Výměna baterií
Moderátor: Josef
Re: Výměna baterií
"dracekvo" kalibrace pres diagnostiku v serisu predpokladam?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výměna baterií
Já si třeba diagnostiku koupi na aliexpress za 60€. https://www.aliexpress.com/item/32964745638.html
Když srovnám cenu kabelu a sazbu servisu, tak není co řešit
Když srovnám cenu kabelu a sazbu servisu, tak není co řešit
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
Nevíte zda funguje i pro MiEV?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výměna baterií
Nejspíš ne. Mitsubishi mát MUT-III. Ale jakej kabel vybrat to neporadím.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
Tak s moji verzi Diagboxu bohuzel stav jednotlivych clanku baterie nezjistim. Nenajdu tam vubec zalozku "expert"....
Kalibraci delam v casti "udrzba", tam je "vybiti a nabito hlavniho akumulatoru"...
Ta funguje, auto se samo rizene dle instrukci vybiji, pak nabiji, atd.... ale vysledek jen 93km zobrazeny dojezd, doufal jsem, ze z toho vytahnu vic.... jeste prezuju na letni a uvidim, zda si to po par jizdach neprepocita trochu lip..... (ale predchozi majitel mel zobrazovany dojezd 125 i na zimakach)....
Kalibraci delam v casti "udrzba", tam je "vybiti a nabito hlavniho akumulatoru"...
Ta funguje, auto se samo rizene dle instrukci vybiji, pak nabiji, atd.... ale vysledek jen 93km zobrazeny dojezd, doufal jsem, ze z toho vytahnu vic.... jeste prezuju na letni a uvidim, zda si to po par jizdach neprepocita trochu lip..... (ale predchozi majitel mel zobrazovany dojezd 125 i na zimakach)....
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
Na stav jednotlivých článků je dobry CanIon + OBDlink Lx (vychází na ebay okolo 1500,-) A kolik ti to ukazuje celkovou kapacitu ? To druhé auto které jsou pořídil v prosinci má kapacitu 34Ah a ted mi to píše dojezd okolo 95km (najeto má už 90tis km)
Re: Výměna baterií
JanO píše:..... (ale predchozi majitel mel zobrazovany dojezd 125 i na zimakach)....
Zobrazovaný dojezd "nahoníte" snadno před prodejem i na 149 (159) km...
https://auto.bazos.cz/inzerat/117828139 ... ot-ion.php
Když jsem kupoval já, tak rozdíl v zobrazovaném dojezdu byl 95 a 149 km a myslím, že jsem to kupoval od stejného prodejce...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výměna baterií
Lama píše:JanO píše:..... (ale predchozi majitel mel zobrazovany dojezd 125 i na zimakach)....
Zobrazovaný dojezd "nahoníte" snadno před prodejem i na 149 (159) km...
https://auto.bazos.cz/inzerat/117828139 ... ot-ion.php
Když jsem kupoval já, tak rozdíl v zobrazovaném dojezdu byl 95 a 149 km a myslím, že jsem to kupoval od stejného prodejce...
To nebylo uplne umele nahonene, to bych zase nepodezrival. Spis jezdil hodne usporne, jak mi ukazoval na predvadeci jizde na jare 2019...
I spocitana kapacita dle nabijecky byla cca 13,5-14kWh, chovani auta naprosto v pohode.... to ukazovalo az tech 125km.
My jsme s tim pak v lete a na podzim jezdili mene usporne, nebot to neumime, ale dojezd malo kdy ukazal pod 115. To v zime se to zacalo kazit. Nejdriv odesla provozni baterie 12V a auto ukazovalo uplne blbosti (treba 135km), po kalibraci se to dostalo na normalnejsich cca 110, ale pak behem zimy to postupne klesalo az na 85 pred vikendem. Rikali jsme si ze kdo vi jak to pocita kvuli topeni, ale tim to uplne nebylo... Ted to kalibrace "zvedla" ma 93, ale tim to asi konci....
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
LAMA: no mě by teda zajímalo jakým zpusobem se dá to dojezdové číslo nahodit...
Re: Výměna baterií
Jak jsem Vám už spal v "Příspěvek od Lama » sob 18. dub 2020 7:36:12"
..., tedy naopak - dosáhnout lepšího čísla dojezdu - hodně úspornou jízdou, neboli rekuperací z velkého kopce (případně tažením s rekuperací, nebo na stolici. Myslím, že "trojčata" si pamatují posledních 25 km, podle kterých určují dojezd.
I když jsem měl dojezd po extrémní jízdě pouze 38 km (viz. příspěvek dříve), tak následně jsem bez problému ujel přes 120km skutešných.
Je potřeba se řídit podle 16 čárek, né podle dojezdu. Prováděl jsem jízdy s několika EV 25km pouze stoupání do hor a pak zpět a to byste viděl ta čísla...
..., tedy naopak - dosáhnout lepšího čísla dojezdu - hodně úspornou jízdou, neboli rekuperací z velkého kopce (případně tažením s rekuperací, nebo na stolici. Myslím, že "trojčata" si pamatují posledních 25 km, podle kterých určují dojezd.
I když jsem měl dojezd po extrémní jízdě pouze 38 km (viz. příspěvek dříve), tak následně jsem bez problému ujel přes 120km skutešných.
Je potřeba se řídit podle 16 čárek, né podle dojezdu. Prováděl jsem jízdy s několika EV 25km pouze stoupání do hor a pak zpět a to byste viděl ta čísla...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výměna baterií
Já bych to auto nekoupil od takového člověka už z principu i kdyby bylo pozlacený.
