Josef píše:To omezení výkonu v EKO a EKO+ asi dost ušetří, já jezdím se Soulem pořád v EKO, ale mění to pouze průběh výkonu na akceleračním pedálu, tedy auto stále umí i v EKO 100% výkonu.
Skutečná spotřeba energie je tedy zhruba o 14% vyšší, než ukazuje auto. I tak ta spotřeba je dobrá.
Režim Eko ušetří podle mě hlavně na topení, i v Eku se s tím dá jezdit dost ostře a při pném plynu se vypne omezovač rychlosti i výkonu např. kvůli předjetí. Ale má to jiný příjemnější průběh výkonu takže to bude podobné.
A tou vyšší spotřebou měřil jsem 14-18% , aby nedošlo s omylu tak pokud vím žádný elektromobil Vám neukazuje na displeji spotřebu včetně ztrát v baterii a měniči při následném nabíjení. Protože ty ztráty vznikají pouze při nabíjení a nemají vliv na dojezd.
Včera jsem ujel 200 Km po dálnici Praha-Liberec na "otočtku" svítilo slunce takže potřeba na topení byla minimální odeální podmínky plynulý provoz,
neustále jsem jen 115 Km/hod na tempomat a když jsem někoho dojel , tak jsem krátkodobě zrychlil na 130 a zase spomalil.
Trasu Jablonec- AAA dopraváků k nabíječce Čez jsem jel 1:10 hodiny spotřeba tam 14,4 kWh/100 Km pak to po Praze kleslo až na 14,1 a následně cestou zpět do kopců stoupalo na výsledných 15,1 kWh /100 Km v Jablonci. Pro bezpečný návrat na Jablonce to stačilo připojit na hodinu na AC na tom sloupku v AAA auto. Teoreticky by to mělo dát, ale už by to bylo ke konci se sníženým výkonem a zbytečně s rizikem nedojetí.