Našel jsem zajímavý projekt.
https://elektroauto-forum.de/kleinanzei ... werden.93/Vzal jsem kalkulačku a trošku počítal. Jako náhradu jednoho článku LEV50 má 25ks 18650. Pokud vememe šoky baterky při DC nabíjení a rekuperaci, tak mi vychází nabíjecí proud pro jednu 18650 cca 5A. To podle mě nemůže dlouhodobě vydržet.
Nikde jsem nedohledal info, že by to ten týpek testoval, nebo že by to někdo od něj používal.
Koukal jsem na možnost nahradit LEV50 třeba 5ks prismatických článků 10Ah až 30Ah. Na aliexpress jsem našel pár kandidátů. Ale narazil jsem na problém ceny. Většinou to vychází na 70€ za jeden 60Ah článek. Je jich potřeba 88. A to nepočítám možnost, že balíček zastaví celnice. Potom + 21% dph a 200Kč jako výpalné poště. To se pak dostáváme na ceny přes 150 tis. I když je ION fajn auto a s větší baterkou by se jeho využitelnost znásobila, tak za tu cenu se to prostě nevyplatí. To vyjde líp ho prodat a koupit si ojeté Citigo, či ného auto s baterkou okolo 30kWh.
Stále budu čekat, jestli se neobjeví nějaké články, které budou mít vyšší kapacitu, půjdou nějak rozumně umístit do orig boxu baterie a hlavně cenově to vyjde do max 80 tis.
Nabízí se články z i3 60 nebo 96Ah. Ale tam není jistota, jestli se tam vejdou. Chtělo by to prázný battery box na pokusy a měření. Momentálně je v polsku za 55 tis celá baterie z imiev z roku 2014, kdyby někdo chtěl. Cena výborná. V inzerátech jsou většinou samostatné LEV50 za nesmyslné ceny.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)