CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » pon 14. zář 2020 10:24:09

Protože kolega na poslední chvilku sehnal skladové Citigo IV , tak jsem ho vezl vyzvenout.

Problém byl, že bylo v Třinci a to je od našeho "rodného" Jablonce tam a zpět cca 750 Km, vzpoměl jsem si na převoz Radovanova IONa
z Prahy do Ostravy a rozhodli jsme se ho převést po ose (doba už trochu pokročila).

Mohl jsem ho odvést hybridem ,ale z výzkumných důvodů a také že mám roční nabíjení zdrama u čezu tak jsem se rozhodl ho od odvést Citigem.
Zajímavé bylo porovnávat chování studeného a teplého vozu a také srovnání s jeho novým, které dostal v Třinci plně nabité a chladné zatím co já přijel do Třince s 30% a baterkou ohřátou na 35 stupňů.

Níže dávám tabulku vydá za včechny slova, jen doplním že to tak hrozné nebylo myslel jsem že při cestě zpět pojedu déle než on a že bude rozdíl 1-2 hodiny. Nakonec jsem ještě po 500 Km v|Olomouci dobíjel rychleji, prože ideální teplota baterky je tesně pod 40 st. Až při 650 Km v Hradci se nabíjení zpomalilo a doma byl nakonec kolega o 20 minut rychleji protože on měl v Hradci pouze druhé nabíjení měl nabito za klasických 30 min. zatímco já tam tvrdnul hodinu ,ale jel jsem na jistotu všechny časy šli zkrátit ,ale já nespěchal.

Spotřeba 11,6 kW/100 Km byla docela vysoká na to že ten den nebylo třeba topit ani klimatizovat bylo max 22 st. normálně jezdím kolem deseti, ale je to dané jízdou na hraně limitů s častým předjížděním. Jen pro info odjezd 7,30 ráno trasa 750 Km včetně hodinové zácpy u Sadové nabíjení převzení vozu a doma jsem byl ve 22 hodin- tohle je prakticky stejné ja se spalovákem. Zastávky na jídlo a WC pouze při nabíjení, po dálnicích co jsou asi 100 Km se jelo na omezovači.

Nabíjeli jsem oba na stejných stojech současně a bylo štěstí , že nás nikdo neblokoval.
Přílohy
auta.JPG
Tabulka dobíjení.JPG
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » pon 14. zář 2020 13:36:13

Díky za report, pěkná spotřeba! Nabíjení celkem 3 hodiny je dost ( i když to poslední by se dalo zkrátit na polovinu), ale je fakt, že takovou trasu nikdo běžně nejezdí, navíc malým městským autem. Pro porovnání e-Niro by nabíjelo 3x celkově jeden a čtvrt hodiny.

Obecně si myslím, že Citigo-e si bude držet cenu, za ty peníze je dojezd v pohodě a i v nabídce jsou u nás dnes už poslední 2 jetá auta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » stř 16. zář 2020 9:27:51

Josef píše:Díky za report, pěkná spotřeba! Nabíjení celkem 3 hodiny je dost ( i když to poslední by se dalo zkrátit na polovinu), ale je fakt, že takovou trasu nikdo běžně nejezdí, navíc malým městským autem. Pro porovnání e-Niro by nabíjelo 3x celkově jeden a čtvrt hodiny.

Obecně si myslím, že Citigo-e si bude držet cenu, za ty peníze je dojezd v pohodě a i v nabídce jsou u nás dnes už poslední 2 jetá auta.


To první dobíjení ve Vysokém Mýtě by se dalo uplně odbourat, protože do Olomouce to bylo 100 Km a to bych dal s 1/2 uplně v pohodě a pak nabíjet jen do 65% místo do 80% a tím by se využilo nabíjení v části baterky kdy to nabíjí 36-37 Kw. A pak i to poslední. Když by se jel závod tak by to asi s trochou rizika šlo udělat za 2 hodiny nabíjení, ale člověk když to připojí, tak si chce trochu oddechnout , dát si kafe znáte to.
Jinak citigo je sice malé, ale prostor pro řidiče je v pohodě není rozdíl třeba oproti Koně ta naopak díky tunelu je stísněnější.

Ale bez dobíjení zdarma bych tam nejel si vemte 70 kWh * 7,5 Kč to je 525 Kč +proud doma to je dost drsný, hybridem bych je při dnešní ceně paliv 770 Kč
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » stř 16. zář 2020 11:00:37

Jo jak se říká, levný už to ježdění bylo :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » stř 16. zář 2020 13:27:42

Josef píše:Jo jak se říká, levný už to ježdění bylo :)


Já myslím , že při použití domácího nabíjení na noční ,nebo lépe topný tarif za předpokladu, že nemusíte navyšovat jistič se to ještě pár let bude dát.
Co jsem koukal, za posledních půl roku jsem jen Citigem za den nad 500 Km jen 3x , mít e-niro tak neřeším nabíjení na cestách skoro vůbec.

