Palubní nabíječka
Moderátor: Josef
Palubní nabíječka
a palubní je aspoň 2x16A ? to už by se vyplatilo nabíjet doma přes noc
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Škoda Citigo E
Bohužel 1x32A což vypadá na první pohled stejně, ale není.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Škoda Citigo E
no to není...z vlastní zkušenosti...taky mám "palubní" 1x32A a z wallboxu jde 3x16A ...ale mě to je jedno ...z té jedné fáze nabiju 18kWh baterii přes noc ... ale Citigo má skoro 2x větší baterii
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Škoda Citigo E
Mě by to třeba vadilo, protože nízký tarif mám přes noc 5 hodin a chci aby se mi to za tu dobu dobilo.
Instalací 1x cosi to pro ČR zabíjí. Nevím jak ostatní země v evropě. Kdyby to aspoň bylo dvoufázové.
Doufám, že časem se stane 3x16A standard, nebo 3x32A. Případně někdo příde s open source projektem na domácí DC nabíjení. Však co se týče součástek to až takový problém být nemůže.
Instalací 1x cosi to pro ČR zabíjí. Nevím jak ostatní země v evropě. Kdyby to aspoň bylo dvoufázové.
Doufám, že časem se stane 3x16A standard, nebo 3x32A. Případně někdo příde s open source projektem na domácí DC nabíjení. Však co se týče součástek to až takový problém být nemůže.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Škoda Citigo E
Já jsem si jednou počítal, zda řešit Wallbox na rychlejší nabíjení, abych využil 4 hodiny levného nabíjení v noci (nabíjím na celý den ježdění 6-7 hodin) a zjistil jsem, že návratnost rozdílu oproti vysoké sazbě je nesmysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Škoda Citigo E
dracekvo píše:Já sem někde snad četl. že ta 2f je za přípatek až v nejvyšší výbavě. Ale nemůžu to nějak dohledat.
2f je ve výbavě Style, tedy střední (původně byly 3 stupně), t.j. v té,která se teď prodává za 479k.
Re: Škoda Citigo E
Dobry den.
k autu pribaleny Mode2 kabel nezvlada 230V 16A 3.6kW nabijanie?
7.2kW sa da nabijat cez beznu trojfazovu zasuvku na miesacku - s prilozenym Mode3 kabelom s redukciou na 5-kolik?
Diky.
k autu pribaleny Mode2 kabel nezvlada 230V 16A 3.6kW nabijanie?
7.2kW sa da nabijat cez beznu trojfazovu zasuvku na miesacku - s prilozenym Mode3 kabelom s redukciou na 5-kolik?
Diky.
Re: Škoda Citigo E
denial píše:Dobry den.
k autu pribaleny Mode2 kabel nezvlada 230V 16A 3.6kW nabijanie?
7.2kW sa da nabijat cez beznu trojfazovu zasuvku na miesacku - s prilozenym Mode3 kabelom s redukciou na 5-kolik?
Diky.
nabíječka do 230V jen 2,3kW, wallbox, nebo 3fázová zásuvka + správný dobíjecí kabel 7,2kW
Re: Škoda Citigo E
Podle mě je to super.
Protože 1F nabíječka na 32A je řadě lidí k ničemu. Kdežto 2F 7kW už je použitelných ve většině domů.
Těším se na první reálné dojmy z provozu škodovky. Taky by se mohla rozšířit zdejší komunita.
A nejvíc zvědavej jsem na ceny elektra za dva roky. Jak současných ojetin, tak oné škodovky.
Protože 1F nabíječka na 32A je řadě lidí k ničemu. Kdežto 2F 7kW už je použitelných ve většině domů.
Těším se na první reálné dojmy z provozu škodovky. Taky by se mohla rozšířit zdejší komunita.
A nejvíc zvědavej jsem na ceny elektra za dva roky. Jak současných ojetin, tak oné škodovky.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Škoda Citigo E
Je možné nabíjet Citigo 7,2 kW z 400V/16A pětikolíku jen s kabelovou redukcí na Mennekes typ2? T.j. bez wallboxu?
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Citigo E
Všechno počínaje jističem, přes zásuvku, zástrčku, nabíjecí kabel až po zástrčku a zásuvku do auta musí podporovat nabíjení z více fází. Pak to není problém. Cokoliv po cestě to nepodporuje, pak to jede jednofázově a obvykle 3,6 kW výkon.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Škoda Citigo E
petrv píše:Je možné nabíjet Citigo 7,2 kW z 400V/16A pětikolíku jen s kabelovou redukcí na Mennekes typ2? T.j. bez wallboxu?
Pokud to myslíte tak, že na jednom konci vodiče je zástrčka 5-ti kolík a nadruhém zástrčka Mennekes typ2 bez řídící elektroniky tak to nabíjet nebude.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Škoda Citigo E
petrv píše:Je možné nabíjet Citigo 7,2 kW z 400V/16A pětikolíku jen s kabelovou redukcí na Mennekes typ2? T.j. bez wallboxu?
Samozřejmě, že stejně jako každé jiné EV bude nabíjet s kabelem na jednom konci 5ti kolík na druhém typ2 do vozu, akorát ten kabel přijde bratru na desettisíc minimálně. Pokud si ho vyrobíte z koupených komponent sám tak přijde na 5 tis. Protože takový to kabel je vlastně wall box
Věci na EV jsou hrozně předražené. Sám přemýšlím jestli si mám tenhle kabel, nebo alespoň 1F 16A pořídit. Protože dodaný kabel nabíjí jen 10A a to skoro nemá smysl připojovat , snad jen na celonoční nabíjení.
Re: Škoda Citigo E
Citigo e IV píše:petrv píše:Je možné nabíjet Citigo 7,2 kW z 400V/16A pětikolíku jen s kabelovou redukcí na Mennekes typ2? T.j. bez wallboxu?
Samozřejmě, že stejně jako každé jiné EV bude nabíjet s kabelem na jednom konci 5ti kolík na druhém typ2 do vozu, akorát ten kabel přijde bratru na desettisíc minimálně. Pokud si ho vyrobíte z koupených komponent sám tak přijde na 5 tis. Protože takový to kabel je vlastně wall box
Věci na EV jsou hrozně předražené. Sám přemýšlím jestli si mám tenhle kabel, nebo alespoň 1F 16A pořídit. Protože dodaný kabel nabíjí jen 10A a to skoro nemá smysl připojovat , snad jen na celonoční nabíjení.
Jde mi o to, že pokud má citi 2x1f palubní nabíječku, tak by to s 3f kabelem mělo těch 7.2 kW dát, ne? Pokud je to v autě jinak, tak je to asi jedno a vyplatí se asi koupit za 8k kabel s EVSE nabíječkou (t.j. např. https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... x--7-4-kw/ ) - pokud to jde zbastlit za míň, budu rád za odkaz na návod
Re: Škoda Citigo E
Jenže tento kabel má jen jednu fázi, takže bude nabíjet
Citigo-e max výkonem 3,6 kW.
Doporučuji přečíst toto téma
viewtopic.php?f=15&t=733
Citigo-e max výkonem 3,6 kW.
Doporučuji přečíst toto téma
viewtopic.php?f=15&t=733
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Škoda Citigo E
petrv píše:Jde mi o to, že pokud má citi 2x1f palubní nabíječku, tak by to s 3f kabelem mělo těch 7.2 kW dát, ne? Pokud je to v autě jinak, tak je to asi jedno a vyplatí se asi koupit za 8k kabel s EVSE nabíječkou (t.j. např. https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... x--7-4-kw/ ) - pokud to jde zbastlit za míň, budu rád za odkaz na návod
Níže je fotka nabíjecího portu z Citiga, označil jsem tam dva fázové vodiče a oba musí být zapojeny , celá finta je v tom že auto má vlastně dvě nabíječky 230V 16A, kabel co jste poslal odkaz, tak ten má zapojenu jen jednu fázi L1na 32A což neni to samé, navíc ten kabel má elektroniku asi v koncovce a nemá chránič, je tedy levnější , ale u toho kabelu je bezpomínečně nutné používat zásuvky osazené chráničem.
Kabel musí mít zapojem fáze L1, L2 s mít i spínací prvek na více fází. V praxi jsou na trhu jen 3F kabely i když jsem mluvil s výrobcem a připravuje 2F kabel, levnější bude minimálně ,ale bude mít lehčí kabel.
Otázka je je jestli takový kabel potřebujete, na cestách použijete dodaný kabel k nabíjecí stanici je 3F /také má zbytečnou L3/ ,nebo AC kabel co kouká ze stanic třeba Eonu jen ho zasunte do vozidla.
Protože 5 kolikových zásuvek asi potkáte minimálně a když tak budou někde vevnitř, sám o kabelu uvažuji ,ale určitě se nevyplatí, jen že ho člověk má pro strýčka příhodu. Osobně sebou nevozím ani dodaný kabel do obyčejné zásuvky, stejně je už dneska neraálně se někde prosit o zásuvku a pak tam hodiny čekat.
Pokud opravdu nutně potřebujete a máte možnost nabíjet na cestách z pětikolíku tak si kupte tenhle wall box ten spojíte s vozem dodaným kabelem a máte kvalitní zařízení s chráničem, dokonce i zamyká kabel při nabíjení, dá se to zbastlit doma 1800 zásuka typ2, 1800 řidící elektronika, 600 chránič,
500 stykač, 100 červená koncovka, krabice,dioda tlačítko návod je uveden na té elektronice.
http://eshop.inchanet.cz/wallboxy/adapter/
Re: Škoda Citigo E
Kdybych řešil nabíječku tak třífázovou a tuhle za výborné peníze.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Škoda Citigo E
Josef píše:Kdybych řešil nabíječku tak třífázovou a tuhle za výborné peníze.
nabijecka vypada dobre,vzal bych si ji take ale 22kw verzi do budoucna (co kdyby nahodou : )
za cenu cca 9-10 litru to vypada zajimave
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Škoda Citigo E
Josef píše:Kdybych řešil nabíječku tak třífázovou a tuhle za výborné peníze.
]
Pěkná , kde a ZA KOLIK?