Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
To číslování je možna jinak, ale uvedeno to někde být musí, protože to je povinné vyměnit, buď po cca 200 tis km (starší modely) nebo 60 tis. km u nových modelů. Co servisní knížka?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
K vozu mám "Garanční knížka _ Edice 2020", pro záznam prohlídek, kde jsem našel i záznam pro revizi LPG , ale o baterii nic.
Pak mám "Návod k obsluze KONA Electric", kde v plánu údržby jsou samé "|", tedy pouze kontroly a "R" je pouze ob kontrolu u brzdové kapaliny a filtru klimatizace. V poslední třetí tabulce pro údržbu za ztížených podmínek je "R" každých 120tis.km u "Kapalina redukční převodovky" a u filtru klimatizace navíc s poznámkou vyměňte častěji v závislosti na podmínkách. Jinak fakt nic. Až to půjde dám sem obrázky.
Ohledně chazení je první kontrola systému v 75tis.km / 60měs. a kapaliny ve 30tis.km / 24měs.
Zeptám se dalších kolegů, ale jsem přesvědčen, že máme stejné knihy.
Pak mám "Návod k obsluze KONA Electric", kde v plánu údržby jsou samé "|", tedy pouze kontroly a "R" je pouze ob kontrolu u brzdové kapaliny a filtru klimatizace. V poslední třetí tabulce pro údržbu za ztížených podmínek je "R" každých 120tis.km u "Kapalina redukční převodovky" a u filtru klimatizace navíc s poznámkou vyměňte častěji v závislosti na podmínkách. Jinak fakt nic. Až to půjde dám sem obrázky.
Ohledně chazení je první kontrola systému v 75tis.km / 60měs. a kapaliny ve 30tis.km / 24měs.
Zeptám se dalších kolegů, ale jsem přesvědčen, že máme stejné knihy.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak tam mají něco špatně a mohlo by nastat u servisu nepěkné překvapení. Zřejmě k tomu dali nějaký chybný návod. Já měl dokonce nalepené na samolepce výr. číslo auta (posledních 6 číslic VIN) aby to nespletli. V autě nechali i originální ANG návod, je vidět, že to je přeložené 1:1 i když stránky úplně neodpovídají, protože něco nedokázali dostat na stejné strany. Chlazení se týká pouze klimatizace a ta se jen kontroluje, zatímco Coolant je hladící kapalina na vše ostatní, tedy nejem ma baterii a celý elektrický systém auta, tedy měniče, PWM moduly, motor apod. Celý ten systém je celkem složitá věc a je identická v Koně i Niru nebo Soulu. Zřejmě po dvou letech provozu aut přišli na to, že se mění vlastnosti chladící kapaliny a dělá to nějaký problém, tak to změnili.
https://electricrevs.com/2018/12/20/exc ... nt-design/
https://electricrevs.com/2018/12/20/exc ... nt-design/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak nejsem sám, navíc kolega se dotázal kolik ho budou stát garanční prohlídky a částka u žádné nepřesahuje 4tis.Kč, takže žádná výměna kapaliny se zatím u Kony z Nošovic neplánuje.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Zajímavé, pak je to starší verze chlazení, kde se kapalina měnila až po 96 měsících a nebudete s tím mít starosti. Navíc tam není ta LCC (Low Conductive Coolant) kapalina, takže i její výměna nebude drahá. Ta LCC se skutečně musí měnit po 3 letech (např. ChemThermal 705) a galon (3,7 l) v USA stojí kolem 100-200 USD, tedy opravdu nic levného. Podle mě to je z důvodu bezpečnosti. nedávno jsem četl článek, kde u běžných chladících směsí se naopak časem vodivost kapaliny zvyšuje a tedy při použití jako chladivo v bateriích a elektronice tato vlastnost není bezpečná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Jsou to auta vyráběná v Nošovicích od března 2020, takže rozhodně tam nebudou dávat nic starého. Už je zde i e-Luky, tak se ho zeptáme, jak to má on. Konu má několik dní.
Prostě v zahraničních mauálech, které hledáte na netu to je psané, ale v manuálech dodávaných k vozům vyráběných v Nošovicích je pouze kontrola a tak odpověděl i Hyundai. Třeba jde pouze o Kony vyráběné v Korei.
Prostě v zahraničních mauálech, které hledáte na netu to je psané, ale v manuálech dodávaných k vozům vyráběných v Nošovicích je pouze kontrola a tak odpověděl i Hyundai. Třeba jde pouze o Kony vyráběné v Korei.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
No je trochu divné, že by zahraniční auta měly jiné podmínky servisu než české a přitom měly identické díly. Kia e-Niro má český i anglický manuál identický a výměna je po 60 tis.km, původně byla po 200 tis. km. Každopádně se kapalina mění vždy po nějakém nájezdu a že by v Kona Czech edition ji neměnili nikdy je dost zvláštní.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:No hodně malý "autopilot", já ani tak rychle do zatáček nejezdím, ale je jasné, že tu zatáčku autořízením nedá. Já jsem si to automatické udržování v pruzích trvale vypnul, dá se zapnout i za jízdy, na rovné silnici to chvíli udrží
Pokud chcete větší "autopilot", který umí bez zásahu několik stovek km, pak pro eNIRO_2020 je odzkoušen OpenPilot (26:00).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Díky moc, poučné a velmi zajímavé informace!!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Běžná spotřeba v této době při cestách po Praze křížem krážem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Niro ukazuje průměrnou spotřebu od vynulování. Nicméně zdá se, že to není jen od vynulování, ale pokud se nenuluje, počítá spotřebu v nějakého cyklu najetých kilometrů. Když se vezme tato spotřeba a dělí se zbývající kapacita baterie, vyjde zcela přesně odhadovaný dojezd automobilu, který Niro zobrazuje vlevo na budíku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
V tomto počasí kolem 17-20°C při příměstském provozu se spotřebou lehce přes 13 kWh/100 km je ten dojezd kolem 490 km, uvidíme jak to bude v zimě, reálně odhadu kolem 0°C na stejných trasách snížení dojezdu o 25-30%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Myslím, že to bude přes 500 km. Na druhou půlku 50-100% se ujede více než na 0-50%.
Já právě vidím 269 km při 53%, což by mělo být 507 km ve 100%, ale bude to přes 550km, jelikož celková spotřeba zase mírně klesla.
Já právě vidím 269 km při 53%, což by mělo být 507 km ve 100%, ale bude to přes 550km, jelikož celková spotřeba zase mírně klesla.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
To jsem netestoval rozdíl mezi 0-50% a 50-100%, ono se to těžko porovnává v běžném provozu, to by musel být test v naprosto stejných podmínkách.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nemusite ani testovat, staci pri nabijeni dopocitat vzdy do 100% a uvidite, ze cim blize ke stovce, tim vice dojezd roste.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
No přece jen bych to otestoval, to nabíjení není úplně jednoznačné posouzení dojezdu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:No přece jen bych to otestoval, to nabíjení není úplně jednoznačné posouzení dojezdu.
Testujeme přeci neustále
Největší rozdíl u každého EV zaznamenáte, když nabijete na 100% a vidíte, že najedete na prvních 5% nebo 10% mnohem víc než na procenta blízká nule. Uprostřed je to pak trochu lineární, ale stále na 10% např. 80-70% najedete více, než na druhém konci mezi 30-20%.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Obecně křivka vybíjení baterie mezi 0 až 20% nebo 80 až 100% je silně nelineární, mimo tyto hodnoty je nelineární méně. Záleží jak se výrobce s tímto faktem popral, při zobrazení zbývající kapacity..
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tady chlapci ze Slovenska testovali spotřebu Nira a přijde mi to skoro stejné v obou polovinách kapacity baterie i když mezi 10-20% dal jen 6,3 kWh zatímco 80-90% dal 7,4 kWh. Jako zajímavost je, že vyždímali při dvou cestách prakticky stejnou kapacitu z auta - 66,3 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dojezd po nabití na 100%. Přírůstek kapacity 35.84 kWh, celkem dodáno energie 41.15 kWh, tedy celková ztráta 13%, to není špatné.
- Přílohy
-
- 20200905_145617.png (336.71 KiB) Zobrazeno 11306 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50