Čínský JAC iEV7s

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Čínský JAC iEV7s

Příspěvekod Josef » pát 09. srp 2019 20:37:30

Dostal jsem kontakt na prodejce v Praze 6, který prodává čínské auto iEV7S, na které byla sepsána zahraniční recence, tak jsem se chtěl na něj podívat trochu blížeji.

Karoserie lícování plechů a mezery mezi nimi nic moc, ale tragedie to není. Uvnitř všechno tvrdý plast, displeje grafika na úrovni 10 let starých aut (grafika v kapličce nápadně připomněla Nissan Leaf), rovněž tak přední i zadní kamera má mizerné rozlišení, nicméně má to několik kamer, takže dělá při couvání i parkování dopředu pohled z kamer ve směru jízdy a pohled shora. Opěrka na ruku na pravé straně sedačky celkem nepohodlná a velmi úzká, takže jsem ji nepoužíval.

Podvozek byl překvapivě pohodlný, sedadla již méně (něco mě tlačilo do zad), navíc "kožená" bez odvětrávání, alespoň s perforací. Při 110 km/h začal pronikat do auta hluk pneu, tohle u Kia Soul je výrazně lepší. Na druhé straně jsem neslyšel u JAC žádné popiskování či mručení elektroniky, to zase u Soulu je něco slyšet.

Nesmysl je nabíjecí port, kde si člověk musí pomalu kleknout před autem, aby zasunul nabíjecí kabel, přitom stačilo udělat otevírání dvířek směrem dolů a nikoliv nahoru.

Ještě jedna věc, které jsem si všiml, klimatizace v JAC má zcela zřetelně nižší výkon než běžná auta, jezdil jsem v nějakých 24°C a takže to šlo, ale dnes ve 32°C by to klimatizace na nižší teplotu (třeba 24°C) neuchladila. Na druhé straně netuším, jak to topí třeba v -15°C. V zimě bude topení a nabíjení poměrně zásadní parametr, zvláště pokud nemá auto tepelné čerpadlo. Řada aut v mrazech nabíjí podstatně pomaleji (Nissan Leaf, BMW i3) a dojezd je výrazně redukován. V jedné ze specifikací se uvádí 225 km reálný dojezd, což je velký rozdíl oproti letním 277 km (uvádí se kombinovaná spotřeba město/dálnice).

Spotřeba bych řekl prakticky identická se Soulem, tedy žádný zázrak se nekoná, na Ioniq to nemá spotřebou ani zdaleka. Problém byl s nabíjením na CCS 50 kW. Rychlost nabíjení od 63% na 71% za 10 minut 3,81 kWh, tedy jednoduchým výpočtem dojdeme k příkonu 22.9 kW, tedy velká slabota. Auto začíná nabíjecí výkon postupně snižovat již od 60% kapacity, průměrný příkon 0-80% při nabíjení by měla být 32 kW. Bohužel IEV má jen jeden stupeň rekuperace (když nepočítám ten druhý při brždění), Kia má 2 stupně + brzdící a ten druhý stupeň je výrazně silnější než u IEV7S, takže v JAC nelze moc použít rekuperaci jako e-pedál např. u Nissanu. V Soulu na cestách prakticky není brzda potřeba díky silné rekuperaci.

Při 70% baterie ukazuje vozidlo 177km dojezd, prý se s tím dá ujet 250 km, což odpovídá. Vzhledem ke kapacitě baterie 40 kWh, tedy o 13 kWh větší než Soul, u kterého počítač hlásí dojezd 165 km, tedy přepočteno na 40 kWh by Soul 2016 ujel 244 km, nový Soul má výrazně lepší spotřebu, tedy by ujel cca 280 km. Dle údajů z auta je jasné, že JAC při úsporné jízdě (město okresky) dá 300 km, nový Soul 39 kWh by dal tak 330 km.

Prakticky chybí jakékoli asistenty vyjma tří, automatické rozsvěcení světel při snížené viditelnosti, brždění při rozjezdu do kopce a snížení rychlosti do zatáček při jízdě na tempomat, na můj vkus snížení docela razantní. Jinak člověk může zapomenout na mrtvý úhel, držení v pruzích, adaptivní tempomat, čtení rychl. značek, upozornění na chodce a cyklisty, či upozornění při zpomalení v předu jedoucího auta a podobné dnešní vymoženosti. Ty poslední 3 jmenované se ale dají nahradit zařízením Mobileeye.

Auto rovněž nemá k dispozici navigaci, ale umí zrcadlit obrazovku telefonu po připojení USB kabelem, tedy podobná funkce jako Android auto či Carplay. Bohužel pro EU nemá k dispozici mobilní aplikaci k dálkovému ovládání topení apod. a topí pouze po připojení kabelem k síti.

Co říci závěrem? Co mě překvapilo je, že tempomat z kopce nedokáže z kopce držet rozumně rychlost a pulsovitě kolísala ze 102 až na 106 km/h, to je velmi nepříjemné. Výhodou může být možnost tažného zařízení a kapalinové chlazení baterií, to se moc nevidí. Omezovač rychlosti začne působit ve 130 km/h nejvíce jsem jel 137 km/h (dle tachometru). Cena 800 tis. s DPH není žádný zázrak, čekal bych alespoň o 100 tis. méně. Naproti tomu je to trochu menší ale vzhledově podobné jako Kia Niro 64 kWh, která bude stát v této verzi o 350 tis. více, což už řadě lidem ušetří značné prostředky.Ovšem, musí oželit všechny výhody asistentů, které Kia má a design, zpracování a grafika displejů je u Kia o 2 třídy výše. Verze Niro 39kWh stojí v Německu oficiálně 35 tis. EUR, což už je JACu velmi blízko.
Přílohy
IMG_20190808_144058.jpg
IMG_20190808_144102.jpg
IMG_20190808_145805.jpg
IMG_20190808_153324.jpg
IMG_20190808_154032.jpg
IMG_20190808_162118.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Čínský JAC iEV7s

Příspěvekod e-LUKY » pon 07. pro 2020 19:04:25

Tak já ho měl také půjčeného asi na týden.
Vše můžu také potvrdit.
Kupodivu se mi líbilo i bez těch asistentů, takové holátko ale aspoň řidič vše řídí.
Jinak jízdní vlastnosti fakt dobré.
Dojezd bez problémů 250km ale pak nastává ta hrůza s nabíjením přes CCS.
Nejvíc to nabíjelo snad 31kW a padá jak píšeš. Škoda, že to nemá AC 22kW, to by bylo rychlejší a asi i levnější.

To přirovnání s Konou je trochu úlet ale jinak dobrý.
Za cenu do 500 tisíc bych to bral jako EV pro děcka.
Údajně tam to nabíjení zlepšili ale moc tomu nevěřím, asopň kdyby to nabíjelo jako e-golf.
8-)

IMG_20191120_123736.jpg

IMG_20191119_174133.jpg

IMG_20191119_113007.jpg

IMG_20191120_144159.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz