Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak jsem se po 3 letech rozloučil se skvěle jezdícím Kia Soul 27 kWh a postoupil do dalšího levelu a koupil nové e-Niro model 2020 64 kWh. Poměrně velký rozdíl je model e-Niro 2019, kde se mi palubka moc nelíbila a rozdíl je patrný na první pohled, první je model 2019. Starší model měl jistou výhodu, neměl tu stříbnou lištu táhnoucí se přes celou palubku, která se odráží v postranních oknech.
V porovnání s Kia Soul je elektronika podstatně tišší. Soul měl sice pěkně velká zrcátka, nicméně neměl sledování mrtvého úhlu. Pohodlí je v obou autech podobné. I když e-Niro jezdí podstatně svižněji (výkon 150 kW versus 81 kW) a je výrazně těžší, tak spotřeba město-okolí je podobná. Na dálnici je už podstatný rozdíl ve prospěch e-Niro, neboli spotřeba ve 130 km/h je podobná jako má Soul ve 115 km/h. Co mi chybí u Niro je 12V zástrčka v kufru, kterou Soul měl. Na druhou stranu má Niro vzadu ve středové konzoli zásuvku 230V, což je pěkná vychytávka, která se moc nevidí. Typický dojezd Soulu město/okolí v letních měsících byl 160 km, Niro ukazuje kolem 450 km, ale věřím, že při ukazované spotřebě 12 kWh/100 km těch 500 km dá v pohodě.
Maximální příkon nabíjení mněl Soul 47 kW (žlutý graf), e-Niro má 77 kW (modrý graf). Výhoda je, že na 50 kW nabíječce se zbytečně neláduje do baterií vysoký příkon, takže se dají nabíječky používat častěji. Předpokládám zapojení baterie 64 kW baterie 98s3p, zatímco 39 kWh má 96s2p tedy proto max. 50 kW příkon.
Samozřejmě e-Niro je o 2 generace dále, takže velké množství asistentů, které Kia Soul vůbec nemá. Na druhou stranu je pro mě velké překvapení zadní kamera, Niro má výrazně menší rozlišení, tedy bych řekl vývojově rok 2013, tohle Kia dost nezvládla. Sice se na rozdíl od Soulu zobrazují dynamické pruhy dle natočení kol, nicméně rozlišení je poměrně zásadní nedostatek a někteří řidičí si stěžují i na malou citlivost při nočním couvání. Kufr je u Soulu výrazně menší (280 versus 450), ale zase bylo u Soulu lépe vidět skrz zadní okno.
Niro má podstatně lepší přední svícení, klasické žárovky Soulu nemohou soutěžit s led světly Niro, navíc automaticky přepínané (dálkové-tlumené).
Niro má další vychytávku, protože má více místa v agregátorové části, lze tam nainstalovat "frunk" třeba na kabely od rakouského výrobce, nebo automatické zvedání přední kapoty.
V porovnání s Kia Soul je elektronika podstatně tišší. Soul měl sice pěkně velká zrcátka, nicméně neměl sledování mrtvého úhlu. Pohodlí je v obou autech podobné. I když e-Niro jezdí podstatně svižněji (výkon 150 kW versus 81 kW) a je výrazně těžší, tak spotřeba město-okolí je podobná. Na dálnici je už podstatný rozdíl ve prospěch e-Niro, neboli spotřeba ve 130 km/h je podobná jako má Soul ve 115 km/h. Co mi chybí u Niro je 12V zástrčka v kufru, kterou Soul měl. Na druhou stranu má Niro vzadu ve středové konzoli zásuvku 230V, což je pěkná vychytávka, která se moc nevidí. Typický dojezd Soulu město/okolí v letních měsících byl 160 km, Niro ukazuje kolem 450 km, ale věřím, že při ukazované spotřebě 12 kWh/100 km těch 500 km dá v pohodě.
Maximální příkon nabíjení mněl Soul 47 kW (žlutý graf), e-Niro má 77 kW (modrý graf). Výhoda je, že na 50 kW nabíječce se zbytečně neláduje do baterií vysoký příkon, takže se dají nabíječky používat častěji. Předpokládám zapojení baterie 64 kW baterie 98s3p, zatímco 39 kWh má 96s2p tedy proto max. 50 kW příkon.
