Výměna baterií

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » čtv 02. kvě 2019 13:37:31

garmont píše:Toho černého jsem na vlastní oči neviděl - nicméně se prodával někdy na podzim (cena byla cca stejná jako teď) - já tenkrát na ten izerát psal at mi pošle winko a nikdo se neozval.. Potom to z inzerce zmizelo a objevilo se to až teď znovu..
Dráček: kolik se dá ještě dojet km když se rožne želva? Já se onehdy pokoušel auto vyjet co nejvíce - ale jakmile se rožli --- tak už jsem dál nejel a dal jsem to nabít :-)


Ja taky nejdriv psal, neodpovidal, tak jsem ho kontaktoval pres telefon a v pohode, omlouval se te nezvlada odpovidat, ze mu pise asi 50 lidi...
Jeste domlouvam termin na ten test baterie, ze se co nejvic vybije a pojedeme na rychlonabijecku....
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » pát 03. kvě 2019 0:21:30

Test baterie proběhl následovně:
Vyježděno do nuly - nejprve poslední dílek blikal, pak zmizel i ten, dojezd ještě 6km, po ujetí cca odpovídající vzálenosti číslo zmizelo a ukázaly se čárky... při běžném popojíždění ulicemi kolem rychlonabíječky se nic dalšího nestalo, až po chvíli při silnější akceleraci se rozsvítila želvička, pak díky brždění a rekuperaci ještě zhasla a definitivně se objevila a až pří následném kroužení po parkovišti... se želvou šla ručička "ekonoměru" max do poloviny i při pedálu na podlaze...
Rychlonabíječka ukázala ještě 8% baterie... do 82% nabila za 25min s odběrem 10,17kWh. Dalším pomalým nabíjením na témže stojanu do 96% bylo odebráno dalších 2,89kWh. Auto ukazovalo všechny dílky "paliva" a dojezd 125km. Po ujetí 11km zpět přes město zobrazovaný dojezd 116km.
Vše bez topení, bez klimy, jen na pomalo větrák, rádio, denní svícení...
Díky za vaše doporučení na tento test a také prodávajícímu za ochotu jej provést...
Citroën C-Zero 2012
Petr500e
Příspěvky: 6
Registrován: úte 09. říj 2018 23:14:14

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Petr500e » pát 03. kvě 2019 2:24:00

Přiznám se, že jsem čekal horší výsledek, když jsem pročítal příspěvky výše. Opotřebení baterie se mi vzhledem ke stáří auta nezdá velké.
Fiat 500e / ostrovní solar
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » pát 03. kvě 2019 8:29:13

Auto se chová zcela normálně. Já bych se toho po tomto testu nebál.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » pát 03. kvě 2019 8:45:51

dracekvo píše:Auto se chová zcela normálně. Já bych se toho po tomto testu nebál.


Díky za zhodnocení, snad to vyjde a přesunu se do dalších témat "Nový majitel" a "Tak, a je doma" ;)
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » pon 25. lis 2019 9:48:53

Našel jsem zajímavý projekt.

https://elektroauto-forum.de/kleinanzei ... werden.93/

Vzal jsem kalkulačku a trošku počítal. Jako náhradu jednoho článku LEV50 má 25ks 18650. Pokud vememe šoky baterky při DC nabíjení a rekuperaci, tak mi vychází nabíjecí proud pro jednu 18650 cca 5A. To podle mě nemůže dlouhodobě vydržet.

Nikde jsem nedohledal info, že by to ten týpek testoval, nebo že by to někdo od něj používal.

Koukal jsem na možnost nahradit LEV50 třeba 5ks prismatických článků 10Ah až 30Ah. Na aliexpress jsem našel pár kandidátů. Ale narazil jsem na problém ceny. Většinou to vychází na 70€ za jeden 60Ah článek. Je jich potřeba 88. A to nepočítám možnost, že balíček zastaví celnice. Potom + 21% dph a 200Kč jako výpalné poště. To se pak dostáváme na ceny přes 150 tis. I když je ION fajn auto a s větší baterkou by se jeho využitelnost znásobila, tak za tu cenu se to prostě nevyplatí. To vyjde líp ho prodat a koupit si ojeté Citigo, či ného auto s baterkou okolo 30kWh.

Stále budu čekat, jestli se neobjeví nějaké články, které budou mít vyšší kapacitu, půjdou nějak rozumně umístit do orig boxu baterie a hlavně cenově to vyjde do max 80 tis.

Nabízí se články z i3 60 nebo 96Ah. Ale tam není jistota, jestli se tam vejdou. Chtělo by to prázný battery box na pokusy a měření. Momentálně je v polsku za 55 tis celá baterie z imiev z roku 2014, kdyby někdo chtěl. Cena výborná. V inzerátech jsou většinou samostatné LEV50 za nesmyslné ceny.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » pon 25. lis 2019 12:42:36

No ta cena 5000e není taky zrovna nízká.. Tady v OV jeden kluk onehdy měnil v Ionu celou baterku - ta jeho byla KO - koupil v PL celou z bouračky..
Ty akumulátory z Mievu mají 88 článků a novější Iony mají jenom 80. Ale možná do těch starších 2011 -12 by to šlo napasovat..
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Výměna baterií

Příspěvekod daffyx » úte 31. bře 2020 17:27:50

garmont píše:No ta cena 5000e není taky zrovna nízká.. Tady v OV jeden kluk onehdy měnil v Ionu celou baterku - ta jeho byla KO - koupil v PL celou z bouračky..
Ty akumulátory z Mievu mají 88 článků a novější Iony mají jenom 80. Ale možná do těch starších 2011 -12 by to šlo napasovat..


Jakou máte kdo degradaci baterie? rok 2013 dle ofic diagnostiky ze servisu 70% 50tis nájezd 35,5Ah
ted 52tis baterie 35,3Ah a to s tím jezdím eco, jen je tu samej kopec.
Takže u 5 leté baterie , pokud to jde tímhle tempem to bude horší a horší ( takže přepokládám předchozí majitel dost kecal že jelo jen AC dobíjení)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » úte 31. bře 2020 19:22:36

Rok 2012, najeto 90tis kapacita 33,8Ah a na druhém Peugeotu 2012 - najeto 53tis a kapacita 36AH
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » úte 31. bře 2020 20:10:08

Nebojte, už tu probíhají testy čínských článků 21700. Do rozměrů LEV50 by se mělo vejít 20ks. Vybíjení dají levou zadní. Akorát DC nabíjení by mohl být problém.

Zatím jsem jim udělal jen jeden cyklus z 3.3V na 4.1V proudem 6.2A a maximální teplota článku byla 38°C. Což není španý výsledek.
Uvidíme jaká bude degradace, když je takto zkusím nabít aspoň padesátkrát. A kdyby to nedávali, tak mám možná zatím neověřenou cestu jak hacknout nabíjení, aby to z DC bralo jen 22kW.

Jinak mezi tímto napětím vykazují 3Ah. Takže by to vyšlo krásně na 60Ah. Oni stejně trojčata více neumějí.

Akorát celý článek vyjde na cca 70€. Takže x 88.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Výměna baterií

Příspěvekod daffyx » stř 01. dub 2020 9:07:17

garmont píše:Rok 2012, najeto 90tis kapacita 33,8Ah a na druhém Peugeotu 2012 - najeto 53tis a kapacita 36AH

Jde o to že to bude asi v zimě více degradovat, přece jen -10 se k tomu chovam lepe.
Slo o to že ta degradace je za 5 mesicu, coz nic moc. Je to tak asi teoreticky udaj, vypocitany elektronikou.
Tak to na tom jeste nejse mnejhuře, horší bych řekl bude pro články léto - teploty 35up.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výměna baterií

Příspěvekod garmont » stř 01. dub 2020 21:52:45

dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » čtv 02. dub 2020 20:09:41

Ano, tohle vlákno sleduju.

Ale nevím, týpek je dost odvážnej. Nějak jsem tam nezaznamenal, že by dělal těm baterkám nějaké zátěžové testy, jestli vůbec vydrží ty proudy.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Výměna baterií

Příspěvekod daffyx » ned 05. dub 2020 23:03:42

dracekvo píše:Ano, tohle vlákno sleduju.

Ale nevím, týpek je dost odvážnej. Nějak jsem tam nezaznamenal, že by dělal těm baterkám nějaké zátěžové testy, jestli vůbec vydrží ty proudy.


Mrkněte sem,
http://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=64&t=4834
mám tyhle články doma a asi to nebude nic špatného , bmw je cpe do aut.
Napětově to sedí, je to stejný typ Liion, jen lepší technologie .
Já jsem si jich vzal 12 na batt úložište k fve.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » úte 07. dub 2020 22:05:43

No jo, ale pokud se dobře pamatuju, tak on tam nedává Samsung SDI 60A, které mají například první verze i3, ale nějaké čínské a v datasheetu mají max. nabíjecí proud 60A.
Takže těžko ríct, jak snesou zátěž v imiev.

Jinak z mejch pokusů vyplívá, že 21700 proud 6,2A zvládají, ale poměrně rychle degraduje kapacita.
Takže ještě zkusím otestovat levnější články 21700. Celá baterie by pak mohla vyjít okolo 100 tis kč až se vrátí kurz € na normální úroveň. A bude nutné si pohrát s BMS, aby to pustilo max 22kW z DC. Sice to bude nabíjet pomaleji, ale zato člověk dojede dál. Podle mě by s reálnýma využitelnejma 60Ah mohl mít ion dojezd tak 150km bez nějakého velkého omezování. Bude to holt daň za to, že dojede o něco dál, tak jako je to u škodovky.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » pát 17. dub 2020 20:36:37

Tak plně nabité Zero teď ukazovalo dojezd jen 85km... možná mělo vliv to, že přes týden nejezdilo, ale i tak je to dost málo... zítra pustím kalibraci a uvidím, jestli je to špatné, nebo hodně špatné... :? když jsem ho před rokem kupoval, na plné nabití tam bylo kolem 120km...
Je z konce roku 2011, najeto cca 56tis.
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna baterií

Příspěvekod Lama » sob 18. dub 2020 7:36:12

Rozhodující je kolik najedete, ne kolik to ukazuje...
Když jsem vyjel baterku do kopce po dálnici, tak mi po nabití svítil dojezd asi 38 km...
Jak provádíte kalibraci baterie?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » sob 18. dub 2020 20:50:40

Podle mě je nejdůležitější si zjistit jak jsou na tom jednotlivé články při vybití baterie pod 20%. Samotný údaj o aktuláním stavu kapacity aku je nic neříkající.
Protože v případě baterie platí pravidlo řetěz je tak silný, jak jeho nejslabší článek.
Celej ten problém může způsobovat jeden článek. A jestliže auto najelo 120km a po koupi dojede 85, tak bych to viděl i na tento problém.
Během roku nemůže zdegradovat celá baterie.
Neskáče to třeba do želvy pokud se dá při vybité baterii plnej plyn?

Co jsem koukal na jednotlivé lidi co dělali kalibraci, tak to nijak extra nepomohlo. Většinou si auto samo o sobě drží správný stav aku, pokud to člověk aspoň jednou za čas vybije trošku více. Kalibrace špatnej článek neopraví.

Lama: kalibrace se provádí přes diagnostiku.

K mým pokusům. Článek 21700 při nabíjení 6A vykazuje docela úbytek kapacity, takže tudy cesta nevede. Ale pokud by se omezilo DC nabíjení na 22kW, tak by se články nabíjeli 3A, což už by mohli dát.
Budu objednávat jiné, levnější z aliexpress a budu je podrobovat testům.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Výměna baterií

Příspěvekod JanO » sob 18. dub 2020 22:15:07

Zkusim jeste zitra pred kalibraci najit v diagnostice Diagbox nekde to zobrazeni stavu jednotlivych clanku, ale asi mam blbou verzi, kde takovy detail neni...
Pak stejne nemam k dispozici vybaveni, abych sundal bateriove plato z auta, tak to bude o nejakem hledani servisu, kde budou ochotni pomoct....
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výměna baterií

Příspěvekod dracekvo » sob 18. dub 2020 22:30:38

V zahraničí jsem našel zajímavý návod. Kdy se místo šroubů co drží baterku dají závitové tyče a na nich se pak baterka pomalinku spustí. Je to sice pakárna na dlouho, ale proveditelné i doma.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)