Nový majitel = pár dotazů

Moderátor: ozana

dracekvo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » čtv 13. zář 2018 17:33:54

Tak sem koupil Peugeot Ion a měl bych pár dotazů.
1. Mám k tomu nějakou nabíječku Yazaki a ta má dobíjení 8A a 14A. Jen nevím jak to přepnout. Podle mě není originál. Dobíjí jen na 8A.

https://drive.google.com/open?id=14pCEq ... JzdxYoBy_n
https://drive.google.com/open?id=1auG_9 ... 1TjrlpypxT

2. Můžu nabíjet když prší? Nabíječka je IP44, takže musí být schovaná, ale co ten konektor v autě, ten to ustojí, počítám, že by měl :)

3. Na rychlonabíječku si potřebuju koupit svůj kabel? Když sem jel domu z Prahy, tak sem chtěl dobít úplně na tý poslední ČEZ co je u chodova. Ale vůbec sem nepřišel na to, jak k ní přijet (je v tom centru za závorama), tak sem se tam došel aspoň podívat. Zrovna tam stálo nějaké i3.

Dolej sem domu a na displeji už to neukazovalo ani čárku. Směřem Praha, Benešov, Vlašim je to nějaké chudé na nabíječky.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km)
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 342
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » čtv 13. zář 2018 18:44:21

Pokud nemá nabíjecí kabel přepínač, pak to má poznat zásuvka sama. Problém jsme již vyřešili u kolegy z Beskyd, měl podobný kabel. Vyfoťte a dejte sem (disky s obrázky máte zamčené) nebo se stavte na některý sraz, bude jich teď hodně. https://www.asep.cz/akce-asep

Ano, i když sněží mrzne prostě cokoliv.

CHAdeMO má svůj kabel. Závory na Chodově budou asi placené parkoviště, informace tady http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-d ... tanic.html a tady https://www.evmapa.cz/ . Nyní jsou všechny rychlonabíječky ČEZu zdarma do odvolání. Pokud není ani dílek baterky a místo km dojezdu 3 vodorovné čárky, obvykle je tam ještě dojezd +-7 km. Jakmile se rozsvítí želva 3-4 km, ale po rovince a pomalu.

Jinak si pročtěte celé zdejší fórum Peugeot iOn, Citroen C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, tak zjistíte nejvíce informací.

Dále se mrkněte na slovenský Tesla club. Musíte být registrovaný. http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn ... shi-i-miev

A staňte se členem Peugeot clubu (musíte být registrovaný), tam se k Ionu dočtete:
Praktické zkušenosti z 3 měsíčního provozu https://www.peugeot-club.com/topic/9526 ... o-provozu/
Praktické zkušenosti z provozu, postupně doplňované https://www.peugeot-club.com/topic/9875 ... oplnovane/
Radovanek
Srazy elektromobility https://www.peugeot-club.com/topic/1085 ... roce-2017/
a nakonec takový lehký souboj všichni na jednoho - spalováci na elektromobilistu - v tématu Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D https://www.peugeot-club.com/topic/1104 ... -otazka-d/
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 66 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
dracekvo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » čtv 13. zář 2018 19:23:11

Za obrázky se omlouvám. Špatně jsem nastavil sdílení.
Teď už by to snad mělo jít.

Já sem našel nějakou diskuzi a tam psali něco o magnetu, ale moc sem to nepochopil, kam ho dát :)
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=13873.0

Na akce jsem koukal. Ale vše daleko. Bydlím u D1 exit 66. Tam jsou u mekáče stojany ČEZ pro nabíjení. Zejtra je chci jet prozkoumat.

Vše co je zde na fóru už jsem přečetl několikrát. O tomto autě přemýšlím dlouho. Jen sem čekal, až se začnou objevovat za cenu okolo 200 tis.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km)
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
dracekvo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » čtv 13. zář 2018 20:54:53

Nedalo mi to a ještě sem dojel k nabíjecí stanici. Dobil sem asi za 20 min 7kWh. Na nějakých 82% to samo ukončilo.
Teď mi to ukazuje dojezd 70km.
Nechám ještě dobít z normální zásuvky a ráno uvidím.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km)
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 342
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » čtv 13. zář 2018 22:00:30

Ano, přesně ta finta s magnetem nakonec zabrala. Prý ve Francii u silnějších zásuvek (na silnějších jističích) přesně takový magnet v zásuvce je a nabíjení 14A aktivuje. Jinak jim Iony s tradičnímu 16A nabíjecími kabely vyhazovaly baráky jen to fiklo. Takže od jisté doby už dávali jen 10A. Kolega má na to takové udělátko, redukci s magnetem. Zbastlili jsme to loni na Noci vědců na VŠB-TUO na fakultě elektro. Udělejte si výlet vlakem 5.10.2018 17-22 h do Ostravy (stanice Svinov, pak tramvají na Rektorát VŠB, platit se v nich dá přímo platební kartou) a vezměte kabel sebou. Iony tam budou, dáme Vám to dohromady.

Chování Iona na nabíječce je OK, obvykle vypne u +-80%. Pak už nabíjí pomalu, takže stačí běžná zásuvka 230V 16A. Jinak spousta z nás už má redukce na Mennekes i kabely s programovatelným odběrem ze zásuvky plynule od 6A do 16A. A další udělátka, můžete je tam vidět naživo, zjistit kde se kupují a možná i na místě koupit, pokud dorazí kolega z http://www.sampro.cz z Vysočiny, vozí vždy minimálně po 1 ks od každého v kufru (Tesla Model X to snese). Měl by dojet.

Kdybyste dojel Ionem (třeba přes rychlonabíječky 3x Vystrkov, 2x Ostrovačice, Troubsko, 5x Brno, 2x Rousínov, Vyškov, 3x Olomouc, 3x Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek, 3x Ostrava, většinou stačí jet přes každou druhou, někde i každou třetí), tak bychom Vám auto i proměřili SW CanIon. To je výhoda srazů, že tam potřebné věci vždy někdo má. Zvažte to.

Nebo máte nejbližší v Boskovicích 22.9. viz http://www.mala-elektromobilita.cz/stra ... vem-srazu/. Ale ten nepořádá ASEP, takže netuším, kdo tam dojede a co vše bude mít sebou.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 66 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
dracekvo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » pát 14. zář 2018 16:51:24

A můžu se zeptat kam přesně mám ten magnet dát?

Na sraz do boskovich bych klidně dojel. Po cestě nabíječky mám. Ale není mi moc jasné, na kolik mě cesta vyjde.
Třeba EON v Humpolci podle EV mapa, stojí 3.45 kč/min. To znamená za 20 min nabíjení 70Kč. Po cestě budu ještě nabíjet určitě jinde. Abych nakonec neskončil na ceně, že se mi vyplatí jet spíš autem na LPG.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km)
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
KaFr
Příspěvky: 67
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod KaFr » pát 14. zář 2018 17:09:01

Gratuluji ke koupi elektromobilu a přeju aby Vám dobře sloužil. Jen jsem možná trochu zvědavý, jaký z těch co jsme o nich mluvili jste nakonec vybral? Nebo je to jiný kus?
Brammo Enertia Plus 2013 - najeto 8300km
Brammo Enertia Basic 2012 - najeto 1000km - vadné baterie
Emax 90s 2011 AGM - najeto 1280km - prodán
Emax 110s 2009 LiFePo4 - najeto 10125km - prodán
Peugeot E-Vivacity 2013 - najeto 1800km - v očekávání:-)
dracekvo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » pát 14. zář 2018 17:20:37

Vzal sem ten, co byl v tom druhém bazaru na kolbenově. Cenu jsme dohodli na 210 tis.
Chtěl sem se dojít podívat na oba, ale tam kde byl ten obouchanej, vůbec nebyli ochotní zapojit auto na nabíječku, abych ho měl nabité, kdybych se ho náhodou rozhodl vzít, takže jejich smůla, že se připravili o potencionálního zákazníka.
Na kolbence ho po telefonickém požádání bez problému napojili na nabíječku a po zkušební jízdě mi ho ještě dotlačili na jejich rychlonabíječce. A nelíbilo se jim, že je trošku umazanej, tak sem musel čekat, než ho umejou před předáním :)
Ten z kolbenovy je hezkej, neobouchanej a ta zadní část zespodu vypadá o dost líp. Ale bude mít asi slabší baterky. Dojezd je tak 70-80km podle jízdy. Z prahy sem sice dojel 90 km, ale to sem jel fakt 70 max. A do kopců 60. Až sem se styděl, jaké dělám kolony a zdržuju ostantí. Ale prostě sem chtěl dojet. Teď kolem komína frčím stejně rychle jako ostatní.
V pondělí mi dojde modul na diagnostiku, tak uvidím jak na tom opravdu baterky jsou.
Jsem mile překvapen, jak je auto pěkně prostorný a celkem i pohodlný. Čekal sem, že to bude víc drncat. Kdyby to mělo baterky aspoň 24kWh, tak je to krásnej elektromobil. Bohužel, ta malá kapacita to zabíjí. Ale už mám zasebou asi 200 elektrických km. 3x nabíjeno na chademo a jednou dobito přes noc, co chybělo po rychlonabíjení.
Jen mi chybí tempomat. Nevím proč tam není. U tohoto auta by to byla záležitost jen doplnění software. Chybí mi to na ježdění přes vesnice. Strašně jsem si zvykl nastavit tempomat na 55 a dál se o rychlost nestarat.
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km)
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
KaFr
Příspěvky: 67
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod KaFr » pát 14. zář 2018 18:23:36

Tak to je super, jsem rád, že jsem Vám dal dobrý tip.
Ten přístup v Autobondu chválím, s tím bazarem VIP Cars se to vůbec nedá srovnávat!
Brammo Enertia Plus 2013 - najeto 8300km
Brammo Enertia Basic 2012 - najeto 1000km - vadné baterie
Emax 90s 2011 AGM - najeto 1280km - prodán
Emax 110s 2009 LiFePo4 - najeto 10125km - prodán
Peugeot E-Vivacity 2013 - najeto 1800km - v očekávání:-)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 342
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » pát 14. zář 2018 21:37:45

Tempomat jsme si s kolegy z Ostravska nechali poslat 3 z GB, kolega to umí namontovat za hodinku. Je to sice jednoduchá verze a trochu línější, rychlost kolísá +-3 km, když jsou kopečky, ale ohromně pohodlná věc. Taky mi to chybělo, na spalováku jsem ho měl a ve vesnicích používal hodně. Budu s autem na srazu v Ostravě 15.9., v Uherském Brodu 17.9. a v Hostětíně u Zlína 22.+23.9.. Ještě zvažuji dojet do Ústí nad Orlicí, ale to se uvidí dle počasí a zahrady, co bude třeba obírat. Už by to byl 3.víkend věnovaný elektromobilitě za sebou.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 66 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
dracekvo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » úte 18. zář 2018 14:20:22

Tempomat by mě zajímal. Cena a kde sehnat.

A ještě se připomenu. Kam že mám přesně dát ten magnet? Nabíjet jen 8A je dost pomalé.

A je zajímavý, že podle wattmetru do zásuvky beru cca 1600W, ale podle diagnostiky se do baterky dostává tak 1200W. Takže při nabíjení ztráty 500W, nebo jen diagnostika neměří tak přesně?
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km)
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 342
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » úte 18. zář 2018 14:39:03

Ta ztráta je nějak podezřele velká.

Ohledně magnetu už si přesně nepamatuji, kde to bylo. Zkuste kontaktovat s odkazem na mne majitele Aleše Černína ales@cerninovi.cz, může poslat fotku a poradit.

Přes něj jsme řešili i tempomat. https://lpdk.com/products_cruisecontrol.limiter.php Podle papírů je AP900 http://www.ncs-systems.com/car-electron ... t-ion.html je kompatibilní s IoNem, rychlost bere z CAN sbernice, brzda se musí vyvést ze spínače brzdových světel, plyn (potenciometr) se musí "prohnat" přes jednotku AP900, jednotka AP900 se konfiguruje vlastním kabelem a softwarem, do ECU auta se nezasahuje. Nějaké fotky instalace http://www.5by9.net/Prune/

Montáž - spodek, pod volantem, je na dvou vrutech, díval jsem se pod něj a všude je celkem dost prostoru kolem volantové tyče a pedálů. Je tam i druhá pojistková skříň. Schéma je vcelku velmi jednoduché, takže nepočítám s problémy s umístěním. Připojení ke CAN sběrnici se doporučuje pájením (2 póly) a napájení ze zapalování, což je velice rozumné. Tak jsem sundal kryt pod volantem a je tam dobrý přístup a několik možností, kde umístit jednotku tempomatu. Já mohu využít připojení napájení z nějakého zařízení, které tam bylo, vč. antén pro GSM a GPS :), ale podobné to bude i v ostatních autech. Konektor CAN je dobře dostupný.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 66 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
dracekvo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod dracekvo » úte 18. zář 2018 14:52:47

Díky za info. S nabíječkou se ozvu majiteli.
A ztrátu nevím. Vycházím z toho, co mi píše canion v kolonce kW.

Koukám na cenu a za 185 liber si to asi odpustím :)
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km)
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 342
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový majitel = pár dotazů

Příspěvekod Radovan » úte 18. zář 2018 15:11:21

No přišlo nás to díky objednávce 3 ks i s poštovným a montáží na 7 tisíc. V ČR jsme našli pána, co montuje tempomaty z Dánska, ale asi totožné, za 12. Tak jsme do toho šli. Za to pohodlí to stojí. Včera 135 a předevčírem taky 135 km pořád vesnice jedna za druhou, tenhle typ má i 2 paměti, tak jsem jen přecvakával mezi 55 a 95 km/h. Jen sem tam bylo nutno ubrat v zatáčce nebo někdo překážel.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 66 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.