Samozřejmě e-Niro je o 2 generace dále, takže velké množství asistentů, které Kia Soul vůbec nemá. Na druhou stranu je pro mě velké překvapení zadní kamera, Niro má výrazně menší rozlišení, tedy bych řekl vývojově rok 2013, tohle Kia dost nezvládla. Sice se na rozdíl od Soulu zobrazují dynamické pruhy dle natočení kol, nicméně rozlišení je poměrně zásadní nedostatek a někteří řidičí si stěžují i na malou citlivost při nočním couvání. Kufr je u Soulu výrazně menší (280 versus 450), ale zase bylo u Soulu lépe vidět skrz zadní okno.
Niro má podstatně lepší přední svícení, klasické žárovky Soulu nemohou soutěžit s led světly Niro, navíc automaticky přepínané (dálkové-tlumené).
Niro má další vychytávku, protože má více místa v agregátorové části, lze tam nainstalovat "frunk" třeba na kabely od rakouského výrobce, nebo automatické zvedání přední kapoty.
- Přílohy
-
- download-1.jpg (26.92 KiB) Zobrazeno 25393 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Děkuji za srovnání
Prosím hoďte odkaz na větší první dva obrázky, rád bych se podíval na detaily a takto tam skoro nic nevidím. Díky.
Pokud má eNiro zapojení baterie 64 kW baterie 96s3p, což jsem předpokládal i u Kony, tak CZ_Kona má o dva články v sérii více 98s3p (pořád mi nevycházel součet napětí všech článků na počet 96. Na 98 to už vychází na celkových 407V (Ioniq měl 398V při 4,15V na článek).
O špatné zadní kameře už tady psal myslím Vemloud a monroval snad přisvícení.
Prosím hoďte odkaz na větší první dva obrázky, rád bych se podíval na detaily a takto tam skoro nic nevidím. Díky.
Pokud má eNiro zapojení baterie 64 kW baterie 96s3p, což jsem předpokládal i u Kony, tak CZ_Kona má o dva články v sérii více 98s3p (pořád mi nevycházel součet napětí všech článků na počet 96. Na 98 to už vychází na celkových 407V (Ioniq měl 398V při 4,15V na článek).
O špatné zadní kameře už tady psal myslím Vemloud a monroval snad přisvícení.
Naposledy upravil(a) Lama dne čtv 30. črc 2020 21:23:54, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Já tam dal ty dva obrázky jenom pro ilustraci, samozřejmě stačí zadat do Googlu e-Niro Interior. Ano Kona má 98p3s.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Já tam dal ty dva obrázky jenom pro ilustraci, samozřejmě stačí zadat do Googlu e-Niro Interior. Ano Kona má 98p3s.
Jen se zeptám, chtěl jsem si dát obrázek do popisu (jako máte to Niro), ale píše mi to, že max. velikost je do 10 kB a když vezmu fotku a zmenším jí na požadovaných 140 x 90 bodů a uložím v nejhorší kvalitě, tak se dostávám na 11-13 kB. Poradíte mi jako moderátor? Děkuji.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Na té druhé fotce nevidím ovládací kolečko? To není fotka EV, ale PHEV, nebo se pletu?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Takhle vypadá ta verze 2019 e-Niro (máte pravdu, opravil jsem to u původního příspěvku)
A takhle 2020
A takhle 2020
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Já tam dal ty dva obrázky jenom pro ilustraci, samozřejmě stačí zadat do Googlu e-Niro Interior. Ano Kona má 98p3s.
Když sečtete všechna články, tak by vám mělo sedět celkové napětí, nebo když vynásobíte 96 nebo 98V x Avg_Cell_V.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Mě se články 97 a 98 v Torque nezobrazují ale celkové napětí sedí na 98x 3.703V, zajímavé.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Mě se články 97 a 98 v Torque nezobrazují ale celkové napětí sedí na 98x 3.703V, zajímavé.
Kia e-Niro
Celková kapacita baterie: 67,5 kWh (odhad)
Použitelná kapacita baterie: 64 kWh (94%)
Hmotnost baterie: 457 kg
Hustota energie baterie: 148 Wh / kg
Buňky: 294 (98s3p)
Chemie: NCM 622
Výrobce: SK Innovation
TMS: aktivní chlazení kapalinou
https://pushevs.com/2020/04/04/comparis ... s-in-2020/
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak jsem se rozhlédnul ještě po internetu a vypadá to, že e-Niro nepoužívá standardní baterii NCM 622 ale nejnovější NCM 811.
https://translate.google.com/translate? ... 0502000200
https://electricrevs.com/2019/05/31/rep ... n-q3-2019/
https://translate.google.com/translate? ... 0502000200
https://electricrevs.com/2019/05/31/rep ... n-q3-2019/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Tak jsem se rozhlédnul ještě po internetu a vypadá to, že e-Niro nepoužívá standardní baterii NCM 622 ale nejnovější NCM 811.
https://translate.google.com/translate? ... 0502000200
https://electricrevs.com/2019/05/31/rep ... n-q3-2019/
Je to možné, běží tam konkurenční boj o dodávky pro VW...
U české Kony se zase nabízí, že pro prodloužení dojezdu nahradili články NCM 622 za NCM 712, která vyrábí LG Chem.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Posledně jsme se zmínili o horším osvětlení Niro při couvání, tady je řešení, výměna žárovek za LED:
Mimo jiné je na trhu nová vychytávka, které reaguje na často znečištěnou zadní kameru po jízdě v dešti zvláště na našich zaneřáděných silnicích a spočívá v instalaci čistícího kartáčku kamery na zadní stěrač.
Mimo jiné je na trhu nová vychytávka, které reaguje na často znečištěnou zadní kameru po jízdě v dešti zvláště na našich zaneřáděných silnicích a spočívá v instalaci čistícího kartáčku kamery na zadní stěrač.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Kartáček na kameru je dobrá vychytávka
Ioniq měl při mokré silnici (ani nemuselo pršet) kameru nepoužitelnou.
U Kony zatím dobré, ale uvidíme až zaprší.
Ioniq měl při mokré silnici (ani nemuselo pršet) kameru nepoužitelnou.
U Kony zatím dobré, ale uvidíme až zaprší.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Ano, vychytávka kamery je pěkná věc, často jsem otíral u Soulu při odchodu z auta objektiv kamery rukou, abych při následném couvání viděl. Pěkná vychytávka je i podsvícení klik u Nira.
Když se vrátím k porovnání Soul 27 kWh tak chlazení ventilátorem versus kapalinové chlazení u Niro je dost znát. V dnešní teplotě 31°C byla baterie Soulu po běžné jízdě na 35°C, po nabíjení se došplhaly některé část baterie ke 40°C. U Niro při běžné jízdě mají baterie 28,5°C, tedy jsou chladnější než okolní vzduch, přitom ale nebyla aktivně chlazena. Klimatizace při zmíněné teplotě vzduchu 31°C bere kolem 400 W, což je srovnatelné se Soulem.
Když se vrátím k porovnání Soul 27 kWh tak chlazení ventilátorem versus kapalinové chlazení u Niro je dost znát. V dnešní teplotě 31°C byla baterie Soulu po běžné jízdě na 35°C, po nabíjení se došplhaly některé část baterie ke 40°C. U Niro při běžné jízdě mají baterie 28,5°C, tedy jsou chladnější než okolní vzduch, přitom ale nebyla aktivně chlazena. Klimatizace při zmíněné teplotě vzduchu 31°C bere kolem 400 W, což je srovnatelné se Soulem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Původní dva modely Kia Soul 27 a 30 kWh měly zapojení baterie 192s2p a 200s2p a kapacitu 84 Ah. Tedy při nabíjení na 50 kW nabíječce teklo do auta zhruba 120 A, tedy 60 A do každé větve a baterie byla nabíjena proudem cca 1,5C. V novém Soulu (Niru) 64 kWh je uspořádání 98s3p a celková využitelná kapacita 180 Ah (294x60x3.63=64 kWh), tedy baterie je nabíjena ve třech větvích proudem 0,75C tedy výrazně šetrnějším pro baterie, pokud je má úvaha správná.
Dnes jsem testoval na trase Jesenice - zámek Konopiště po místních silnicích a zpět po Benešovské a D1 do Kunratic spotřebu a rekuperaci. Celková spotřeba na této 70 km trase byla 13.0 kW/100 km a palubní počítač ukazoval přibližný celkový možný dojezd 190km při 40% baterie, tedy přepočítáno na 100% baterie cca 490 km. Zajímavé bylo používání rekuperace v módu AUTO. Niro se takto chová jako benzínové auto, tedy po puštění akceleračního pedálu prakticky nebrzdí a průměrná rekuperace je kolem -7kW při rychlostech 70-80 km/h. Jakmile ale začne dojíždět auto postupně zapíná automaticky až nejvyšší stupeň rekuperace dobrzdí na bezpečnou vzdálenost. Tohle může dělat díky přednímu radaru, což u auta bez radaru samozřejmě nelze. Sice po D1 jsem jel max 130, ale vzhledem k uzavírkách to bylo většinou 80 km/h.
Dnes jsem testoval na trase Jesenice - zámek Konopiště po místních silnicích a zpět po Benešovské a D1 do Kunratic spotřebu a rekuperaci. Celková spotřeba na této 70 km trase byla 13.0 kW/100 km a palubní počítač ukazoval přibližný celkový možný dojezd 190km při 40% baterie, tedy přepočítáno na 100% baterie cca 490 km. Zajímavé bylo používání rekuperace v módu AUTO. Niro se takto chová jako benzínové auto, tedy po puštění akceleračního pedálu prakticky nebrzdí a průměrná rekuperace je kolem -7kW při rychlostech 70-80 km/h. Jakmile ale začne dojíždět auto postupně zapíná automaticky až nejvyšší stupeň rekuperace dobrzdí na bezpečnou vzdálenost. Tohle může dělat díky přednímu radaru, což u auta bez radaru samozřejmě nelze. Sice po D1 jsem jel max 130, ale vzhledem k uzavírkách to bylo většinou 80 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Ráno nabito na 80%, pak rychlejší přesuny po Pražském okruhu Zbraslav-Stodůlky, následně centrum a zpět do Slaného přes Barrandov a okruh a zpět do Vršovic přes Jižní spojku. Dálnice okruh 120-130 km/h dle možností, výsledná spotřeba 14.4 kWh/100 km, přepočítaný dojezd při 100% baterie 461 km.
Zde je kompletní popis chladícího systému auta včetně baterií.
https://electricrevs.com/2018/12/20/exc ... nt-design/
Ještě zajímavý obrázek uspořádání celého HVAC systému včetně propojení s chlazením baterie.
Hyundai and Kia improve the thermal management of the EV batteries they use" />Hyundai and Kia have announced that their heat pump technology for EV batteries has been improved. This technology was introduced in 2014 for the Kia Soul EV and this its first major improvement. The main change is that the system now gathers excess heat not only from power electrics (PE) modules (such as drive motors, on-board chargers, and inverters), but also from the battery pack and slow charger. The system uses the heat generated by these components to vaporize refrigerant from liquid to gas form. High-pressure gas is discharged from the compressor and forced into a condenser to be converted back into a liquid. This process generates additional heat energy that is recovered by the heat pump and used to warm the cabin.
This captured energy improves the efficiency of the HVAC (heating, ventilation and air conditioning) system, recycling it to more efficiently heat up the cabin and minimize battery power consumption. By reducing the load on the battery, the heat pump cuts energy consumption from the HVAC system, maximizing the available electric driving range of the car. As a result, Hyundai and Kia EVs offer a more consistent range in temperatures where other EVs start to see a significant decline in the distance possible from a single charge.
The Norwegian Automotive Federation (NAF) recently compared 20 EVs in cold and warm weather conditions to identify models with the most consistent driving range and charging performance. The test monitored the performance deviation of each vehicle in cold conditions compared to quoted manufacturer figures. The Kona Electric took first place, travelling 405km in the cold - compared to the 449km quoted under WLTP combined cycle testing conditions (23°C / 73°F). In severe cold weather, the Kona Electric offered 91 percent of its WLTP combined cycle range, deviating just 9 percent from its claimed all-electric driving range.
