Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Moderátor: ozana

rumiik
Příspěvky: 13
Registrován: úte 08. kvě 2018 19:56:41
Bydliště: Kósek od Štatlu

Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Příspěvekod rumiik » ned 11. lis 2018 17:48:10

Docela by mně zajímal názor zde diskutujících na stav baterie mého auta.
Jedná se o Nissan Leaf 2015, 2. gen, 24kW baterie, dovoz Švýcarsko, nákup únor 2018 (v té době cca 21.000km). Asi to byla bouračka, ale to prodejce v ČR nepřiznal (jen že tam byl trošku ťuknutý přední nárazník), zde v ČR měněna převodovka (v rámci záruky, ještě před tím, než jsem koupil já). S autem jezdím výhradně do práce a zpět (cca 50-60km), pak doma nabíjím nočním proudem.

Porovnával jsem hodnoty baterie dle: viewtopic.php?f=4&t=129

Má baterie podle LeafSpy má tyto hodnoty (nyní nájezd 31.000km, stáří cca 3roky), auto jsem nabil na 97% kapacity, venkovní teplota 11°:
- AHr = 56,09 - kapacita aku při plném nabití v Ah (nový leaf má dle NuclearDave mít 66Ah)
- SOH = 85.76% - state of health - (nový leaf má dle NuclearDave mít 100%)
- Hx = 81.54% - zdraví aku, číslo by mělo být co nejblíže SOH
- 396.73 V - napětí aku během nabíjení
- 244 GIDs - (nový leaf má dle NuclearDave mít 284)
- 69 QC - počet rychlonabíjecích cyklů
- 946 L1/L2s - počet pomalých nabíjení

Auto ukazuje 12 dílků baterie z 12, což mi připadá podivné, pokud má baterie opravdu 85% původní kaapcity, mělo by to ukazovat 10-11 dílků.
Taky mi trošku nesedí počet kilometrů a počet nabíjecích cyklů. Já jsem mohl za 3/4 roku nabíjet tak 200x + cca 30x rychlonabíječkou.
Počet nabíjecých cyklů evidovaných autem je přes 1000, pokud budu počítat průměrný nájezd mezi nabíjením 50km, mělo by být na tachometru kolem 50.000km (čistá spekulace - vůbec nevím jak s autem jezdil předchozí majitel a taky nevím jak se počítá nabíjecí cyklus)
Reálný dojezd při 100% nabití a úsporné jízdě je cca 140km.

Prostě mi nějak nesedí to co ukazuje auto navenek (počty najetých km a 12/12 dílků baterie) a to co mi ukazuje LeafSpy, tak by mně zajímaly hodnoty jiných majitelů tohoto auta. Bohužel nemám údaje z doby kdy jsem auto kupoval pro porovnání. Jinak jsem ale s autem velmi spokojený a pro mé potřeby je naprosto dostačující.
rumiik
Příspěvky: 13
Registrován: úte 08. kvě 2018 19:56:41
Bydliště: Kósek od Štatlu

Re: Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Příspěvekod rumiik » ned 11. lis 2018 18:00:49

No a jak to tak už často bývá, na některé otázky jsem si hned po odeslání příspěvku našel odpověď sám - viz ozana: viewtopic.php?f=4&t=10#p1080
dracekvo
Příspěvky: 123
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Příspěvekod dracekvo » pon 12. lis 2018 7:54:50

K dílkům.
Je to prosté. Baterie je nabita na 100% svojí kapacity. Takže to ukazuje plnej počet dílků. To že kapacita behem doby klesá tento ukazatel nezajímá. On prostě ukazuje % nabití aktuální kapacity.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 310
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Příspěvekod Josef » pon 12. lis 2018 9:06:16

U Nissanu se ukazuje zdraví baterie poklesem počtu dílků. Viděl jsem dokonce i 10 dílků po nabití baterie naplno. Při takovém malém nájezdu se mi zdá SOH 85% hodně málo, zkus občas zajet na nějakou nabíječku 50kW a několikrát auto nabít tam. Mám zkušenost že pokud auto dlouhodobě nabíjím jenom dvěma až třemi kilowatty, tak začne klesat rychleji SOH. Každopádně Nissan má pokles kapacity baterky asi největší na trhu. Pokud poklesne pod 70% (četl jsem v USA 80%, lépe se zeptat v Nissanu) je to na výměnu v záruce.
Obrázek
Turbo
Příspěvky: 123
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Příspěvekod Turbo » pon 12. lis 2018 13:06:14

Tak je to přeci jednoduché -nabit na 100%, vynulovat pal PC, vyjezdit na minimum, vynásobit najeté km a prům. spotřebu a je to cca kapacita baterie.
NuclearDave
Příspěvky: 6
Registrován: úte 26. črc 2016 7:06:33

Re: Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Příspěvekod NuclearDave » pát 16. lis 2018 14:19:00

Ukazatel stavu baterie ukazuje následovně ("according to Nissan’s service manual, when a battery pack’s capacity has dropped 15%, the top capacity bar will disappear. Each subsequent bar represents another 6.25% capacity loss"): první dílek -15% (čili pod 85%), každý další dílek je -6,25%. Čili záruka 9 z 12 není 75% jak by se mohlo zdát z počtu dílků, ale -15-6,25-6,25-6,25 ... 66,25%. A ano, tomu říkám o*eb ze strany nissanu.
Zde pro info data od jednoho uživatele na hybrid.cz (Leaf 24kWh, taky 2. generace, ročník nevím)
odo 94.253km ... 176.801km
Ahr 57.09 ... 51,71
SOH 87 ... 79,07
Hx 85.69 ... 70,54
QCs 689 ... 1755
L1/L2s 1019 ... 1406
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 310
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Příspěvekod Josef » pát 16. lis 2018 17:56:45

Na vůz poskytuje Nissan záruku 3 roky nebo 100 tisíc kilometrů, případně 5 let na speciální elektrické komponenty vozu. Na baterie je pak záruka 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, konkrétně na udržení kapacity baterie nad 70 % původní kapacity.

https://fdrive.cz/clanky/s-novym-leafem ... koupi-1965

Tady se uvádí záruka 80% na původní Nissany 24 a 30 kWh.

http://oenergetice.cz/elektromobilita/n ... z-provozu/
Naposledy upravil(a) Josef dne ned 18. lis 2018 22:42:34, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
NuclearDave
Příspěvky: 6
Registrován: úte 26. črc 2016 7:06:33

Re: Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Příspěvekod NuclearDave » ned 18. lis 2018 21:56:59

Vycházel bych z oficiálních údajů nissan "Záruka kapacity článků baterie je zárukou proti poklesu kapacity pod čárkou 9 (z 12) na ukazateli kapacity baterie." viz https://media.nissan.eu/content/dam/ser ... EAF_CZ.pdf
11 čárek je -15%, 10 -6,25%, 9 -6,25% a 8 je dalších -6,25% a jsme na 66,25%. Pro uznání záruky musí zhasnout i devátá čárka ("pokles pod čárku 9").
Pokud má někdo ověřené info ohledně záruční výměny, budu za ně rád.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 310
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků

Příspěvekod Josef » úte 20. lis 2018 20:38:25

Stačil by asi dotaz v servisu. Kia Soul má jasně definováno 150 tis. km nebo pod 70% kapacity v záručních podmínkách. Ovšem teoreticky mohou vyjmout starý aku s 69% a dát tam jiný se 71% :)
Přílohy
Snímek obrazovky 2018-11-20 v 20.39.49.png
Snímek obrazovky 2018-11-20 v 20.39.49.png (79.28 KiB) Zobrazeno 158 x
Obrázek