Jen škoda že je neadekvátně drahé prakticky 2x tolik než hybridní verze ,která má spalovák, 6 DSG převodovku,výfuk, 2 lamda sonda katalizátor a nádrž, elektromotor malou baterku a pohonný měnič má taky. Klimu má taky elektrickou, rekuperaci a brzdový systém stejný. Řižení a všechny asistenty stejné. to člověk nepochopí.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » stř 16. zář 2020 14:28:36

Domácí nabíjení je OK, ovšem když někdo musí nabíjet na cestách (ne každý má domek - jen 28% lidí, nebo garáž), tak pak je to skoro stejně jako benzín při té běžné spotřebě na dálkových cestách 20-25 kWh/100 km (léto-zima 130 km/h). Jak jsem psal, to že Tesla ukazuje 17 kWh/100 km, ale skutečnost je pak 21 kWh odebrané energie, to málokdo počítá.

Citigo e IV píše:Jen škoda že je neadekvátně drahé prakticky 2x tolik než hybridní verze ,která má spalovák, 6 DSG převodovku,výfuk, 2 lamda sonda katalizátor a nádrž, elektromotor malou baterku a pohonný měnič má taky. Klimu má taky elektrickou, rekuperaci a brzdový systém stejný. Řižení a všechny asistenty stejné. to člověk nepochopí.


Ne každá automobilka to má, např. PHEV Niro a e-Niro není moc velký rozdíl, u HEV verze je ale pidibaterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Lama » stř 16. zář 2020 16:45:02

Josef píše:Díky za report, pěkná spotřeba! Nabíjení celkem 3 hodiny je dost ( i když to poslední by se dalo zkrátit na polovinu), ale je fakt, že takovou trasu nikdo běžně nejezdí, navíc malým městským autem. Pro porovnání e-Niro by nabíjelo 3x celkově jeden a čtvrt hodiny.

Obecně si myslím, že Citigo-e si bude držet cenu, za ty peníze je dojezd v pohodě a i v nabídce jsou u nás dnes už poslední 2 jetá auta.

Proč by jste s e-Nirem nabíjel 3x ? Já bych nabíjel jednou v Třinci při jednání, případně až cestou domů při obědě.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » stř 16. zář 2020 18:33:49

No jednak 750 km nedávám s jednou přestávkou, nikam nespěchám takže si co 250 km zastavím a nechávám si na dojezdu minimálně SOC 15%, ale se dvěma nabitími by to samozřejmě šlo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 17. zář 2020 12:18:07

Josef píše:
Ne každá automobilka to má, např. PHEV Niro a e-Niro není moc velký rozdíl, u HEV verze je ale pidibaterie.


Právě že ta KIa má ty ceny hodně sebevedomé, když si vezmene že KIA NIRO PHEV stojí od 999 980,- superb IV ,nebo octavia IV RS jsou levnější s nesrovnatelně lepší technikou a o 1/3 vyšší kapacitou baterky. Když by škodovka dělala čisté EV ve velikosti Nira, nebo Kony tak by s baterkou 82 kWh stála rozhodně pod milion. Enyaq je už vyšší liga.

Já myslím že korejci budou muset sakra zlevnit ,aby tu příští rok něco prodali
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » čtv 17. zář 2020 16:34:15

Myslím, že Kia/Hyundai hrají všude na dotace, náš trh není pro ně zajímavý a těch pár kusů, co se tady prodá neřeší. Myslím, že PHEV je mrtvá technologie, takový zombie, a nebude dlouho trvat a skončí. Je to pro lidi co potřebují u kola dvě pomocná kolečka, než se naučí jezdit (na baterii). Cena je nesmysl u levnějších aut, u drahých aut je to vyšší cena v rámci několika procent. Jak říkám, je to emisní podvod naprosto stejný jako dieselgate, protože průměrná spotřeba PHEV 1,4-1,9 litru na 100 km je z říše snů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Lama » čtv 17. zář 2020 16:44:06

Josef píše:Myslím, že Kia/Hyundai hrají všude na dotace, náš trh není pro ně zajímavý a těch pár kusů, co se tady prodá neřeší. Myslím, že PHEV je mrtvá technologie, takový zombie, a nebude dlouho trvat a skončí. Je to pro lidi co potřebují u kola dvě pomocná kolečka, než se naučí jezdit (na baterii). Cena je nesmysl u levnějších aut, u drahých aut je to vyšší cena v rámci několika procent. Jak říkám, je to emisní podvod naprosto stejný jako dieselgate, protože průměrná spotřeba PHEV 1,4-1,9 litru na 100 km je z říše snů.

PHEV je není mrtvá technologie, právě naopak. Ano, nás pár co jezdíme BEV, tak to většinou vidíme jak píšete, ale ono to PHEV bohužel obecně jezdí za méně než naše BEV... Pouze já, vy a pár dalších jezdíme s BEV za méně...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » čtv 17. zář 2020 18:33:35

PHEV jezdí za. méně když se nabíjí, což dělá pár. lidí, firmy to kupuji kvůli parkování a ty nabíječku nevidí jak je rok dlouhý.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Lama » čtv 17. zář 2020 21:48:24

Josef píše:PHEV jezdí za. méně když se nabíjí, což dělá pár. lidí, firmy to kupuji kvůli parkování a ty nabíječku nevidí jak je rok dlouhý.

Máte pravdu, že mnozí nenabíjí, ale i přes to je jejich spotřeba cca 1 Kč/km. Když budete s BEV jezdit v průměru za 15 kWh/100km a nabíjet pouze na DC, tak nesmíte nabíjet za více než 6,50 Kč/kWh...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » pát 18. zář 2020 1:12:52

To je pravda, já nabíjím doma v průměru za 3,50 a na DC za 5,50 v poměru 2:1, tedy 1 kWh mě stojí něco přes 4,- Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod autodiag » pát 18. zář 2020 7:35:22

Citigo e IV píše:To první dobíjení ve Vysokém Mýtě by se dalo uplně odbourat, protože do Olomouce to bylo 100 Km a to bych dal s 1/2 uplně v pohodě


hele mam zkusenost ze s 1/2 do Olomouce je to docela na hrane a dopoledne u MC Donalda byva docela plno
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » pát 18. zář 2020 7:46:48

Jsou řidiči kterým nevadí jezdit do 2% baterky, já mám rád jistotu takže minimum je 10%. Současné době na všech trasách nemusím s Nirem tam ani zpět nabíjet, takže spokojenost maximální, samozřejmě jezdím všechno do těch 200 kilometrů, jedna cesta, zcela výjimečně 300, ale to pak nabíjím v cílovém místě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod denial » pát 18. zář 2020 10:34:55

https://www.ciaocarbon.com/post/citigo- ... x-1-200-km

1200 km za 28 hodin, z toho 14 hodin trvalo rychlonabijanie

v inom poste chlapik tvrdi, ze pocas tepleho suchecho dna v horskom prostredi (riedky vzduch) ma dojazd 400 km
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Lama » pát 18. zář 2020 11:42:50

denial píše:https://www.ciaocarbon.com/post/citigo-part-5-a-long-road-trip-2-x-1-200-km

1200 km za 28 hodin, z toho 14 hodin trvalo rychlonabijanie

v inom poste chlapik tvrdi, ze pocas tepleho suchecho dna v horskom prostredi (riedky vzduch) ma dojazd 400 km


I u nás by se dalo 400 km (posláno od kamaráda z Plzně).
Přílohy
IMG-20200801-WA0009.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Josef » pát 18. zář 2020 12:13:57

Taky se dá zajet 740 km s Nirem :) ovšem velmi teoreticky ve speciálních případech.
Přílohy
20200905_145841.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: CITIGO IV a nabíjení na delší trase

Příspěvekod Citigo e IV » ned 20. zář 2020 21:08:01

autodiag píše:
Citigo e IV píše:To první dobíjení ve Vysokém Mýtě by se dalo uplně odbourat, protože do Olomouce to bylo 100 Km a to bych dal s 1/2 uplně v pohodě


hele mam zkusenost ze s 1/2 do Olomouce je to docela na hrane a dopoledne u MC Donalda byva docela plno


Je to 100 km, s klesáním já v tom problém nevidím, nakonec Jablonec- Olomouc je cca 240 Km s klesánim o 350 metrů většinou po okreskách v létě Citigem bez problému. Pokud je na trase takové klesáni je dojezd 300 km.

Edit: v Mýtě bylo dobito 7,6 kWh a v Olomouci zbylo 100 přes 1/4 baterky a to řídil z Mýta kolega jel co se dá,protože bylo jistý že dojedem po Dálnici celou dobu na omezovači ,aby ohřál baterku, když bych jel na jeden zátah tak bych jel opatrněji.