Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Moderátor: Josef
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Bylo mysleno tak ze i3 pri 100% je nabita stejne cca na 87% takze opravdu nejake rizene nabijeni do 80% neni potreba.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Martin i3 píše:Bylo mysleno tak ze i3 pri 100% je nabita stejne cca na 87% takze opravdu nejake rizene nabijeni do 80% neni potreba.
Opodstatněný důvod k tomu samozřejmě nemám, prostě jsem uchylný na grafy, sledování spotřeby, analýzy a vyhodnocování kravin
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Josef píše:nokia9500 píše:2Jozef...na to jsem taky koukal, box 10 kabel 5 to je 18 s daní
Vy nemáte nabíjecí kabel k autu?
to mám, ale jestli to myslíte takhle tak by mě nebavilo ho každý den/obden vyndavat a zandavat z frunku
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Jasná volba BMW i3, v Německu začínají celkem znatelně padat ceny, to co stálo loni 20 000 Eur, stojí dnes 17 000.
Proto už nehledám 22, ale 33.Se slušnou výbavou ,čerpadlo, rychlonabíjení, přesto vlak nejede začínají kolem 22 900Eur,
Ještě bych chtěl LED přední světla. Když bude trochu štěstí, tak bych to viděl 2017 kolem 24 000Eur.
Nemyslím si, že bude trh zaplaven v roce 2020 elektráčema srovnatelnýma s BMW i3 takto vybavenýma za 600 000,-
Pokud e- citigo bude stát holátko 499 000,-tak se nemáme o čem bavit a asi se jich neprodá 20 tis. ročně.
Proto už nehledám 22, ale 33.Se slušnou výbavou ,čerpadlo, rychlonabíjení, přesto vlak nejede začínají kolem 22 900Eur,
Ještě bych chtěl LED přední světla. Když bude trochu štěstí, tak bych to viděl 2017 kolem 24 000Eur.
Nemyslím si, že bude trh zaplaven v roce 2020 elektráčema srovnatelnýma s BMW i3 takto vybavenýma za 600 000,-
Pokud e- citigo bude stát holátko 499 000,-tak se nemáme o čem bavit a asi se jich neprodá 20 tis. ročně.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Citygo-e nemá smysl porovnávat s designovkou BMW i3, ale svoje zákazníky si jistě u nás najde. Podle mě půjde nejvíce do firem, hlavně takových, které potřebují celý den jezdít po Praze (parkování na modrých) a řešit služby zákazníkům. Běžný člověk s nájezdem 10-15 tis. km ročně si koupí skoro nové benzínové Citygo za 160 tis., movitější CNG za 220 tis. Škoda moc dobře ví, že u nás nemá šanci fyzickým osobám prodat Citygo-e v tisícových seriích, bude to několik set aut za první rok a v drtivé většině to budou nadšenci, protože s ekonomikou provozu to nemá nic společného.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
kubanec píše:Jasná volba BMW i3, v Německu začínají celkem znatelně padat ceny, to co stálo loni 20 000 Eur, stojí dnes 17 000.
Proto už nehledám 22, ale 33.Se slušnou výbavou ,čerpadlo, rychlonabíjení, přesto vlak nejede začínají kolem 22 900Eur,
Ještě bych chtěl LED přední světla. Když bude trochu štěstí, tak bych to viděl 2017 kolem 24 000Eur.
Nemyslím si, že bude trh zaplaven v roce 2020 elektráčema srovnatelnýma s BMW i3 takto vybavenýma za 600 000,-
Pokud e- citigo bude stát holátko 499 000,-tak se nemáme o čem bavit a asi se jich neprodá 20 tis. ročně.
Jojo, ceny vypadají pro nás co už jsme koupili fakt špatně... Pokud to není případ odstěhoval jsem se do Irska, pošli peníze, přivezeme ti auto...
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Dnes je na trhu řada firem, které auto dovezou z Německa až před barák včetně vyřízení všech formalit s prodejcem a našimi úřady, tedy lepší služby než mají naše autosalony
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Nedavno sem citigo ve spalovací verzi potkal zaparkovaný. Tak sem ho prohlížel a nic moc teda. Je snad o 20 cm nižší jak ION. A do iona dám svůj kočárek tak tak. Do citiga bez šance.
Takže ani jako přibližovadlo pro rodinu nepoužitelné. Navíc když si vemu, kolik místa je v IONu po sklopení sedaček. Odstěhoval sem v něm kromě velkého nábytku celou domácnost a nacpu do něj i svoje letadlo s rozpětím 1.6 metru a otec svou komplet rybářskou soupravu včetně velkého vědra na úlovky
Takže ani jako přibližovadlo pro rodinu nepoužitelné. Navíc když si vemu, kolik místa je v IONu po sklopení sedaček. Odstěhoval sem v něm kromě velkého nábytku celou domácnost a nacpu do něj i svoje letadlo s rozpětím 1.6 metru a otec svou komplet rybářskou soupravu včetně velkého vědra na úlovky
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
CityGo nemá trojčatům jak konkurovat, ani v současné elektroverzi EUP. Poměr užitek cena naprosto tristní. Model iMiev 2018/2019 navíc výrazně postoupil vpřed a je pořád o více než 100 tisíc levnější.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Bohužel i nový iMiev ma jeden problém. A to je stále ta stejná 16kWh baterka.
