C-zero doplneni topeni

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 25. dub 2019 19:20:54

To jsem četl, ty zkušenosti s topením... ale když nejde parkovat v garáži a ráno bude auto promrzlé na -10... možná nějakou tu elektriku na ofuk okna? (ve velké C8 mám Webasto na ohřev vody před startem, aby to pomohlo hlavně motoru, promrzlý na -10 tak nějak nechtěl startovat .... tak malé auto by se vyhřálo snáze, aspoň vzduch...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Radovan » čtv 25. dub 2019 20:22:02

Tak potom Webasto na biolíh nebo benzín.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 25. dub 2019 21:48:36

Radovan píše:Tak potom Webasto na biolíh nebo benzín.


No, kdyby se sehnal a risknul nějaký starší kus do těch 200tis., tak by na podobné dodělávky i zbylo, to je pravda.
Jen moc mechaniků v okolí se na servis elektromobilu zrovna netváří... nikdo to nezná, až by se třeba měly menit baterky nebo dělat něco s elektrickou částí...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » pát 26. dub 2019 9:22:43

Se zástavbou topení klidně pak poradím.
Budu to teď během léta realizovat. Strašná výhoda ionu je, že používá teplovodní. Takže sástavba je jen o tom, někam to rozumně přichytit a přestřihnout dvě trubky.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » pát 26. dub 2019 9:33:22

Já taky uvažoval nad tím bufíkem ale asi napřed vyzkouším to stávající topení pořádně zaizolovat - myslím že to výrazně pomohlo..
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » sob 27. dub 2019 1:11:31

Tak v pátek jsem si jedno Zero a iOna prohlížel a projížděl...dokonce i sami prodejci upozornili, že v zimě zkracuje dojezd a přitom moc netopí...
I to jeden předvedl - zapnutím topení na max hned 30km z dojezdu, klimatizace jen asi 15km. Tedy opravdu raději počítat automaticky s benzínovým bufíkem... jen bude klasický problém - nebude foukat větrák, takže se předem ohřeje jen voda, okno se třeba neodmrazí (i když na C8 mi to jeden mechanik dokázal obejít, větrák fouká, ale tam jen upravil již existující topení, nemusely se hledat hadice... U zera jediné, které jsem snadno viděl, byly ty k zásubní nádržce...) Zajímavé je to video o zabudování topení do iMiev, ale to mají nějaké opravdu malé topení, klasicko webasto velké se tam nevejde..
- jinak, mimo téma topení, auta překvapila velikostí interiéru, na to jak jsom malá zvenčí... a jedou pěkně
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » sob 27. dub 2019 16:01:17

Spustit větrák není problém.
Jen se musí pred odchodem nastavit směr foukání na okno.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 29. dub 2019 19:18:37

dracekvo píše:Spustit větrák není problém.
Jen se musí pred odchodem nastavit směr foukání na okno.


To bude stejné jako na mojí C8, kde byla ještě komplikace s digiklimou... jen to chce asi dost malou jednotku topení...

Ještě k tomu topení - pokud by bylo stejně přídavné, jde uvažovat i o autě bez vyhřívané sedsačky (kterou tady ostatní dost vychvalují..) ?
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 06. kvě 2019 23:33:08

Takže, auto je doma do zimy tam to topení musí být, jinak mi umrzne manželka ;)
(bude denně jezdit, v zimě v 5:30 ráno v -10 bude to topení nutnost).
Kritizovalo se tady naftové, že smrdí a hlučí... já ho mám na velké C8, jako hluk udělá, dmychadlo jede často naplno, ale smrad teda skoro žádnej, pokud je v pořádku spalování...
Když se to montuje někam dopředu a přidá se tam nádobka s palivem, není ta nafta nakonec bezpečnější?
Ono to asi nebude hned, sehnat dostatečně malé za rozumnou cenu, tak ať mám rozhodnuto, co shánět...
Navíc naftových se sežene mnohem víc .... předchozí majitel doporučoval naftové ze Superba, že to v C-Zeru má jeho známý a že se sežene za pár tisíc...
Citroën C-Zero 2012
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod mp1 » stř 08. kvě 2019 19:15:23

nafta je cítiť ešte dlho potom, ako sa "rozleje",benzín vyprchá oveľa rýchlejšie, tvrdím, že naj je LIEHOVÉ (resp, E85 85% lieh/15%benzín).
kto jazdí spaľovákom je menej citlivý na pohonnú hmotu :-)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod Radovan » stř 08. kvě 2019 22:35:55

Stačí se projít kolem zadního blatníku ženina Iona, kde je nádrž toho webasta, a cítím naftu okamžitě. Je to hnus. Petrolheadi to nechtějí cítit a běžní majitelé sračkometů a plynoprdů to začnou cítit až po 14 dnech na horách nebo u moře, kde nepotkali spalovák. Tak moc nás smysly klamou. Respektive ten smrad nás má varovat před nebezpečím. Když ho ignorujeme a ve smradu zůstáváme, po čase smyslový orgán vypne a začne varovat až před větší koncentrací. Což samozřejmě neznamená, že nám ta malá neškodí. Právě naopak.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » pon 13. kvě 2019 14:42:00

dracekvo píše:Se zástavbou topení klidně pak poradím.
Budu to teď během léta realizovat. Strašná výhoda ionu je, že používá teplovodní. Takže sástavba je jen o tom, někam to rozumně přichytit a přestřihnout dvě trubky.


