Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 33
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 13. led 2020 15:51:14

JosefIV píše:autodiag:

Mrkněte na kanál Electro Dad, je tam rozhovor s člověkem, který se zabývá vývojem baterií. Doporučoval i přesto, že baterie má z výroby z dola i z hora skrytou kapacitu, nabíjet mezi 20-80%. Tím se podle jeho slov podstatně prodlouží stabilita kapacity.


ja se priznam ze podobne kanaly ,kdy si muze mluvit nebo psat kdokoli kdo si da podobnou prezdivku nesleduji,mozna delam chybu tezko rict :)
ja se radeji ridim fakty z duverihodnych zdroju nebo ziskane vlastni praxi a zkusenosti ...
autodiag
Příspěvky: 33
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 13. led 2020 16:19:16

Josef píše:Kdybych řešil nabíječku tak třífázovou a tuhle za výborné peníze.


nabijecka vypada dobre,vzal bych si ji take ale 22kw verzi do budoucna (co kdyby nahodou : )
za cenu cca 9-10 litru to vypada zajimave
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 53
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » úte 14. led 2020 10:48:40

Josef píše:Kdybych řešil nabíječku tak třífázovou a tuhle za výborné peníze.

]

Pěkná , kde a ZA KOLIK?
Mike
Příspěvky: 88
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Mike » úte 14. led 2020 10:53:28

Citigo e IV píše:
Josef píše:Kdybych řešil nabíječku tak třífázovou a tuhle za výborné peníze.

]

Pěkná , kde a ZA KOLIK?

Zde je vse k teto nabijecce popsane vcetne moznosti nakupu ebay, amazon, aliexpress. viewtopic.php?f=15&t=733
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 53
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

nabíjeni

Příspěvekod Citigo e IV » stř 15. led 2020 9:00:15

AHoj všichni

včera jsem se pokusil vybít co nejvíce trační baterku, což se mě uplně nepodařilo, protože auto už naznačovalo,že takhle ne.
předem píšu že nebyly uplně ideální podmínky -1,5 st. a auto nebylo 2 dny nabíjeno a ujeto za den jen kolem 70 Km takže baterka baterka
nebyla rozhodně rozhycovaná.

Od dojezdu 50 Km dává výstrahu a omezuje výkon na hranici režimu Eko + tj 40 kW , ale topení normálně jde auto není v řežimu EKO.
Při dojezdu 30 Km a ukazatel na 3 čárky se auto přepnulo do režimu EKo, ale dale se dál přepnout co normálu.
Po 5 kilometrech se v dálničním cca 2 Km dlouhém stoupáku omezil výkon tak silně, že jsem byl rád za rychlost 80 Km a auta co jsem v počátku předjel mě zase dohnala, už jsem myslel ,že se to zastaví.
Nicméně po rovině se to dalo do pořádku a auto normálně zase jelo po městě bez problému i topilo, topil jsem normálně na 22 st. abych to vybil co nejrychleji, tak už jsem raději jezdil jen po okolí a pomalu.
výstraha.JPG
výstraha.JPG (25.45 KiB) Zobrazeno 317 x

Když šla ručička k červenu přeplo se to na Eko bez možnosti vypnutí a ztlumilo to topení, po pár Km když šla ručička k prvnímu dílku se hodil režim eko + a vypnulo se topení a začalo se mlžit okno, nicméně vytápění skla a sedačky šlo a tak jsem to po pár Km s dojezdem 19 Km a odhadem 3kWh použitelné energie ukončil, bylo mi líto to vybíjet na nulový dojezd
vybito.JPG
vybito.JPG (25.97 KiB) Zobrazeno 317 x


Takže teoreticky auto potřebovalo nabít 32-3=29 Kwh doba nabíjení bylo poměrně přesně odhadnuta (nabíjel jsem jen na jednu F 16A protože mám elektroměr jen na jedné fázi)
doba nabíjení.JPG
doba nabíjení.JPG (19.83 KiB) Zobrazeno 317 x


Ráno bylo auto nabité na 100% pár Km nerekuperovalo a ze síte si to vzalo 33,1 kWh což odpovídá ztrátám při nabíjení 14%
nabito.JPG
nabito.JPG (12.85 KiB) Zobrazeno 317 x


Níže máte dojezdy při jednotlivých režimech, podle mě dojezd v normálním módu hlavně po městě je nadhodnocen s topením na 22 st. by to nedalo, ale EKO a EKO si myslím že sedí přesně na moji spotřebu.
dojezdy.JPG
dojezdy.JPG (20.95 KiB) Zobrazeno 317 x
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » stř 15. led 2020 12:55:58

To omezení výkonu v EKO a EKO+ asi dost ušetří, já jezdím se Soulem pořád v EKO, ale mění to pouze průběh výkonu na akceleračním pedálu, tedy auto stále umí i v EKO 100% výkonu.
Skutečná spotřeba energie je tedy zhruba o 14% vyšší, než ukazuje auto. I tak ta spotřeba je dobrá.
Obrázek
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 53
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 16. led 2020 13:51:27

Josef píše:To omezení výkonu v EKO a EKO+ asi dost ušetří, já jezdím se Soulem pořád v EKO, ale mění to pouze průběh výkonu na akceleračním pedálu, tedy auto stále umí i v EKO 100% výkonu.
Skutečná spotřeba energie je tedy zhruba o 14% vyšší, než ukazuje auto. I tak ta spotřeba je dobrá.