Kdyby po vzoru i3 zvedali kapacitu z 60Ah na 120Ah, tak dnes tam můžou být klidně cca 100Ah články. To by znamenalo dojezd okolo 250km a brutální užitnou hodnotu.
Bohužel je to stále to samé vozítko okolo komínu z dnešního pohledu s mizerným dojezdem. Dotykový panel v palubce to nezachrání.
Kdyby po vzoru i3 zvedali kapacitu z 60Ah na 120Ah, tak dnes tam můžou být klidně cca 100Ah články. To by znamenalo dojezd okolo 250km a brutální užitnou hodnotu.
Bohužel je to stále to samé vozítko okolo komínu z dnešního pohledu s mizerným dojezdem. Dotykový panel v palubce to nezachrání.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Někomu to stačí a hlavně, nejstarší kousek se dá koupit už kolem 200 tis. Podle mě začaly brutálně ceny padat dolů a je to vidět i na BMW i3. Jak jsem říkal 2020 bude zlomový rok.
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 43082.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 43082.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Ceny jdou dolů a nová auta se drží zavedených hodnot, ač nabízejí stále více kapacitou baterie i výbavou. I tady na elektroforu se dá Ion pořídit za 170 tis. s DPH. Problém iMiev je neexistující konkurence a jakmile Nissan koupil Mitsubishi, tak ho jen zařaditl do portfolia malý elektromobil, který neměl. Když pominu Renault ZOE, který je v ledasčem menší, viz můj test na hybrid.cz. Nissan se donutil u iMiev změnit jen to, co chtěla EU. Takže kolega mi v pátek vystrašeně volal, že jeho 2018 svítí žlutě, kontrolka vykřičník v trojůhelníku. Ovšem v místě, kde můj Ion 2014 nemá v řádku na palubovce žádnou kontrolku. Pak se přes víkend dopátral, že jde o varování snížení tlaku v pneu, což EU poslední roky požaduje u nových aut. Dofoukal a kontrolka pohasla. Uvidíme, s čím přijde VW v CitiGo-e, jestli opravdu iMiev překoná a bude jakous takous konkurencí.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Tak pokud se pokusíme opustit předpovědi ohledně cen, je tu prosím někdo kdo mi kvalifikovaně a odborně poradí jak s tím nabíjením?
Jak co nejšetrněji s ohledem na baterii nabíjet? Vadí/nevadí baterii DC dobíjení? Vzhledem k mým nájezdům 70km denně a cestě kolem Lidlu nabíjím na DC 50KW od 20(30%) - 80% (85%) cca obden. O víkendu v případě delších cest dobiju pomocí wallboxu do 100% a druhý den vyjíždím, v neděli večer dobiju opět pomocí wallboxu do 100% a pak zase DC od začátku...
Wallbox má plynulé nastavení výkonu, je lepší dobíjet 3x10(12, 16A) a nebo mám ty dvě fáze vyrvat a dobíjet 1x16A? Prakticky se mi auto dobije do rána vždy do plna ať nabíjím jakýmkoliv proudem. Co mě překvapilo je graf dobíjení, kdy je vidět, že dobíjecí proud klesne před plným dobitím až k 1KW a pak opět vyletí na chvíli nahoru a postupně klesá. Předpokládám, že BMS v baterii nějak na konci dobíjení balancuje jednotlivé články a tudíž nedobíjet nikdy do 100% baterii spíše bude škodit než jí nějak výrazně šetřit.
Jak co nejšetrněji s ohledem na baterii nabíjet? Vadí/nevadí baterii DC dobíjení? Vzhledem k mým nájezdům 70km denně a cestě kolem Lidlu nabíjím na DC 50KW od 20(30%) - 80% (85%) cca obden. O víkendu v případě delších cest dobiju pomocí wallboxu do 100% a druhý den vyjíždím, v neděli večer dobiju opět pomocí wallboxu do 100% a pak zase DC od začátku...
Wallbox má plynulé nastavení výkonu, je lepší dobíjet 3x10(12, 16A) a nebo mám ty dvě fáze vyrvat a dobíjet 1x16A? Prakticky se mi auto dobije do rána vždy do plna ať nabíjím jakýmkoliv proudem. Co mě překvapilo je graf dobíjení, kdy je vidět, že dobíjecí proud klesne před plným dobitím až k 1KW a pak opět vyletí na chvíli nahoru a postupně klesá. Předpokládám, že BMS v baterii nějak na konci dobíjení balancuje jednotlivé články a tudíž nedobíjet nikdy do 100% baterii spíše bude škodit než jí nějak výrazně šetřit.
