C-zero doplneni topeni

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pát 13. zář 2019 22:56:51

1,9l je hodne malo, Webasto potrebuje dle manualu vic vody, proto asi jeden servis, co to dela za hrozny penize, mi pocital do nabidky i pridavnou nadrz na vodu.... :shock:

dracekvo píše:Tak jsem hledal a kdyby to někoho zajímalo.
V servisním manuálu je napsáno jako nápň Mitsubishi genuine Dia-Queen Super Long Life Coolant Premium 1.9L pro levostranné řízení.
Co jsem dohledal jinde, tak by tam měl stačit jakýkoliv antifreeze splňující normu g11. Bez záruky. Ale počítám, že i kdyby to nebylo úplně ono, tak by to snad radiátor ani topení sežrat nemělo. Doufám :D
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » ned 15. zář 2019 20:30:21

Zkusím to bez přídavné nádobky.

Dneska už se mi to po 3 dnech práce skoro povedlo namontovat. Oproti originál návodu jsem nemusel udělat ani jednu dírku do auta. Využil jsem již existující neobsazené dírky :) A musel jsem udělat jen jeden extra držák a sehnat 4 matky s pojistným kroužkem. Jinak se dalo víceméně vše poupravit z univ. zástavbové sady.
Ale je to pakárna, všude tak málo místa.

Pak jsem musel s klukem na pohotovost, takže dodělám zítra.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 16. zář 2019 0:11:21

dracekvo píše:Tak jsem to dneska rozebral a dám ho tam tak jak je originál návod na eberspacher.
https://docs.google.com/file/d/10X3YJPa ... t?hl=en_US

Za levé přední kolo. Jen jsem koukal a je tam originál pumpa na topení. Přemýšlím, jestli jí neznásilnit a nepoužít jen jednu. Takhle tam budou zbytečně dvě. Jedna orig a jedna dopněná od bufíku.
Zatím jen pracuju na uchycení. Dělám to trošku jinak než to mají v návodu.

A poučení. Promazejte si nejdřív všechny šrouby. Mě se povedl hned jeden utrhnout. Takže bylo ještě vyvrtávání a řezání nového závitu.

A poznatek č.2. Spodní část držáku denního svícení dost trpí. Je tam schovaná za tím plastem. Od roku 2012 dost orezla. bude to chtít při příštím rozebrání vymontovat, odrhnout a znovu nastříkat. Mohlo by se za pár let stát, že to zrezne na prach.


Kde se podařilo najít ten návod? Tedy moc mu rozumět není, snad podle obrázků, co kde dělají... zkoušel jsem najít třeba v Angličtině nebo Nemčině, ale nenašel jsem vůbec nic...
Jak moc se liší příslušenství toho Eberspacheru univernzálního od toho pro i-Miev popsaného v návodu?
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 16. zář 2019 7:20:30

Návod jsem našel tady.

http://myimiev.com/forum/viewtopic.php? ... 1248#p6671

Neřidil jsem se podle něj. Jen sem ho využil k tomu, abych našel místo, kam se bufík vejde, abych ho nemusel dávat před přední nárazník.
Tak podle návodu se to lidí hlavně v tom, že tam mají vyrobené ty držáky z nerezu na bufíka, výfuk a tak. A taky samozřejmě tu nádrž.

A elektriku už jsem vůbec nezkoumal. Zatím to mám zapojené úplně mimo. Potom ještě udělám upgrade na spínání ventilátoru.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 16. zář 2019 7:49:32

Co se týče vodní pumpy, přemýšlel jsem o tom využít jen jednu společnou, jak se tady píše....
Předpokládám, že má jenom napájení spínané odněkud a ne nějakou složitou regulaci a měření...
Pak ano, určitě by šla nechat jedna, když se k ní přivede ještě napájení od bufíku a spojí se s tím původním pomocí relé, kde vstup 1 bude originál instalace, vstup 2 bude bufík a spínací kontakt taky bufík... Tedy pak pokud pojede bufík, pojede pumpa.
Pokud nepojede bufík, bude pumpa ovládaná jako normálně ze systému auta... tím by nedošlo k "brždění" průtoku kapaliny vypnutou pumpou bufíku a obráceně.... stačilo by poak dát bufík přímo do hlavního okruhu
Včera jsem viděl "profi" instalaci Webasta u Radovana. Mají to dost komplikované a má to své mouchy, topení bylo zakryté, tak jsem neviděl trubky, ke kterým je připojené přímo to, ale používají tam přídavnou nádržku na vodu, svařenou na míru, v předním nárazníku. Ta je napojená na hadici, co vede z oblasti kolem originál čerpadla do originál nádržky, tak to zařadili místo ní... Nádrž na naftu zase na míru svařená v zadním nárazníku, blbě se plní, víčko je až pod plechovým krytem v kufru a když se při nalévaní člověk byť jen trochu netrefí, poleje ty elektrické věci kolem, co se za provozu nebo nabíjení zahřívají a pak to řádně smrdí naftou....
I s tou vyrovnávací nádrží tam je ale problém s roztažností té kapaliny, v klidu je originál nádobka skoro prázdná, v provozu po zahřátí je až po víko plná, že i trochu vytéká... netuším, co to udělá bez přidané nádržky, ale tam bude problém asi ještě větší... :?
No u Webasta Thermo Top EVO 4 (to nejmenší) píšou, že v systému musí být minimálně 2,5l kapaliny, což Zero v základu s 1,9l nesplní...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 16. zář 2019 8:25:07

Pokud je kapaliny méně, tak problém s roztažností bude menší.
Ono tam po istalaci bufíku bude vody více. Ty 2 litry to nejspíš dá.
A výrobce se vždy jistí a nechává si toleranci. U toho mého topení se mi nějak nepovedlo dopátrat min. Objem vody.

A přesně pro to jsem naftu nechtěl. Když se něco poleje benzínem, tak to rychle vyčichne.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pon 16. zář 2019 8:40:10, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 16. zář 2019 8:36:10

dracekvo píše:Pokud je kapaliny méně, tak problém s roztažností bude menší.
Ono tam po istalaci bufíku bude vody více. Ty 2 litry to nejspíš dá.
A výrobce se vždy jistí a nechává si toleranci. U toho mého topení se mi nějak nepovedlo dopátrat min. Objem vody.


Oni spíš myslí ten minimální objem kapaliny kvůli tomu, aby se komora topení stihla ochlazovat.... každopádně kvůli roztažnosti je i na původní nádobce pžeznačené maximum na úroveň, kde je normálně minimum...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 16. zář 2019 12:28:03

Ta by se měla ochlazovat tak jako tak. To je závislé na průtoku. Spíš regulace, aby stihla reagovat. Malé množtví vody se ohřeje rychleji.
Ale zkoušel jsem topení s kýblem vody a nahřívala se docela pomalu, takže i ty 2 litry by to mělo bez problému uregulovat. Kdybych tam dvával nějaké extra nádobky, tak pak o to víc člověk protopí elektrikou, než to nahřeje.
Neplánuju bufíka používat neustále. Jen při velké zimně, nebo delších cestách. Jinak mi vystačí el. topení.

Jen pak ještě budu muset auto odkrytovat znovu a hadice zaizolovat, pro trošku úspory tepla.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 16. zář 2019 17:32:08

Mise splněna. Bufík namontován. Chvilku jsem to mě zapnutý a nyní je to jak kdyby z radiátoru byla přímo díra do pekla.
Nejspíš bude problém když nebude taková zima, že i na první stupeň větráku to bude topit až moc.
Musím se podívat jestli nejde stáhnout teplota vody.

Poznatek, pokud nad tím přemýšlíte, tak fakt berte benzín příp. ethanol. Ten náklad na to že spálíte za sezónu o 2 litry víc o proti naftě je zanedbatelný. Auto nikde nesmrdí, ani když se netrefíte při nalévání, za běhu také nesmrdí, jen to trošku hučí asi jako když dáte ventilátor na turbo.
Koupil jsem si ještě extra na aliexpress tlumič sání. Ten v setu nebyl.

