Spotřeba

Moderátor: Josef

garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Spotřeba

Příspěvekod garmont » pon 28. led 2019 17:09:45

Zajímalo by mě jakou máte spotřebu v tomhle počasí? Od vánoc najeto 1006km a podružný elektroměr ukazuje 215Kwh... Topit nějak extra netopíme..
eLubomír
Příspěvky: 23
Registrován: úte 15. pro 2015 20:25:24
Bydliště: Kladensko

Re: Spotřeba

Příspěvekod eLubomír » pon 28. led 2019 22:50:31

Mám to stějně cca 18-21kW/h a topím a nešetřím to.
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 25 tis. km.
Hyundai KONA 64kW, najeto 25.5 tis. km.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvekod Radovan » stř 30. led 2019 16:39:06

Spotřebu nesleduji, páč nabíjím jen zdarma v práci a obchoďácích. Nicméně nabíjení v nízkých teplotách jen venku rychlonabíječka nebo silnější kabel 16A 230V znamená při 100% baterky jen 100-110 km dojezdu dle palubního počítače, jakmile zapnu topení (a to musím ze začátku vždy naplno, jedno zda na vnitřní nebo vnější oběh), jde 20-30 km dojezdu dolů. Vypozoroval jsem, že podle teploty venku, když je hodně pod nulou, tak 30 km. Pokud pak jezdím a mám jen topení mírné, v autě kolem +18°C, tak je to +-15 km. Ale jsem špatný příklad, jezdím krátké trasy, aut furt někde stojí a chladne, pak zase jedu a pak opět. Ani se spalovákem jsem to nijak nehrotil. Než začal topit, už jsem stavěl a auto chladlo. Poznám to jen při jízdách nad 20 km, ovšem Ostrava má 20 km napříč a málokdy jedu bez zastávky z jednoho konce na druhý. Takže když to přeženu, při maximálním topení a městské jízdě (rychlostka a dálnice vezme dalších 10-20 km) najedu kolem 80-90 km, tj. spotřeba +-19 kWh/100 km. Vypozorováno, že teploty nad +10°C přidávají dojezd zázračně rychle, +20°C je úplná pohoda a po městě 130-140 km (bez klimy) z papírových 150.

Příklad dnes - auto po 6 km se 2 dílky baterky (2 kWh) nabíjeno silnějším kabelem z běžné zásuvky od 9 do 13,30 hodin, venku v -3°C. Nabito dle dílků do plna, ale bral jsem ho ještě když plnilo baterku posledními kousky. Dojezd 107 km dle počítače. Najeto po městě - s krátkou 4 km rychlostkou celkem - 19 km, zmizely 4 dílky baterky, +-4 kWh. teoretická spotřeba 21 kWh/100 km.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Spotřeba

Příspěvekod dracekvo » čtv 31. led 2019 13:32:05

Měřeno digi měřičem spotřeby do zásuvky mě to vychází asi na 18kWh.
Je to ale ovlivněno tím, že jsem občas nabíjel přes chademo a to tam samozřejmě započítáno není. Ale od té doby co čez zpoplatnil nabíjení ho využívám opravdu vyjímečně. Do EVmapy jsem proinvestoval jen 300Kč.
A také je třeba si uvědomit že je jiná spotřeba podle auta a jiná spotřeba odebraná přímo ze zásuvky. Tam se promítnou i ztráty při nabíjení.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Dave
Příspěvky: 93
Registrován: úte 20. lis 2018 12:54:34

Re: Spotřeba

Příspěvekod Dave » čtv 14. úno 2019 17:44:52

To neni zadna slava. Za tolik jszdim s NV200
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Spotřeba

Příspěvekod Josef » čtv 14. úno 2019 23:10:51

Spotřeba je velmi všeobecný údaj, je závislý na teplotě, rychlosti, místních podmínkách, to se nedá jednoduše porovnávat. Já jsem jezdil celý týden v teplotách kolem 3°C za cca 15 kWh Praha a okolí (tedy rychlosti do 90 km/h), jakmile vyjedu na dálnici, tak je to úplně jinde.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Spotřeba

