Zkušenosti s provozem E-golfu
Moderátor: Josef
Zkušenosti s provozem E-golfu
Rád bych se podělil s majitelem Egolfu o jeho zkušenosti.
Jedná se mi především o spotřebu, nabíjení, zimní provoz a pod.
Jedná se mi především o spotřebu, nabíjení, zimní provoz a pod.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Mám další zkušenost. Servisní prohlídka E golfu po 30.000Km - cena 767Kč včetně DPH (po roce provozu).
Nic se neměnilo. V 60.000Km to bude počítám asi dražší.
Nic se neměnilo. V 60.000Km to bude počítám asi dražší.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
zkušeností bude cca za stejné kilometry, jen s tím rozdílem, že první polovina byla ještě se starým 85kW a druhá od letošního května je s 100kW verzí, bohužel obě bez tepelného čerpadla
Takže 85kW, chcete-li první model s dojezdem "200 km" - jasně v létě, na pana klobouka a bez klimy - jinak pohodlně cca 160km a zima po odjezdu s DC nabíječky na cca 80% baterie svítil "krásný" dojezd 101 km
Dost podobné to čekám u novější verze jen s rozdílem max 201km dojezdu od DC - jinak léto bylo i přes 300 km , ale při bežné jízdě řekněme 250 km
Jinak nabíjení mix DC a AC cca 60 na 40
Takže 85kW, chcete-li první model s dojezdem "200 km" - jasně v létě, na pana klobouka a bez klimy - jinak pohodlně cca 160km a zima po odjezdu s DC nabíječky na cca 80% baterie svítil "krásný" dojezd 101 km
Dost podobné to čekám u novější verze jen s rozdílem max 201km dojezdu od DC - jinak léto bylo i přes 300 km , ale při bežné jízdě řekněme 250 km
Jinak nabíjení mix DC a AC cca 60 na 40
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Nejvíc jsem dal 272Km a 2km zůstaly (bylo to o nervy). Dlouhodobou spotřebu mám 13.5kw/100km, ale průměr 45km/h (vesměs město). V létě běžně 250km. Při delší jízdě a několikátém nabíjení mi přišlo, že se to chová podobně jako Leaf při přehřáté baterii, nabíjecí příkon jde dolů.
Sice mám verzi s tepelným čerpadlem. Zima v průměru 210km (při startu z garáže a předehřátém interiéru), ale jakmile se to nechá v -15C stát venku, tak s bídou 180km a ještě v bundě (ani TČ. nepomůže).
Asi také jsem zvolil špatné pneu. Mám Dunlop SP Winter Response 2 195/65 R15 91 T .
Sice mám verzi s tepelným čerpadlem. Zima v průměru 210km (při startu z garáže a předehřátém interiéru), ale jakmile se to nechá v -15C stát venku, tak s bídou 180km a ještě v bundě (ani TČ. nepomůže).
Asi také jsem zvolil špatné pneu. Mám Dunlop SP Winter Response 2 195/65 R15 91 T .
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Předpokládám, že diskutujete o verzi Volkswagen e-Golf 35,8 kWh. Ty spotřeby jsou silně individuální a záleží jak na řidiči tak hodně na terénu a typu silnic, na kterých se jezdí. Ten rozdíl může být i 40% ve spotřebě. Průměrná spotřeba na spritmonitor.de je 15.08 kWh/100 km. Průměrné spotřeby kolem 13,5 kW/100 km jsou zcela vyjímečné a většinou vycházejí z údajů infotainmentu auta a nikoliv z reálného nabíjení, kde jsou ztráty při nabíjení až 2 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Zaregistrovali jste také výpadek WV Carnetu? Nebo mám problém jenom já?
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Normálně funguje.
Volkswagen e-Golf 2018 prvních 40.000 km a jedeme dále.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Honzi píše:Mám další zkušenost. Servisní prohlídka E golfu po 30.000Km - cena 767Kč včetně DPH (po roce provozu).
Nic se neměnilo. V 60.000Km to bude počítám asi dražší.
Můžu se zeptat jak dlouho trvala servisní prohlídka?
Volkswagen e-Golf 2018 prvních 40.000 km a jedeme dále.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Přesný čas, kdy se auto dostalo na dílnu, nevím, měl jsem domluvenou pracovní schůzku a v 8 jsem dal auto do servisu a 12 jsem si ho vyzvedával.