Protože prostě lže a co se dá od takového člověka čekat dalšího. Ani není schopný v inzerátu napsat tak základní věc, jako je rok výroby...
Když vidím takové vychcánky, tak se mi vždy otevírá kudla v kapse.
Nicméně v dnešní době je 200 tisíc za takové auto už za hranicí. Bejvalo tak před dvěma roky.
Protože prostě lže a co se dá od takového člověka čekat dalšího. Ani není schopný v inzerátu napsat tak základní věc, jako je rok výroby...
Když vidím takové vychcánky, tak se mi vždy otevírá kudla v kapse.
Nicméně v dnešní době je 200 tisíc za takové auto už za hranicí. Bejvalo tak před dvěma roky.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
No mě právě přijde že tech 159 co to tam ukazuje nejde žádnou ani extra uspornou jízdou dosáhnout. Piše tam ale aktualizace softu tak možná že to bude tím.. Na druhou stranu jsem viděl někde Iona co měl danou novější baterii z Ionu a 140 km dojezd nebyl problém...
Re: Výměna baterií
garmont píše:Na stav jednotlivých článků je dobry CanIon + OBDlink Lx (vychází na ebay okolo 1500,-) A kolik ti to ukazuje celkovou kapacitu ? To druhé auto které jsou pořídil v prosinci má kapacitu 34Ah a ted mi to píše dojezd okolo 95km (najeto má už 90tis km)
Celkovou kapacitu baterie jsem v Diagboxu nikde nenašel, jak tam nemám ten Expert režim....
Buďto blbý software (nebo blbě nainastalovaný, protože to bylo neskutečně komplikované), nebo nemám plnou verzi té samotné krabičky s kabelem...
- ale to už se vzdalujeme bateriím jako takovým -
Citroën C-Zero 2012
Re: Výměna baterií
garmont píše:No mě právě přijde že tech 159 co to tam ukazuje nejde žádnou ani extra uspornou jízdou dosáhnout. Piše tam ale aktualizace softu tak možná že to bude tím.. Na druhou stranu jsem viděl někde Iona co měl danou novější baterii z Ionu a 140 km dojezd nebyl problém...
Tak mě při prodeji nebo nakupu meho ipna ukozovalo 110 kapacita 35,5Ah nikdy jsem to ale nenajel - jezdil jsem usporně,ale přes zimu liion článkům to moc neprospívá. po cca 2500 km mam 35,3 nebo možná ted již 35,2Ah.
Je zajímavé že ion má články v rozsahu 4,1V a spodek 3,6V když jde využít 4,1 až 2,85 jako leaf.
Prostě baterie degraduje, i když je to Japonská technologie degraduje to.
Re: Výměna baterií
Degradují všechny baterie.., obecně se dá říct, že baterie v EV ztrácí 0,1% každý měsíc (i když se nejezdí) a k tomu plus 0,1% každých 1000km.
Prováděl jsem pravidelná měření u trojčat a zhruba to odpovídá.
Také mám zajímavý poznatek u kolegy, který jezdil pouze po rychlonabíječkách, až si začal stěžovat, že mu viditelně klesá dojezd. Provedli jsme měření a měl hodně rozházené články..., poradil jsem mu, že je třeba nabíjet také na AC..., a další měření ukázalo viditelný nárůst kapacity baterie a hlavně se mu prodloužil dojezd.
Prováděl jsem pravidelná měření u trojčat a zhruba to odpovídá.
Také mám zajímavý poznatek u kolegy, který jezdil pouze po rychlonabíječkách, až si začal stěžovat, že mu viditelně klesá dojezd. Provedli jsme měření a měl hodně rozházené články..., poradil jsem mu, že je třeba nabíjet také na AC..., a další měření ukázalo viditelný nárůst kapacity baterie a hlavně se mu prodloužil dojezd.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Výměna baterií
To napětové omezení u Iona je schválně - aby baterie tolik nedegradovala
Re: Výměna baterií
PS - výraz "trojčata" sa musí dopĺňať/špecifikovať - pribudli koncernové
Re: Výměna baterií
TAk co jakou máte kapacitu a dojezd? Moje auto má 100tis, kapacita 32Ah a dojezd Ted když se ochladilo píše 91km.. v létě okolo 100km
Re: Výměna baterií
Neřekl bych, že omezení napětí je schválně kvůli degradaci. Ale je to kvůli výrobci, který udává horní pracovní napětí právě těch 4.1V
A tady máš můj graf.
Ah je sloupec D. Sloupec C je udaj z elektroměru do zásuvky v kW. Občas když v něm dojdou baterky, tak se zresetuje. Proto ty čísla tak stáčou. Snažím se údaje vždy opisovat k prvnímu v měsíci.
25Ah mám nastaveno jako limit pro využití mé cesty do práce 45km. Pak možná budu řešit jiné baterky, nebo to prodám za nějakou zbytkovou cenu, nebo začnu nabíjet v práci. Ale doufám, že ještě aspoň dva roky pojezdím.
A tady máš můj graf.
Ah je sloupec D. Sloupec C je udaj z elektroměru do zásuvky v kW. Občas když v něm dojdou baterky, tak se zresetuje. Proto ty čísla tak stáčou. Snažím se údaje vždy opisovat k prvnímu v měsíci.
25Ah mám nastaveno jako limit pro využití mé cesty do práce 45km. Pak možná budu řešit jiné baterky, nebo to prodám za nějakou zbytkovou cenu, nebo začnu nabíjet v práci. Ale doufám, že ještě aspoň dva roky pojezdím.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výměna baterií
Tu kapacitu měříš canionem? Nemáš screen jak jsou na tom jednotlivé články? Kolik ti to píše dojezd když máš nabito na full?