Nový e-NV200 40kWh

core
Příspěvky: 1
Registrován: stř 14. bře 2018 10:23:31

Nový e-NV200 40kWh

Příspěvekod core » pon 06. srp 2018 11:50:21

Ahoj,
u Nissan Autobond v Praze Vysočanech se konečně objevila dodávka e-NV200 v nové verzi s 40kWh baterií. A ochotně mi ji v pátek půjčili na den (déle ne) na testovací jízdu. Mají tam i nový Leaf, ten prý půjčují jen na pár hodin, asi je o něj větší zájem.

Chtěl jsem hlavně vyzkoušet, zda je tam také problém s pomalých rychodobíjením a chlazením bateriie. Bohužel jsem rychlodobíjení stihnul jen jedno, ale i to mi přišlo celkem pomalé.

Vyrazil jsem z Prahy po dálníci na Vystrkov, s baterií na 97%, dojezd auto udávalo klasicky dost "optimisticky" 248km. Kde to šlo jsem na dálnici jel +- 120km/h, na zúžených usecích kolem 80km/h. To jsou tachometrové rychlosti, přišlo mi, že tachometr ukazuje podobně jako Leaf o cca 10% více než je skutečná rychlost. Občas jsem zapnul klimatizaci, občas (většinou) eco režim.
Průměrná spotřeba mi vyšla 19kWh/100km. Baterie byla po té jízdě celkem zahřátá, ale přesnou hodnotu nevím, viz fotky. Venku bylo 31 stupňů. Dojel jsem s baterií na 33%, dojezd prý 70km.

Na chademo nabíječce na Vystrkově mi přišlo, že to nabíjí celkem pomalu, pokud správně počítám tak kolem 30kW - nenašel jsem možnost, jak to někde zobrazit.

Zajímavé mi přišlo, že na rozdíl od Leafa tam není evropský Memkes (type 2), ale jednofázová Yakuza (type 1).

Už je to o hodně použitelnější auto než původní 24kWh verze, ale 60kWh by tomu slušelo o moc víc - snad bude dostupná co nejdříve.

Viz také fotky.
Přílohy
IMG_20180803_075611.jpg
IMG_20180803_105830.jpg
IMG_20180803_105911.jpg
IMG_20180803_114819.jpg
IMG_20180803_135550.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 230
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nový e-NV200 40kWh

Příspěvekod Josef » úte 07. srp 2018 13:08:49

Díky za info. e-NV200 by mělo mít chlazení bateri, ale je vidět, že to moc nefunguje u té baterie 40 kWh. Třeba Soul nemá žádný ukazatel teploty baterie (není potřeba), teplota bateri nepřesáhne 40°C ani ve dnech se teplotou 35°C. V těchto horkých dnech je Soul schopen nabíjen průměrných příkonem 45 kW. Řekl bych, že Nissan má problém s chlazením baterií obecně, Nissan Leaf 2 40 kWh je na tom asi nejhůře ze všech vyráběných EV. Reálný dojezd e-NV200 40 kWh na dálnici tachometrovými 120 km/h bude kolem 200km, takže Praha Autobond-Brno není moc reálné. Použitelné to auto sice je (když už někdo chce dodávku), ale stejný dojezd bude mít Ioniq s baterií 28 kWh.
Obrázek
Flajzi
Příspěvky: 36
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Nový e-NV200 40kWh

Příspěvekod Flajzi » úte 07. srp 2018 18:01:03

Jen praktická rada k poznámce, že nevíte jak zobrazit aktuální výkon ABB nabíječky. ABB rychlonabíječky to opravdu (z nepochopitelných důvodů) opravdu neumí. Ale k tomu existuje velmi jednoduchá matematická pomůcka.
Aktuální výkon = rozdíl v setinách po 10 vteřinách krát 3,6 a máte aktuální výkon.
Tzn. v T1 2:30 máte nabito 2,43 kWh (viz displej), v T1+10s (2:40) máte nabito 2,51 kW. Rozdíl v setinách je 8. 8x3,6 je 28,8 kW aktuální výkon.
Když nabíjím i3, tak mi to jede na maximu 0,12-0,13 kW za 10s, což odpovídá 43,2 kW až 46,8 kW.
Uživatelský avatar
Josef
Příspěvky: 230
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nový e-NV200 40kWh

Příspěvekod Josef » úte 07. srp 2018 19:10:45

Lepší je se připojit přes OBD II a Torque a vidíte nejen okamžitý příkon v kW a proud v A, ale řadu dalších údajů včetně stavu baterie, napětí a teploty jednotlivých článků.
Obrázek
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 280
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Nový e-NV200 40kWh

Příspěvekod Radovan » stř 08. srp 2018 12:13:55

Aktuální výkon si u nabíječek ABB je nutno jednoduše přibližně přepočítat přes dodané kWh a strávený čas. Takže 19,7 kWh / 46 minutami x 60 minut (1 hodina) = mizerný výkon 25 kW z 50 možných. U 40 kWh baterie, která měla na začátku jen 33%. Trapas.
Ion včera na ABB Lidl Ostrava 5,6 kWh za 19 minut, tj. 17 kW výkon z 50 možných, ale to jsme přijeli se 46% baterky (16 kWh max). U Ionů nabíjí ABB maximem jen do 50-60%, pak se vypne klimatizace (chlazení) baterek a nabíjecí výkon jde rapidně dolů.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 64 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.