Degradace 30kWh baterie

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » úte 08. říj 2019 22:00:47

Podle toho, co jste psal, baterie měla před rekalibrací 10 dílků ze 12, tedy cca -21% kapacity baterie. Využitelná kapacita baterie je cca 28 kWh, tedy skutečná by měla být cca 22 kWh. Pokud budete nabíjet baterii řekněme z 10% na 100%, tak byste měl naměřit na zásuvce dodaný příkon 19.8 kWh + 10% ztráty, tedy cca 21.7 kWh. Pokud tohle souhlasí, pak je vše v pořádku a baterie má opravdu skutečnou kapacitu 22 kWh. Dojezd při spotřebě řekněme 16 kWh je pak 138 km a v zimě počítejte 100 km. Pokud jste již na začátku počítal, že auto bude mít dojezd 200 km, mohu s matematickou jistotou říci, že 170-180 km je tak pro toto auto maximum za tepla s novou baterií. Bohužel auto s baterií 28 kWh jsou do města a okolí, v zimě a při degradaci baterie je dojezd opravdu mizerný.
Ještě doplním, že aby byla baterie na reklamaci musí mít kapacitu cca 66%, tedy je to neřešitelné.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
C-zero
Příspěvky: 131
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod C-zero » stř 09. říj 2019 9:53:09

jan loula píše:tak mám odpověd z nissanu.

Dobrý den pane Loulo,
zkoušela jsem znovu zjišťovat nějaké informace k té vaší záležitosti s dojezdem.
Z technického oddělení mi vlastně řekli, to co jsem Vám už psala minule. Reprogram neměl žádný vliv na zvýšení kvality baterie. Přegramování pouze zlepšilo způsob, jak jsou informace o LiB baterii zpracovávány. Zobrazený stav nyní více odpovídá skutečnému stavu baterie.


Dle fotek, které jste poslal, a i dle výstupu ze servisu se baterie jeví v pořádku. Není třeba ji nechat testovat v LiB centru. (Pouze Řeporyje, kde je LiB centrum momentálně mimo provoz.) Můžete samozřejmě kontaktovat Auto Zrucký, aby Vám kapacitu přeměřili.


S tím dojezdem je to opravdu velmi individuální, záleží na tolika faktorech: způsob nabíjení, historie jízd, způsob jízdy, teplota, terén, hmotnost nákladu, pneumatiky apod.


tak a je to vyřešení půl mega v prdeli a mám auto co umí jezdit po Praze
neumí někdo změřit kapacitu baterie .nebo radu na nějaky autoservis v Praze a blízkém okolí kdo to umí?
díky



Dobrý den,
doporučil bych Vám koupit OBD II a pomocí autodiagnostiky a aplikace My leaf zjistit aktuální stavy nejenom baterie, ale i jiných potřebných dat.
Doporučuji koupit sice dražší OBD, ale za to bezproblémové, které zaručí rychlý přenos dat do Vaší mobilní aplikace..
IMG_20191009_091845.jpg
OBDII
dracekvo
Příspěvky: 548
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod dracekvo » stř 09. říj 2019 12:13:11

A nebo napsat přibližnou lokalitu. Třeba tu hračku má někdo v dojezdové vzdálenosti.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 82 tis. km)
C-zero
Příspěvky: 131
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod C-zero » stř 09. říj 2019 12:23:23

15.11 budu v Praze na e-salonu..Můžeme se domluvit a změřit to..
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » stř 09. říj 2019 16:25:18

zdravím všechny

lokalita jsou roztoky u prahy.
nemám problém někam zajet ale rádius mám 60km nebo musím někde nabít :D
C-Zero ,rád se domluvím na změření a nějaký info . ale tak týden do předu ted ještě nevím jestli budu v tu dobu v praze .


díky Honza
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » stř 09. říj 2019 18:09:00

Změříte jen, co vám dovolí auto a to neřekne nic jiného, než jsem psal, tedy cca 79% SOH, ale uvidíte sami. Samozřejmě reklamovat baterii je velký boj, protože stojí cca jako to auto, držím palce, ale na reklamaci to zdaleka ještě není.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Bobo
Příspěvky: 14
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Bobo » sob 11. led 2020 18:53:11

Bobo píše:
Hynek píše:Ahoj všichni, chci se zeptat jestli tu je někdo s Leafem 30kWh? Mně příjde že kapacita letí dost rychle dolu. Když byl nový měl jsem 97% podle Leaf Spy, teď po 55tis km mám 87% a i dojezd mi citelně klesnul. Rád bych věděl jestli někdo v ČR už řešil výměnu baterie v záruce, protože do 160tis km ta baterka tímto tempem nemá šanci vydržet.


Tady jsou průběžná data z mé 30kWh baterie, poslední skokové zlepšení SOH z 90 na 95% je důsledkem provedení svolávací akce na reflash řídící jednotky baterie.SOH je teď počítáno jinak. Možná bylo počítáno moc přísně, možná je takhle jen dále k ubytí počtu dílků pro uznání záruky, možná od obojího trochu.Reálný pokles dojezdu jsem zatím naštěstí nezpozoroval, jen tyhle hodnoty.

Prosinec 2016 8000 km SOH 99/HX 94
Duben 2017 12000 km SOH100/HX 96
Červenec 2017 19000 km SOH 95/HX 91
Září 2017 22000 km SOH 92/HX 85
Listopad 2017 25000 km SOH 93/HX 86
Březen 2018 31000 km SOH 95.5/HX 88.5
Duben 2018 33000 km SOH96.3/HX 89.4
Květen 2018 35000km SOH96.73/HX89.5
Červenec 2018 40000km SOH93/HX86
Září 2018 45000km SOH90/HX83
Listopad 2018 48000km SOH95/HX83
Únor 2019 52000km SOH96.7/HX86.4
Říjen 2019 66000km SOH 90/HX73.1 letní dojezd 200km

Leden 2020 71000km 73Ah SOH89. 8/HX 72.8
Březen 2020 7500km 71.2Ah SOH 89.56/HX 72.4
Naposledy upravil(a) Bobo dne pon 30. bře 2020 21:32:11, celkem upraveno 2 x.
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » sob 08. úno 2020 13:42:31

výsledek kontroly v Nissanu.
na reklamaci to prý není
výsledek vyz foto
dojezd max 130 bez topení
max 100 s topením
a dojezd je to tabulkový...………..

nissan LEAf 2016 30kw
najeto 64 000
Přílohy
IMG_20200208_084149.jpg
garmont
Příspěvky: 183
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod garmont » sob 08. úno 2020 17:31:41

No a kolik má ta baaterka aktuální kapacitu? Napětí jednotlivých článků je nic neříkající...
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » ned 09. úno 2020 8:42:00

jo tak to my neřekly ale bere to ze želvy do plna i ze ztrátama podle elektromněru 25,9kw

pro doplmění
neřekl mi to ani autobond .zrucký .ani valenter.
ve valenteru mi dali výpis z diagnostiky z hodnotama jednotlivých
článků .viz foto.
dracekvo
Příspěvky: 548
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod dracekvo » ned 09. úno 2020 16:44:04

Co je potřeba k programu leaf spy? Tam si to všechno vyčte uživatel sám, ne?

Tento protokol je vážně úplně k ničemu. Na stránkách předtím nic jiného není? Pokud vám zamítly reklamaci, musí vám udat důvod. A jediný důvod je, že aktuální kapacita baterie neklesla pod mez, při které je možné reklamovat, takže vám musí sdělit aktuální opotřebení.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 82 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » ned 09. úno 2020 17:27:05

Každý servis musí umět vyčíst skutečně SOH baterie. Max. rozdíl 19 mV mezi články mi přijde už dost.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 860
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Radovan » ned 09. úno 2020 20:50:18

Pokud máte problém, tak volte oficiální cestu a u prodejce nebo tam kde servisujete podejte oficiální reklamaci s návrhem řešení. Pak už je to dle zákona a musí Vám odpovědět dle zákona a zdůvodnit a můžete rozjet kolečko.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 87 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 40 tis. (54 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » stř 12. úno 2020 12:24:52

reklamoval jsem to a prý sem ješte v toleranci až kapacita některého článku poklesne pod určitou hranici .hodnotu si nepamatuju..
tak my ho vyměněj .
auto je dovoz ale vztahuje se na něj celoevropská záruka.
jak už jsem tady psal v autobondu mi při první reklamaci udělali reprogram a dohráli tím na displej čárky kvality baterie:-)
dracekvo
Příspěvky: 548
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod dracekvo » stř 12. úno 2020 20:30:32

Chtělo by zjistit přesnou hodnotu.
Pokud by chybělo jen trošku, tak bych autu dal čočku, aby to spadlo pod tu hodnotu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 82 tis. km)
Lama
Příspěvky: 205
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Lama » ned 05. dub 2020 21:05:19

[quote="jan loula"]jo tak to my neřekly ale bere to ze želvy do plna i ze ztrátama podle elektromněru 25,9kw

Právě testuji kapacitu své baterky a při nabíjení 10A mám změřené ztráty přes 12%... , když vezmu vašich 25,9 se ztrátami 12%, tak jsme na 22,8 což téměř odpovídá tomu co vypočítal "Josef". Když od toho ještě odečtete cca 5% účinnost, tak jste na 21,7kWh maximálně využitelných při 25°C.
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 4
Registrován: stř 14. pro 2016 19:58:05

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Hynek » ned 03. kvě 2020 23:35:29

Malý update. Mám najeto 100.000km. SOH je nyní 67% a chybí mi 3 dílky kapacity. Dojezd je okolo 130km. Ovšem v zimě se dostávám i pod 100km a procenta přímo mizí před očima, hlavně na dálnici. Uvidíme co v Nissanu, až v létě zmizí 4. dílek už to bude na jednání ohledně záruky na baterku.

Níže printscreen z LeafSpy, kde jsou i údaje o nabíjení.

Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » pon 04. kvě 2020 7:46:06

Tedy nájezd máte poměrně velký, za 1,5 roku 45 tis. km, to se činíte. Je jasné že patříte mezi tu polovinu, kterým klesá SOH baterie velmi rychle. Na druhou stranu bude odměnou novější baterie (nemusí dodat novou). Je jasné, že se servis pokusí rekalibrovat měření, což je SW řešení na týden, než se zase vrátí zpět SOH na původní hodnotu. Držím palce, reklamace je ve většině případů opruz na mnoho týdnů než dodají baterii. Bohužel se Nissan v tomto nepoučil a čeká jej do budoucna velký problém s přehřívanými bateriemi.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.