Muj prvni E-NV200

Uživatelský avatar
adam.gibala
Příspěvky: 8
Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25

Muj prvni E-NV200

Příspěvekod adam.gibala » sob 07. pro 2019 21:48:50

Ma cesta k elektro popelnicim byla trivialne jednoducha. Na mem hlavnim voze VW Caddy 2017 1.4 CNG s najetyma 75 000 km a 25 mesici stari upadl vyfuk. To me nasralo natolik, ze jsem zacal hledat auto bez vyfuku.
Muj dopravni profil je velmi jednoduchy a komplikovany pro spalovaky zaroven. Uz kdyz jsem pred 20 lety kupoval prvni auto, tak mi prodejce rekl, ze pro me je nejlepsi tramvaj. Najedu od 15-20000 km v meste Ostrava z toho 90 procent v mestske ctvrti Poruba, ktera ma zhruba 2*3 km.
Soubor toho co v aute odejde, kdyz jezdite brzda plyn v usecich od 400m do 3 km vyda na samostatny dokument. Cislem statistiky, udrzba ropaku stoji priblizne 22 000 rocne + pneu jejich cena a kvalita se menila podle rozpolozeni, nicmene kdyz vydrzeli dve sezony tak to uz byly drzaky. Spotreba spalovaku se u meho profilu pohybovala obvykle lehce pod dvojnasobkem udavane spotreby vyrobcem. Takze i na LPG jsem byl u 2kc na km a u cng na 1,6 kc za km. Vyse uvedene vedlo k tomu, ze jsem zkusil E-NV200.
Od Honzy Semotama jsem koupil, v podstate pudove bez nejakeho zvlastniho premysleni, kus se 4 roky na hrbu a najetyma 6200 km. Velkym kapitalem pro me byla existence upravy pro zastavbu od Sortima. V motorove casti se pak nachazi pridavna autobaterie pro dalsi aplikace. V mem pripade nabijeni baterii aku naradi a vyhrivani autosedacky, ktere jsem tam nechal operativne dodelat. Cena 370 000 bez DPH. Zadna levna sranda, ale v pomeru s tim ze se ten vuz novy prodava za 1 mil+ s DPH to neni takova tragedie. Predchozi vlastnik dost krvacel a podle najezdu toho ani moc nenajezdil. V aute nebyly ani provozni ryhy od tahani materialu. V cene byly letni i zimni pneu a nabijecka schuko na 10A.
Ted je to 2000 km co auto mam. Co na to rict. Jizda je uzasne plynula, odpich perfektni. Vykon by klidne mohl byt mensi. Dojezd je 120-135 km, me potrebe 40-80 km denne dostacuje az nad hlavu. K nabijeni mam dve krmitka u Globusu a v lidlu, obe zadara. Pripojka chademo a typ 1. Pomale krmitko mam v garazi. Diky bateriim je teziste dole, takze auto drzi a neskace jako koza.
Vnitrni komfort je dukazem, ze ten co to navrhoval nikdy dodavkou nejezdil. Bandasku s pitim nemate kam dat. Kapsy ve dverich nepojmou ani vetsi noviny. Vesak na bundy jsem si prinytoval sam. Vyhrivani prdele jsem musel nechat dodelat. Radio original je hotova katastrofa. Kdyz chcete volat pres bluetooth tak je nutne kliknout 5*!! Navigace u auta s dojezdem 120 km je zbytenost do nebe volajici. Klimatizace je sice cerpadlem, ale nez se stihne roztocit, stejne vystupuji. Lepsi zaizolovani by tomu dost pomohlo, auto chladne extra rychle. H4 zarovky jsem musel po mesici vyhodit a dat tam Osram night breaker. S originaly jsem objekt pred vozem driv nahmatal nez uvidel. Tohle vyrobce s prehledem nezvladl.
Zadni prostor je typicky dodavkovy se sortimem, takze na nem me ceka jeste trocha prace a nijak nevybocuje od beznych spalovakovych standartu.
Po dvou mesicich a 2000 km bych do toho sel znova. Auto je planovane jako pohotovostni vyjezdova jednotka s zivotnosti 7 let, pak pujde jako jeho predchudci do dalsiho kola ci na srotak. Porovnani TCO proti Dacia Docker je E-NV200 za 7 let o 180 000 levnejsi. Cas ukaze co je pravda, cisla nelzou. Budu sem postupne psat co vse se posralo a co to stalo.
Aktualne jsem zaplatil:
2320,- kc s DPH za servisku po 4 letech s vymenou brzdovky
180,- bez DPH sterace, puvodni doslova znily.
600,- s DPH za zarovky H4 Osram Night breaker
90,- bez DPH za pylovy filtr. Vymene jsem si udelal sam.
158,- s DPH za led zarovky do interieru. Original stoji taktez za starou belu.
2100,- s DPH za material na vytlumeni posuvnych dveri. Ten kraval me ubijel.
6500,- s DPH za vyhrivani prdele, zadni parkovaci senzory a pripravu na kamerovu pri couvani.
1600,- s DPH stala baterie 12V, ktera to ma asi za sebou, ale jeji vymenu jsem presto nestihl udelat.
120,- kc stala elektrina na dovezeni auta z Pha. Nic jineho jsem zatim neplatil.
Pokracovani priste.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 860
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Muj prvni E-NV200

Příspěvekod Radovan » ned 08. pro 2019 12:21:48

Vždycky si přitom vzpomenu na příběh stavbaře rodinných domků, který si totéž kdysi koupil a nabíjel doma. Měl stejné popojíždění jako Vy, jen v desítkách kilometrů. Pak zjistil, že 6,6 kWh palubní nabíječka, když to mrskne u každé stavby na antoníčka, mu tam v pohodě dodá 1/4 baterky 24 kWh, protože se obvykle hodinku zdrží. Když začal dojíždět domů s plnou, přestal doma nabíjet. Později úplně, protože stačily ony zastávky na stavbách. Podobně pan Minář z Rami Vyškov zjistil, že rychlonabíječka zdarma, co dostal k nakoupeným Leafům a eNV pro velkoobchod s elektromateriálem je fajn, ale díky oné palubní nabíječkce a svým zastávkám v Hranicích a Mohelnici u dalších poboček, hravě nabije v průběhu dne prakticky do plna. Nehledě na rostoucí síť rychlonabíječek. Takže tím pro nás ostatní elektromobilisty sice padl uvažovaný nabíjecí rychlobod Hranice a Mohelnice (tam je teď od eLukyho) , nicméně v praxi se potvrdilo, jak elektromobil pro účelové firemní použití hravě nahradí spalovák a jeho provoz je nula nula nic. Jsem na tom se svým malobaterkáčem Ion 16 kWh podobně. Ostrava a okolí, každé ráno mohu mít plnou z domu, ale proč bych to dělal, když po cestě a v místech kam zajíždím jsou zdarma.Pomalé i rychlé.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 87 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 40 tis. (54 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Muj prvni E-NV200

Příspěvekod Josef » stř 11. pro 2019 8:48:13

Tak ať slouží. S telefonem a bluetooth si pamatuju podobnou věc u Mazdy 3, zřejmě to dělal člověk, který nikdy netelefonoval, baterie u Nissan Leaf zase dělal člověk, který s tím jezdil jen v prostoru továrny.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
adam.gibala
Příspěvky: 8
Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25

Re: Muj prvni E-NV200

Příspěvekod adam.gibala » pát 20. pro 2019 8:19:27

Koupil jsem příčníky na fixační body. Doteď jsem na vozech měl jen Thule.
Nevím jestli je mezi značkama takový extremní rozdíl, ale hlučnost těchto příčníků je kolem 90 km/h nesnesitelná.
Nechám je tam zatím.


nosice.JPG
Uživatelský avatar
adam.gibala
Příspěvky: 8
Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25

Re: Muj prvni E-NV200

Příspěvekod adam.gibala » čtv 02. led 2020 10:00:39

Chyběla mi parkovací kamera. Do nissanu nemá smysl chodit. Kdyby náhodou něco věděli, tak mi řeknou čislo, po kterém se rozbrečí i nejsilnější nátury. V garažovém servisu mi řekli nejde. Google nenašel. Pro mě dostatek argumentu pro to jít to a udělat.
Takže kdyby Vás napadlo to co mě, zde je návod:

1. propojovací kabel
camera-connection-cable-for-nissan-leaf.jpg

https://car-solutions.com/en/camera-con ... ssan-leaf/
Cena asi 800 Kč s dopravou

2. kamera
https://www.aliexpress.com/item/4000295 ... 4c4djgw4Pg
Cena 10 dolarů.
Dá se aplikovat i jiná dle chuti.

3. 6 metrů koaxu a metr napájecího kabelu

Protáhnout kabel ze předu do zadu. Zapojit propojovací kabel bod 1.
Vzadu vyvrtat dírku 6 mm. Protáhnout kabel od kamery a kameru zafixovat. Napájení kamery jsem sebral z ozvětlení SPZ. Kamera potřebuje napětí za klíčkem!! ne až ze žárovky couvačky. Postupovak jsem podle návodu ke kabelu.
Zapojit a odzkoušet. Když máte dost času tak nezkušeny to má za 4 hodiny. Když nemáte tak zhruba měsíc. Bez mozku a pájky se neobejdete.
Výsledek:
kamera env200 dvere.png

kamera env200.png


Až dorazí víc cool kamera, tak ji vyměním za tuto.
https://www.aliexpress.com/item/3294782 ... 4c4dKvxaT8
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Muj prvni E-NV200

Příspěvekod Josef » čtv 02. led 2020 10:52:45

Pěkná práce !
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
adam.gibala
Příspěvky: 8
Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25

Re: Muj prvni E-NV200

Příspěvekod adam.gibala » stř 22. led 2020 12:03:54

K mě lítosti šly příčníky od Norddrive z auta. Mám jednu hlavu a nebudu ji nechávat uprostřed vysavače. Hrozny kravál. Dal jsem tam Thule a je naprosto klid.
Uživatelský avatar
adam.gibala
Příspěvky: 8
Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25

Re: Muj prvni E-NV200

Příspěvekod adam.gibala » pát 14. úno 2020 15:55:48

Namontoval jsem "origo" kameru. Vyhled z vetsi vysky, jinak jsem nezaznamenal zadny rozdil.

Puvodni kamera
4.jpg

Nova kamera
3.jpg

Instralace na vozidle
1.jpg
2.jpg
Uživatelský avatar
adam.gibala
Příspěvky: 8
Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25

Re: Muj prvni E-NV200

Příspěvekod adam.gibala » pát 03. dub 2020 14:42:04

Zakoupil jsem LEAF Box - Nissan Leaf / e-NV200 zvýšení dojezdu + rekuperace na https://www.autonabijeni.cz/evchip/leaf ... ekuperace/ za 4999,-.
Vzhledem k možnosti vrácení do 14 dni mi to přišlo jako fér pokus.
Nainstalováno za 5 minut.
Výsledek: po dvou dnech klesla spotřeba z 18,4kw na 16,1kw tedy snížení o cca 14 procent. Jiné výhody jsem zatim neshledal. Auto není takový trhač betonu a ještě víc se zlinearizoval průběh rozjezdu. Což mi příjde docela příjemné.
Matematicky by auto mělo nahrkat o 14 km víc z jednoho plného dobití.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Muj prvni E-NV200

Příspěvekod Josef » sob 04. dub 2020 10:05:07

Mě taky o něco klesla spotřeba, ale výrazně se změnila citlivost akceleračního pedálu, lze dávkovat výkon podstatně lépe. Jezdím s čipem už rok a zvykl jsem si, nepotřebuju ty prudké rozjezdy i když se na to dá šlápnout a pak je tam 100% výkonu.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.