Sion elektrické auto z Německa
Moderátor: Josef
Sion elektrické auto z Německa
Společnost Sono Motors uvádí na trh elektrický automobil Sion který disponuje několik zajímavými funkcionalitami. Jednou z hlavních je nabíjení pomocí votovoltaických panelů umístěny jsme celé karoserii auta, které auto nabijí v průměru na 20 km denně (max 34km denně). Rovněž možnost využívání auta jako vnějšího elektrického zdroje (do 3.7 kW) pro připojení a dobíjení dalšího Sion auta, elektrických zařízení nebo celé domácnosti (chata apod.) dělá z auta celý unikátní systém, včetně Sharingu auta (carSharing, powerSharing a rideSharing).
Auto má prostorný kufr 650 l, hodně místa pro cestující s vyšším sezením, unikátní systém čištění vzduchu breSono apod. Délka auta je ideální do města (4290mm), světlá výška bez nákladu přední/zadní 165/175mm je dobrá i na nerovné cesty, auto je i poměrně vysoké 1670mm. Základní záruka 2 roky (předpokládám, že lze rozšířit) nebo 100 tis. km, v případě baterií v pronájmu není problém se zárukou na baterie. Společnost Sono vyvinula i unikátní systém oprav, kdy si zákazník dle návodu může analyzovat závadu a vyměnit vadný díl sám, který dodá výrobce.
Dojezd 255 km (WLTP), spotřeva 14 kWh/100km, baterie 35 kWh. Nabíjení DC 50 kWh CCS nebo 3f nabíječka 11 kW, což se moc nevidí. Z 0%-80% nabije CCS za 30 minut.
Základní cena je 16.000,- EUR, baterie půjde pronajmout (někde jsem zahládl ceny 70-140 EUR měsíčně) a nebo koupit za cca 9.500,- EUR. Podle mě velmi zajímavé auto, které bych řekl předběhlo i Teslu. Řada lidí nepotřebuje super sportovní auto s výkonem 200 kW+, ale naopak levné rodinné menší auto pro rychlosti 90-120 km/h. Dovedu si představit, že takové auto za sluneční víkend, kdy stojí u lesní chaty bez elektřiny, se samo dobije na 60 km jízdy zpět a ještě si člověk v chatě posvítí.
https://sonomotors.com/
Auto má prostorný kufr 650 l, hodně místa pro cestující s vyšším sezením, unikátní systém čištění vzduchu breSono apod. Délka auta je ideální do města (4290mm), světlá výška bez nákladu přední/zadní 165/175mm je dobrá i na nerovné cesty, auto je i poměrně vysoké 1670mm. Základní záruka 2 roky (předpokládám, že lze rozšířit) nebo 100 tis. km, v případě baterií v pronájmu není problém se zárukou na baterie. Společnost Sono vyvinula i unikátní systém oprav, kdy si zákazník dle návodu může analyzovat závadu a vyměnit vadný díl sám, který dodá výrobce.
Dojezd 255 km (WLTP), spotřeva 14 kWh/100km, baterie 35 kWh. Nabíjení DC 50 kWh CCS nebo 3f nabíječka 11 kW, což se moc nevidí. Z 0%-80% nabije CCS za 30 minut.
Základní cena je 16.000,- EUR, baterie půjde pronajmout (někde jsem zahládl ceny 70-140 EUR měsíčně) a nebo koupit za cca 9.500,- EUR. Podle mě velmi zajímavé auto, které bych řekl předběhlo i Teslu. Řada lidí nepotřebuje super sportovní auto s výkonem 200 kW+, ale naopak levné rodinné menší auto pro rychlosti 90-120 km/h. Dovedu si představit, že takové auto za sluneční víkend, kdy stojí u lesní chaty bez elektřiny, se samo dobije na 60 km jízdy zpět a ještě si člověk v chatě posvítí.
https://sonomotors.com/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Kdyby to šlo koupit bez toho nesmyslu v podobě solárních panelů, tak to bude asi pěkný vozítko za super cenu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Má to smysl. Už jen hloupý vyřazený FV panel na zahrádce na střeše P106e se starým měničem dělá denně 10 km dojezdu. A rozední se každý den, takže zisk tam je.