Příspěvekod JanO » pon 06. kvě 2019 23:39:52

Hezký den.
Koupil jsem auto na zimákách, skoro nových, s vysokým vzorkem...
Kromě hlučnosti budou asi taky zvyšovat spotřebu...
Máte někdo porovnané, kolik v dojezdu udělají letní vs. zimní pneu a do jak moc "ECO" letních se vyplatí ještě jít?
Díky za zkušenosti.
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvekod Radovan » úte 07. kvě 2019 0:08:19

U Iona je to zhruba 10% dojezdu dolů zimní pneu, 10% dojezdu sníh nebo velký déšť, 10% dojezdu nízké teploty kolem 0°C, sčítá se to. Pak zapnete topení a to je 20-30% dojezdu. Je tedy fajn vyjíždět z garáže, topit si jen sedačku (a pokud jezdíte ve dvou, koupit za 2-3 stovky vyhřívaný potah na sedačku spolujezdce se zástrčkou do zdířky), jezdit hlavně krátké trasy s častým zastavováním a větráním vozu oblečený, v rukavicích (kožené s podšívkou/kožešinkou) a čepici. Topení nabíhá obvykle výkonem 5 kW, pokud je auto vychlazené a dáte ho na maximum. Což je pro baterii 16 kWh darda. Doporučuje se jezdit kvůli spotřebě s topením jen na čelní sklo, nejslabší nastavení ofuku a nejmenší nastavení topení. Tak máte teplo od sedaček, teplo od vzduchu směrem k obličeji a rukám a současně topíte jen výkonem 2-3 kW.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Spotřeba

Příspěvekod JanO » úte 07. kvě 2019 0:31:17

Radovan píše:U Iona je to zhruba 10% dojezdu dolů zimní pneu, 10% dojezdu sníh nebo velký déšť, 10% dojezdu nízké teploty kolem 0°C, sčítá se to. Pak zapnete topení a to je 20-30% dojezdu. Je tedy fajn vyjíždět z garáže, topit si jen sedačku (a pokud jezdíte ve dvou, koupit za 2-3 stovky vyhřívaný potah na sedačku spolujezdce se zástrčkou do zdířky), jezdit hlavně krátké trasy s častým zastavováním a větráním vozu oblečený, v rukavicích (kožené s podšívkou/kožešinkou) a čepici. Topení nabíhá obvykle výkonem 5 kW, pokud je auto vychlazené a dáte ho na maximum. Což je pro baterii 16 kWh darda. Doporučuje se jezdit kvůli spotřebě s topením jen na čelní sklo, nejslabší nastavení ofuku a nejmenší nastavení topení. Tak máte teplo od sedaček, teplo od vzduchu směrem k obličeji a rukám a současně topíte jen výkonem 2-3 kW.


Díky za podrobné informace. Jdu hned hledat letní pneu..
(mezi různými letními tedy již asi takový rozdíl nebude, jestli mají "ECO" index B,C nebo E-F ?)
Topení sedačky vyzkoušeno, skvělé, pomáhá.
Jel jsem dnes 70km s koupeným Zerem domů, docela proti větru. Foukání na sklo na pomalou rychlost, bez topení.
V půli cesty jsem topení zkusil zapnout, hned spadlo 20km z dojezdu.
Když jsem před týdnem projížděl jiné Zero a zapnul topení hned, spadlo 30km...
Garáž není, takže to přídavné topení bude nutnost (jinak v zimě po posčítání těch procent nahoře by se skoro nedojelo ani potřebných 50km)
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvekod Radovan » úte 07. kvě 2019 0:47:11

Letní pneu jsem již měnil, překvapilo mne, jak rychle odcházejí přední úzké originální původní pneu z výroby Dunlop Enasave 145/65 R15 72S. Místo nich jsem si tedy pořídil japonské Toyo Nanoenergy 3 145/65 R15 72T.
Zadní pneu jsou daleko větší držáky, přežily přední, obouvám na léto originály z výroby Dunlop Enasave 2030 175/55 R15 77V.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Spotřeba