A water-cooling system for Hyundai and Kia’s EV battery packs, rather than conventional air cooling, have yielded further increases in range without increasing physical dimensions. This development means battery cells in Hyundai and Kia EVs can be packaged much more tightly, with water-cooling channels taking up less space than air-cooling channels, increasing battery density by up to 35%. This innovation means the latest EVs from Hyundai and Kia offer around twice as much driving range and battery capacity compared to the their first-generation EVs - and are capable of travelling significantly further on a single charge.
Zde je kompletní popis chladícího systému auta včetně baterií.
https://electricrevs.com/2018/12/20/exc ... nt-design/
Ještě zajímavý obrázek uspořádání celého HVAC systému včetně propojení s chlazením baterie.
Hyundai and Kia improve the thermal management of the EV batteries they use" />Hyundai and Kia have announced that their heat pump technology for EV batteries has been improved. This technology was introduced in 2014 for the Kia Soul EV and this its first major improvement. The main change is that the system now gathers excess heat not only from power electrics (PE) modules (such as drive motors, on-board chargers, and inverters), but also from the battery pack and slow charger. The system uses the heat generated by these components to vaporize refrigerant from liquid to gas form. High-pressure gas is discharged from the compressor and forced into a condenser to be converted back into a liquid. This process generates additional heat energy that is recovered by the heat pump and used to warm the cabin.
This captured energy improves the efficiency of the HVAC (heating, ventilation and air conditioning) system, recycling it to more efficiently heat up the cabin and minimize battery power consumption. By reducing the load on the battery, the heat pump cuts energy consumption from the HVAC system, maximizing the available electric driving range of the car. As a result, Hyundai and Kia EVs offer a more consistent range in temperatures where other EVs start to see a significant decline in the distance possible from a single charge.
The Norwegian Automotive Federation (NAF) recently compared 20 EVs in cold and warm weather conditions to identify models with the most consistent driving range and charging performance. The test monitored the performance deviation of each vehicle in cold conditions compared to quoted manufacturer figures. The Kona Electric took first place, travelling 405km in the cold - compared to the 449km quoted under WLTP combined cycle testing conditions (23°C / 73°F). In severe cold weather, the Kona Electric offered 91 percent of its WLTP combined cycle range, deviating just 9 percent from its claimed all-electric driving range.
A water-cooling system for Hyundai and Kia’s EV battery packs, rather than conventional air cooling, have yielded further increases in range without increasing physical dimensions. This development means battery cells in Hyundai and Kia EVs can be packaged much more tightly, with water-cooling channels taking up less space than air-cooling channels, increasing battery density by up to 35%. This innovation means the latest EVs from Hyundai and Kia offer around twice as much driving range and battery capacity compared to the their first-generation EVs - and are capable of travelling significantly further on a single charge.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Původní dva modely Kia Soul 27 a 30 kWh měly zapojení baterie 192s2p a 200s2p a kapacitu 84 Ah.
Josefe, vím jak jste to myslel, ale článků je 192 celkem, takže by mělo být vyjádřeno 96s2p (Soul_27) a kapacita asi bude 78 Ah jako u IONIQa.
Obdobně Soul_30..., 100s2p...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Těch 84 Ah je vztaženo k celkové kapacitě baterie (30,5 kWh (192 x 42,36 Ah x 3,75 V) a 31,8 kWh (200 x 42,36 Ah x 3,75 V) která je rozdílná díky jinému počtu článků , samozřejmě využitelná kapacita je 75 Ah a 80 Ah u modelů 27 kWh a 30 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Těch 84 Ah je vztaženo k celkové kapacitě baterie (30,5 kWh (192 x 42,36 Ah x 3,75 V) a 31,8 kWh (200 x 42,36 Ah x 3,75 V) která je rozdílná díky jinému počtu článků , samozřejmě využitelná kapacita je 75 Ah a 80 Ah u modelů 27 kWh a 30 kWh.
Ano, je to tak.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)