOC je tam 94% na nekolika fotkach. Neni dobry stav na dlouhe stani.
SOC je tam 94% na nekolika fotkach. Neni dobry stav na dlouhe stani.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Rada při výběru elektromobilu
Tomi71 píše:Tohle nevypadá zle. Bát se tooh nájezdu? S tím mým nájezdem 10 tisíc s tím budu jezdit dlouho:
https://www.autoscout24.cz/nabidky/volk ... dium=gmail
Proč ten nájezd řešíte, když nechcete teď nic kupovat?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Rada při výběru elektromobilu
To není tak jisté
A to na to má vliv? Je to otázka, jestli ten nájezd odpovídá ceně a jestli se takovéh nájezdu bát, ale asi se nebát, sto tisíc není na takové auto moc.

Re: Rada při výběru elektromobilu
No píšete to tak, že jste před rozhodnutím koupě. Pokud to jsou teoretické otázky co kdyby, pak na to lidé přestanou reagovat. Asi je jasné, že baterie vydrží při dobrém zacházení cca milion km (3000 x max. dojezd auta). Tedy ostatní mechanické věci vydrží podobně jako na spalováku. Já osobně nechci kupovat ojeté auto nad 50 tis. km, natož nad 100 tis. km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Rada při výběru elektromobilu
Já kupoval ojetinu s 260 tisíc na tacho, teď má skoro 400 a nic na podvozku nebo jinde se neměnilo 

Re: Rada při výběru elektromobilu
Máte jen štěstí a samozřejmě Lexus je držák, zrovna tak jako staré Mercedesy E-class, které vydržely milion km. Já měl na cca 17 autech, kterými jsem postupně jezdil, různé závady a ideální bylo auto do 100 tis. km a pak šlo z domu (některá i na 60 tis. km). Nejhorší zkušenosti byly s Fiaty, nejlepší s Mazdama. Mercedes E350 (2009) jezdí u souseda dodnes bez větších závad, samozřejmě přední vzduchové tlumiče se musely měnit (cca 100 tis. Kč). Mercedes S350 se pak sypal docela dost, co závada, to 50 tis. Kč
U EV bych opravdu nešel nad 50 tis. km, protože špatný majitel dokáže baterii poměrně rychle zmršit špatným nabíjením.

U EV bych opravdu nešel nad 50 tis. km, protože špatný majitel dokáže baterii poměrně rychle zmršit špatným nabíjením.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Rada při výběru elektromobilu
No jo, no... to pak docela degraduje sekundární trh a už mi je jasný ten prudký pokles cen. Kdo vám prodá EV s 50 tis. najetými km, když to je prakticky nové auto? A opačně, kdo od vás koupí EV se 100-150 tisíc, když už podle vás je před smrtí? To je nějaké divné.
Re: Rada při výběru elektromobilu
Já jsem to dělal stejně se spalováky, prostě koupit auto s nájezdem 100 tis. zvláště dnes je nesmysl. Rovněž tak je nesmysl kupovat fungl nové. MB EQA 250 jsme kupovali s nájezdem 12 tis. km 2 roky staré, tedy skoro nejezdilo, a sleva 40% oproti ceníkové. V roce 2010 jsem kupoval 1,5 roku starý spalovák MB E350, najeto 28 tis. km, cena 930 tis., původní cena 1.7 mil. Nevím proč se divíte.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Rada při výběru elektromobilu
Tak když vás limituje cena, tak co nám zbývá. Kupuje se hodně ojetin a rozhodně ne pod 50 tisíc km. Je ojetina a ojetina. U některých není víc km na překážku. Já když se dívám po té CH-R v hybridu, tak kolem 100 tisíc km problém není a stejně bych vyplázl přes 400 tisíc. U hybridu v Toyce ty baterie a motory vydrží dlouho a fyzicky a mechanicky jsou to osvědčené držáky. Priuse jsme bral se 71 tisíci, ale to byla výjimka, paní moc nejezdila, no a já taky ne, takže 18 leté auto má ted 130 tisíc, ale zrovna Prius je ten osvědčený držák a byl na špici v žebříčcích spolehlivosti.