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Ideální je držet baterii mezi 20-80% a co nejméně nabíjet na DC. Ideální je nabíjení AC. Já nabíjím většinou doma s 2 kW příkonu a pak 1x za týden na nabíječce ČEZ 22 kW, max jednou dvakrát za měsíc nabiju na 100%. Stav SOH je nyní 98% na 50 tis. km. Olomoucké EV taxi nabíjeli řidiči prakticky stále na DC 50 kWh a baterie šly velmi rychle do háje, tedy na 150 tis. měly už kolem 70% SOH. Nájezd máme prakticky identický u mě to je 60-70 km/denně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Pokud nabíjíte obden na DC a minimálně jednou týdně na AC tak bych si s tím opravdu nelámal hlavu. Navíc od toho Lidlu hned pak zase jedete, což mají baterky raději než být nabité a ležet třeba do druhého dne.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Nevím o jak velké baterky se jedná. Na 50kW je i u baterie 50kWh nabíjecí příkon roven 1C. Pro dlouhý spokojený život doporučují výrobcí všech Li-xxx technologií nabíjet proudy do 0.5C Pokud má auto menší akku, tak nabíjecí proudy tam jsou okolo 1.5 až 2C, což je fakt hodně.
Samozřemě pro delší život je vhodnější používat DC k tomu na co je určeno. A to k rychlému dobíjení na cestách. Pokud to není potřeba, tak dobíjet menšímy příkony. Je podle mě škoda si huntovat baterku kvůli pár ušetřeným korunám. A troufám si ze svýh dlouholetých zkušeností tvrdit, že nabíjení velkýmy proudy opotřebovává baterie více jak nabíjení do 100%.
Škoda že auta nemají možnost nastavit max nab. proud pro DC nabíjení. Technicky by to nebyl problém, šlo by jen o SW úpravu a přídání jednoho parametru v menu.
Samozřemě pro delší život je vhodnější používat DC k tomu na co je určeno. A to k rychlému dobíjení na cestách. Pokud to není potřeba, tak dobíjet menšímy příkony. Je podle mě škoda si huntovat baterku kvůli pár ušetřeným korunám. A troufám si ze svýh dlouholetých zkušeností tvrdit, že nabíjení velkýmy proudy opotřebovává baterie více jak nabíjení do 100%.
Škoda že auta nemají možnost nastavit max nab. proud pro DC nabíjení. Technicky by to nebyl problém, šlo by jen o SW úpravu a přídání jednoho parametru v menu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
dracekvo píše:Nevím o jak velké baterky se jedná. Na 50kW je i u baterie 50kWh nabíjecí příkon roven 1C. Pro dlouhý spokojený život doporučují výrobcí všech Li-xxx technologií nabíjet proudy do 0.5C Pokud má auto menší akku, tak nabíjecí proudy tam jsou okolo 1.5 až 2C, což je fakt hodně.
Verze je to 94Ah (33KWh), tj. na DC dobíječce cca 1.5C. Teoreticky pokud nabíjím doma na Wallboxu tak je příkon 11KW, tj. 0.34C.
Zajímavý pohled by byl v ekonomické stránce... Pro její zodpovězení chybí ale údaje ohledně rozdílu opotřebení baterie při AC a DC dobíjení například po 5ti letech...
Dobití 33KW baterie při započítání 10% ztrát při dobíjení vychází na jedno nabití 2,13(cena za KWh při D57d)*36(KWh) = 55,- Kč, ročně - 5.720,- Kč
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Pro Mishaczech:
Takze uz to pisu myslim po treti :
Mam najeto 43tis za 11 mesicu a kazdy den, kazdy den az na vyjimku dobijim doma na AC na 100% a kdyz cestuji dal tak pokud nikoho neomezuju- je volna nabijecka a ja jsem u auta tak nabijim do 92-94 % ( bmw stale do teto hodnoty nabiji skoro naplno) a degradace baterie po 60tis km v aute ukazuje 29.6 z celkovych 29.7 .
Takze to neresit.
Takze uz to pisu myslim po treti :
Mam najeto 43tis za 11 mesicu a kazdy den, kazdy den az na vyjimku dobijim doma na AC na 100% a kdyz cestuji dal tak pokud nikoho neomezuju- je volna nabijecka a ja jsem u auta tak nabijim do 92-94 % ( bmw stale do teto hodnoty nabiji skoro naplno) a degradace baterie po 60tis km v aute ukazuje 29.6 z celkovych 29.7 .
Takze to neresit.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
já nabijim na 95% na DC tak do 80-85% kapacity...stáří 4 roky a najeto 50t a degradace 3.8%
BMW není Nissan...má tepelný management baterie a to co píšeš mu neublíží...jak píše Martin vůbec bych to neřešil
p.s. nedávno jsem s i3 absolvoval jízdu přes 20h kde buď furt jela nebo DC nabíjela a ani na 11 nabíječce nešel nabíjecí výkon pod 40kW do 70%...ty baterky jsou fakt pecka
BMW není Nissan...má tepelný management baterie a to co píšeš mu neublíží...jak píše Martin vůbec bych to neřešil
p.s. nedávno jsem s i3 absolvoval jízdu přes 20h kde buď furt jela nebo DC nabíjela a ani na 11 nabíječce nešel nabíjecí výkon pod 40kW do 70%...ty baterky jsou fakt pecka
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
No a právě že mám při 50.000 "jen" 29.0-29.2 tak jsem nervozni