Degradace 30kWh baterie

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 3
Registrován: stř 14. pro 2016 19:58:05

Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Hynek » sob 24. lis 2018 21:19:06

Ahoj všichni, chci se zeptat jestli tu je někdo s Leafem 30kWh? Mně příjde že kapacita letí dost rychle dolu. Když byl nový měl jsem 97% podle Leaf Spy, teď po 55tis km mám 87% a i dojezd mi citelně klesnul. Rád bych věděl jestli někdo v ČR už řešil výměnu baterie v záruce, protože do 160tis km ta baterka tímto tempem nemá šanci vydržet.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 498
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » ned 25. lis 2018 9:15:02

Bohužel degradace 30kWh baterie je poměrně velká a citelná. V jiném vlákně jsme toto již diskutovali, dle našich záručních podmínek je nárok na výměnu baterie pokud klesne na 66%, tedy máte opravdu ještě hodně času. V USA mají pod 80% a nebo 5 let stáří (v grafu označeno červeným bodem).

Jak vidíte z grafu, je tam velký rozptyl, tedy je to o štěstí na jakou baterii člověk narazí.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 558
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Radovan » ned 25. lis 2018 19:11:56

To není hezký pohled. To bude další rapidgate, jakmile ty 30 kWh Leafy začnou mít dojezd trojčat iMiev/Ion/Zero a zákazníci začnou řvát. :cry:
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 74 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 29 tis. (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič panel 2000.
NuclearDave
Příspěvky: 6
Registrován: úte 26. črc 2016 7:06:33

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod NuclearDave » pon 26. lis 2018 10:15:06

Nissan dělá upgrade BMS software. Aspoň v UK - kdo vládne angličtinou, zde více info včetně hodnot před a po aktualizaci https://www.speakev.com/threads/bms-sof ... rs.123241/ případně ještě zde http://www.cleanfleetreport.com/exclusi ... ery-issue/
Zkus se obrátit na Nissan CZ, jestli je to k dispozici i u nás.
dracekvo
Příspěvky: 211
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod dracekvo » pon 26. lis 2018 15:29:57

Josef píše:dle našich záručních podmínek je nárok na výměnu baterie pokud klesne na 66%


To je docela mazec. Jako uznat vadnou baterku až když klesne pod 2/3 kapacity. Už jen to by mě odradilo od koupi.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 64 tis. km)
Ostrovní solar 3,5kWp, 48V 500Ah LiFePO, Victron Multiplus 3x2400W 3f
E-Ryc
Příspěvky: 105
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod E-Ryc » pon 26. lis 2018 15:45:03

Bude to znit cynicky, ale alespon vis, na cem jsi (mas v ruce konkretni cislo). Nekteri mame "jen"
The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time
and use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is
NOT covered under this Battery and Drive Unit Limited Warranty.

a je na dobre vuli vyrobce, co uzna a neuzna.
Najit puvodni zdroj dalo celkem praci, tak tady (strana 4): https://www.tesla.com/sites/default/files/New_Vehicle_Limited_Warranty_Europe_en_EU.pdf
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 498
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » pon 26. lis 2018 19:00:25

Je potřeba vycházet ze zkušeností ostatních i když Tesla nedává záruku na kapacitu baterie, obecně je známo, že po 160 tis.km je průměrný pokles kapacity kolem 6%. Např. Leaf bych si nekoupil ze dvou důvodů, nemá tepelný management baterií (tedy problémy s nabíjením) a obecně pokles kapacity baterie je i v průměru velký.
Obrázek
Bobo
Příspěvky: 11
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Bobo » úte 27. lis 2018 22:15:07

Hynek píše:Ahoj všichni, chci se zeptat jestli tu je někdo s Leafem 30kWh? Mně příjde že kapacita letí dost rychle dolu. Když byl nový měl jsem 97% podle Leaf Spy, teď po 55tis km mám 87% a i dojezd mi citelně klesnul. Rád bych věděl jestli někdo v ČR už řešil výměnu baterie v záruce, protože do 160tis km ta baterka tímto tempem nemá šanci vydržet.


Tady jsou průběžná data z mé 30kWh baterie, poslední skokové zlepšení SOH z 90 na 95% je důsledkem provedení svolávací akce na reflash řídící jednotky baterie.SOH je teď počítáno jinak. Možná bylo počítáno moc přísně, možná je takhle jen dále k ubytí počtu dílků pro uznání záruky, možná od obojího trochu.Reálný pokles dojezdu jsem zatím naštěstí nezpozoroval, jen tyhle čísla.

Prosinec 2016 8000 km SOH 99/HX 94
Duben 2017 12000 km SOH100/HX 96
Červenec 2017 19000 km SOH 95/HX 91
Září 2017 22000 km SOH 92/HX 85
Listopad 2017 25000 km SOH 93/HX 86
Březen 2018 31000 km SOH 95.5/HX 88.5
Duben 2018 33000 km SOH96.3/HX 89.4
Květen 2018 35000km SOH96.73/HX89.5
Červenec 2018 40000km SOH93/HX86
Září 2018 45000km SOH90/HX83
Listopad 2018 48000km SOH95/HX83
Únor 2019 52000km SOH96.7/HX86.4
Naposledy upravil(a) Bobo dne čtv 21. bře 2019 19:46:21, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 498
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » úte 27. lis 2018 22:57:55

Ono stačí nabít baterii na 100% a z dojezdu a průměrné spotřeby se spočítá výsledná kapacita baterie.
Obrázek
Bobo
Příspěvky: 11
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Bobo » úte 07. kvě 2019 21:35:35

Josef píše:Ono stačí nabít baterii na 100% a z dojezdu a průměrné spotřeby se spočítá výsledná kapacita baterie.

Myslím, že nestači, nebo jen hodně orientačně. Když dlouho nedojde k "úplnému" vybití baterie, sice to svědčí její životnosti, ale BMS začne bod minimálního vybití jen odhadovat a přitom radši postupně ubírá, aby náhodou nedošlo k tomu, že za půl roku při úplném vybití bude ukazovat BMS 8% a auto už nejede. To samé bych řekl platí i když se dlouho nenabije do plna. Prostě když si BMS dlouho neosahá mezní vybití a nabití baterie, je radši trochu pesimističtější, než je skutečný stav postupné degradace baterie. Když je nabíjeno často do plna a vybíjeno do minima,ví BMS sice celkem přesně kapacitu baterie, ale reálná degradace je větší. Při výpočtu kapacity musí BMS brát v úvahu ještě spoustu faktorů, jako je teplota,nebo jestli se vybíjí malým proudem(plynulá pomalá jízda), nebo velkým proudem(dálnice brzda/plyn). Při větších proudech se z baterie dostane méně Ah, než pri malých.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 498
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » stř 08. kvě 2019 20:39:15

Těch faktorů při vybíjení baterie je hodně, ale nám jde o reálnou kapacitu baterie při určité teplotě. Mě je celkem jedno, zda mi někdo změří že správná kapacita baterie je 28 kWh, když na ni najedu 100km při průměrné spotřebě 15 kWh :)
Obrázek
Bobo
Příspěvky: 11
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Bobo » sob 11. kvě 2019 21:00:04

Josef píše:Těch faktorů při vybíjení baterie je hodně, ale nám jde o reálnou kapacitu baterie při určité teplotě. Mě je celkem jedno, zda mi někdo změří že správná kapacita baterie je 28 kWh, když na ni najedu 100km při průměrné spotřebě 15 kWh :)


To je pravda. :)