Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 13. led 2020 15:51:14

JosefIV píše:autodiag:

Mrkněte na kanál Electro Dad, je tam rozhovor s člověkem, který se zabývá vývojem baterií. Doporučoval i přesto, že baterie má z výroby z dola i z hora skrytou kapacitu, nabíjet mezi 20-80%. Tím se podle jeho slov podstatně prodlouží stabilita kapacity.


ja se priznam ze podobne kanaly ,kdy si muze mluvit nebo psat kdokoli kdo si da podobnou prezdivku nesleduji,mozna delam chybu tezko rict :)
ja se radeji ridim fakty z duverihodnych zdroju nebo ziskane vlastni praxi a zkusenosti ...
Uživatelský avatar
Jan Čapek
Správce fóra
Příspěvky: 141
Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Jan Čapek » sob 25. led 2020 12:33:38

Téma jsem rozdělil do více vláken.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod mp1 » sob 25. led 2020 15:01:31

autodiag píše:
JosefIV píše:autodiag:

Mrkněte na kanál Electro Dad, je tam rozhovor s člověkem, který se zabývá vývojem baterií. Doporučoval i přesto, že baterie má z výroby z dola i z hora skrytou kapacitu, nabíjet mezi 20-80%. Tím se podle jeho slov podstatně prodlouží stabilita kapacity.


ja se priznam ze podobne kanaly ,kdy si muze mluvit nebo psat kdokoli kdo si da podobnou prezdivku nesleduji,mozna delam chybu tezko rict :)
ja se radeji ridim fakty z duverihodnych zdroju nebo ziskane vlastni praxi a zkusenosti ...


kdokoli kdo si da podobnou prezdivku?
takže KTOKOLI?
https://www.mojelektromobil.sk/salon-el ... ectro-dad/
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30. led 2020 8:18:46
Bydliště: jižní Morava

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Dovi » čtv 30. led 2020 14:21:46

Citigo e IV píše:Line assist moc neruší, zasahuje opravdu až když kolo skoro najede na čáru, nedá se to vůbec jako autopilot třeba co mám u Nira použít, je to opravdu jen asistent co má zabránit nehodě.

Nicméně se před každým nastartováním motoru sám znovu zapne, a co mě také štve, a nevím jestli to bude řešitelné, že se nastaví i základní jízdní mód, tj. vypne eko, a co je úpně nejhorší, topení se nastaví na 22 st.c. jde z něj opravdu horký zduch, pokud člověk jezdí krátké trasy v bundě, tak je to až nepříjemné, a pokud se to neztáhne, tak leze spotřeba nahoru. Tyhle věci mě na autě vadí víc než nějaký výkon, nebo dojezd, to naopak neřeším vůbec, to má auto geniální.

Takže před startem, vypnout line assist, nastavit eco, 8x znáknout tlačítko na snížení teploty na 18 st. procedura jak v letadle.¨


Zdravím, a díky za to sdílení postřehů a informací!

Tak na revanš - na starém VW e-Up! to šlo nastavit na uživatelsky zvolenou teplotu, jinou než těch defaultních 22 stupňů Celsia...

AirConditioningSettings.jpg
AirConditioningSettings.jpg (96.38 KiB) Zobrazeno 14837 x


...a s největší pravděpodobností to na nových koncernových elektro-trojčatech půjde taky.

Když tak tady je odkaz na video známého bulharského nadšence:

https://www.youtube.com/watch?v=wK20vyOEl1c

FineTuneAirConditionerTemperatureOnVWe-UP.jpg
FineTuneAirConditionerTemperatureOnVWe-UP.jpg (24.22 KiB) Zobrazeno 14837 x


Je to tam i včetně šikovné bezdrátové krabičky OBD 11...

OBDeleven.jpg
OBDeleven.jpg (34.71 KiB) Zobrazeno 14834 x
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30. led 2020 8:18:46
Bydliště: jižní Morava

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Dovi » pát 31. led 2020 6:47:08

autodiag píše:
JosefIV píše:Půjde nějak zjistit aktuální teplotu baterie, např. pomocí aplikace Torque či jiných?


pokud to bude jakakoli aplikace, ktera pouziva EOBD protokol, tak se obavam, ze urcite ne


Zjištění aktuální teploty baterie pomocí aplikace používající OBD...
(podobně jako čtení a (pře)nastavení spousty dalších věcí)


VWe-UpDCFastChargingOnColdBattery.jpg
VWe-UpDCFastChargingOnColdBattery.jpg (45.69 KiB) Zobrazeno 14794 x


Zdokumentováno třeba zde:

https://www.youtube.com/watch?v=E77HWUKdU1U

DC_fast_charging_on_cold_battery_in_VW_e-UP!.jpg
DC_fast_charging_on_cold_battery_in_VW_e-UP!.jpg (22.33 KiB) Zobrazeno 14794 x
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pát 31. led 2020 8:02:40

no to ja vim ,ja mam diagnostiku,ne tyhle siditka ;) ...
na F500e je videt kazda baterie zvlast,tak jsem zvedavy jak to bude u koncernu..
ale je provda je pro nej existuje take aplikace pomoci ELM,ktera take nejake zakladni info vycte
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pát 31. led 2020 14:10:46

Dovi píše:
Tak na revanš - na starém VW e-Up! to šlo nastavit na uživatelsky zvolenou teplotu, jinou než těch defaultních 22 stupňů Celsia...



