Pravidelný servis elektromobilů
Moderátor: Josef
Pravidelný servis elektromobilů
Jak často měníte filtry a brzdovou kapalinu? Jednou za rok nebo až za dva?
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Pravidelný servis elektromobilů
Brzdová kapalina 2 roky
Pylový filtr cca 20000-40000 km podle provozu město/meziměsto
Chladicí kapalina většinou 6-8let/cca150000km
Olej v rozvodovce s diferenciálem 60000-100000 km, max tak 10let.
Liší se to výrobce od výrobce, tohle je takový rozumný průměr.
Nejdůležitější je brzdová kapalina, elektromobily a hybridy mají většinou dost složité brzdy, snímače tlaku, lineární elektrohydraulické ventily, hydraulické čerpadlo, akumulátor tlaku, simulátor zdvihu pedálu. Vše většinou dlouho spolehlivě funguje, ale pouze s brzdovou kapalinou ve slušném stavu. Komponenty jsou dost složité a drahé(v řádu desetitisíců) , je škoda přidělávat si starosti zanedbáním výměny kapaliny za pâr stovek.
Pylový filtr cca 20000-40000 km podle provozu město/meziměsto
Chladicí kapalina většinou 6-8let/cca150000km
Olej v rozvodovce s diferenciálem 60000-100000 km, max tak 10let.
Liší se to výrobce od výrobce, tohle je takový rozumný průměr.
Nejdůležitější je brzdová kapalina, elektromobily a hybridy mají většinou dost složité brzdy, snímače tlaku, lineární elektrohydraulické ventily, hydraulické čerpadlo, akumulátor tlaku, simulátor zdvihu pedálu. Vše většinou dlouho spolehlivě funguje, ale pouze s brzdovou kapalinou ve slušném stavu. Komponenty jsou dost složité a drahé(v řádu desetitisíců) , je škoda přidělávat si starosti zanedbáním výměny kapaliny za pâr stovek.
Karel píše:Jak často měníte filtry a brzdovou kapalinu? Jednou za rok nebo až za dva?
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidelný servis elektromobilů
Nechávám to i po 6 letech na servisu (auto koupeno jako nové s 5 letou zárukou a tím povinnými ročními garančkami), takže jedou podle servisní knížky a doporučených intervalů výměn. Většinou se s takovou roční návštěvou svezly i některé svolávací akce, po 4. a 6.roce i prohlídka před STK a STK samotná.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Pravidelný servis elektromobilů
Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Pravidelný servis elektromobilů
Karel píše:Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.
??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Pravidelný servis elektromobilů
Lama píše:Karel píše:Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.
??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.
To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.
Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.
Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Pravidelný servis elektromobilů
Karel píše:Lama píše:Karel píše:Díky moc za podrobné info. Netušil jsem že mám v elektromobilu tolik součástí:-)
Byl jsem v servisu a tam mi řekli následující:
Brzdová kapalina 2 roky
Filtry pylový a klimatizace 40000km
Filtr trakční baterie 100000km
Na olej v rozvodovce jsem se neptal.
??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.
To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.
Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.
Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.
To teda zírám, jak to udělali Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci...
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Pravidelný servis elektromobilů
Lama píše:Karel píše:Lama píše:??? Filtr trakční baterie - slyším poprvé, že má baterie filtr. Může prosím blíže vysvětlit? Děkuji.
To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.
Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.
Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.
To teda zírám, jak to udělali Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci...
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.
Jo, v zimě se to hodí si přitopit, ale v létě je tam vedro jako v peci a navíc je tam takový divný bateriový odér, takže se to stejně musí vyvětrat
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Pravidelný servis elektromobilů
Karel píše:Lama píše:Karel píše:
To je specifikum asi jen Renaultu Fluence ZE. Jak jsou ty články baterie naskládané na sobě do kvádru a nejsou v podlaze, tak by se daleko hůř chladily, než třeba v Nissanu Leaf.
Takže je tam chladící/ohřívací systém fungující na Peltierově principu. Když má nějaká část článků baterie teplotu víc jak 28stupňů, zapne se ventilátor chladícího okruhu. Vzduch se dovnitř nasává vzadu pod autem a ohřátý vzduch fouká dovnitř do interiéru průduchem v platu pod zadním sklem. Funguje to jen při nabíjení, kdy auto stojí. Proto se ten filtr nemění tak často.
Do sekce Renaultu Fluence ZE přidám video, jak tento filtr vyměnit, pokud by to někoho zajímalo.
To teda zírám, jak to udělali Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci...
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.
Jo, v zimě se to hodí si přitopit, ale v létě je tam vedro jako v peci a navíc je tam takový divný bateriový odér, takže se to stejně musí vyvětrat
A můžete při nabíjení klimatizovat (topit) ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Pravidelný servis elektromobilů
Lama píše:Karel píše:Lama píše:To teda zírám, jak to udělali Když nasávají vzduch z podauta, tak filtr bude potřeba, aby nešel do interiéru prach. Výhodu to má, že si přitopíte, ale když budou vedra, tak se bude bude honit kolem baterek horký vzduch a v kabině bude jako v peci...
Ioniq to má opačně, nasává z interiéru a fouká kolem baterek a pak ven a vystačí si jedním kabinovým filtre.
Jo, v zimě se to hodí si přitopit, ale v létě je tam vedro jako v peci a navíc je tam takový divný bateriový odér, takže se to stejně musí vyvětrat
A můžete při nabíjení klimatizovat (topit) ?
To jste mi připomněl, že v zimě je v autě při venkovním nabíjení slušná kosa, když tam člověk sedí v autě. Větrák a klimatizace pustit jde, ale netopí to
Asi by se většina energie spotřebovala na vytápění, takže by to nabíjelo ještě pomaleji než normálně
Ale jde tam nastavit předehřev interiéru na určitou hodinu během nabíjení. Musí být ale v tu chvíli baterie nabitá alespoň na 80%, což jsem jednou otestoval a funguje to bezvadně. Manuálně jsem to nezkoušel spustit, ale jestli si na podzim vzpomenu, tak to vyzkouším.
V každém případě ohřev nebo chlazení baterie funguje jen při zapojeném autě v zásuvce, jinak ne.
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)