SMS o dokončení opravy přišla v 10:40.
Byl to servis VW Auto Jarov.
SMS o dokončení opravy přišla v 10:40.
Byl to servis VW Auto Jarov.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Můžete mi prosím mrknout na https://elektromobilne.cz/e-golf-2015-jako-druhe-auto-do-rodiny/, jestli tam nemám nějaký nesmysl? Měl jsem ho jen na den.
A ještě jedna věc mi vrtá hlavou, jestli jste nad tím někdo taky přemýšlel.
Na podzim, možná v zimě bude ke koupi ID.3, ale slabší verze má podobný výkon jako e-Golf.
Přitom ten se dá nový pořídit už teď za 650 000,- (auto Louda). Čekat nebo nečekat?
ID.3 bude mít o něco větší dojezd, vodou chlazené baterie, ale i vyšší cenu a zrychlení ne.
Měl bych ho za cenu bez DPH, což je vlastně jen něco přes 500.000,-, cena o třetinu nižší než byla.
A ještě jedna věc mi vrtá hlavou, jestli jste nad tím někdo taky přemýšlel.
Na podzim, možná v zimě bude ke koupi ID.3, ale slabší verze má podobný výkon jako e-Golf.
Přitom ten se dá nový pořídit už teď za 650 000,- (auto Louda). Čekat nebo nečekat?
ID.3 bude mít o něco větší dojezd, vodou chlazené baterie, ale i vyšší cenu a zrychlení ne.
Měl bych ho za cenu bez DPH, což je vlastně jen něco přes 500.000,-, cena o třetinu nižší než byla.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
cavendish píše:
Přitom ten se dá nový pořídit už teď za 650 000,- (auto Louda). Čekat nebo nečekat?
Víte odkud je Louda přitáhl? Klidně kupte a jezděte, možná ukecáte i slevu, ale jsou určeny pro teplé klima, takže na léto dobrý...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Čekat můžete až "na věky" .....
Jinak e-Golf 100kW za tyto peníze s tepelným čerpadlem proč ne, jinak nebrat .... a obávám se že ten od Loudy ho nemá
BTW zkusil bych se podívat na i3, za mne velké a příjemné překvapení
P.S. a pokud druhé auto do rodiny, proč ne IV?
Jinak e-Golf 100kW za tyto peníze s tepelným čerpadlem proč ne, jinak nebrat .... a obávám se že ten od Loudy ho nemá
BTW zkusil bych se podívat na i3, za mne velké a příjemné překvapení
P.S. a pokud druhé auto do rodiny, proč ne IV?
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Myslím, že za skoro podobné peníze se dá sehnat v Německu už modelový rok 2017 s větší baterií.
Tento model bude použitelný tak do 120km a v zimě ještě o 20km méně. Je potřeba zvážit v jakém
režimu se bude využívat a kdy a kde nabíjet.
Tento model bude použitelný tak do 120km a v zimě ještě o 20km méně. Je potřeba zvážit v jakém
režimu se bude využívat a kdy a kde nabíjet.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Honzi píše:Myslím, že za skoro podobné peníze se dá sehnat v Německu už modelový rok 2017 s větší baterií.
Tento model bude použitelný tak do 120km a v zimě ještě o 20km méně. Je potřeba zvážit v jakém
režimu se bude využívat a kdy a kde nabíjet.
Větší než tento se nedělá... , navíc jsou tyto nové, jen stály 2 roky v Chorvatsku...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Tak to je jiná. Odkaz byl na Egolf 2015. Tak to jsem to špatně pochopil.
Re: Hyundai IONIQ
Turbo píše:To jako fakt je rozumnější dát stejné peníze za Citigo než o dvě třídy lepšího Golfa? Tak to prosím někoho o vysvětlení
Jako když bylo Citigo fungl za 430tis a Golf za 900tis, tak se to pochopit dá, ale že jsou ceny ojetin aktuálně v podstatě srovnané, tak to je za mě docela úlet.
