Josef píše:Mluvil jsem s člověkem, ....říkal,.... celé mu to přišlo...
...tahle "argumentace" mě vždycky dostane.... "proof" jak na hybridu
Není ten člověk náhodou z jedné nejmenované firmy, která to úložiště nezvládla, protože to zkoušela s BMS pro tužkáče?? Tam bych takovéto "argumentaci" věřil
Já jsem na té otvíračce osobně byl a protože důvěřuji, ale prověřuji, pro jistotu jsem si zkusil auto z toho 540 kWh úložiště nabít.... Šlo to bez problémů a fakt to bylo z baterek. To jsem si zkontroloval. Bylo tam napojeno asi 10 chargepointů, z toho 1x 75 kW a 1x 150 kW. A moje auto při nabíjení si na fotkách na netu v pohodě najdete.
Domácí úložiště je 15 kWh buď s 1f (10 kVA) nebo 3f (3x 5 kVA) měničem (zatím tam je Victron, ale už jsem viděl i prototyp měniče HE3DA), to půjde rozšířit třeba až na 100 kWh. a je k němu i DC nabíječka (Phoenix Contact, CCS2). Opět jsem viděl a vše si nechal ukázat.
Na rozdíl od toho "člověka" jsem ty články v ruce měl, a viděl jejich výrobu, formátování a testování na vlastní oči, byť v Letňanech, a zároveň jsem měl v ruce i testovací články z továrny, takže mohu osobně potvrdit, že to tunel faaakt není... i když to nějaký čas trvá...Ono totiž je jednoduché vyrobit jakýkoli prototyp, ale je zatraceně složitější, vyvinout technologii na
velkovýrobu čehokoli.
Dovolím si tady citovat Elona Muska na Battery Day: The extreme difficulty of scaling production of new technology is not well understood,” the billionaire tech tycoon tweeted Monday. “It’s 1000% to 10,000% harder than making a few prototypes. The machine that makes the machine is vastly harder than the machine itself.”
https://nypost.com/2020/09/22/elon-musk-says-tesla-battery-tech-two-years-from-mass-production/ Má pravdu, předsedo!
Ale ze zkušenosti vím, že "nejchytřejší" jsou vždycky ti, co to v životě neviděli, a nebo ti, kterým se to "nehodí do krámu" ... Jojo, jak praví klasik: "malý český člověk..."