Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Moderátor: Josef
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Vždycky se najdou lidé kteří se přijdou na diskusní fórum pohádat, nemá smysl na to reagovat, to je stejné jako kdybych chodit na forum s auty Škoda, a snažil jsem jim vnutit, že Mercedes je lepší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Kód: Vybrat vše
deník Het Belang van Limburg (HBvL) otiskl článek, který popisuje negativum v podobě nadměrného zatěžování silniční sítě. Elektromobily zvyšují opotřebení vrchní vrstvy silnic rychleji, protože mají v průměru vyšší hmotnost a rychlejší nástup akcelerace. Ani jedno z toho životnosti silnic stavěné pro lehčí a pozvolněji akcelerující konvenční auta neprospívá.
HBvL vychází ze závěrů Technické univerzity v Delftu, která dokázala měřitelné následky v podobě obroušení či zdeformování povrchu silničních komunikací.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/rozmach-elektromobilu-provazi-dalsi-negativum-doplatime-na-nej-vsichni/
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Co k tomu dodat. Ano, ještě by se dala udělat studie, která prokáže, že prudké rozjezdy EV aut ničí více pneumatiky a tedy další výroba nových zatěžuje více životní prostředí
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Asi u nich nejezdí žadná nákladní auta a těžká SUV.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Ropáci všech zemí, spojte se. Tomu chlapci vůbec nedochází, že například ona Zvonařka uvnitř Brna, kde končí všechny dálkové busy, je průser sám o sobě. Jezdí tam pravidelně přestárlé naftové autobusy dnes a denně. Popojíždějí v kolonách, stojí a vytápějí se za puštěných motorů atp. K tomu celá oblast směrem nahoru je jedno velké parkoviště takřka denně. Když vezmu pravidelné veletrhy, kam už se lze dostat z dálnice rovnou tunely (nechtějte vědět radost lidí, co bydlí nedaleko jejich výdechů a větracích šachet), ale většina jede přes město plus chybící okruh, tak je opravdu centrum Brna smradlavá díra čistě jen z automobilové spalovací dopravy.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
vs. Norway to 'completely ban petrol powered cars by 2025'
https://www.independent.co.uk/environment/climate-change/norway-to-ban-the-sale-of-all-fossil-fuel-based-cars-by-2025-and-replace-with-electric-vehicles-a7065616.html
https://www.independent.co.uk/environment/climate-change/norway-to-ban-the-sale-of-all-fossil-fuel-based-cars-by-2025-and-replace-with-electric-vehicles-a7065616.html
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Tak Norové začali řešit elektromobilitu v 90-tých letech, takže jsou úplně jinde než všichni ostatní, zvláště úplně jinde než my a na rozdíl od nás vše bezproblému zadotodují díky ropě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Tak jsem si dělal vyúčtování a v letošním roce uspořeno 25 tis jen za palivo v porovnání s autem na konvenční palivo. Oproti mému plynovému autu úspora jen 15 tis za najetých 12 800 km.
Ale vzhledem k tomu, že tam je zralý na kompletní repas celý podvozek, tak mě aspoň zatím nic nenutí do toho jít, protože s druhým autem jezdím jen málo.
Ale vzhledem k tomu, že tam je zralý na kompletní repas celý podvozek, tak mě aspoň zatím nic nenutí do toho jít, protože s druhým autem jezdím jen málo.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Já uspořil 95000 ročně oproti předchozímu autu za benzín a parkování, nájezd 25 tis. za rok.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Kdybych 82 tisíc km ujel mým bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru +-30,- Kč by jen palivo stálo 196.800,- Kč! Já ale zaplatil jen 6.987,- Kč, 28x méně……
Manžel najela elektrikou už 36 tis. km. Úspora jen na palivu oproti její bývalé Seat Ibiza je 86.400,- Kč.
Celkem za oba úspora 283.200,- Kč jen na palivu.
Manželčina ojetina, 3 roky a 14 tis. km, stála 280 tis. Kč. Už se nám zaplatila. A to nepočítáme úspory na servisu a povinném ručení a nyní i dálničních známkách.
Manžel najela elektrikou už 36 tis. km. Úspora jen na palivu oproti její bývalé Seat Ibiza je 86.400,- Kč.
Celkem za oba úspora 283.200,- Kč jen na palivu.
Manželčina ojetina, 3 roky a 14 tis. km, stála 280 tis. Kč. Už se nám zaplatila. A to nepočítáme úspory na servisu a povinném ručení a nyní i dálničních známkách.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Samozřejmě to bude čím dál méně o úsporách. Za rok někdo napíše: měl jsem Octávku, jezdil jsem za 2 Kč kilometr, po 4 letech jsem ji prodal se ztrátou 300 tis. s nájezdem 150 tis. Kč, tedy celkový náklad 4 Kč na kilometr. Teď jezdím Teslou 3, spotřebu mám 18 kWh/100 km, tedy jezdím za 1,2 Kč, prodám ji za 4 roky se ztrátou 600 tis. tedy celkový náklad 5,20 Kč na kilometr. Sice nic neušetřím, ale mám z toho dobrý pocit
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Jezdim s Teslou 3 za 1,2 ? Asi nerozumim vypoctu
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
18 x 6,60 Kč při nabíjení na Supercharger. Někdo bude nabíjet doma za 2,20 Kč, jiný v Německu za 0.35 Eur, spořílkové na paušálu ČEZ atp. Každý to může mít jinak.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-hamp-svihlikova-prima-partie.A200803_105716_automoto_fdv
Paní Švihlíková si není jistá, ale v nadpisu článku použijí slovo "likviduje". Podle toho pak vypadá i ta diskuze pod článkem.
