Olověné trakční baterie

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 153
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Olověné trakční baterie

Příspěvekod ozana » čtv 14. črc 2016 9:51:56

Má zde někdo praktické zkušenosti se životností olověných trakčních akumulátorů v elektromobilu?
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Dave
Příspěvky: 89
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Olověné trakční baterie

Příspěvekod Dave » úte 27. lis 2018 23:20:02

Skuste www.ostrovnielektrarny.cz
Maji tam sortiment novych olivenych baterii s vetsim poctem cyklu. Pokud nevadi vaha tak jsou daleko levnejsi nez lion. Pro domaci uloziste ci do lodi idealni. Do auta uz asi ne.
LEON
Příspěvky: 13
Registrován: úte 09. led 2018 20:36:29

Re: Olověné trakční baterie

Příspěvekod LEON » stř 28. lis 2018 17:45:21

I v autech se olověné trakční akumulátory ještě používají, například v eChoice:
http://vxt.cz/echoice-osobni/
Na dotaz, jakou můžu očekávat životnost těchto akumulátorů v eChoice, mi z VXT odpověděli, že 5 roků nebo 50 tisíc ujetých km.
dracekvo
Příspěvky: 142
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Olověné trakční baterie

Příspěvekod dracekvo » čtv 29. lis 2018 14:10:14

Olověný jsou už překonaný.
Nicméně, používají se třeba u vysokozdvižných vozíků, nebo různých plošin a podobně.
Třeba ve fotovoltaice. která se opravdu využívá naplno sebelepší olověný baterie moc dlouho nevydrží. Právě kvůli nedokonalému nabíjení. Né vždy druhý den ráno vyjde slunce.

Při jejich používání se musí dbát na správné zacházení. Třeba že nesmějí dlouho stát nenabité. Jinak dochází k sulfataci.
Takže když se všimneme, tak všechny tyto vozíky se přes noc pripojují k nabíječkám.
Vím že třeba u nás na fimě měli půjčený nějaký jeřáb na baterky a když ho jednou v noci nedali dobít, tak druhý den už volala firma, proč to nedali na nabíječku. Měla v tom vzdálený dohled přes mobilní data.
V těhle zařízeních ty baterky slouží docela dlouho. Ale je to taky kvůli tomu, že mají masivní mřížky, tudíž jsou baterie strašně težký (u těhle strojů to nevadí, baterie supluje závaží, které se tam jinak přidává pokud je stroj na spalovací motor) a hlavně taky mají automatické doplňování vody.

Můžu se zeptat, proč se ptáte?
Peugeot Ion 2012 (60 tis. km) - Mám Odblink MX. Jsem ochotný přijet kamkoliv v akčním rádiusu baterie. Benešovsko, Ledečsko, Pelhřimovsko.
Ostrovní solar 2,8kWp, 48V 500Ah LiFePO, měnič 5kW.
LEON
Příspěvky: 13
Registrován: úte 09. led 2018 20:36:29

Re: Olověné trakční baterie

Příspěvekod LEON » ned 30. pro 2018 10:49:28

V 2019 ostravská firma VXT uvede na trh další nový elektromobil, tentokrát dodávku s 60kW elektromotorem, 250-300km dojezdem, cenou do 600 tis. (bez DPH) a i zde uvažuje také variantu s olověnými trakčními akumulátory. Zdá se mi, že dokud se budou na trhu objevovat nová auta s Pb trakčními akumulátory, tak to tak úplně mrtvá technologie možná ještě nebude ;)

https://auto.idnes.cz/velor-x-trike-dovoz-dodavka-cina-elektro-fd8-/automoto.aspx?c=A180924_095843_automoto_fdv