DC48V -> DC9V

aneb zpátky k základům: napětí, proud, zapojování obvodů atd.
Turbo
Příspěvky: 204
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

DC48V -> DC9V

Příspěvekod Turbo » sob 18. led 2020 16:50:28

Jelikož je tu hromada lidí přes elektroniku, potřeboval bych drobnou radu.

Potřebuji napájet z baterie elektrokola s nominálním napětím 48V elektronické řazení Shimano Di2, které má baterii o nominálním napětí 7,4V, resp. tuto baterii bych chtěl úplně vynechat a na místo toho použít DC DC převodník.

Lze použít něco takového?
https://www.aliexpress.com/item/3223323 ... 458ccxDu1Y

Nemusí to jít samozřejmě nutně z druhého konce planety, ale u nás jsem na e-shopech nic podobného nenašel.
Požadavek je samozřejmě co nejmenší rozměry a hmotnost + vodotěsnost.
Proudový odběr nezměřen, ale vzhledem k udávanému km proběhu na jedno nabití 2000km (uživatelské recenze udávají i víc) si myslím, že 3A by mělo stačit.
E-Ryc
Příspěvky: 147
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: DC48V -> DC9V

Příspěvekod E-Ryc » pon 20. led 2020 9:21:36

Fungovat by to (alespon teoreticky) melo. Asi budes muset pridat kondik, pocitam, ze to razeni bude pri akci mit docela velky spickovy odber - chtelo by zmerit. Obecne je spolehlivost, max proud a ucinnost tehle modulu dost sazka do loterie. Zkusit to muzes, ale stejne bych vozil zalozni baterku (kdyz to chcipne, tak nebudes schopny radit?).

Kazdopadne bych si dal pozor aby nabita baterie nemela vic nez tech 55V (horni limit psany u menice) a jestli je to schopne dat dostatecny proud. A asi bych preventivne dal na vystup jednoduchou prepetovku (zenerka, pojistka), pokud by se to rozhodlo chcipnout nejakym blbym zpusobem, aby to s sebou nevzalo to razeni.
dracekvo
Příspěvky: 505
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: DC48V -> DC9V

Příspěvekod dracekvo » pon 20. led 2020 10:10:46

Ze zkušenosti doporučuju u všech těchto čínských zdrojů počítat s poloviční zatižitelností :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 79 tis. km)