Můj vůz: Nový člen - BMW i3
Moderátor: Josef
Re: Nový člen- BMW i3
Když jsem si i3 přivezl, tak byla na zimákách - předek i zadek pneu 155/70 a vzadu byly disky 5,5". Bylo to roční auto, tedy jednu zimu jeté pneu.
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Nový člen- BMW i3
Takze se daji dat dozadu kdyz tam mam ted letni gumy 175/60
zimni gumy 155/70?
Nemuze se to svliknout?
zimni gumy 155/70?
Nemuze se to svliknout?
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Nový člen- BMW i3
Jo, já to tak měl.
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Nový člen- BMW i3
Koukam ze i stejny kola mame
Takze 4 gumy 155/70 a je pokoj?
Takze 4 gumy 155/70 a je pokoj?
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Nový člen- BMW i3
Tak po 4. - ANO
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Nový člen- BMW i3
Menší update.
Měsíc používání , najeto 3800km , 95% nabíjeno doma přes BMW Wallbox a 99% ježděno na Comfort.
Jedna dobrodružná situace kdy jsem dojel na nabíječku v Průhonicích s dojezdem 7% baterie ale byla to cesta do Zruče po dálnici pořád 130 na tempomat tak jsem si vyzkoušel práci s režimy a topením
Čekám na gumy a uvidíme co zimní provoz, už se těším.
Měsíc používání , najeto 3800km , 95% nabíjeno doma přes BMW Wallbox a 99% ježděno na Comfort.
Jedna dobrodružná situace kdy jsem dojel na nabíječku v Průhonicích s dojezdem 7% baterie ale byla to cesta do Zruče po dálnici pořád 130 na tempomat tak jsem si vyzkoušel práci s režimy a topením
Čekám na gumy a uvidíme co zimní provoz, už se těším.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový člen- BMW i3
To je plná normálka. Moje žena už nepovažuje za dobrodružství ani to, když 4 km před domem, kde 2 jsou převýšení 80 m kopec nahoru, jede Peugeotem Ion bez dílků baterie s 0% kapacity baterie a na svítící ornažovou želvu (automatické omezení rychlosti a zrychlení, vypnutí topení a klimy). Prostě pohoda, zásuvky jsou všude kolem
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nový člen- BMW i3
A co tomu dojíždění na 0% říkají baterky, líbí se jim to?:-)
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový člen- BMW i3
Asi ne, ale dostávají pomalé nabíjení 230V 10A 99% roku, takže alespoň něco.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nový člen- BMW i3
Tak alespoň, že to permanentně nejede 0-100% přes rychlonabíjení, předpokládám že i ta 0% je pouze vyjímečně.
Jinak mám zajímavou historku od pána, který mě tento týden (asi na hodinu) odchytil v podzemních garážích kvůli zvědavosti ohledně mých dvou elektromotocyklů:
Jeho známý s Peugeotem Ion jednou auto taky vyjel témeř do prázdna, takže by k nějaké nabíječce nebo domů nedojel. Zastavil tedy v nějaké malé vesničce a říkal si, že se pokusí požádat někoho z obyvatel o nabíjení. Navyklý na městské poměry si myslel, že ho místo nabíjení pošlou někam. Hned u prvního baráku kde zastavil byl ale se svou žádostí o zásuvku úspěšný! Pán velice ochotně vytáhl prodlužovací kabel z domu až k autu a měl z toho snad i radost, že může nabíjet elektromobil. Nabíjení trvalo pár hodin a mezitím se u této atrakce zastavili snad všichni obyvatelé vesnice, nacož byl majitel "nabíjecí stanice" náležitě pyšný:-)
Mimochodem, ten pán z garáží co jsem s ním diskutoval vlastní Nissan Cube, velice ojedinělé auto v ČR. Má ale tohoto spalováka jenom proto, že mu v roce 2011 v Nissanu tvrdili, že minimálně po dobu 5 let nebude možné v ČR Nissan Leaf koupit.-) Jen díky této lži tento pán už dávno nejezdí elektricky:-(
Jinak mám zajímavou historku od pána, který mě tento týden (asi na hodinu) odchytil v podzemních garážích kvůli zvědavosti ohledně mých dvou elektromotocyklů:
Jeho známý s Peugeotem Ion jednou auto taky vyjel témeř do prázdna, takže by k nějaké nabíječce nebo domů nedojel. Zastavil tedy v nějaké malé vesničce a říkal si, že se pokusí požádat někoho z obyvatel o nabíjení. Navyklý na městské poměry si myslel, že ho místo nabíjení pošlou někam. Hned u prvního baráku kde zastavil byl ale se svou žádostí o zásuvku úspěšný! Pán velice ochotně vytáhl prodlužovací kabel z domu až k autu a měl z toho snad i radost, že může nabíjet elektromobil. Nabíjení trvalo pár hodin a mezitím se u této atrakce zastavili snad všichni obyvatelé vesnice, nacož byl majitel "nabíjecí stanice" náležitě pyšný:-)
Mimochodem, ten pán z garáží co jsem s ním diskutoval vlastní Nissan Cube, velice ojedinělé auto v ČR. Má ale tohoto spalováka jenom proto, že mu v roce 2011 v Nissanu tvrdili, že minimálně po dobu 5 let nebude možné v ČR Nissan Leaf koupit.-) Jen díky této lži tento pán už dávno nejezdí elektricky:-(
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový člen- BMW i3
Krásná historka. S nabíjením opravdu není problém. Kór na vesnici.
