Škoda Citigo E

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod petrv » čtv 28. lis 2019 22:41:34

autodiag píše:oficialne je to 10-15 tydnu dle smlouvy
neoficialne by to pry mohlo klapnout do konce roku
dle informaci sjela prvni 20.11.2019 tak nevim :D


Objednal jsem na konci října za 429k, dodávka prý konec ledna...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pát 29. lis 2019 9:40:55

2f nabíječka je super, škoda jen toho pomalého DC nabíjení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » pát 29. lis 2019 10:49:23

Podle mě by ani těch 40kW nevadilo. Kdyby to aspoň udrželo ten výkon do 85%, třeba.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pát 29. lis 2019 19:42:24

Jenže jak uvádí, auto se na DC nabíje na 80% za jednu hodinu, tedy když budeme počítat, tak při použitelné kapacitě 32,3 kWh je to průměrný příkon 26 kW, což je docela tragédie. Soul má průměrný příkon 0-83% 39 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pon 16. pro 2019 11:13:18

Tento týden snad budu to Citigo přebírat, tak dám vědět jak to je s tou rychlostí nabíjení. Zajedu do Mladé Boleslavi, kde má škodovka stanici kde to ukazuje napětí, proud , výkon i čas a udělám nějakou tabulku.

Počítám s pomalejším dobíjením , to se nedá nic dělat když do stejného boxu narvali 2x takovou kapacitu a bude tam vznikat i 2x více tepla.
Ale s ohledem na to to , že narozdíl od Upa. kde se musí nabíjet na 100% protože by člověk nikam nedojel, tak zde bude stačit v rozmezí 20-80% a budu mít větší dojezd k další stanici, než všichni malobaterkáči. jako IoN, F500, smart atd. Tak to zas taková tragedie nebude.

Navíc jak často s dojezdem 250 Km člověk bude nacourání kolem komína rychlodobíjení potřebovat. V cíli se to dá hodit na AC rychlostí 55 Km/hod.
Rychlost DC škoda udává 5 Km za minutu. TJ . 300 Km/hod a to na městké auto bohatě stačí.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » pon 16. pro 2019 14:21:29

DC 300km/h je nereálné, tak rychle nenabíjí ani auta Kia s 64 kWh baterií. Citigo-e by mělo nabíjet přes DC rychlostí 170km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod nokia9500 » úte 17. pro 2019 9:01:53

to je teoretický peak nabíjení, ale takhle to nefunguje ...tímto způsobem mi nabíjí 60Ah i3 450km/h
peak u nabijeni 48.5 kW / spotřeba v létě 10.5

viděl bych to stejně jako Josef ... někde pod 200km za hodinu
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dracekvo » úte 17. pro 2019 9:19:52

Tak ono to bylo ve specifikaci, ne? Do 80% za 50 min, nebo jak. Nechce se mi to hledat. Z toho bych hlavně vycházel.

Každopádně s dojezdem 200km+ při delší cestě bude třeba stačit zastávka 10-20 min na to, abych dojel domů. Kdo si koupí takové auto, jak často bude jezdit delší trasy, než těch 200 km.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dort » úte 17. pro 2019 17:00:17

reálná rychlost je cca 32kW/ hod - viděno na vlastní oči v MB u stojanu ČEZ šlo o "finálové" auto z Kvasin - ne "vzorky" e-pilot ( Škodovácké nabíječky u muzea byly mimo provoz)

takže pak 80% za 50 min je opravdu více než reálné, jinak neviděl bych to jako takovou tragédii oproti starším VW, které nabíjí cca 38 kW/hod za běžných teplot a bodu nula a mínusových teplotách raději nemluvit :-(
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » stř 18. pro 2019 8:52:34

My jsme diskutovali průměrnou rychlost nabíjení. Kia Soul má taky reálnou rychlost nabíjení 47 kW, ale výsledná průměrná 20-83% je o cca 20% nižší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod dort » stř 18. pro 2019 15:27:15

Josef píše:My jsme diskutovali průměrnou rychlost nabíjení. Kia Soul má taky reálnou rychlost nabíjení 47 kW, ale výsledná průměrná 20-83% je o cca 20% nižší.


Nevím jak KIA ale i IV to má stejně :-) 40kW papírově, 32 kW reálně :-), takže ano cca -20% v do 83% nabití baterie
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Josef » stř 18. pro 2019 17:52:25

dort píše:
Josef píše:My jsme diskutovali průměrnou rychlost nabíjení. Kia Soul má taky reálnou rychlost nabíjení 47 kW, ale výsledná průměrná 20-83% je o cca 20% nižší.


Nevím jak KIA ale i IV to má stejně :-) 40kW papírově, 32 kW reálně :-), takže ano cca -20% v do 83% nabití baterie


Necháme se překvapit, protože sám výrobce jasně uvádí že nabije 80% kapacity za 60 minut. Použitelná kapacita baterie je 32.3 kWh, tedy jednoduchým výpočtem je papírové nabíjení s max. příkonem 32.3x0.8=25.84 kW. To je ta správná papírová hodnota. Papírová hodnota u Kia Soul 39 kWh je 36.6 kW a u Kia Soul 64 kWh je to 57 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Havrla » sob 21. pro 2019 22:12:49

Kolega cekal na CitiGo az si koupil I3 :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod nokia9500 » ned 22. pro 2019 21:07:23

Havrla píše:Kolega cekal na CitiGo az si koupil I3 :D

a dobře udělal 8-)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Citigo e je doma!

Příspěvekod Citigo e IV » pon 23. pro 2019 9:55:15

Ahoj, tak už jsem si ho ve středu přivezl, zatím jsem s tím moc nenajel, ale už se můžete ptát co Vás zajímá.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Radovan » pon 23. pro 2019 10:25:31

Mně bude hodně zajímat po nějakých pár tisících km ve Škodovce srovnání s ježděním v iMiev. Co se pohodlí, použitelnosti, odvozu nákladů a celkového komfortu používání týče. Takové to ďábel je skrytý v detailu. Taky jak bude vypadat opravdový reálný dojezd na podobných trasách, kde jste jezdil s iMiev a to zejména v závislosti na teplotách venku. No a nakonec nabíjení a rychlonabíjení. Časy a kW.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Citigo e je doma!

Příspěvekod Pisi69 » pon 23. pro 2019 11:03:42

UDA píše:Ahoj, tak už jsem si ho ve středu přivezl, zatím jsem s tím moc nenajel, ale už se můžete ptát co Vás zajímá.

Pokud bych mohl požádat, zajímaly by mě odpovědi na:
- jaký je výhled přes vyhřívané celní sklo (jestli nějak negativně nevadí drátky na vyhřívání a či jsou po cele ploše skla, nebo napr jen po stranách
- jaké jsou výkony nabíjení DC při opakovaném použití (napr ujet 600km dálnice - 2*/3* rychlo nabíjení)
- zda se dá v autě/aplikaci nastavit % nabití baterie (abych každý den nenabijel na 100% ale napr jen na 80% a šetřil baterii)

Předem děkuji za odpovědi a gratuluji k autu
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Citigo e je doma!

Příspěvekod stejk » pon 23. pro 2019 12:09:05

Pisi69 píše:
UDA píše:- zda se dá v autě/aplikaci nastavit % nabití baterie (abych každý den nenabijel na 100% ale napr jen na 80% a šetřil baterii)
Při viewtopic.php?f=16&t=566 měla Škodovka v jedné (té nejvíce rozpracované) aplikaci možnost nastavit např 80%, ale bylo trošku ukryté v menu. Vzpomínám si, že jsem se ptal proč takovou výhodu (pokud to tedy opravdu umí) skrývají tak hluboko v menu.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pon 23. pro 2019 13:27:26

denial píše:Dobry den.

k autu pribaleny Mode2 kabel nezvlada 230V 16A 3.6kW nabijanie?

7.2kW sa da nabijat cez beznu trojfazovu zasuvku na miesacku - s prilozenym Mode3 kabelom s redukciou na 5-kolik?

Diky.


K autu je kabel mode2 do 230v zasuvky s proudem 10A 2.3kW to podle elektromeru nabiji. A trifazovy 20A tj. 2.5mm2 cu k AC stanici.

Skoda ze ten original neni 16A programovatelny. Nevim jestli budu investovat do cestovniho 16A idelalne 2F kabelu. Asi ne s tim dojezdem to neni potreba.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Škoda Citigo E

Příspěvekod Citigo e IV » pon 23. pro 2019 22:42:21

Radovan píše:Mně bude hodně zajímat po nějakých pár tisících km ve Škodovce srovnání s ježděním v iMiev. Co se pohodlí, použitelnosti, odvozu nákladů a celkového komfortu používání týče. Takové to ďábel je skrytý v detailu. Taky jak bude vypadat opravdový reálný dojezd na podobných trasách, kde jste jezdil s iMiev a to zejména v závislosti na teplotách venku. No a nakonec nabíjení a rychlonabíjení. Časy a kW.


Jsem si na 3 měsíce půjčil E UP! abych si ukrátil čekání tedy ještě ten původní a 16 kwh baterkou najel jsem 5000 Km takže srovnávat mohu .Citigo e je identické auto jen má 2x tak rychlejší AC nabíjení,ale zase skoro bohužel 2x tak pomalé DC nabíjení. Ale hlavně ujede 2x tolik Km a to je ohromná výhoda. Palivoměr má 16 dílků jako Miev a u citiga ubývá 2x pomaleji na poslední tři dílky ukazuje dojezd ještě 45 Km!

Up určitě znáte, takže oproti Mievu je to dospělejší auto širší, na předních sedadlech mnohem pohodlenější, tišší, živější má automatickou klimu,vytápěné čelní sklo, skvělé rádio,mnohem větší kufr když jedou 4 lidi
se ty auta moc srovnávat nedají. Taky je srovnatelná ojetina Up cca o 100 tis. Kč dražší než Miev.

Nevýhody oproti mievu je menší prostor vzadu a kratší využitelná kabina v Mievu se dalo odvést při sklopených sedadlech horské kolo a hlavně toauto je vidět na každým rohu. Trojčata se dala potkat málok kdy.