Trvalo to 3 dny. Z toho většinu času trvalo měření a zjišťování kam co namontovat. Jinak to nic složitého nebylo. Použil sem extra 20 čísel nové hadice a nenávratně zničil jednu originál. Tu jsem na jednom místě rozřízl a trošku zkrátil. Kdybych na to měl náladu, tak sem jí vymontoval a nahradil tou ze sady. Ale nechtělo se mi. Když bych si bufíka někdy bral, tak holt natáhnu nadici novou, z té zástavbové sady mi jí zbylo dost a dost.

Do elektroinstalace jsem zatím nijak nezasahoval. Holt mi nejde ventilátor, takže se interiér nebude vyhřívat. Zatím. Ale pomocí DO si nechám předehřát vodu, takže po zapnutí klíčků bude auto ihned topit naplno.
Uvidíme co na to ta malá osmiletá baterka. Kdyby šla do kopru, tak jí nahradím LiFePO článkama.


Přikládám nějaké foto. Na co se díváte je v názvu fotky.
Přílohy
tlumič_výfuku.jpg
Tlumič_sání.jpg
pumpa_na_benzín.jpg
bufík_P.jpg
bufík_L.jpg
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pon 16. zář 2019 20:00:20, celkem upraveno 3 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 16. zář 2019 17:37:45

Doplnění fotek
Přílohy
vodní_čerpadlo.jpg
uchycení_vodního_čerpadla.jpg
uchycení_pomocného_držáku.jpg
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pon 16. zář 2019 18:13:25

Pěkná práce.. topení je připojeno paraleleně k těm hadicím?
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 16. zář 2019 18:17:48

Je připojeno sériově. Tj. do okruhu.
Když to vemu tak jak teče voda.
Nádobka, orig. čerpadlo, bufík, nové čerpadlo, el. topení, radiátor a nádobka.

Sice to bude trošku neekonomické když budu topit elektrikou, ale nechtělo se mi kupovat za tisícku zpětnej ventil. Ten v té sadě bohužel nebyl.

No jsem rád, že se to tam vešlo. Před přední výztuhu nárazníku se mi to fakt dávat nechtěl.

Edit: sem zapomněl důležitou věc. Po odpojení baterie chce autorádio kód. V návodu, kde by měl být napsaný je prázdno.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » sob 21. zář 2019 10:24:11

Perfektni vysledek.
Vse se podarilo doma jen na najezdech a na tom spalku, nebo bylo potreba zvednout vic? Predpokladam, ze bylo potreba parkrat zajit pro neco do zelezarstvi, podle postupne upresnovanych moznosti montazr....
Jaky byl pristup k tomu mistu montaze vedle kola? Musel se vytahnout i tlumic, nebo pres nej to slo? Ja si misto zatim neprohlizel, musel bych oddelat jeste ty plastove podbehy....
Z te mechanicke casti mam ponekud respekt, rezat vodni okruh.
Naopak bych nevidel problem s elektrikou. Ma to topeni (presneji ta pridana kabelaz) nejaky urceny vystup +12 pro sepnuti vetraku, nebo snad primo relatko?
A kam se podarilo umistit nadobku na palivo?
Co jsem jinde videl nekde na baterce, tam se vejde jen dost mala, to je v zime tak obden dolejvat, jestli topeni vezme 0.5l za hodinu...
Diky za informace.
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Radovan » sob 21. zář 2019 20:43:08

Kód by měl být 1234. Jinak je potřeba zajet do servisu, ať to nahodí.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 23. zář 2019 9:41:11

1234 jsem zkoušel, ale zkusím ještě jednou. Prej je tam 15 pokusů.

Vše se podařilo na nájezdech. Špalek tam byl jako pojistka, nikdy nelezu pod auto jen na heveru.
V železářství sem nebyl ani jednou. Mám takové svoje malé soukromé, jen to najít je občas problém :D
Po sundání podběhů je tam místa dost. Tlumič tam ani nijak nevadí. Kromě sundání plastů podběhů, plastu pod autem a baterky jsem nemusel nic víc rozebírat.
Elektroinstalace má přímo relátko pro sepnutí větrání. Přes DO umí sepnout jen větrák bez topení, dobré na léto pro provětrání interiéru před odjezdem. To bude po zimně dodělávka, natáhnout do interiéru ještě jeden drát od toho relátka, aby se mi spínal i ventilátor. Bude potřeba tam doplnit PWM regulátor otáček. Nechci aby běžel naplno.
Nádobku na palivo mám provizorně udělanou z láhve od oleje, budu tam dávat ze sekačky která by se tam mohla vejít. Měla by mít cca 2,5L.
Další upgrade bude vyhodit olověnou baterku a nahradit to LiFePO baterkou. Potom se tam vejde nádobka ještě větší.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
hondras
Příspěvky: 89
Registrován: úte 24. zář 2019 14:20:48
Bydliště: Pardubice

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod hondras » ned 29. zář 2019 15:49:47

Ahoj, kdysi jsem někde zahlédl zmínku o tom, že se dá iON nějak dozaizolovat, a tím zlepšit komfort zimního popojíždění. Z diskuze jsem pochopil, že při trase kolem 10km (což je manželky typická cesta do práce...) ani nemá cenu topení zapínat. Nevíte někdo o tom vylepšení více?
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Radovan » ned 29. zář 2019 16:22:06

Nemá cenu zapínat na tyto vzdálenosti, snad jedině kvůli mlžení čelního skla. Protože v opakovaně vymrzlém autě hned najede výkonem 5 kW, což při 16 kWh baterce je vražda dojezdu. I po ustálení bere 2-3 kWh. Lepší je na teplo pro lidi vyhřívání sedadla a obléct se. Bohužel se vyhřívá u trojčat jen sedák, takže paradoxně je na tom spolujezdec s vytápěným potahem z cigaretové zásuvky zadek+záda lépe. Ale pokud jezdí manželka sama, tak za 300-500 Kč ho může to mít i na sedadle řidiče a to originální vyhřívání nepoužívat.
Zkoušel jsem i topící ventilátorek obrácený směrem na volant a na řidiče, ale ty svině z číny (prodávané pod snad pěti značkami včetně ABB, obvykle v Auto kelly atp.) se vždy roztavily u zástrčky. A to jsem měl jen na stupeň 1 ze 2. Nestát to +-150 kaček, tak bych se obtěžoval i s reklamací. Prakticky jsem si s nimi dělal to, co má třeba Kia Soul EV, Driver only. Zbytek auta měl smůlu.
Kolega používá dálkově spínanou zásuvku a má dovnitř auta protažený kabel k běžnému malému přímotopu ETA, co upevnil na kus plechu mezi opěrky hlav zadních sedadel. Stojí venku, auto si tím alespoň předehřeje. Když by se mu chtělo, vyvedl by si zástrčku do blatníku, takhle má kabel protažený přes pootevřené okénko ucpané molitanem.
Jinak na dálkové jízdy buď topíte a stojíte co 80-100 km u rychlonabíječky (kde mrznete, protože trojčata u rychlonabíjení netopí, pokud nemáte na Mennekes zásuvku přes redukci zapnutý ten přímotop v autě) nebo si koupíte vyhřívané vložky do bot a ohřívanou bundu se všitou baterkou. Ano, i tohle se běžně dá koupit.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » ned 29. zář 2019 19:58:58

Prohlizel jsem prave zespodu auto a nasel misto, kde vodni hadice jdou do topeni.... tedy dobry bod pro napojeni cerpadla pridavneho topeni.... jak ale poznat, co je vstup a co vystup?
Nevite nekdo?
20190929_194721.jpg

Dale jsem ohledne topeni uvazoval o horkovzdusnem, pokud by se dalo umistit pod predni kapotu (nejmensi Planar 2D by se tam vesel, kdyby se nekam premistila nadobka chladici kapaliny), ale muselo by se vyresit napojeni vystupu topeni na vstup vzduchu do auta. Neni tam kruhovy otvor, ale podlouhly... pritom budto by se musel cely okolo ucpat (a pak by to vzduch bralo jen skrze topeni), nebo by tam musela byt ve zbylem miste nejaka klapka, ktera pusti vzduch dovnitr a ne ven..... takhle napojene horkovzdusne topeny by totiz foukalo do kabiny original vydechy, kam je potreba....a asi by se ani nemuselo resit extra zapinani vetraku...
Treti moznost, na vyhrati jen pred odjezdem (ale ne po ceste) by bylo nejake levne prutokove topeni elektricke. To je vyrazne mensi, rano by bylo auto rozehrate a pak by to behem cesty muselo udrzet original odporove z baterky, takze netusim, jak moc velky my to mohl byt prinos... :roll:
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pon 30. zář 2019 7:15:45