Nissan Cube je podle mne ideální auto na české poměry. Malé zvenčí a přitom velké uvnitř, ideální poměr zastavěného prostoru k prostoru pro posádku a náklad. Spousta vychytávek. Ještě dát do něj do podlahy baterky, dopředu motor a spol a je to.
Nissan Cube je podle mne ideální auto na české poměry. Malé zvenčí a přitom velké uvnitř, ideální poměr zastavěného prostoru k prostoru pro posádku a náklad. Spousta vychytávek. Ještě dát do něj do podlahy baterky, dopředu motor a spol a je to.
nebo výčet důvodů, proč je super
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nový člen- BMW i3
Také jsem si říkal, že by to bylo ideální auto na zástavbu baterky do podlahy. Akorát ten odpor vzduchu při vyšších rychlostech kapacitu baterek vycucnul hodně rychle. Oproti tomuhle je Kia Soul EV slušně aerodynamické auto:-)
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Nový člen- BMW i3
Pánové,
ještě to všechny budoucí čtenáře, majitele i3, s dovolením zrekapituluji:
1) Pokud máte 19" disky (vpředu 5J, vzadu 5,5J), tak na zimu se kupují na všechny 4 kola stejné rozměry, tj. 155/70 R19 88Q. Sice vzadu jsou disky širší o půl palce, ale ničemu to nevadí. Je to oficiálně povolené (je to i ve velkém TP). Jen si ohlídejte při výměně gum, aby pneuservis nepřehodil zadní a přední disky! Už jsem viděl na FB majitelů i3 fotky rozpáraných gum, kdy pneuservis disk 5,5J dal na přední nápravu.
2) Pokud máte 20" disky, tak tady je to výrazně horší. Zimní pneu se pro tento rozměr nedělají, takže si musíte koupit celé komplety na 19" pneu.
ještě to všechny budoucí čtenáře, majitele i3, s dovolením zrekapituluji:
1) Pokud máte 19" disky (vpředu 5J, vzadu 5,5J), tak na zimu se kupují na všechny 4 kola stejné rozměry, tj. 155/70 R19 88Q. Sice vzadu jsou disky širší o půl palce, ale ničemu to nevadí. Je to oficiálně povolené (je to i ve velkém TP). Jen si ohlídejte při výměně gum, aby pneuservis nepřehodil zadní a přední disky! Už jsem viděl na FB majitelů i3 fotky rozpáraných gum, kdy pneuservis disk 5,5J dal na přední nápravu.
2) Pokud máte 20" disky, tak tady je to výrazně horší. Zimní pneu se pro tento rozměr nedělají, takže si musíte koupit celé komplety na 19" pneu.
Re: Nový člen- BMW i3
Prosím o vysvětlení údaje 88Q. V TP jsou totiž přesně napsány tyto pneu:
155/70 R19 84Q 5Jx19 ET43
175/60 R19 86Q 5 1/2Jx19 ET53
155/60 R20 80Q 5 Jx20 ET43
175/55 R20 85Q 5 1/2x20 ET53
Takže jsem pochopil, že místo 84Q vpředu a 86Q vzadu můžu dát všude bez obav 88Q?
155/70 R19 84Q 5Jx19 ET43
175/60 R19 86Q 5 1/2Jx19 ET53
155/60 R20 80Q 5 Jx20 ET43
175/55 R20 85Q 5 1/2x20 ET53
Takže jsem pochopil, že místo 84Q vpředu a 86Q vzadu můžu dát všude bez obav 88Q?
Re: Nový člen- BMW i3
to je nějaký váhový index... zatížení na kolo
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Nový člen- BMW i3
Koupil jsem 155/70 84Q coz je presne guma pro bmw i3.
A pokud dal nejaky servis na predek sirsi rafek tak bych ten servis nakopal ....
A pokud dal nejaky servis na predek sirsi rafek tak bych ten servis nakopal ....
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Můj vůz: Nový člen - BMW i3
Kterou zvolit?
Bridgestone Blizzak LM500 155/70 R19 84Q
Nokian Hakkapeliitta R3 155/70 R 19 88 Q XL
Bridgestone Blizzak LM500 155/70 R19 84Q
Nokian Hakkapeliitta R3 155/70 R 19 88 Q XL
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Můj vůz: Nový člen - BMW i3
Ja mam Bridgestony.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Můj vůz: Nový člen - BMW i3
asi neuděláš chybu ani s jednou značkou...Nokian jsou cca o 500Kc/pneu levnější
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Můj vůz: Nový člen - BMW i3
Další update:
4 měsíce , najeto 15500km, spotřeba je teď za 4 měsíce na 17,5 ale spíš se pohybuju v rozmezí 20-23 jelikož spousta cest je po dálnici na tempomat 130 takže dálniční dojezd je někde mezi 120-130 ale neměl jsem zatím nikde problém ani v cizině ani na horách.
Nepřestává mě to auto bavit a EV jako takové se mě dostalo pod kůži.
4 měsíce , najeto 15500km, spotřeba je teď za 4 měsíce na 17,5 ale spíš se pohybuju v rozmezí 20-23 jelikož spousta cest je po dálnici na tempomat 130 takže dálniční dojezd je někde mezi 120-130 ale neměl jsem zatím nikde problém ani v cizině ani na horách.
Nepřestává mě to auto bavit a EV jako takové se mě dostalo pod kůži.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů