Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod Karel » čtv 30. srp 2018 9:31:50

Mám možná hloupý dotaz:
Když je Nissan Leaf 30kwh 2017 připojený do 3F zásuvky (červené), nabíjí se ze dvou fází nebo jen z jedné? Jáké potřebuji jističe na zásuvce? Stačí 3x16A a nebo musí být víc? Díky za odpověď
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod E-Ryc » čtv 30. srp 2018 9:38:07

Leaf vzdycky jen z jedne. Pokud je to s vykonnejsi nabijeckou a je plan ji vyuzit naplno, tak je treba 3x32A a wallbox, kabel k autu to neda, ten (pokud se spravne pamatuju) jede max nejakych 13A.
C-zero
Příspěvky: 29
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod C-zero » čtv 30. srp 2018 10:06:15

Nebo můžete nabíjet z nabíječky podporující dvě fáze 6kw a ktomu postačí červený pětikolík 3×16A...Ale cena za rychlé nabíjení je vysoká...
http://eskutr.cz/cs/elektromobily-bazar ... type1.html
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod Karel » čtv 30. srp 2018 10:43:37

Díky moc za odpověď. Tak to mě teda Nissan zklamal. Doufám že ta nová verze 40kwh je na tom lépe:-(
Takže mám dvě možnosti, buď zvýšit jištění na 3x32A (na pozemku, kde mám na hranici budku s elektroměrem) a nebo koupit ten Wallbox (v garáži, kde mám slabší rozvody).
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod E-Ryc » čtv 30. srp 2018 10:52:06

Novy leaf je na tom uplne stejne.
Pozor, klasicky wallbox neni NEBO, ale A - jsou to "jen" silove draty a generator ridicich signalu, prochazejici energii nijak netransformuje, takze je porad treba 3x32A (s tim, ze dve faze jsou nevyuzite).
NEBO by byla ta DC nabijecka z predchoziho prispevku.
Turbo
Příspěvky: 122
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod Turbo » čtv 30. srp 2018 11:58:48

Ono v tomto směru a v podobné cenové relaci je to v podstatě všude stejné, více fázové palubní nabíjení má tuším jen i3 (3f, ale až verze 96Ah) a myslím že novější e-Golf má 2 fáze, a pak to mají EV, která ale neumí DC (jako třeba to Bčko nebo Fiat 500e). Ale jak jsem psal jinde, já osobně jsem neměl doma nikdy potřebu hrotit rychlost nabíjení, z mého pohledu bych při nákupu rozhodně upřednostnil možnost DC.

Spíše mě zaráží, jak jste jinde psal, že chcete EV s tepelným managementem baterie (což je samozřejmě rozumná priorita), a to Leaf postrádá.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod Karel » čtv 30. srp 2018 12:25:04

Samozřejmě chlazení baterií vodou je lepší než vzduchem, ale je to otázka taky ceny a ostatních užitných vlastností.

Stále se chci držet limitu 500tisíc včetně DPH +-20tisíc Kč za ojetinu 2016 a mladší, najeto do 40tisíc km, auto pro 4-5 dospělých pasažérů. Dále preferuju v ČR prodávaný a servisovatelný typ:

Kia Soul EV je dražší a má menší prostor pro zavazadla.
Hyundai Ioniq je ještě dražší a vzadu nad hlavami nízký strop.
Mercedes B250 je dražší a nemá rychlonabíjení.
BMW i3 je dražší a není pro pět dospělých.
Nissan Leaf 30kwh se do cenového limitu vejde, ale baterky jsou chlazené vzduchem.


Takže vzhledem k tomu, že je to druhé auto do rodiny (důvody jsem už napsal), zatím mi stále nejlépe vychází ten Leaf 30kwh.
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Turbo
Příspěvky: 122
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod Turbo » čtv 30. srp 2018 19:26:04

Tak je dobře, že už v tom máte poměrně jasno. Každý máme jiné priority, jiné možnosti a jiný vkus, tak je logické, že jezdí po silnicích tolik rozdílných aut. Jen si dovolím několik poznámek:

1) Osobně mám s Leafem zatím sice nulovou praktickou zkušenost, tak to můžete brát s rezervou, ale dá se něco nastudovat od zkušeností uživatelů a z různých recenzí. Mě osobně z toho vychází, že o nějakém tepelném managementu se u Leafa moc hovořit nedá a u jeho nové generace je to dokonce poměrně průšvih. Pokud neznáte hybrid.cz tak doporučuji tam přečíst nějaké recenze a následné komentáře pod nimi.

