Motor v kole

Moderátor: Josef

opatrny
Příspěvky: 9
Registrován: úte 15. pro 2015 22:42:54
Kontaktovat uživatele:

Motor v kole

Příspěvekod opatrny » úte 10. pro 2019 23:31:19

Protean Electric
Automobilový průmysl Farnham, UK
ProteanDrive poskytuje funkčnost včetně vektorování točivého momentu a poloměru otočení o 90 stupňů, v kombinaci s digitální řídicí platformou, která podporuje celou řadu služeb založených na AI a cloudu, včetně autonomních senzorů EV, digitálních ABS, diagnostiky vozidel a dat o stavu vozovky. Parametry motorů v tabulce:

Models Pd18; Pd16
Peak Torque 1,250 Nm; 800 Nm
Peak Power 80 kW; 40 kW
Max Speed 225 km/h; 150 km/h
Motor Weight 36 kg; 28 kg
Continuous Power
60 kW; 26 kW

Testování proběhlo v různých podmínkách, včetně vody a kaluží, ...
https://www.linkedin.com/feed/hashtag/?highlightedUpdateUrns=urn%3Ali%3Aactivity%3A6605744310849683457&keywords=%23TransmissionRidges&originTrackingId=NQk1dT60Aj9pPgbVD61rpQ%3D%3D&lipi=urn%3Ali%3Apage%3Ad_flagship3_company%3BEjkrfB6jTTKFitQRYtzfmA%3D%3D&licu=urn%3Ali%3Acontrol%3Ad_flagship3_company-hashtag

Spousta prtotypů, testovacích vozidel, ...
https://www.proteanelectric.com/f/2019/07/P_English_MASTER-_compressed.mp4
Jak to dopadne?

Většina hmotnosti vozidla je „odpružená“ hmotnost - to znamená, že spočívá na zavěšení. Hmotnost kol, pneumatik, brzd a náprav je hmotností, která není podporována zavěšením vozidla: „ je neodpružená“. Pokud jsou do kol instalovány motory na kolech, zvyšuje se neodpružená hmota, v například na 36 kg na jeden závěs.
Zvyšující se neodpružená hmota, například přidáním motorů ve vozidle, může ohrozit ovladatelnost automobilu a dát jízdě skákací pocit. Ve skutečnosti, s příslušnými úpravami a vyladěním zavěšení, je tento vnímaný pocit minimální. Zatímco inženýři dynamiky vozidel mohou být schopni rozeznat různé vlastnosti odrazu, odskočení a přilnavosti, většina řidičů na trasách v reálném světě si vůbec nevšimne jakéhokoli rozdílu.
Protean zadal komplexní studii odborníkovi na dynamiku vozidel Lotus Engineering, aby prozkoumal zkušenosti řidičů v reálném světě. Testování zahrnovalo hodnocení vozidel na hladkých i špatných vozovkách a měřilo dopad instalace motorů na kola na konvenční populární rodinný hatchback.
Studie, která je k dispozici níže, dospěla k závěru, že tyto rozdíly způsobené neodpruženou hmotou „nebyly průměrnému řidiči patrné“.

https://www.proteanelectric.com/f/2018/04/protean-Services3.pdf

údaje o motoru (zdroj Protean):
Obrázek
Naposledy upravil(a) opatrny dne čtv 26. pro 2019 17:45:49, celkem upraveno 7 x.
dracekvo
Příspěvky: 505
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Motor v kole

Příspěvekod dracekvo » stř 11. pro 2019 8:28:15

Nijak. Jsou to neodpružené hmoty a jízda s tím bude strašná.
Toto by se dalo použít u nějaké speciální techniky, která si na komfort jízdy moc hrát nemusí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 79 tis. km)
LEON
Příspěvky: 19
Registrován: úte 09. led 2018 20:36:29

Re: Motor v kole

Příspěvekod LEON » pát 13. pro 2019 5:10:30

Třeba nemají všude silnice v tak dezolátním stavu, jako u nás :D
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 17
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Motor v kole

Příspěvekod petrv » stř 05. úno 2020 14:12:45

Tyhle motory už se dávno nehodí jen pro komunální techniku, agro nebo lodě. Začínají se používat čím dál víc i v autech/motorkách.

Protean není špatný, ale tady v Česku máme lepší :) http://tiltingvehicle.eu/projekty/fraismotor/
Jenom pořád zatím hledají investory, tak doufám, že to neskončí prodejem někam ven...
opatrny
Příspěvky: 9
Registrován: úte 15. pro 2015 22:42:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor v kole

Příspěvekod opatrny » pát 20. bře 2020 22:53:38

V době, kdy se u nás připravovala replika trolejbusu Keighley_Trolleybus_RBP_Cedes_Special (docela dlouhý název) jsme tuto firmu (Protean Electric) oslovili, protože jsme zjistili, že tam pracuje člověk s česky znějícím jménem - Thomas Prucha. Jeho dědeček byl skutečně český přistěhovalec. Výběr této firmy byl evokován jejich projekty a upraveným Mercedesem firmou Brabus, kde se využily elektromotory v kolech. Našim záměrům vyhovoval především velký kroutící moment (potřebovali jsme až 1000 Nm na kolo).
Nakonec se záměr o spolupráci s touto firmou (anglickou pobočkou) neuskutečnil, nevyužily se ani české elektromotory pana Hrouze.
Škoda, že firma více nevyužívá výhody této technologie pro střední městská vozidla hromadné přepravy, ale v poslední době se na tom zřejmě pracuje.

V.O.