Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1101
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Citigo e IV » úte 04. črc 2023 16:50:16

Josef píše:Při nákupu byl nájezd 145 km, tedy to bylo v pořádku, něco se muselo stát v těch posledních 2,5 letech. Možná nový majitel nabijel často na DC, nebo odešel nějaký článek apod., což se stát může, stejně jako kolegovi s eNirem. Chce to načíst v OBD II stav baterie a jednotlivých článků. Soul 27 kWh ještě ukazuje i SOH baterie.


Já jsem to pochopil tak , že dojezd v létě byl 145 km což přece vpořádku není, sám jste tu mě léta v podpisu dojezd po Praze a okolí 250 km se soulem, jestli se nepletu. Soul může mít spotřebu v létě tak 12kWh což odpovídá tomu že má baterka kapacitu kolem 18 kWh což je rozhodně na reklamaci samo o sobě, natož to kupovat jako ojetinu.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4151
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Josef » úte 04. črc 2023 19:17:12

Maximální běžný dojezd v létě byl tak 150 km, když se extrémně šetřilo a jezdilo se 60 až 80 km v hodině po okreskách tak ten dojezd mohl být tak 190 až 200 km. V zimě pak byl dojezd maximálně 100 km po dálnici v rychlosti 110 km za hodinu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Lesní elf
Příspěvky: 11
Registrován: sob 01. črc 2023 14:19:39

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Lesní elf » pát 08. pro 2023 11:13:41

Tak jsem si necha udělat diagnostiku baterky v servisu Kia.
Baterka je úplně zničená.
Na výměnu za novou.
Dojez nyní jen 40 km + často se přepíná do "želvího modu".
Moc prosím o tipy na bazary, kde lze koupit second hand baterku.

Děkuji.
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod loping1 » sob 09. pro 2023 16:18:10

Lesní elf píše:Tak jsem si necha udělat diagnostiku baterky v servisu Kia.
Baterka je úplně zničená.
Na výměnu za novou.
Dojez nyní jen 40 km + často se přepíná do "želvího modu".
Moc prosím o tipy na bazary, kde lze koupit second hand baterku.

Děkuji.


Celá baterka nemusí být kaput, může se jednat třeba jen o vadný modul nebo dokoce jen článek, který lze vyměnit a tím zlepšit kondici celé baterie. V Norsku na to mají specializované servisy, nevím jak u nás.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1947
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Lama » ned 10. pro 2023 9:29:51

Lesní elf píše:Tak jsem si necha udělat diagnostiku baterky v servisu Kia.
Baterka je úplně zničená.
Na výměnu za novou.
Dojez nyní jen 40 km + často se přepíná do "želvího modu".
Moc prosím o tipy na bazary, kde lze koupit second hand baterku.

Děkuji.

Jak dlouho trvala ta "diagnostika baterky v servisu Kia" ? Pokud to nebylo dlouhodobé měření (několik dnů, kdy se baterka nabíjí, vybíjí, nabíjí, ...) tak Vám pouze vyčetly hodnoty přes OBDII (podobného výsledku dosáhnete sám...).
Můžete sem prosím dát ten servisní výpis diagnostiky, jak vypadá "úplně zničená baterka"?
Provedl jste si sám měření přes OBDII a můžete zde zveřejnit stav jednotlivých článků?
Proč se tak ptám? Chci pomoci. Prováděl jsem měření několika kolegům na starých trojčatech (MiEV, iOn, Zero) a váš popis přesně odpovídá tomu, že je v baterce vadný pouze jeden, nebo několik málo článků. Celkově baterka bude mít degradaci cca 0,1% / 1000km + 0,1% / měsíc.
Pokud je to jak si myslím, tak zanedlouho bude výrazně omezeno DC nabíjení (bude to na DC nabíjet min, až 1 kW výkonem a odpojováním stanice), při jízdě do kopce (při potřebě většího výkonu) to půjde do želvy a nakonec bude i problém s AC nabíjením...
Prostě si myslím, že to nevypadá na úplně zničenou baterku, ale vadný nebo hodně rozbalancovaný jeden, nebo několik článků.
Do second hand baterky bych nešel, můžete dopadnou ještě hůře...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (94+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4151
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Josef » ned 10. pro 2023 10:12:06

Staré Souly 27 kWh mají degradaci 10-25% podle stáří a zacházení. Baterie která má více, prošla neustálým nabíjením na DC nebo provozem v horkém prostředí. Chce to, jak píše kolega, výpis SOH přes OBD II, včetně stavu jednotlivých článků. Já jsem na Soul používal aplikaci Torgue.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1947
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Lama » ned 10. pro 2023 11:28:08

Degradace od Bjorna...
Přílohy
degradace.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (94+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Vojtěch
Příspěvky: 2
Registrován: pon 01. led 2024 20:18:23

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Vojtěch » stř 31. led 2024 19:06:42

Dobrý den, zabývám se opravami a diagnostikou baterií EV vozidel, aktuálně řeším také jednoho Soula s podobným problémem.
Jak jste aktuálně na tom, podařil se nějaký posun?

Vojtěch Hájek
hajek.info@seznam.cz
Lesní elf
Příspěvky: 11
Registrován: sob 01. črc 2023 14:19:39

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Lesní elf » pát 20. zář 2024 12:03:25

Moc děkuji za reakci.
Uplynul téměř jeden rok.
Baterka dále degraduje, dojezd ještě více klesl, chová se to podobně, jak jste předjímal...
Chtěl jsem sem vložit ten dokument z diagnostiky, ale nedaří se mi to, je to v pdf, což zde zřejmě je problém..
Mohu ale poslat na email, když mi ho poskytnete, určitě budu rád za konzultaci / reakci.

Lama píše:
Lesní elf píše:Tak jsem si necha udělat diagnostiku baterky v servisu Kia.
Baterka je úplně zničená.
Na výměnu za novou.
Dojez nyní jen 40 km + často se přepíná do "želvího modu".
Moc prosím o tipy na bazary, kde lze koupit second hand baterku.

Děkuji.

Jak dlouho trvala ta "diagnostika baterky v servisu Kia" ? Pokud to nebylo dlouhodobé měření (několik dnů, kdy se baterka nabíjí, vybíjí, nabíjí, ...) tak Vám pouze vyčetly hodnoty přes OBDII (podobného výsledku dosáhnete sám...).
Můžete sem prosím dát ten servisní výpis diagnostiky, jak vypadá "úplně zničená baterka"?
Provedl jste si sám měření přes OBDII a můžete zde zveřejnit stav jednotlivých článků?
Proč se tak ptám? Chci pomoci. Prováděl jsem měření několika kolegům na starých trojčatech (MiEV, iOn, Zero) a váš popis přesně odpovídá tomu, že je v baterce vadný pouze jeden, nebo několik málo článků. Celkově baterka bude mít degradaci cca 0,1% / 1000km + 0,1% / měsíc.
Pokud je to jak si myslím, tak zanedlouho bude výrazně omezeno DC nabíjení (bude to na DC nabíjet min, až 1 kW výkonem a odpojováním stanice), při jízdě do kopce (při potřebě většího výkonu) to půjde do želvy a nakonec bude i problém s AC nabíjením...
Prostě si myslím, že to nevypadá na úplně zničenou baterku, ale vadný nebo hodně rozbalancovaný jeden, nebo několik článků.
Do second hand baterky bych nešel, můžete dopadnou ještě hůře...
Lesní elf
Příspěvky: 11
Registrován: sob 01. črc 2023 14:19:39

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Lesní elf » pát 20. zář 2024 12:07:04

Moc díky za reakci, ano stále to řeším, budu rád za pomoc.
Napsal jsem Vám email.


Vojtěch píše:Dobrý den, zabývám se opravami a diagnostikou baterií EV vozidel, aktuálně řeším také jednoho Soula s podobným problémem.
Jak jste aktuálně na tom, podařil se nějaký posun?

Vojtěch Hájek
hajek.info@seznam.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1947
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis

Příspěvekod Lama » sob 21. zář 2024 20:24:19

Lesní elf píše:Moc děkuji za reakci.
Uplynul téměř jeden rok.
Baterka dále degraduje, dojezd ještě více klesl, chová se to podobně, jak jste předjímal...
Chtěl jsem sem vložit ten dokument z diagnostiky, ale nedaří se mi to, je to v pdf, což zde zřejmě je problém..
Mohu ale poslat na email, když mi ho poskytnete, určitě budu rád za konzultaci / reakci.

Lama píše:
Lesní elf píše:Tak jsem si necha udělat diagnostiku baterky v servisu Kia.

Napište do SZ.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (94+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)