Aktuálně máme něco podobného řešení Sion na VŠB-TUO, Starý Peugeot Partner electric, který má boky olepené primitivně malými ohebnými panýlky, uvnitř lze navíc přidat 1-2 europalety s bateriemi, dokáže taky sloužit jako elektrárna a nabíjet elektromobly po cestě nebo napájet dům. Prostě takové univerzitní laboratorní řešení ve spolupráci s VUT Brno.
Aktuálně máme něco podobného řešení Sion na VŠB-TUO, Starý Peugeot Partner electric, který má boky olepené primitivně malými ohebnými panýlky, uvnitř lze navíc přidat 1-2 europalety s bateriemi, dokáže taky sloužit jako elektrárna a nabíjet elektromobly po cestě nebo napájet dům. Prostě takové univerzitní laboratorní řešení ve spolupráci s VUT Brno.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Sion elektrické auto z Německa
Já mám názor, že mi to za to nestojí. Auto se tím prodraží, elektronika uvnitř zesložití a vyrobí to stejně prd. A budu sebou tahat vyšší hmotnost. Nedej bože aby mě někdo naboural z boku.
To si ten panel dám raději na střechu a vyrobím jeho pomocí 5x více energie a bude mě to stát 5x méně. A pokud je možnost, tak dávám přednost parkování auta ve stínu, než ho nechat péct na sluníčku. A taky se mi ho nechce neustále umývat, aby to aspoň vyrobilo za den ty 2kWh.
Kdo chce, ať si to na auto klidně dá. Já bych jen ocenil možnost koupit si levnější verzi bez panelů.
To si ten panel dám raději na střechu a vyrobím jeho pomocí 5x více energie a bude mě to stát 5x méně. A pokud je možnost, tak dávám přednost parkování auta ve stínu, než ho nechat péct na sluníčku. A taky se mi ho nechce neustále umývat, aby to aspoň vyrobilo za den ty 2kWh.
Kdo chce, ať si to na auto klidně dá. Já bych jen ocenil možnost koupit si levnější verzi bez panelů.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
Levnější auto se nevyrábí, mimochodem Soul s 28 kWh baterií stojí výrazně více ( 200 tis Kč) a váží o 150 kg více. Sion má o 25% větší baterii a samozřejmě větší dojezd.
V PDF dokumentu se uvádí že peak výkonu panelů je 1,2 kW. Pokud to za ideálních podmínek nabije 34 km, tak to je cca 5,2 kWh (vycházím ze spotřeby 14kWh/100 km), což není špatný.
V PDF dokumentu se uvádí že peak výkonu panelů je 1,2 kW. Pokud to za ideálních podmínek nabije 34 km, tak to je cca 5,2 kWh (vycházím ze spotřeby 14kWh/100 km), což není špatný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Ale to musíte zajistit sluníčko ze všech stran, abyste se, byť jen vzdáleně, přiblížil k maximálnímu kWp.
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Stačí se pohybovat v místech hojného výskytu sluníčkářů
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Sion elektrické auto z Německa
Myslím, že výrobce ve specifikaci musí počítat s tím, že jedna strana nemůže být osvícená. V naší republice bude se solar nabíjením vždy problém, jednak je u nás často zataženo, jednak v zimě je Slunce nízko na obzorem, je tedy potřeba to brát jako zajímavost a doplněk k nabíjení. Nakonec i kdyby to dobilo v průměru 10 km denně (tedy třetinu maxima) tak to bude pořád zajímavé. Např. Tesla přicházá o 1,5% kapacity baterie denně v ideálním nastavení, Sion by 4% denně doplňoval.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Sono motors mají zatím jen možnost předobjednávek . Takže těžko říci kdy bude trhu k dispozici a kolik jich budou vyrábět.
Cena je 16 000€ bez baterie. S baterií stojí 25 500€.
Cena je 16 000€ bez baterie. S baterií stojí 25 500€.
Nissan Leaf 2012 40kWh, VW Golf V Variant 1,9TDI
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
FVE 5,4kWp, 1P Axpert 5kW, Pylontech 7,2kWh
Re: Sion elektrické auto z Německa
Tak zatím stále žádná nová informace ani ne sociálních sitích se nic neděje, poslední článek mluví stále stejně.
