Lesní elf píše:Tak jsem si necha udělat diagnostiku baterky v servisu Kia.
Baterka je úplně zničená.
Na výměnu za novou.
Dojez nyní jen 40 km + často se přepíná do "želvího modu".
Moc prosím o tipy na bazary, kde lze koupit second hand baterku.
Děkuji.
Jak dlouho trvala ta "diagnostika baterky v servisu Kia" ? Pokud to nebylo dlouhodobé měření (několik dnů, kdy se baterka nabíjí, vybíjí, nabíjí, ...) tak Vám pouze vyčetly hodnoty přes OBDII (podobného výsledku dosáhnete sám...).
Můžete sem prosím dát ten servisní výpis diagnostiky, jak vypadá "úplně zničená baterka"?
Provedl jste si sám měření přes OBDII a můžete zde zveřejnit stav jednotlivých článků?
Proč se tak ptám? Chci pomoci. Prováděl jsem měření několika kolegům na starých trojčatech (MiEV, iOn, Zero) a váš popis přesně odpovídá tomu, že je v baterce vadný pouze jeden, nebo několik málo článků. Celkově baterka bude mít degradaci cca 0,1% / 1000km + 0,1% / měsíc.
Pokud je to jak si myslím, tak zanedlouho bude výrazně omezeno DC nabíjení (bude to na DC nabíjet min, až 1 kW výkonem a odpojováním stanice), při jízdě do kopce (při potřebě většího výkonu) to půjde do želvy a nakonec bude i problém s AC nabíjením...
Prostě si myslím, že to nevypadá na úplně zničenou baterku, ale vadný nebo hodně rozbalancovaný jeden, nebo několik článků.
Do second hand baterky bych nešel, můžete dopadnou ještě hůře...