„Nejsem si vůbec jistá, jestli ta změna je obecně příznivá, a už vůbec si nejsem jistá, že je příznivá pro Českou republiku,"
Paní Švihlíková si není jistá, ale v nadpisu článku použijí slovo "likviduje". Podle toho pak vypadá i ta diskuze pod článkem.
„Nejsem si vůbec jistá, jestli ta změna je obecně příznivá, a už vůbec si nejsem jistá, že je příznivá pro Českou republiku,"
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Spotřebitelé nechtěli a nechtějí elektromobily, to je nesmysl. Spotřebitelé chtějí čistý vzduch bez smradu, kraválu a vibrací. A bylo jim víceméně jedno, jak se toho dosáhne. Třeba i lepšími spalovacími motory, benzínem místo nafty, plynem místo benzínu, hybridními pohony. Spalovací automobilky to jako už před lety nabídly, nechávaly si za to platit a nosit se na rukou v záři reflektorů. Pak se zjistilo, že jen podváděly a zasírají vzduch možná ještě více, než předtím. Ve zkratce Dýzlgejt, vyšetřování, soudy, pokuty, vězení. Takže výsledkem je to, že se občané a politici naštvali a zvolili do parlamentu a komise EU tvrďáky, kteří se nezakecají a jdou po podvodnících. V Česku brečíme, protože jsme hodně závislí na automotive, ale i my jsme přispívali a pro podvodníky radostně vyráběli. Takže si to holt vyžereme s nimi. A kromě pár malosériovek typu Kaipan jediné plně elektrické auto v ČR v roce 2020 vyrábí sériově masově korejský Asiat Hyundai, Konu. V tom je celý náš problém, ani TPCA, ani VW/Škoda nedělají nic. Hybridy nepočítám, s těmi měli přijít před 5 lety. No a VW/Škoda proto, protože se u nás vyrábí i věci pro části koncernu jako třeba Seaty. Opět jen spalovací. Takže závěrem zopakuji, už 12 let se ví, co a jak. Namísto produkce čistších vozidel evropské automobilky podváděly platnou legislativu a nyní mají portfolio i dodavatelské řetězce nastaveny jen na smradlavé spalováky a brečí. 12 let promrhaly, čistější vzduch ani méně hluku nedodaly.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Nový radní pro dopravu ve středočeským kraji do toho skočil po hlavě.
Jako mého starosty si ho hodně vážím, protože v občanském sektoru dokáže opravdu makat a jsou za ním vidět výsledky. Věřím, že si argumentaci, kterou v komentářích dostal, podrobně prostuduje a zkoriguje svoje znalosti o této problematice.
Jako mého starosty si ho hodně vážím, protože v občanském sektoru dokáže opravdu makat a jsou za ním vidět výsledky. Věřím, že si argumentaci, kterou v komentářích dostal, podrobně prostuduje a zkoriguje svoje znalosti o této problematice.
Re: Elektromobilita - ano nebo ne - střet názorů
Ať si to každý spočítá, myslím, že nová slovenská aplikace na srovnání nákladů provozu elektromobilu a spalovacího auta je pro normální lidi ideální a měli by se o ní dozvědět, i když ve skutečnosti neříká nic nového.
https://elektromobilne.cz/srovnani-naklady-provoz-elektromobilu/
Než jsem na ni narazil, tak jsem si spočítal v Excelu, že budu muset najet minimálně 15 000 km ročně s dotací, teď je to bez diskuze, aspoň dokud EU zase nějaké peníze nepošle (nebo oni je asi poslali, ale vláda je rozdala jinde). Neumím si spočítat náklady na servis, dejme tomu, že to mají správně, nejsou tam ideální auta, ale je jich tam dost.
Když to shrnu - každý si teď může spočítat, jestli se mu elektromobil vyplatí, pro většinu lidí to není otázka přesvědčení jako pro nás, normální člověk bude uvažovat, jak Volkswagen předpokládá - jestli se vyplatí nové auto pořídit na elektriku nebo benzín, ekologie není v rozhodování tak důležitá. I proto nedávají do ID silnou rekuperaci, chtějí nenásilný přechod na elektromobil a nevyděsit hausfrau nějakou novinkou.
Kdyby byla v článku nějaká chyba, dejte mi prosím vědět.
https://elektromobilne.cz/srovnani-naklady-provoz-elektromobilu/
Než jsem na ni narazil, tak jsem si spočítal v Excelu, že budu muset najet minimálně 15 000 km ročně s dotací, teď je to bez diskuze, aspoň dokud EU zase nějaké peníze nepošle (nebo oni je asi poslali, ale vláda je rozdala jinde). Neumím si spočítat náklady na servis, dejme tomu, že to mají správně, nejsou tam ideální auta, ale je jich tam dost.
Když to shrnu - každý si teď může spočítat, jestli se mu elektromobil vyplatí, pro většinu lidí to není otázka přesvědčení jako pro nás, normální člověk bude uvažovat, jak Volkswagen předpokládá - jestli se vyplatí nové auto pořídit na elektriku nebo benzín, ekologie není v rozhodování tak důležitá. I proto nedávají do ID silnou rekuperaci, chtějí nenásilný přechod na elektromobil a nevyděsit hausfrau nějakou novinkou.
Kdyby byla v článku nějaká chyba, dejte mi prosím vědět.