Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod stejk » čtv 20. pro 2018 11:56:39

Dnes jsem přijel na rychlonabíječku ABB Terra 53, kde se na CCS nabíjela jiná i3ka. Zapojil jsem tedy na AC kabel a čekal až začne nabíjení.

Po několika sekundách, kdy se nic nedělo a už mi to začalo být divné, jsem od panelu zašel k vozu a viděl tohle:

IMG_3447.jpg

IMG_0336.JPG


Přešel jsem ke konektoru, kde jsem viděl červené blikání.


Vrátil jsem se zpět k panelu ABB nabíječky, kde se zobrazilo:
IMG_1049.JPG


Vůz byl přitom vypnutý.
Zkoušel jsem: zastavit nabíjení na panelu, vysunout kabel z vozu, zasunout zpět do vozu, zapnout nabíjení na panelu ... a chyba se opakovala.

cca po 5minutách se ke svému vozu vrátil majitel vozu, který se nabíjel z DC CCS kabelu. Ukončil své nabíjení. CCS jsem napojil do mého vozu a vůz se normálně DCčkem nabíjel.

Dle pána, po kterém jsem převzal DC kabel CCS, se nabíjení vozu z AC mohlo odmítat spustit protože mi v i3ce mohlo běžet vyhřívání vozu. Tuto hypotézu zatím nemám jak potvrdit ani vyvrátit. Je to první výskyt chyby. Nabíjení na ABB AC jsem zatím nikdy nerealizoval. Zatím vždy z ABB stojanu jen DC. Anebo běžně nabíjím na nabíječkách s mennekesem, které ale nejsou od ABB (a papírově menší nabíjecí výkon).

Má někdo z vás podobnou zkušenost? Setkali jste se s uvedenou chybou? Co případně zkusit příště (při stejném výskytu chyby)? Děkuji.
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod Martin TM3 LR » čtv 20. pro 2018 12:39:35

Me se to stalo uz po druhe a ale auto se na dc normalne nabilo.
Akorat pri odpojeni napsalo chybu a myslim ze to bylo kdyz jsem mel uz zapnuty auto v pohotovostnim rezimu aby se vyplo topeni.
Jeste overim az pujdu nekdy na dc .
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod Josef » čtv 20. pro 2018 18:37:17

Pokud se nabijí auto vedle z CCS, tak nelze nabíjet přes CHAdeMo, mě to při nabíjení KIA Soul napíše, že není dostatečný výkon pro nabíjení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod stejk » čtv 20. pro 2018 18:42:29

První BMW i3 bylo na CCS. Druhé BMW (mé) bylo na AC kabelu. CHAdeMo se nevyužívalo (kabel byl v nabíjecí stanici).
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod Josef » pát 21. pro 2018 8:32:38

Takhle zapojené by to nabíjet mělo, jde pak o to, co nahlásí auto při komunikaci s nabíječkou, případně bude chyba v nabíječce. Nikdy jsem se s tím nesetkal, možná proto, že na Mennekes jsem takto nabíjel opravdu vyjímečně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod nokia9500 » pát 21. pro 2018 16:25:05

mě se u i3 často stává že tam ten kabel úplně nedocvakne a pak to nenabiji... stačí ho po stisknutí tlačítka start na displeji podržet trochu nahoru a počkat až začne svítit modrá
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod Flajzi » pon 04. bře 2019 17:36:58

Běžně nabíjím z AC i DC při zapnutém topení/chlazení. V tom to nebude. Nehledě na to, že pokud by to z nějakého důvodu opravdu nešlo, tak by to vypsalo, že to nejde. Tohle byla nějaká náhodná chyba.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod Radovan » pon 04. bře 2019 18:10:57

Pozor na nabíjení na 3 systémových stojanech. Tam, kde je zásuvka Mennekes 22 kW, kombinace Mennekes 22 + CHAdeMO 50 kW a Mennekes 22 + CC Combo 50 kW většinou fungují. Ale jakmile je tam kabel Mennekes 43 kW, tak obvykle při používání rychlonabíjení napíše, že nabíjení Mennekes je odloženo a čeká se na výkon.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Flajzi
Příspěvky: 59
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod Flajzi » pon 04. bře 2019 18:53:55

S tím jsem se ještě nesetkal. Těch 43 kW je přece jen maximální výkon, takže stojan může klidně nabídnout autu jen 22 kW max (stejně jako kdyby tam tam byl stojan AC 22kW+CCS2/CHAdeMO).
To je jen otázka celkového povoleného příkonu na stojan, ne o tom, zda AC zásuvka umožňuje 43 kW maximálního výkonu...
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod Radovan » pon 04. bře 2019 19:01:20

Teoreticky by měl. Plynulé řízení dle příkonu není problém. Prozatím jsem se ale všude u kabelových Mennekesů setkal s tím blokováním, když jelo vedle rychlonabíjení. Nezablokuje to úplně, jen začne nabíjet, až auto vedle skončí. Prozatím mne u toho nebavilo sedět a pozorovat, zda když se sníží nabíjecí výkon na rychlonabíječce (u většiny aut po dosažení 50% kapacity baterie), tak Mennekes kabel nabíjení spustí, jen s nižším nabíjecím výkonem než 43 kW.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Luděk
Příspěvky: 4
Registrován: stř 06. bře 2019 9:05:40
Bydliště: Praha 7

Re: Na ABB Terra 53 chyba: "Porucha nabíjení Chyba komunikace. Vozidlo musí být vypnuto."

Příspěvekod Luděk » stř 06. bře 2019 10:45:34

Tato chyba určitě souvisí s autem, ne s nabíječkou. Když se mi poprvé objevila na PRE nabíječce v IKEA na Černém Mostě, tak jsem se trochu orosil, protože jsem měl Leafa asi měsíc. Ale odpojil jsem, znovu zapojil a nabil jsem, co jsem potřeboval. Od té doby se mi to stalo u více nabíječek nejen v Praze. Stává se to ve dvou případech. Buď dojedu po delší cestě a po zapojení se chyba objeví, stačí počkat cca 20 vteřin, a pak to funguje. Něco v motoru dobíhá, ale kompresor klimatizace to asi nebude. Takový odborník nejsem. Druhý případ je při nabíjení, když pustím klimatizaci, tak se to stane třeba po 15 minutách, ale ne vždycky. Z nějakého důvodu stojan nebo auto usoudí, že je zapnuté a ukončí nabíjení s chybou. Stačí restart jako u PC samozřejmě s vypnutým autem. Při vypnutém autě a delší nabíjení se mi to ještě nestalo. A ani to nesouvisí s tím, jestli někdo se mnou nabíjí na jednom stojanu. Je to nepříjemné, ale dá se s tím žít. Není to prostě chyba, ale vlastnost. U i3 to bude asi podobné.