The production is scheduled to start in the second half of next year, with a total of 260,000 vehicles as of now.
https://siliconcanals.com/news/startups ... with-moss/
The production is scheduled to start in the second half of next year, with a total of 260,000 vehicles as of now.
https://siliconcanals.com/news/startups ... with-moss/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Tak mám přátelé poměrně špatnou zprávu a uvidíme jak to celé dopadne. Dostal jsem email od tvůrců a vyrobce Sionu a věřím, že hrdý Němec se k tomu postaví čelem.
Vážený držiteli rezervace,
Normálně o tom lidé nemluví. Lidé o tom zvláště nemluví, když jsou tvrdí. Ale to tak nefunguje, tak si povíme o penězích.
Co se stalo.
V našem úsilí o zajištění udržitelné mobility pro všechny jsme se pokusili zapadnout do „norem“, do kterých jsme si nyní uvědomili, že jim nevěříme. Změnili jsme způsoby, jak být atraktivnější pro investory, kteří mají prostředky, ale nesdílíme naše hodnoty. Měli jsme příležitost vzít peníze a výměnou se vzdát vize. To by byl konec Sionu a jeho základní koncepce. Rozhodli jsme se nabídku odmítnout a zajistit kontinuitu Sono Motors v souladu s našimi principy. Ano, ztratili jsme čas, ale nikdy nebudeme měnit naše přesvědčení. Věříme v budoucnost, ve které města patří lidem a nikoli automobilům. Věříme v budoucnost, kdy se energie vyrábí bez spalování fosilních paliv. Věříme v budoucnu, kde je mobilita sdílená a sdílená. A víme, že jsme součástí hnutí.
Díky vám jsou naše přesvědčení na dosah a ne jen sen. A když si uvědomíme, že to jsi ty a tisíce dalších, kdo utvořili Sion, nyní víme, jak se pohnout kupředu. Vrátíme se tam, odkud jsme přišli od vás zpět. Dozvěděli jsme se, že klasický způsob financování nemůže fungovat bez odevzdání se našim hodnotám. Proto vás oslovujeme. Abychom mohli pokračovat se Sionem, potřebujeme do 30. prosince 50 milionů EUR. To se rovná 2 000 úplným zálohovým platbám. Tato částka je nezbytná pro investice do výrobních zařízení a výroby prototypů.
Toto je těžká zpráva a my si ji dobře uvědomujeme.
Založili jsme Sono Motors pro boj proti změně klimatu; Bojovat za planetu, která stojí za to žít. Pokud jste ochotni projekt posunout vpřed a stále věříte, že společně dokážeme tuto změnu řídit, existují způsoby, jak ji podpořit. Našli jsme rozhodnutí přispět k našim budoucím ziskům do komunitního fondu, který je plánován pro všechny majitele Sionu. Nyní je ve vašich rukou, zda se Sion dostane do ulic. Vytvořme tedy svět, ve kterém lidé budou myslet kupředu a jsou ochotni vzít věci do svých rukou. Můžete se spolehnout, že za to budeme bojovat.
Navin, Jona a Laurin
Co se stalo podrobně?
Setkáme se.
Ve světle aktuálních zpráv bychom vás rádi pozvali, abyste s námi osobně hovořili. Chceme řešit všechny vaše dotazy a obavy. Jako držitel rezervace máte možnost rychle zabezpečit lístek na akci. Doufáme, že se s vámi setkáme na jedné z našich akcí a budeme s námi mít osobní výměnu. Níže naleznete místa akcí. Akce se bude konat v němčině.
Stuttgart
Kolín nad Rýnem
Hamburg
Berlín
Mnichov
Vážený držiteli rezervace,
Normálně o tom lidé nemluví. Lidé o tom zvláště nemluví, když jsou tvrdí. Ale to tak nefunguje, tak si povíme o penězích.
Co se stalo.