Ohledně zateplení.
Dělá se to, že se obalí izolací všechno okolo topení. Více inspirace na foto zde
http://myimiev.com/forum/viewtopic.php? ... a92f2b7f70

Co je vstup a výstup se pozná lehce. Stačí jít po hadici od čerpadla. Saje se spodním vývodem z nádobky, vstup do čerpadla je jeho střed a výstup z čerpadla je ten boční vývod. a dál prostě jen sledovat hadici. Nebo sí pro jístotu bílou fixoou nakreslit šipky.

Problém je, že se v tom místě by sice čerpadlo šlo napojit, ale asi bude problém ho tam někam přišroubovat. Vrtat do kastle bych bral jako poslední možnost.
Já čerpadlo chytnul na takovej trojůhelníček s dírou co je v nápravě. Viz foto.
download/file.php?id=611&t=1
Hadice šla přímo okolo, takže jí bylo potřeba jen rozříznout. Na orig. el. topení pohotočit a potom zakrátit o délku toho nového čerpadla. Zrovna tato část byla ta nejméně složitá na vymýšlení kam s ním a samotná instalace byla záležitostí pár minut.

Otázka je, jestli ti 2kW horkovzduch dokáže ohřát studený vstupní vzduch na nějakou úroveň aby to vevnitř topilo. Oni mají docela velký průtok vzduchu a jsou spíš dělaný na vnitřní cirkulaci.

Teplovodní ohřívač okruhu na 230V by určitě pomohl. A instalace by taky byla jednoduchá. Je to celkem nevelká kostička s vlastním čerpadlem. Já třeba takto používám bufíka. Jím si nechám nahřát vodu, takže když sednu do auta, tak okamžitě topí a přepínám na el. topení. Na mých běžných 44km to stačí.
Na dojezdu je poznat, že tam nebyla ta 5kW špička na náhřev vody.
Jen by to chtělo zásuvku doplnit o dálkové ovládání.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 30. zář 2019 11:18:28

Díky za odkaz.

Ten si s tím pěkně vyhrál... zaizolovat originál topení a dole pod podlahou jsou nulové náklady a přínos to mít bude....
V těch dveřích, no nevím, sklem toho uteče víc, ve dveřích je alespoň vzduchová kapsa...

Pokud výrazně pomůže, že před odjezdem je zahřátá voda (a dal by se pustit i větrák a vyřát auto, na nabíječce to baterku snad nevybije) a nějakých dalších 25km by to jen udržovalo originální zaizolované, tak za nějakých 4500Kč (taky eBay) by bylo skvělé tohle...
Thermo-1.jpg

Spínání zásuvky by bylo snadné, ale kvůli spínání větráku by byl potřeba stejně ještě spínač v autě, tak by mohl sepnout nějaké silnější relé a spojovat až ten vnitřní kabel před topením (má to 1500W, tedy na 230V jen 6,5A) - že by si to celé řídilo auto...
Třeba tímhle GSM, to mám ve velké C8..
B214UNI.jpg

A neřešil by se výfuk, palivová nádrž...
Takovýhle malý bloček topení se vejde vedle nádobky na kapalinu s velmi snadným napojením na hadice...
Jen na cestu odpoledně z práce by to nepomohlo, ale to už aspoň není promrzlé jako ráno...

S tím horkovzdušným, to je pravda, že jsem nikdy osobně nezkoušel, na kolik to při průchodu ohřeje mrazivý vzduch...

A ještě k tomu místu napojení dole pod radiátorem (tedy vlastně před elektrickým takže bych řekl, že pro napojení používají tu hadici k radiátoru...) Bohužel jsem neviděl kterou, nechtěl jsem sundávat ten plech....
Citroën C-Zero 2012