Mám stejný záměr, v létě, nejpozději na podzim, topení doplnit. To budu rád za každý tip...
Jde o to, jaké se tam vejde a aby bylo na podobný průměr trubek... Jak velkou je poptřeba uvažovat nádrž? U 5kW Webasta v C8 mám psáno, že spotřebuje 0,5l nafty za hodinu...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » úte 14. kvě 2019 6:47:34

Já koupil 4kW verzi na ebay s dálkovým ovládáním.
https://www.ebay.com/itm/EBERSPACHER-ST ... SwHnFVloUC

Levnější jsem nikde nenašel a na bazoši taky nic není. Většinou to jsou pouze samostatné topení v kdo ví jakém stavu za nesmyslnou cenu.
Bez DO bych do toho nešel. Ten komfort je pak úplně někde jinde.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » úte 14. kvě 2019 7:44:58

Díky za tip, podívám se na to.
Já řešil topení zatím na velkém Citroenu C8, kde to bez něj taky nejde.
Tam je už z výroby velké Webasto, ale zapíná se jen automaticky.
Když odešlo úplně, sehnal jsem jiné a nechal ho rovnou připravit na samostatné spouštění...
To jsem si pak dodělal sám s pomocí GSM modulu - pošlu SMS nebo zavolám a ono se to spustí na definovaný čas
https://www.dstechnik.cz/gsm-modul-pro- ... -7217.html
Ideální třeba na horách, když se vracím k autu, tak předem prozvoním.... to ale u Zera po pravdě asi nebude příliš časté, takže asi jednoduché DO co dosáhne před dům, nebo časovací hodiny (Zero bude odjíždět pravidelně) by úplně stačily ...
Akorát ten mechanik, co mi dělal C8, ještě ani Zero/iOn neviděl, natož aby u nich dělal topení... to bude na nové zkoumání, kde připojit do ukruhu vody, jak pustit větrák....
Každý servis na topení chce jen za montáž či opravu obrovské peníze, to už mám z minulého roku zjištěné...
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 16. kvě 2019 13:15:11

Kdo máte přídavné topení, jak je zapojené?
Někam se namontuje, někde se musí dát nádržka na palivo, zapojí se někde do vodního okruhu....případně se nastaví možnost nezávislého běhu větráku ... podobně to mám v C8, kde již Webasto bylo, ale mám předělané na nezávislé... nastavím na klimě maximální teplotu, foukání na okno a pak ráno před odjezdem pustím.
Jak to ale sladit s elektrickým topením v Zeru? Horní kolečko ovládání topení jednak reguluje míchání vzduchu, ale současně při otočerní do červeného pole spustí to "žravé" elektrické topení... Přídavné topení s čerpadlem mi nějak ohřeje vodu v systému, ale aby foukal teplý vzduch, musím otočit kolečko do červeného a to mi zase zapne tu elektriku. Nebo když už bude ohřátá voda tak ne?
Napadlo mě dát před relé elektrického topení vypínač, kterým by se dalo vyřadit - pak kolečkem jen nastavím klapku míchání na teplý vzduch...
Od člověka, co mi Zero prodal, jsem slyšel i o řešení, že natočení knoflíku do červeného automaticky pustí místo elektriky Webasto....
To by chtělo nějaké schéma zapojení eletriky, kde se na ty drátky napojit...
Citroën C-Zero 2012
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod garmont » čtv 16. kvě 2019 13:58:29

Někde na yt je video jak chlápek montuje topení do Imiev - má to umístěné všechno v předním kufru...
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » čtv 16. kvě 2019 14:05:23

garmont píše:Někde na yt je video jak chlápek montuje topení do Imiev - má to umístěné všechno v předním kufru...


To jsem právě viděl, nebo alespoň ten díl, kdy se jednotka montuje "do předního nárazníku", tedy mechanicky to jde, když bude to topení dost malé...
Jen jsem neviděl tu část, kde se napojují hadice na stávající okruh...
Vůbec jsem nedohledal, jak se ovládání sladí s tím elektrickým, když stejný knoflík je na ovládání teploty vzduchu a spínání elektrotopení...
Citroën C-Zero 2012
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod dracekvo » čtv 16. kvě 2019 14:12:06

Asi to vypadá, že už elektromobil nebudu potřebovat, protože se budu stěhovat do místa, kde i pracuju, tak se nejspíš k zástavbě topení nikdy nedostanu.
Ale princip je jednoduchej. Knoflík topení se nechá v mezipoloze a webasto se zapíná zvlášť a prostě si natopí na nějakou svojí teplotu a intenzita topení se potom ovládá rychlostí ventilátoru. Není tam žádná mixovací klapka jako u spalováků.