V našem úsilí o zajištění udržitelné mobility pro všechny jsme se pokusili zapadnout do „norem“, do kterých jsme si nyní uvědomili, že jim nevěříme. Změnili jsme způsoby, jak být atraktivnější pro investory, kteří mají prostředky, ale nesdílíme naše hodnoty. Měli jsme příležitost vzít peníze a výměnou se vzdát vize. To by byl konec Sionu a jeho základní koncepce. Rozhodli jsme se nabídku odmítnout a zajistit kontinuitu Sono Motors v souladu s našimi principy. Ano, ztratili jsme čas, ale nikdy nebudeme měnit naše přesvědčení. Věříme v budoucnost, ve které města patří lidem a nikoli automobilům. Věříme v budoucnost, kdy se energie vyrábí bez spalování fosilních paliv. Věříme v budoucnu, kde je mobilita sdílená a sdílená. A víme, že jsme součástí hnutí.
Díky vám jsou naše přesvědčení na dosah a ne jen sen. A když si uvědomíme, že to jsi ty a tisíce dalších, kdo utvořili Sion, nyní víme, jak se pohnout kupředu. Vrátíme se tam, odkud jsme přišli od vás zpět. Dozvěděli jsme se, že klasický způsob financování nemůže fungovat bez odevzdání se našim hodnotám. Proto vás oslovujeme. Abychom mohli pokračovat se Sionem, potřebujeme do 30. prosince 50 milionů EUR. To se rovná 2 000 úplným zálohovým platbám. Tato částka je nezbytná pro investice do výrobních zařízení a výroby prototypů.
Toto je těžká zpráva a my si ji dobře uvědomujeme.
Založili jsme Sono Motors pro boj proti změně klimatu; Bojovat za planetu, která stojí za to žít. Pokud jste ochotni projekt posunout vpřed a stále věříte, že společně dokážeme tuto změnu řídit, existují způsoby, jak ji podpořit. Našli jsme rozhodnutí přispět k našim budoucím ziskům do komunitního fondu, který je plánován pro všechny majitele Sionu. Nyní je ve vašich rukou, zda se Sion dostane do ulic. Vytvořme tedy svět, ve kterém lidé budou myslet kupředu a jsou ochotni vzít věci do svých rukou. Můžete se spolehnout, že za to budeme bojovat.
Navin, Jona a Laurin
Co se stalo podrobně?
Setkáme se.
Ve světle aktuálních zpráv bychom vás rádi pozvali, abyste s námi osobně hovořili. Chceme řešit všechny vaše dotazy a obavy. Jako držitel rezervace máte možnost rychle zabezpečit lístek na akci. Doufáme, že se s vámi setkáme na jedné z našich akcí a budeme s námi mít osobní výměnu. Níže naleznete místa akcí. Akce se bude konat v němčině.
Stuttgart
Kolín nad Rýnem
Hamburg
Berlín
Mnichov
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Došly prachy. To se start upům běžně stává. Většině. Narazil na ekonomickou realitu. Investor chtěl zřejmě vypustit osekanou verzi nebo mít nadpoloviční většinu a většinové rozhodování. S tím také mnoho nositelů nápadů zápasí. Děláme na VŠB-TUO Green light program pro start upy, s těmi lidmi se setkávám. Zkuste to s nimi probrat osobně, ale termín je tedy děsivě blízko a částka vysoká.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Sion elektrické auto z Německa
Podlě mě si to těma solárníma panelama zbytečně zkomplikovali a prodražili. Navíc jejich přínos bude absolutně minimální.
Mě by se takové auto líbilo. Ale ve verzi bez panelů.
Mě by se takové auto líbilo. Ale ve verzi bez panelů.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sion elektrické auto z Německa
Taky by mi to nevadilo i bez panelů. Je to vlastně přerostlý Ion s větší baterkou, jednoprostorový ideál.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Sion elektrické auto z Německa
Právě ty panely (plus samozřejmě další technologie) dělaly to auto vyjímečným. Chápu, že investor je přitlačil ke zdi a oni nechtějí odstoupit od svého snu, to se stává. Doposud projevilo zájem odhadem do 15 tis. lidí, to je strašně málo na to, aby oslovili banky apod. Kdyby měli 150 tis. předobjednávek, bylo by to jednoduché, každý by poslal dalších 400 EUR a bylo by vyřešeno.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
No jo,
jenže pokud si chtějí plnit sny, tak buď musí mít vlastní kapitál, ustoupit investorům, nebo mít něco tak vyjímečného, že podmínky budou diktovat oni a né investoři.
Zrovna toto auto kromě toho že má na sobě panely (pro někoho právě mínus) nic světoborného nenabízí.
Kdyby nabídli levné kombi s minimem výbavy za cenu o něco více než citigo. Tak jim lidi urvou ruce. Jenže takové auto by muselo jít do prodeje během příštího roku.
Pokud to budou řešit ještě nějaký pátek, může se stát, že je předněhne čína. Navíc jak jde čas, začně být i baterie 35kW nedostatečná.
Každopádně, pokud vypustím panely. Je to auto takové jak si představuju elektromobil v současné době do 500 tis kč. Dojezd nad 200km, DC nabíjení 50kW stačí. Nabíječka 3f 11kW luxus a jestli sem správně pochopil specifikace, tak to má i tažné na 750kg.
Větší baterie za příplatek by si taky určitě našla své zájemnce. Stejně tak jako tepelné čerpadlo (jestli ho tam mají jsem nezkoumal, nějak počítám, že je to bez TČ).
Můžou prostě udělat něco takového a rozjet to. Až něco málo vydělají, můžou si začít hrát a udělat si nějaký model, aby splňoval jejich sny.
jenže pokud si chtějí plnit sny, tak buď musí mít vlastní kapitál, ustoupit investorům, nebo mít něco tak vyjímečného, že podmínky budou diktovat oni a né investoři.
Zrovna toto auto kromě toho že má na sobě panely (pro někoho právě mínus) nic světoborného nenabízí.
Kdyby nabídli levné kombi s minimem výbavy za cenu o něco více než citigo. Tak jim lidi urvou ruce. Jenže takové auto by muselo jít do prodeje během příštího roku.
Pokud to budou řešit ještě nějaký pátek, může se stát, že je předněhne čína. Navíc jak jde čas, začně být i baterie 35kW nedostatečná.
Každopádně, pokud vypustím panely. Je to auto takové jak si představuju elektromobil v současné době do 500 tis kč. Dojezd nad 200km, DC nabíjení 50kW stačí. Nabíječka 3f 11kW luxus a jestli sem správně pochopil specifikace, tak to má i tažné na 750kg.
Větší baterie za příplatek by si taky určitě našla své zájemnce. Stejně tak jako tepelné čerpadlo (jestli ho tam mají jsem nezkoumal, nějak počítám, že je to bez TČ).
Můžou prostě udělat něco takového a rozjet to. Až něco málo vydělají, můžou si začít hrát a udělat si nějaký model, aby splňoval jejich sny.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
Je možné, že investor řekl, panely jsou blbost, ventilace skrze mech je blbost, sdílení aut je blbost, sdílení energie s domácností je blbost a cena musí být standardní tedy 900 tis. to bych se na investora taky vykašlal.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Sion elektrické auto z Německa
Je to možný. Já jen prezentuju svůj pohled na věc.
"Panely jsou blbost, ventilace skrze mech je blbost, sdílení aut je blbost, sdílení energie s domácností."
Zrovna s tímto souhlasím. O mechu teda nic nevím, ale ostatní mi příde zbytečné. Aspoň pro zatím, není po tom na trhu moc hlad.
A pokud by se ukázalo, že už nastal čas a je po tom hlad, může se to osadit do verze po faceliftu za přípatek.
"Panely jsou blbost, ventilace skrze mech je blbost, sdílení aut je blbost, sdílení energie s domácností."
Zrovna s tímto souhlasím. O mechu teda nic nevím, ale ostatní mi příde zbytečné. Aspoň pro zatím, není po tom na trhu moc hlad.
A pokud by se ukázalo, že už nastal čas a je po tom hlad, může se to osadit do verze po faceliftu za přípatek.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Sion elektrické auto z Německa
z ekonomického pohledu prostě nejde vyrábět "kusově" elektromobil za 500t Kč ... prostě nejde
Tesla to skoro nedala ani s autem za 3M+
Tesla to skoro nedala ani s autem za 3M+
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km