Příspěvekod JanO » úte 07. kvě 2019 1:46:32

Dunlopy mi tak nějak docela rychle odešly i široké 205 na Citroen C8 (předtím Continentaly vydržely znatelně déle)... jesli to nebude obecnější problém.. Podobně prý nevydrží Michelin Eneregy Saver (v klasických rozměrech), tak uvažuju zase o Continentalu i na Zero, řada EcoContact, index spotřeby B ... (jak už jsem zjistil, zdaleka ne vše dělají ve 145/65/R15)...
EDIT: Teď jsem se díval, ty TOYO NanoEnergy jsou cenově poněkud níže než Continentaly (přitom eco index TOYO mají C oproti Conti B), to mi rozdíl zaplatí skoro i plechové disky na zimáky, o tom zauvažuji...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvekod Radovan » úte 07. kvě 2019 8:44:21

Plechové disky na zimáky doporučuji. Podle mých pneuservisů (nejprve Zavadil Ostrava-Třebovice, než šel starý pán do důchodu a prodal ho, nyní Pneuservis Ostrava o kousek dál tamtéž u čerpací stanice Benzina) se sice moderní (cca po roce 2010) originální alu disky zimy nebojí a nijak jim neubližuje, ale zouvání a obouvání pláště 2x ročně na disk ubližuje plášti. Nehledě na skladování bez nafouknutí ležením nebo zavěšením.
S Toyo jsem spokojen, v pneuservise byli jejich volbou překvapeni, ale ne negativně, spíše že se našel někdo, kdo do podle nich kvalitní japonské pneu koupil. Oni jsou přesvědčeni, že jde o dobrou značku, jinak by ji nenabízeli (obecně tento pneuservis obouvá poměrně drahé vozy do pneu vyšších cenových hladin a zvučných jmen a doporučuje je, noname neradi).
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Spotřeba

Příspěvekod JanO » úte 07. kvě 2019 8:56:37

Já měl plechové disky na zimu vždy a originál ALU koupené s auty na léto... tak to plánuju i tady. Pak můžu v případě nouze přezout i doma, i když reálně většinou mám problém povolit nějaký šroub a skončím stejně v servisu :?
Díky za doporučení pneu, vyzkouším jek přeci jen cenový rozdíl nemalý a indexy spotřeby a chvání na mokru (když budu dělat, že jim u prodejců pneu plně věřím) jsou u Toyo C/C a Continentalu B/B, což v běžných podmíkán nemusím vůbec poznat... Jiné, co jsou E nebo F až asi rozdíl udělají...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvekod Radovan » úte 07. kvě 2019 9:03:05

S těmi šrouby je to klasika, prostě je nutné je před použitím máznout olejem nebo vazelinou, jinak se s nimi po sezoně nehne. Pneuservis to se svými nástroji neřeší, tam je síla dostatečná. Ovšem Iony nemají ani náhradní kolo, takže nemají ani klíč a zvedák, aby si to člověk udělal sám bez dalších nákladů na dokoupení. Doma si také kolo nevyvážím. Kdysi jsem si u spalováku nechal kola vyvážit při výměně po sezóně, abych si je pak mohl nasadit sám a nenervovat se návaly v pneuservisech, ale je jich na Ostravsku dost, tak už to neřeším. Pravda, trochu zpohodlněly a tak ani v sezoně výměn nefungují v sobotu odpoledne (některé v sobotu vůbec), o neděli a svátcích také ne. A noční problém řeší jedině lidi z asistenčních služeb, jak jsme si před cca rokem ověřili u bočního proražení pneu Tesly.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Spotřeba

Příspěvekod JanO » čtv 16. kvě 2019 7:37:02

I když ještě ení Zero úplně připravené (nějaké ty menší opravy), musela s ním jet manželka poprvé do práce. Má to 25km, ale sebralo jí to z dojezdu 50... teda on je to pořád nějaký kopeček nahoru a dolů, ale stejně jsem to čekal o něco lepší... Pravda, výchozí nadmořská výška 200, v cíli 350, ale to nemůže tak ovlivnit, nebo ano? A pak taky mizerná cesta, samá díra, jela tak 65-70km/h a pořád zpomalovala a zrychlovala, jak se vyhýbala autům a dírám..
Ráno ještě svítila, pršelo, sama říkala, že nemá určitě naučený správný styl jízdy.. a ještě jsou tam ty zimáky, i když letní Toyo (díky za tip) už jsou doma... to nechci vidět v zimě, když by se muselo topit (jinak než přídavným, které tam plánujeme) a nebo v létě s klimou... :shock:
Přitom při ježdění po městě a okolí, co jsme zatím zkoušeli, to ubývalo tak nějak normálně....
Asi Zero nechám nabít a dám si zkušebně večer stejnou trasu a budu sledovat, kdy to ubývá nejvíc...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Spotřeba