Režim Eko ušetří podle mě hlavně na topení, i v Eku se s tím dá jezdit dost ostře a při pném plynu se vypne omezovač rychlosti i výkonu např. kvůli předjetí. Ale má to jiný příjemnější průběh výkonu takže to bude podobné.

A tou vyšší spotřebou měřil jsem 14-18% , aby nedošlo s omylu tak pokud vím žádný elektromobil Vám neukazuje na displeji spotřebu včetně ztrát v baterii a měniči při následném nabíjení. Protože ty ztráty vznikají pouze při nabíjení a nemají vliv na dojezd.

Včera jsem ujel 200 Km po dálnici Praha-Liberec na "otočtku" svítilo slunce takže potřeba na topení byla minimální odeální podmínky plynulý provoz,
neustále jsem jen 115 Km/hod na tempomat a když jsem někoho dojel , tak jsem krátkodobě zrychlil na 130 a zase spomalil.
Trasu Jablonec- AAA dopraváků k nabíječce Čez jsem jel 1:10 hodiny spotřeba tam 14,4 kWh/100 Km pak to po Praze kleslo až na 14,1 a následně cestou zpět do kopců stoupalo na výsledných 15,1 kWh /100 Km v Jablonci. Pro bezpečný návrat na Jablonce to stačilo připojit na hodinu na AC na tom sloupku v AAA auto. Teoreticky by to mělo dát, ale už by to bylo ke konci se sníženým výkonem a zbytečně s rizikem nedojetí.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » čtv 16. led 2020 14:49:02

Citigo e IV píše:
Josef píše:
A tou vyšší spotřebou měřil jsem 14-18% , aby nedošlo s omylu tak pokud vím žádný elektromobil Vám neukazuje na displeji spotřebu včetně ztrát v baterii a měniči při následném nabíjení. Protože ty ztráty vznikají pouze při nabíjení a nemají vliv na dojezd.


Přesně tak, to žádné auto ani nemůže umět měřit ztráty, nicméně je to důležité z ekonomického hlediska, spotřeba jako taková nám může být celkem jedno, měří se jen kvůli nákladům. Přesně spočítat ztrátu při nabíjení je zvláště v zimě obtížné, protože některá auta ohřívají i baterii, já mám evidentně vyšší spotřebu pro nabití 30% baterie v zimě (teploty kolem nuly), tedy pro nabití 30% baterie potřebuji o 15% energie, tedy v tomto případě o 2 kWh více než v létě (při nabíjení z AC 6,5 hodiny).



Citigo e IV píše:
Josef píše:Včera jsem ujel 200 Km po dálnici Praha-Liberec na "otočtku" svítilo slunce takže potřeba na topení byla minimální odeální podmínky plynulý provoz,
neustále jsem jen 115 Km/hod na tempomat a když jsem někoho dojel , tak jsem krátkodobě zrychlil na 130 a zase spomalil.
Trasu Jablonec- AAA dopraváků k nabíječce Čez jsem jel 1:10 hodiny spotřeba tam 14,4 kWh/100 Km pak to po Praze kleslo až na 14,1 a následně cestou zpět do kopců stoupalo na výsledných 15,1 kWh /100 Km v Jablonci. Pro bezpečný návrat na Jablonce to stačilo připojit na hodinu na AC na tom sloupku v AAA auto. Teoreticky by to mělo dát, ale už by to bylo ke konci se sníženým výkonem a zbytečně s rizikem nedojetí.


Ta spotřeba celkem odpovídá, pokud se spočítá skutečná spotřeba z nabíjení, tak je kolem 17 kWh/100 km.
Obrázek
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Citigoe iV
Příspěvky: 1
Registrován: stř 22. led 2020 10:52:10

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigoe iV » stř 22. led 2020 14:05:22

Mam Citigo objednane a melo by byt asi za 3 tydny. Mel jsem vcera pujcene predvadeci a zkusil jsem ho pouzit na mimomestske premistovani a musim priznat, ze jsem velmi zklamany. Minimalne, co se tyka nabijeni. Mam zkusenost s e-up!em a s i3 a nabijeni chodilo 35, resp. 45kW/h. Nakup v Lidlu a bylo dobito.
Vcera jsem jel se Citigo, prevazne po dalnici 80% a mesto 20%. Dojezd cca 150km pri 120km/h tempomat, teplota nastavena na 21C, vnejsi kolem 0C. Ujeto 152km, zbylo 14% baterie. Nabito za 1h20min pouze 26kW (14-89%), co je prumer pod 20kW/h, ani ne polovina udavana vyrobcem.
Domu dojeto pri zustatku na cca 10km uz bez topeni, ktere neslo posl. asi 20km zapnout. Takze, kdyz pojedu po dalnici a budu bezpecne spocitany dojezd domu s cca 20km rezervou a na posl. 10km zustanu hodinu v zacpe, budu v aute tu hodinu mrznout...
Je to skoda a to dobijeni na 50kW nabijecce je fakt vopruz. Zklamani....
2AE54B71-FD35-48BB-A476-9DDD47D43EC7.jpeg
2AE54B71-FD35-48BB-A476-9DDD47D43EC7.jpeg (72.56 KiB) Zobrazeno 27 x
dracekvo
Příspěvky: 456
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » stř 22. led 2020 15:37:46

Výrobce udává 80% za hodinu. Což by skoro mohlo odpovídat. Je to holt daň za to, že tam není nějaký aktivní tepelný management baterie.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 75 tis. km)