Možnost běhu ventilátoru jsem viděl pěkně vyřešenou na zahraničním foru. Jen je potřeba doplnit jedno relé, které přepíná silový vodič mezi originál ovládáním a webastem.
Relé je připojeno k zapalovači. Takže pokud je zapnutý klíček je relé sepnuto a do ventilátoru jde elektřina z orig ovládání.
Pokud je klič vypnut. Relé je v klidové poloze a do ventilátoru jde vodič od relé webasta, které spíná ventilátor pokud běží webasto.
Má to jednu nevýhodu, protože ventilátor v tu chíli jede naplno.
Takže bych to ještě doplnil PWM regulací a nastavil si optimální otáčky.

Nad montáží do mezery mezi nárazníkem jsem přemýšlel. Ale upustil jsem od toho. Protože při sebemenší kolizi to odnese webasto a i chladič klimatizace. Tu deformační mezeru bych tam raději zachoval.
Viděl jsem instalaci před zadní nápravu zhruba do místa kde je orig kostka topení. Nemůžu teď honem tu fotku najít.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » úte 21. kvě 2019 13:53:22

Díky za inforace a rady. Já jsem sledoval, co dělá ovládací kolečko topení. Když se z prostředka přestaví na čevernou, servo na bloku topení překlopí nějakou klapnu, ale až úplně nadoraz, není po plynulá regulace. Překlopené to zůstane, i když vrátím kolečko zase na střed. Teprve při přejetí do modrého se překlopí zpět...
Zatím jsem vyřešil průchod mez kabinou a předním prostorem, vyvedl jsem si od baterky extra dráty do kabiny (za přihrádku spolujezdce, kdybych chtěl vyzkoušet to přídavné elektrické fopení na sklo) a ještě nechal další jako rezervu přímo u ní (na budoucí webasto).
U toho ovládání se plánuju podívat na nějakou dokumentaci, jak se spíná originál elektrivké topení (určitě to bude nějaké silové relé). Když na jeho spínací drát dám přepínač, signál z ovladače teploty půjde buďto na originální relé a sepne elektro topení, nebo při druhé poloze přepínače sepne Webasto (i při jízdě)... ovšem tam by bylo lepší najít ten spínací vodič někde blíže kabině
Spínání větráku, jak ho pustit naplno, tomu rozumím, ale pokud je tam regulace rychlosti přes běžnou odporovou skříňku jako v jiných autech, možná by se dalo vybráním správného výstupu nastavit i pomalejší foukání... (jestli je to ale pulzně řízené, tak pochopitelně nelze)...
Ale pokud se při nabíjení auta dobíjí i provozní malý akumulátor, tak mi asi nevadí, že bude foukat naplno, topit je třeba hlavně ráno... na pomalo to mám nastavené v C8, aby mi to za půl hodiny foukání nevybilo baterku.... (tam to servisák našel i u automatické klimy, jak pustit větrák na pomalo, ovšem C-Zero v životě neviděl, tak tady neporadí...)

EDIT: Tak oficiální zástavba Webasta asi nepřipadá v úvahu, za ty peníze, co za to chtějí (přes 50tis.) :o Pokud najdu, kde bezpečně topení napojit na vodní okruh (zatím jsem nenašel schémata, kde všude a hlavně jakým směrem voda proudí), tak ten zbytek se nějak dá udělat asi i doma.... :roll:
Ještě jde o to, kolik má Zero v okruhu vody, nejmenší ThermoTop EVO4 potřebuje alespoň 2,5l ....
Citroën C-Zero 2012
Uživatelský avatar
JanO
Příspěvky: 225
Registrován: stř 17. dub 2019 16:30:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: C-zero doplneni topeni

Příspěvekod JanO » úte 03. zář 2019 12:40:23

dracekvo píše:Já koupil 4kW verzi na ebay s dálkovým ovládáním.
https://www.ebay.com/itm/EBERSPACHER-ST ... SwHnFVloUC

Levnější jsem nikde nenašel a na bazoši taky nic není. Většinou to jsou pouze samostatné topení v kdo ví jakém stavu za nesmyslnou cenu.
Bez DO bych do toho nešel. Ten komfort je pak úplně někde jinde.


Jak se přiblížila doba, kdy bude topení potřeba (dnes ráno bylo jen 6 stupňů), to musím konečně nějak dořešit. Pokud se topení namontuje dozadu k zadní nápravě, kam se zapojií do vodního okruhu? To je asi hlavní problém, že jsem nenašel žádné schéma, na kterou hadici a v jakém směru... zbytek jsou pouze mechanické záležitosti a elektrika, to mám prozkoumané, ale ten vodní okruh se nějak nedaří... :roll:
Citroën C-Zero 2012