...a s největší pravděpodobností to na nových koncernových elektro-trojčatech půjde taky.



Tak o tomhle vím, stačí tam změmit jeden Bit, stačí na to i normální disgnostika na koncernové vozy, nebo to může udělat servis škoda.
Bohužel to servis škoda udělat nechce, bojí se toho s tím že tam každý zápis je vidět a nemají na to požehnání zhora. Ani po měsíci k tomu nic nezjistili.

Takže zásah je na vlastní riziko a do toho nejdu, po zkušenostech z jiných aut i jiných značek jsem se rozhodl, že na autě nebudu dělat vůbec žádné "domácí" úpravy. Pří řešení čehokoli v záruce všechno řeší, znáte to ...
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » pát 31. led 2020 15:15:26

Chcete říct, že si auto po vypnutí klíčku nepamatuje nastavení teploty?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pát 31. led 2020 15:32:07

dracekvo píše:Chcete říct, že si auto po vypnutí klíčku nepamatuje nastavení teploty?


Ne, tedy někdy vyjímečně ano, nepochopil jsem princip, na infolince škoda nic nevědí, prodejce už vůbec ne.
V 95% případů přidete do auto nastartujete a je tam teplota 22 st. což je na ježdění po městě dost , člověk má uplně horkou nohu, dokud se to neroztopí, tak to hřeje jak blázen. Podle mě i když neřeším dojezd je to zbytečné plýtvání.

A to neřeším, že se méně jak 18 st. nastavit nedá, v kie si můžu nastavovat už od 15 st.

Se podívejte na testy většina lidí má na topení nastaveno 22 st. u spalováka to nevadí si tam nastavíte klidně 26 st. a po městě než se auto ohřeje tak v tom je stejně zima.
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pát 31. led 2020 16:03:01

Citigo e IV píše:
Dovi píše:
Tak na revanš - na starém VW e-Up! to šlo nastavit na uživatelsky zvolenou teplotu, jinou než těch defaultních 22 stupňů Celsia...



...a s největší pravděpodobností to na nových koncernových elektro-trojčatech půjde taky.



Tak o tomhle vím, stačí tam změmit jeden Bit, stačí na to i normální disgnostika na koncernové vozy, nebo to může udělat servis škoda.
Bohužel to servis škoda udělat nechce, bojí se toho s tím že tam každý zápis je vidět a nemají na to požehnání zhora. Ani po měsíci k tomu nic nezjistili.

Takže zásah je na vlastní riziko a do toho nejdu, po zkušenostech z jiných aut i jiných značek jsem se rozhodl, že na autě nebudu dělat vůbec žádné "domácí" úpravy. Pří řešení čehokoli v záruce všechno řeší, znáte to ...


ano je to o nastaveni jednoho bite v dlohem kodovani..
zasah jako takovy v aute videt neni a nikam se tohle kodovani ani nezapisuje...

ve znacce se ovsem log opraci vede a odesila se online..
denial
Příspěvky: 21
Registrován: stř 16. pro 2015 2:18:57

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod denial » pát 31. led 2020 17:56:38

v akej znacke?
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30. led 2020 8:18:46
Bydliště: jižní Morava

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Dovi » sob 01. úno 2020 6:44:33

Bjoern se dostal k Citigoučku (respektive k novýmu e-UPu) a prubnul ho v norských mrazech:

VW e-Up 36.8 kWh winter range test
https://www.youtube.com/watch?v=lwAn6qn8q0E

VW e-Up 37 kWh Geilo test
https://www.youtube.com/watch?v=NljrLzuJ8f8
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
Uživatelský avatar
Dovi
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 30. led 2020 8:18:46
Bydliště: jižní Morava

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Dovi » sob 01. úno 2020 7:11:20

autodiag píše:Zasah jako takovy v aute videt neni a nikam se tohle kodovani ani nezapisuje...
Ve znacce se ovsem log operaci vede a odesila se online..
denial píše:v akej znacke?

značkový servis --> (log) --> ŠKODA AUTO a.s.
Po úsporných Fabiích a Yarisech objednáno Citigo e iV
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 89
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod hondras » stř 12. úno 2020 19:38:28

Není některý z místních diskutujících majitelů Citigo IV z Rokytnice nad Jizerou?
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod petrv » pon 17. úno 2020 19:58:28

Řešili jste někdo havarijku na Citigoe? Na kolik vás vyšla a kde? Případně díky za tip na dobrou pojišťovnu pro EV...
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 24. úno 2020 15:02:30

jak jsem sliboval jak bude chvilka dam nekolik relevantnich informaci k autu

citigo iV a tim i UP a Mii ma 21 ridicich jednotek ;)
ovladani MFD ma na pacce steracu oproti E-up ktery ho ma na pravem rameni volantu

https://drive.google.com/open?id=1aKfw0RAWfBHYVZo0VpJc92kcu9nk_Azg

k jednotce baterie (plati pro ECU: 12E915227AA a SW: 2714 ):
-jednotka si meri napeti kazdeho 2P packu zvlast na 7 desetinnych mist (napriklad 3.9929199 V),co je pomerne hodne presne mereni
-baterie je pravdepodobne usporadana do 7 Accu packu a u kazdeho meri teplotu samostatne a naslednu sprumeruje udaj o celkove teplote baterie
(je 12 teplotnich cidel na 84 2p clanku = 7 packu), teplota se meri na 6 desetinnych mist (9.984375 stupnu)
- baterie pravdepodobne je v sw pripravena na rozsireni kapacity (polozka Rozšířené meze akumulátoru - neaktivní)
-Dynamická mez nabíjecího proudu je 114 A
-Dynamická mez vybíjecího proudu je 210 A
-max napeti baterie je 357 V

jednotka si i mimo jine pamatuje nejnizsi a nejvyssi teplotu a napeti akumulatoru
co jsem ovsem diagnostika nerekne je celkove SOH a SOC baterie...

k jednotce dalkoveho ovladani
je na ni videt, ze je spolecna vicemene napric platformou MQB
z plneho ovladani je k dispozici bohuzel v podstate jen nabijeni a ovladani klomatizace
ostatni funkce jsou vypnuty,coz je skoda ,nekdy by se dalkove zamknuti a odemknuti hodilo,stejne jako hlidani polohy nebo statistiky jizdy (denik jizd)

https://drive.google.com/open?id=1n25I7AbZymBo7t54Lu1YtZfsoOPnETIM

Jednotka komunikouje pravdepodovne v siti VPN pomoci tcp,ma svou IP4 a ma v sobe E-sim,cili neda se menit...jednotka se prihlasuje k nasim GSM sitim v mezinarodnim roamingu

zatim toho neni moc,jak bude vice casu prodal dalsi informace,pokud by nekoho zajimalo neco konkretniho dejte vedet..
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 24. úno 2020 15:20:01

Díky za info, koukám Velký bratr je už integrován.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 24. úno 2020 15:37:56

Josef píše:Díky za info, koukám Velký bratr je už integrován.


je to tak..

https://drive.google.com/open?id=10wnyBo08n55fbbbnsO2PpdBuaPJZX-dk

velky skoda bratr dle toho co jsem koukal ma moznost pravdepodobne dalkove moznost :
-omezit rychlost
-zastavit auto
-spustit klakson/svetla
-pro nektere jednotky je moznost i OTA Firmware

a spoooustu informaci,ktere si samozdrejme necha pro sebe :D ..


jinak jsem jeste zapomen napsat ze ma auto pomerne citlive radio jak FM tak i DAB ,skoda jen ze nema tomu umerne repro :D ..
pomerne cilive je i GPSa,v miste kde mam servis maji bezna auta max9 satelitu,citigo ma 13..
prekvapilo me i vyskove stavitelne sedadlo spolujezdce
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 24. úno 2020 16:03:58

Teď mají vrásky výrobci aut se zabezpečením, protože mají do určitého termínu zabezpečit firmware auta tak, aby nemohlo dojít k dálkovému ovládání auta ze strany hackerů, zlodějů apod. dle nějakého předpisu, který prý ani náhodou nesplňují. Koukám autoprůmysl dostává opravdu za uši a do toho koronavirus, takže to nevidím vůbec dobře s autama, začíná se pomalu zastavovat výroba u všech, nejsou díly.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
autodiag
Příspěvky: 236
Registrován: sob 29. zář 2018 17:04:23

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod autodiag » pon 24. úno 2020 16:45:53

no stejne ta implantace connectu do citigo je takova zvlastni a narychlo naplacla mi prijde...
uz jen ta aplikace ..nastaveni casovacu nebo nedejboze po autu chctit nabijet bez pripojene nabijecky, k tomu jsem to auto neprinutil :(
a druha aplikace radeji stazena z distribude protoze nefunguje vubec a musis pouzivat aplikaci k e-UP
takze testovano na lidech :D ..