Příspěvekod stejk » čtv 16. kvě 2019 8:01:37

JanO píše:Má to 25km, ale sebralo jí to z dojezdu 50...
Trasa kterou jela byla jen do práce? Nebo i zpět? S jakou spotřebou jela cestou zpět?
JanO píše:dám si zkušebně večer stejnou trasu a budu sledovat, kdy to ubývá nejvíc...
Zero neznám. U mého bmw i3 jsem vypozoroval, že na spotřebu je nejlepší co nejpředvídatelnější plynulá jízda. Ano vím, jde o omleté tvrzení, které se uvádí stále dokola. Ale přesto je myslím nejlepší, když na to člověk přijde sám... Ty výmoly a nerovnosti jsou z mého pohledu těžko předvídatelné události, u kterých budete často brzdit pedálem, místo plynulé rekuperace. Přesněji... na testovací jízdě stejnou trasou se Vám může lépe dařit víc rekuperovat. Takže pokud nedosáhnete obdobných výsledků, ale výrazně lepších, asi bude nutné odsledovat jízdní styl manželky.
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Spotřeba

Příspěvekod JanO » čtv 16. kvě 2019 8:38:35

To bylo prave jen tam, takze dvojnasobna spotreba...
Zpatky pojede odpoledne...
Sama rikala, ze jela stylem jako driv s benzinovou starou Octavii, takze to urcite nebyl ECO styl.....
No jsem zvedav na zpatecni cestu a na svoji jizdu te same trasy vecer....
Jeste ze je po ceste Lidl rychlonabijecka, kdyby neco.... :roll:

EDIT: Rychle info, protoze to je hodne zajimave - manzelka se musela vracet driv (nemocne dite doma) a zpatky to jela skoro zazracnym zpusobem... Rano doma dojezd nabiteho 114km, po realne ujetych 24km v Praze u prace dojezd 64km.
Po navratu tou samou cestou domu dojezd 56km :!: :o
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Spotřeba

Příspěvekod garmont » čtv 16. kvě 2019 12:18:02

Ono se podle toho nedá moc řídit - on si to vypočítává za ruzně - jednou se mi stalo že jsem jel trasu 6km od domu a když jsem dojel tak mi svítil větší dojezd než jsem vyjel :-)
Já se spíše ted řídím podle dílku baterky - vím že to ujede cca 100km když se netopí takže v pulce baterky mi zbývá cca 50km..
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Spotřeba

Příspěvekod JanO » čtv 16. kvě 2019 12:21:17

garmont píše:Ono se podle toho nedá moc řídit - on si to vypočítává za ruzně - jednou se mi stalo že jsem jel trasu 6km od domu a když jsem dojel tak mi svítil větší dojezd než jsem vyjel :-)
Já se spíše ted řídím podle dílku baterky - vím že to ujede cca 100km když se netopí takže v pulce baterky mi zbývá cca 50km..


Pravda, to je přesně ono, na zpáteční cestě prý přibyly i 2km dojezdu při jízdě do kopce :D
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Spotřeba

Příspěvekod dracekvo » čtv 16. kvě 2019 14:17:18

Nezapla si foukání na okno?
Pak se automaticky zapne i klima.
Jinak já mám trasu do jednoho města 60km tam i zpět, kde je to samej kopec, zatáčka a vracím se s 3 čárkama bez topení a klidnou jízdou.

Dnešní a včerejší cesta do práce bez topení taky vzala víc, protože je na silnici voda a já jezdím celoročně na zimákách na všech autech a praktikuju to tak i na elektru. V létě dojíždím horší zimáky, protože se mi nechce vyhazovat guma co má 4mm vzorku.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)