2) Pro baterii není problém pouze vysoká teplota, ale stejně tak i nízká. Např. některá e-kola/motorky nejdou z důvodů ochrany baterie pod 5°C používat a ani nabíjet. U EV s tepelným managementem dochází před nabíjením a při provozu za nízkých teplot vždy k ohřevu baterie. i3 má za nízkých teplot velmi citelně omezený výkon než dojde k ohřátí baterie.

3) Z toho, co mám o bateriích nastudováno, se domnívám, že to, co v EV zkracuje životnost baterie, nebude v naprosté většině cyklická zátěž (počet nabití a vybití), ale právě provoz baterie mimo rozsah optimálních provozních teplot.

4) U ojetého EV bude mít z hlediska jeho ceny na trhu zásadní vliv stav jeho baterie. Na druhou stranu Nissan nabízí výměnu baterie u Leafa I. generace za nějakých 60tis Kč, u 30kWh verze to bude asi poměrně ke kapacitě o něco víc, ale i tak je to na dnešní poměry celkem solidní cena. Pokud jedete na auto k aut. dealerovi, tak se na tu cenu výměny baterie schválně zeptejte, myslím že to bude zajímat víc lidí.

Nechápejte to prosím jako že Vám nutím Ioniqa, ale jako dobře míněnou přátelskou radu ;)
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod Karel » čtv 30. srp 2018 20:11:17

Já se všemi body co jste napsal souhlasím.
Vím že Leafy mají problémy s vysokou s degradací kapacity baterie, dokonce 30kwh degraduje více než 24kwh verze.
Ale vydedukoval jsem že se to týká hlavně vysokých okolních teplot v kombinaci s rychlým nabíjením nebo nabíjením na 100% ve velkém vedru. Takže hlavně jižní státy Evropy a Kalifornie s tím mají problémy.
Jsou někde popsané zkušenosti uživatelů např z Norska?

Diskutoval jsem na toto téma před pár měsíci s dealerem Nissanu BS Auto Průhonice a prý u nás s vysokými teplotami zas takový problém není. A co se týká nízkých teplot, tak prý Tekna co má vyhřívání zadních sedadel předehřívá automaticky baterky před započetím nabíjení. Degradace baterky pod 3 dílky se prý zatím v ČR nereklamovala ani jednou. Jedna baterie se měnila, ale z jiného důvodu.

V sobotu jdu k jinému dealerovi skouknout toho Leafa, tak samozřejmě toto téma opět nadhodím. Ale předpokládám, že bude chtít auto prodat, takže mi pravdu stejně neřekne:-) Ale na cenu a podmínky výměny baterie se zeptám. Dál nadhodím téma nabíjení z jedné fáze, třeba mi dá na to slevu:-)
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod Karel » pon 03. zář 2018 10:04:25

V sobotu jsem byl s manželkou vyzkoušet toho Leafa 30kwh. Jsem moc rád, že i manželka to auto konečně viděla zblízka a sama ho i řídila, takže si na elektromobil jako takový mohla konečně vytvořit objektivnější názor. A světe div se, ono se jí to auto docela zamlouvalo:-) Sice říkala že je to auto pro pitomce, když se tam nemusí řadit se spojkou, ale myslím že by si velice rychle zvykla.

Ověřil jsem si zároveň několik věcí, které jsem doposud jen četl na internetu:
-oproti jiným elektromobilům (Soul EV, BMW i3) není zrychlení z nuly tak excelentní
-při vyšších rychlostech mimo obec je pocit z řízení takový zvláštní, jakoby jsem tu vazbu od vozovky do řízení v mírných zatáčkách vůbec necítil
-při zavírání dveří (hlavně těch zadních) je zvuk takový plechový, jako by tam bylo málo protihluhové izolace.

Dále jsem řešil s prodejcem tyto dotazy:
-zahřívání baterek před nabíjením v nízkých teplotách.........o tom nic nevěděl
-nabíjení pouze z jedné fáze..............to mi potvrdil, že musím mít jištění 32A
-cena baterie 30kwh.......................asi 250tisíc s DPH
-výměna baterie............................lze vyměnit i jen vadné články, lze vyměnit 24kwh za 30kwh

Takže i tak pro mě prospěšný test (poprvé jsem se vezl na zadním sedadle Leafu) a pro manželku první úspěšné seznámení s elektromobilem.
Nicméně prodejce nebyl ochotný sundat cenu auta dolů ani o korunu, takže jsme ho v klidu přenechali dalším zájemcům:-)
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Turbo
Příspěvky: 122
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Nissan Leaf 30kWh - nabíjení z 3F zásuvky

Příspěvekod Turbo » pon 03. zář 2018 20:40:35

S tou baterií (cenou) to je celkem zvláštní, na jaře z toho bylo celkem haló... ale ani bych se nedivil, že pro trh ČR to neplatí.