S Citigem jsem jezdil - neprošel doma . U Golfa bych se zastavil. Sice na webu je jich plno ale dost často to jsou holátka. Když porovnám s Ioniq Future s TČ (jako že Ioniqa bez TČ jsem zatím nepotkal) tak bude mít vždy lepší výbavu. Za mě by byl Golf 100kW dobrá volba - neviditelné auto. Ale najít kus s TČ, výhřevem sedaček a skla, zadní kamerou asi bych nebyl na ceně do 450tis (můj limit na Future). BTW jak poznám, že Golf má TČ?
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Hyundai IONIQ
E-Golf s TČ se dá poznat jednoduše po otevření kapoty. Vlevo u uchycení tlumiče má verze s TČ viditelné 4 "trubičky" s chladivem, verze bez TČ pouze 2. Většina v ČR prodávaných je bohužel bez TČ...
Re: Hyundai IONIQ
To je pravda, že Golfů je většina bez čerpadla, a to i v DE a NL. To bych bral taky jako zásadní handicap. Těch všech snad 20 golfů od Loudy je bez čerpadla? To někdo prověřoval?
Ale i v základu to až zas takové holátko není, základní výbava bude vyšší než max. u Citiga - výborná LED světla, navi, komplet parkováky atd. Ale je to prostě větší, komfortnější a výkonnější auto (v té 100kW verzi je docela příjemné svezení). A ve finále spotřeba + - stejná jako Citigo.
Ale i v základu to až zas takové holátko není, základní výbava bude vyšší než max. u Citiga - výborná LED světla, navi, komplet parkováky atd. Ale je to prostě větší, komfortnější a výkonnější auto (v té 100kW verzi je docela příjemné svezení). A ve finále spotřeba + - stejná jako Citigo.
Re: Zkušenosti s provozem E-golfu
Honzi píše:Mám další zkušenost. Servisní prohlídka E golfu po 30.000Km - cena 767Kč včetně DPH (po roce provozu).
Nic se neměnilo. V 60.000Km to bude počítám asi dražší.
***
Jen tak náhodou jsem se mrknul na e-golfa tady v příspěvcí, protože jsem tu krátce a mám novou elektrickou Konu.
Je to starší dotaz a tak máte najet už více km.
Přesto já na svém starém od 2014 mám najeto už přes 140 tisíc a všechny prohlídky stály +- stejně okolo 700 Kč, dražší byla jen když měnili brzdovou kapalinu nebo pylový filtr. Jednou jsem byl i 3x za rok v servise, najezdím víc jak 30 tisíc ročně. Servis netrvá déle jak 2 hodiny.
Teď s ním jezdí syn a před týdnem jsme se zase vrátili z pravidelného servisu a zase do 700 Kč, přesně to bylo 658,30 Kč.
Za celou dobu žádná provozní závada a ani oni nic nenašli, jako EV dobrý, ID4 co by ho mělo nahradit je už někde jinde ale bohužel ne se spotřebou.
Za tu dobu jsem nikdy neměl deklarovaný dojezd jak uváděly 192km, maximálně jsem s ním ujel okolo 170 km, v létě při úsprné jízdě.
Teď rok zpátky tak s rezervou do 120km a úsporně i 140km. Hodně jsem nabíjel na rychlonabíječkách, ze začátku i do 100% protože jsem potřeboval z Hradce dojet do Olomouce, Poslední 2 roky už jen do 85%, protože je těch nabíječek víc a to i po uvedené cestě, zbytek jsem vždy nabíjel doma.
Proto ten pokles baterie je velký odhaduji na zůstatek 70-80%. Nedokázali mi to v servise změřit i když se o to 3x pokoušeli a vždy to před koncem zhavarovalo, bylo to napojená přes internat až do Německa a taky se jim to nepovedlo. Ještě je na ni 2 roky záruka a jen asi 10 tisíc km ale nečekám, že by se k tomu poklesu VW postavil čelem. Jinak synovi to stačí na jeho pojíždky a nemá problém i cestou případně někde nabít.
Ho nejvíc zajímá ekonomika provozu a ta je skvělá, hlavně pro něj.
I přes krátký dojezd jsem se s ním nebál jezdit po celé ČR a několikrát jsem byl i na Slovensku, Rakousku, Německu a Polsku.
Ani jednou se mi nestalo, že bych nedojel i když kvůli nabíječce jsem jel dál než jsem měl.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz