Diagnostika stavu baterie Renault Fluence Z.E.

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 204
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Diagnostika stavu baterie Renault Fluence Z.E.

Příspěvekod Karel » stř 03. dub 2019 12:55:29

Tak se mi tento týden konečně podařilo sehnat ten správný OBD adaptér, pomocí kterého můžu kdykoliv diagnostikovat stav baterie u mého elektromobilu.

Jedná se o tento adaptér:
https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PCI-0 ... darma.html

Ještě by měl s příslušnou aplikací fungovat tento OBD adaptér:
https://www.dx.com/p/konnwei-kw902-mini ... KSMaVUzYuW

Dále jsem si nainstaloval do telefonu aplikaci Fluence ZE Spy, o které jsem se dozvěděl více z těchto stránek:
https://canze.fisch.lu/team/alexandre-moleiro/

Bohužel jsem se ale jenom díky této diagnostice dozvěděl dvě ne příliš pozitivní informace ohledně baterie v mém elektromobilu:
-baterie má kapacitu 79% z původní hodnoty, ikdyž prodejce deklaroval 92% což mi ještě před koupí auta doložil diagnostickým protokolem Renault
-baterie není původní, ale už byla 2x měněná, aktuální baterie má najeto 65tisíc km zatímco auto má najeto jen 25tisíc km

Jelikož jsem auto kupoval u oficiálního dealera Renault v Rakousku, přiznám se, že jsem takovou věc od něj vůbec nečekal. Psal jsem včera prodejci a ten tvrdí, že baterie v autě se nikdy neměnila a že v v době prodeje 10/2018 byla kapacita na úrovni 92%! když jsem mu poslal obrázky z aplikace tak k tomu poznamenal, že OBD adaptér není u Renaultu oficiální měřící přístroj pro diagnostiku baterie, takže se tomu nedá věřit! Zajímavé ale je, že když jsem byl letos v únoru v servisu renault v Praze, tak údaj o stavu baterie v databázi Renault je 78,3% a zaznamenaný tam byl 10/2018 v den, kdy mi prodejce posílal meilem ten protokol s 92%. Mám takové zatím nepodložené tušení, že prodejce mohl původní baterii z auta vyndat, dát tam jinou méně degradovanou baterii, změřit její kapacitu, pak jí zase vyndat a dát tam tu původní. A vzhledem ke koncepci auta na rychlou výměnu baterie je to poměrně jednoduchý úkon. Jenom doufám, že to tak nebylo, protože tohle by si dealer Renaultu přece dovolit neměl!

Nechám si tedy ještě jednou kompletně zdiagnostikovat baterii v servisu Renault v Praze abych zjistil, jaká je tedy pravda. Na základě výsledků měření se pak rozhodnu, jak postupovat dál. V případě že se potvrdí, že kapacita baterie je o 13% nižší, než prodejce před koupí auta deklaroval, určitě si to nenechám líbit.-)
Přílohy
Screenshot_2019-04-01-12-39-03.png
Screenshot_2019-04-01-12-38-45.png
Screenshot_2019-04-01-12-38-29.png
Screenshot_2019-04-01-12-38-15.png
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 27500km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 9300km
Peugeot E-Vivacity 2012, najeto 1000km
Od roku 2016 celkem najeto přes 14300 elektrických km!
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 204
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika stavu baterie Renault Fluence Z.E.

Příspěvekod Karel » čtv 13. čer 2019 15:06:44

Tak jsem si cca před měsícem nechal v rámci pravidelné prohlídky v servise Renault v Praze detailně proměřit aktuální stav kapacity trakční baterie.
Bohužel se potvrdilo, že kapacita trakční baterie je aktuálně na 78% původní hodnoty.

Psal jsem hned poté prodejci Renault v Rakousku a poslal jsem mu protokol z měření s dotazem, ať mi vysvětlí jak je možné, že v databázi Renault z 15.10.2018 je uvedená hodnota 78,3%, on mi poslal protokol s naměřenou hodnotou 92% z 16.10.2018 a já přes OBD i servis oficiálně naměřil 78%.
Bohužel prodejce z Rakouska na moje emaily nereaguje a tváří se že je vše v pořádku. Stavěl jsem se tam dokonce minulý čtvrtek i osobně, když jsem jel do Rakouska pro další elektroskutr, ale šéf autohausu tam zrovna nebyl a prodejce ojetých vozů (který mi posílal ten protokol) mě odkazoval na šéfa ať mu zavolám nebo se zastavím jindy. Probíral jsem s prodejcem ještě další skryté vady které jsem na autě po jeho zakoupení objevil a nechtěl se o tom se mnou moc bavit. Jedná se kromě chybného údaje o aktuální kapacitě baterie v době prodeje o následující vady:
- baterie auta má najeto cca 2,5x více km než auto samotné (šéf autohausu tvrdí, že baterie z auta nebyla nikdy vyndavaná ikdyž OBD mi indikuje 2x její výměnu a vyšší počet najetých km baterie oproti autu)
- nevyměněné uhlíky elektromtoru za modifikovaný typ se třemi uhlíky (šéf autohausu před koupí auta tvrdil, že to již bylo vyměněno v rámci svolávací akce), stálo mě to následně v servisu v ČR cca 5tisíc Kč.
- chybějící plastový kryt na spodku auta pod zadními sedadly (obchodník mě na to neupozornil před koupí auta, ikdyž jsem se ptal jestli tam něco nechybí, když mi auto zvedl na dílně do výšky, následně při návštěvě minulý týden prozměnu tvrdil, že tam žádný kryt nemá být!), bude mě to stát cca 5tisíc kč v servisu v ČR.
- auto nemá v záruce žádné součásti elektropohonu (obchodník mi před prodejem auta tvrdil, že roční záruka se bude vztahovat kromě mechanických částí i na všechny součásti elektropohonu kromě baterie, místo toho mi auto omylem pojistil na spalovací verzi!)

Nemá někdo z vás zkušenosti s reklamací skrytých vad na autě pořízeného v Rakousku od oficiálního dealera?
Mám v plánu poslat stížnost do Renault Austria na neakceptovatelné jednání dealera Renault Polke se zákazníkem (podal mi před prodejem auta nesprávné informace o stavu vozidla a některé informace o autě mi naopak zatajil). Řeším to s ním už od února 2019!
Akorát nevím, jestli mi to pomůže:-( Pokud ne, tak bych zkusil pohrozit soudním sporem, ale tomu bych se samozřejmě raději vyhnul nějakou rozumnou dohodou (adekvátní vrácení části kupní ceny).
Přílohy
fluence_ze_bat_diag_2018-10-16.jpg
fluence_ze_soh_2018-10-15.jpg
fluence_ze_bat_diag_2019-05-20.jpg
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 27500km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 9300km
Peugeot E-Vivacity 2012, najeto 1000km
Od roku 2016 celkem najeto přes 14300 elektrických km!
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 574
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Diagnostika stavu baterie Renault Fluence Z.E.

Příspěvekod Radovan » čtv 13. čer 2019 17:25:02

Pokud je to koupeno na fyzickou osobu, pak to reklamovat přes ochranu spotřebitele EU https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/evr ... e-centrum/ nebo https://www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebit ... ombudsman/
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 75 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 30 tis. (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
dracekvo
Příspěvky: 221
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Diagnostika stavu baterie Renault Fluence Z.E.

Příspěvekod dracekvo » pát 14. čer 2019 7:13:15

Čoi na rakouskej bazar asi bude krátká.

Musel by jsi to vše řešit přes rakouské úřady, včetně soudů a hlavně si nejdříve zjistit jak je na tom rakouské právo a skrýté vady.

Si myslím já, info je to bez záruky :)
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 68 tis. km)
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 204
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika stavu baterie Renault Fluence Z.E.

Příspěvekod Karel » pát 14. čer 2019 9:44:40

Díky za poskytnuté odkazy. Podívám se na to a zjistím, jestli by mi pomohli.

Jinak bych chtěl připomenout, že se nejedná o nějaký no-name autobazar, ale o oficiální zastoupení Renault Polke Mistelbach!

https://www.polke.at/ueber-uns/unser-team/

Jednal jsem tam jak s prodejcem nových a použitých aut panem Dorfingerem (prvotní komunikace přes email, zaslal mi protokol s 92%, prohlédnutí spodku auta s jeho účastí, uzavření kupní smlouvy) a také přímo s šéfem panem Polkem (zkušební jízda s jeho účastí, info o vyměněných uhlících elektromotoru).
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 27500km
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 9300km
Peugeot E-Vivacity 2012, najeto 1000km
Od roku 2016 celkem najeto přes 14300 elektrických km!