Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Moderátor: Josef

dako
Příspěvky: 19
Registrován: úte 26. dub 2016 14:43:38
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod dako » pon 13. čer 2016 0:24:40

Podíval jsem se trochu na střeva originálnímu nabíjecímu modulu od Peugeoutu IoN. Zde několik fotek.

DSC_0022.JPG


celý modul je zalitý do dielektrické pryskyřice, takže je téměř vyloučena jakákoliv oprava, nicméně specifikace J1772 je volně popsaná takže jak se má modul navenek chovat, je vcelku známo.

DSC_0023.JPG


DSC_0024.JPG


Provedl jsem nějaké měření. CP (Control Pilot) pin se zatíží odporem 880 Ohm, čímž dojde k nasimulování připojení vozidla, na modulu se rozsvítí oranžová LED (charge) a relé sepne silovovou AC část. Modul byl připojen, pro jistotu, přes oddělovací trafo 230V/230V.

DSC_0026.JPG


Nyní se dá osciloskopem změřit průběh impulzů posílaných do palubní nabíječky vozidla.

DSC_0025.JPG


Celková perioda je tedy 1ms (1kHz), šířka impulzu je 264us, odpovídá 26,4% duty cycle, podle specifikace J1772 30% duty cycle je max. AC proud 20A, který by neměl být palubní nabíječkou překročen. V tomto případě 26,4% odpovídá max. 16A. Napěťová amplituda je 5,28V, má být 6V, nejspíš odpovídá toleranci zatěžového odporu. Modul ještě zřejmě měří unikající proud do zemnění vozidla. Silová část je měřena proudovým transformátorem. Pokud by došlo k porušení izolačního stavu vozidla, modul přeruší silovou část.

Jediné, co neodpovídá specifikaci je chybějící záporná část pilot signálu tj. -12V, opět dle J1772 má CP nabývat hodnoty PilotHigh +12V a PilotLow -12V, zde je PilotLow 0V, což palubní nabíječce v IoNu očividně nevadí. Nicméně dle orientačního měření, odběr palubní nabíječky v IoNu nepřekračuje 3100W příkonu, cca 13,5A odběru. Prý má být 3700W, tak nevím.

Zřejmě se netrefím do správného fora, a většinu zdejších lidí to zřejmě neosloví, ale nenašel jsem zatím jiné místo, kde by se tahle maličkost dala napsat.

ADMIN: Toto si zaslouží nové téma, přesunuto. Honza
rob.brno
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod rob.brno » pon 13. čer 2016 22:11:13

Díky za technické téma.

Ten záporný pilot tam je údajně kvůli tomu aby se mohla ověřit nějaká funkce ochranné diody. Modul z ev-power od Petra Kortánka, taky generuje jen 0- 12V. Ale pak mají vyzkoušeno, že nefunguje nabíjení Tesly.
dako
Příspěvky: 19
Registrován: úte 26. dub 2016 14:43:38
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod dako » úte 14. čer 2016 7:45:05

Pravda je, že na straně vozidla je ochranná dioda D1.
J1772_signaling_circuit.gif
J1772_signaling_circuit.gif (22.08 KiB) Zobrazeno 21797 x


Takže ten záporný průběh tam vlastně ani třeba, ten je tou diodou D1 filtrován.
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod petr.balas » úte 14. čer 2016 22:23:24

rob.brno píše:Díky za technické téma.

Ten záporný pilot tam je údajně kvůli tomu aby se mohla ověřit nějaká funkce ochranné diody. Modul z ev-power od Petra Kortánka, taky generuje jen 0- 12V. Ale pak mají vyzkoušeno, že nefunguje nabíjení Tesly.


Novější verze (tamtéž) má v popisu že už ten záporný pilot podporuje a že s Teslou funguje OK. Používám jej ale s Leafem, takže to v praxi neověřím.

http://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EVSE-Kit-V1-1-for-EV-charging-station-cable-Wallbox-kit-only.html
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
rob.brno
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15. pro 2015 17:35:57

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod rob.brno » pát 17. čer 2016 16:14:52

petr.balas píše:Novější verze (tamtéž) má v popisu že už ten záporný pilot podporuje a že s Teslou funguje OK. Používám jej ale s Leafem, takže to v praxi neověřím.

http://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EVSE-Kit-V1-1-for-EV-charging-station-cable-Wallbox-kit-only.html


U záporné verze s -12V, je navíc zdroj -12V a pak tam bývá nejčastěji nějaký OZ, který s výstupem cvičí z 12 na -12V a zase zpět, zjednodušeně řečeno nabíječka to přes různé odpory přizemnuje a podle výsledného napětí pozná v jakém je to stavu.
dako
Příspěvky: 19
Registrován: úte 26. dub 2016 14:43:38
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod dako » pát 17. čer 2016 18:20:09

popsané stavy a specifikace souhrnně popsané pro účely vývoje vlastních aplikací je zde:

https://open-evse.googlecode.com/files/J1772.pdf
Uživatelský avatar
PatrikLunga
Příspěvky: 1
Registrován: pon 02. črc 2018 12:13:09

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod PatrikLunga » pon 02. črc 2018 12:21:52

Dobrý den,jsem čerstvý majitel Peugeotu ION 35Kw a chtěl bych se oprat na drobnost.Obdržel jsem k němu výše nafocenou nabíječku 16A 230V a chtěl bych si pořídit lepší kabel Yazaki-mennekes 6mm průřez propustnost cca 7360 Watt,bude to nabíjet mého IONa o něco rychleji,když do něj pustím 32A z Mennekesu nebo mi stačí redukce z Mennekesu na 220V a použít svoji standartně dodanou nabíječku.Jedná se mi o to,že když si pořídím chip od CEZ tak na stojenech je pouze menekes bez kabelu a tudíž nějakou buď redukci nebo kabel potřebuji na cesto "kolem světa" :D
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod Radovan » pon 02. črc 2018 12:46:23

Každý elektromobil lez nabíjet z běžné domácí zásuvky 230V 16A výkon 3,6 kW (230x16=3680W=cca 3,6 kW). Některé i ze silnějších třífázových červených pětikolíků, menší 400V 16A výkon 11 kW, větší 400V 32A výkon 22 kW (ale jen pro trojfázová auta). Kolik se ze zásuvky do auta nabije závisí na nejslabším článku v řetězci zásuvka - nabíjecí kabel - palubní nabíječka auta. Tedy když je na zdi obyčejná jednofázová domácí zásuvka 230V 16A, kabel máte jednofázový 230V 16A, palubní nabíječka auta je jednofázová 3,6 kW, tak se za 1 hodinu dostane do auta jen 3,6 kWh. Pokud máte 16 kWh baterii, tak nabíjení vozu z nuly do plna bude trvat necelých 5 hodin (ideální pro nabíjení nočním proudem nižším levnějším tarifem).

Peugeot Ion má nejslabší, 3,6 kW jednofázovou palubní nabíječkou. Takže nedokáže zrychlit nabíjení nijak. Stačí Vám tedy na Mennekes zásuvku redukce a Váš vlastní kabel k tomu. Doporučuji pořídit si redukci, která umí nejen Mennekes zásuvky, ale i Mennekes zástrčky na kabelu (třeba krajskenabijecky.cz). Je o něco kratší na zástrčce, sice se pak neuzamkne v zásuvce, ale spojí se v zástrčce a nabíjení je možné. Sám ji mám. Je možné mít i kabel Mennekes-Yazaki do Iona, ale ten má taky obvykle dlouhou zástrčku Mennekes a na kabelech se zástrčkou Mennekes je nepoužitelný.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dako
Příspěvky: 19
Registrován: úte 26. dub 2016 14:43:38
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod dako » pon 02. črc 2018 13:10:32

PatrikLunga: nebude nabíjet více, v IoN je palubní nabíječka 3,2kW (230V 13,8A), mennekesem nic nezískáte, stále budete nabíjet jen 3,2kW.
Patrik
Příspěvky: 1
Registrován: pon 02. črc 2018 12:12:51

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod Patrik » pon 02. črc 2018 15:38:47

Ok mockrát děkuji.Nemáte nějaký typ redukce,který by byl použitelný pro tyto stanice,protože jsem se ptal na různých webech a odpověď byla všelijaká(prý to jde po každé ...) Tudíž redukcí na kabelu nebo raději co nejmenší. PRE co jsem dostal chip má otevírací dvířka a tudíž redukce musí vyset ven jinak se nesepne dobíjení (když budou otevřená dvířka neběží proud).Díky za link.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod Radovan » pon 02. črc 2018 17:07:14

Já ji koupil od nich https://ev-chargers.eu/sk# na akci eJantarová cesta 2018 na Bouzově. Na jedné straně je ten kratší Mennekes, na druhé obyčejná zásuvka 230V 16A. Funguje to. Měli to sebou jako novinku.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod garmont » sob 29. pro 2018 11:17:53

Zajímalo by mě nezkoušel někdo upravit 10A modul na 16A - jestli to dobře chápu tak ten proud se řídí šířkou toho impulzu?
dako
Příspěvky: 19
Registrován: úte 26. dub 2016 14:43:38
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod dako » sob 29. pro 2018 12:17:20

No nejde to, protože ta elektronika je zalitá do pryskyřice. Takže se k tomu nejde vůbec dostat, bohužel. :(
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod garmont » sob 29. pro 2018 12:28:03

Dako: škoda - a ten proud tedy závisí na šířce toho impulzu?
Máte takdy Iona? Dívám se že jsme ze stejného města :-)
dako
Příspěvky: 19
Registrován: úte 26. dub 2016 14:43:38
Bydliště: OSTRAVA!!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod dako » sob 29. pro 2018 13:09:41

Ano, impulz se musí prodloužit na 265us aby to nabíjelo max. 16A, u IoNa reálně 14A. Jediná možnost je použít vlastní zapojení s openevse a nebo to celé vyrobit sám. Já to vyřešil pomocí SDSmicro + operační zesilovač + mennekes zásuvka a elektroměr, vč. galvanického opto oddělení, účelově bylo použito PLC SDS micro, aby se dalo řídit příkon nabíjení dle aktuálního vytížení domácnosti. Ke skutečnému nasazení ovšem nedošlo.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Peugot iOn- rozebraný nabíjecí modul

Příspěvekod garmont » sob 29. pro 2018 19:13:52

No já si to sám postavit neumím tak použiju asi tenhle hotový modul - https://www.autonabijeni.cz/evse-komuni ... vse-kit-2/