První den s elektromobilem

Moderátor: Josef

Dominik
Příspěvky: 17
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

První den s elektromobilem

Příspěvekod Dominik » stř 01. čer 2016 12:27:46

Mám dojem, že těch zkušeností není nikdy dost, tak přidám i já svoje. Půjčil jsem si Nissan Leaf 24kWh na 14 dní. Mám za sebou dva dny.

Před první cestou mi nebyl nikdo schopen poradit, jestli to vůbec dovezu domů nebo zůstanu stát na půli cesty. Dnes už vím, že to poradit nejde.


Zjištění první: extrémně závislé na kotníku pravé nohy. Extrémně. Zlatý turbobenzín, tomu spotřeba nekolísá vůbec, v porovnáním s elektromobilem.

Zjištění druhé: Jde ujet 150-160km na první cestě - nebojte se toho. Jen rychlostní průměr bude do 60kmh. Cestovní rychlost je okolo 70-75 na rovinkách a 50-60 v kopcích, některé prudké kopce klidně i míň.

Zjištění třetí: Rekuperace zní pěkně, ale vyplatí se plachtit na N, pokud pak budu dále pokračovat. Rekuperace se projeví nejvíce ve městě. Pokud umí řidič jezdit plynule bez použití brzdy, nemá skoro žádný význam a je lepší vyřazovat.

Zjištění čtvrté: Jsem až překvapený, že málokoho trkne, že se rozjíždíte bez motoru. Většinou žádný zájem - což mě trochu mrzí, jsem hračička a rád odpovídám na zvědavé dotazy :-)

Zjištění páté: Pokud je dodržena zásada plynulosti a nebrždění, není rozdíl mezi prudšími rozjezdy a pozvolnějšími. Včera jsem jezdil městský/ příměstský provoz běžně, docela svižně a se spotřebou 12,5

Zjištění šesté: D-eko neprodlužuje dojezd, jestli to dokonce není naopak. Pouze změní dráhu plynu, na začátek dobrý, ale po prvním seznámení jezdím pouze na D. D-eko využívám jen jako druhý stupeň rekuperace.

Zjištění sedmé: Pokud nejste hračička, nemá tohle auto smysl. Má tolik ale, že to nemůže nic vyvážit. Člověk musí být fanda pokroku, aby se s autem zžil. Pro mě je to nejlepší auto, co jsem kdy měl - všemi zatracovaný Nissan Leaf.
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 4
Registrován: stř 14. pro 2016 19:58:05

Re: První den s elektromobilem

Příspěvekod Hynek » stř 14. pro 2016 20:23:18

I já se přidám. Cca 14 dní jezdím svým novým 30kWh Leafem. Souhlas s tím, že tohle auto má smysl jen pro nadšence, kteří dokáží přinést ježdění na elektriku určité oběti. Já jsem spíše býval rychlejší řidič, ale tohle auto mě jako první donutilo jezdit podle předpisů, protože jakýkoliv pokus o svižnější jízdu je velmi rychle potrestaný extrémním úbytkem na dojezdu. Kupodivu mi to ale nevadí a jsem v pohodě.

Musím říct že i s větší baterkou je to s dojezdem celkem bída, teď v zimě kdy je kolem nuly se denní dojezd standardní jizdou pohybuje okolo 120-130km, samozřejmě pokud se snažím a jezdím celý den po městě a super eko lechtám plyn tak v pohodě víc, ale na nějaké cestování nebo cesty z města pryč to moc není. Včera jsem jel na otočku Brno-Znojmo (130km) a taktak jsem dojel zpět, bez topení a šedesátkou. Díky za tip s neutrálem, vyzkouším.

Co se mi líbí že si to podvozkově nehraje na žádné sportovno a i na rozbitých cestách je auto pěkně pohodlné. Pokud bych na autě mohl vyměnit jednu jedinou věc tak je to celý infotainment, který je jak z 90. let a podle mě je naprosto nepoužitelný. Navigaci jsem použil jednou a poté co jsem to vyzkoušel už se k ní nikdy nevrátím. Časovač taktéž nefunguje jak by měl, odezva mobilní aplikace je příšerná, ta navíc taky často padá nebo vůbec nefunguje. Prostě, tohle je fakt hrůza. Nemyslím si že by se našel jediný člověk, který by za Nissan Connect zaplatil byť jen jedinou korunu.. Kéž by ten displej alespoň uměl udělat mirror mobilního telefonu, pak by v autě alespoň k něčemu byl.

Jinak je Leaf super auto a pro ty co najezdí většinu po městě a blízkém okolí jako já tak uplně ideální.
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: První den s elektromobilem

Příspěvekod petr.balas » stř 14. pro 2016 20:42:49

Faktická - jezdit v zimě bez topení je nesmysl - za chvíli zadýcháte a musíte sušit přední sklo a na tom protočíte víc energie, než když budete minimálně topit. T.j. topit na 17 stupňů a ventilátor na minimální otáčky.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: První den s elektromobilem

Příspěvekod Radovan » ned 18. pro 2016 13:23:55

Je pravda, že než Nissan Leaf, tak raději Kia Soul EV, tam je spousta problémů s Nissanem minulostí. Uvidíme, co Hyundai Ioniq. Ten vypadá, že se poučil ze všech předchozích chyb a nedostatků konkurence. Nebýt chybějícího rychlonabíjení v kombinaci se směšnou palubní nabíječkou 11 kW, pak by byl super i Mercedes B electic. Ovšem po 100 km dálniční rychlostí s klimatizací na +22 C, venku +2 C musíte dát auto alespoň na pětikolík 400V 16A nebo Mennekes a 3,5 hodinky počkat, až se baterie nabijí. Přitom to má komplet Tesla technologii.
Kupujícím elektromobilů vždy radím, ať zapomenou na vše kolem spalováku a auto si nejprve na delší dobu půjčí a jezdí s ním své běžné trasy. Jen tak se lze vyhnout zklamání a třeba koupě nevyhovující značky, když jiná by dostačovala. Nebo ještě zkrátka počkat a řešit své ježdění prozatím plug-in hybridem, když na Teslu nemám.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: První den s elektromobilem

Příspěvekod petr.balas » ned 18. pro 2016 15:01:04

U Ionicu mne docela dost zaskočilo, že jsem se na zadních sedadlech na výšku skoro nevešel. A to měřím jen 169 cm. Viděli jsme tedy jen hybrida ale předpokládám, že čistá elektrika bude v tomto stejná.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: První den s elektromobilem

Příspěvekod Radovan » ned 18. pro 2016 17:41:18

Když auto je Korejec, Japonec nebo Číňaň, tak si člověk řekne OK, kromě jejich basketbalistů, které asi museli skřížit s žirafami, jsou všichni malého vzrůstu a tyto auta jsou pro ně velikostně skoro vládní limuzíny. Ovšem když to udělá evropská automobilka, tak to bych zabíjel. :evil: A to mám jen 178 cm a generace po roce 1989 to má jako běžný průměr u kluků, a skoro i u holek. Ale mnohé evropské auto vzadu je tak pro děcka základní školou povinná. Páč už středoškoláci tu výšku mají. V tomhle je fajn jak i3, tak Soul, Mercedes B a elektrická MPV Kangoo a Berlingo/Partner.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000