Můj vůz: Tak je doma... :)
Moderátor: Josef
Re: Tak je doma... :)
remote services je vzdálené ovládání vozu přes app v telefonu, vidíš kolik už máš nabito aniž bys musel být u auta, dále jde na dálku zapínat topení nebo chlazení, což se asi vyplati v zimě když je auto na kabelu a nestojí v garáži
tepelný čerpadlo (warmepumpe) je taky super vec, šetří 30% energie oproti verzi bez čerpadla při topení a klimatizaci...ale vůbec nevím jak to funguje (princip) a jak to funguje ve verzi bez toho čerpadla
dneska ráno bylo 4°C a puštěné topení dojezd byl kolem 120-130 km...100km si myslím že to dá fpoho...otázka je kolik dojede při -10°C ???
tepelný čerpadlo (warmepumpe) je taky super vec, šetří 30% energie oproti verzi bez čerpadla při topení a klimatizaci...ale vůbec nevím jak to funguje (princip) a jak to funguje ve verzi bez toho čerpadla
dneska ráno bylo 4°C a puštěné topení dojezd byl kolem 120-130 km...100km si myslím že to dá fpoho...otázka je kolik dojede při -10°C ???
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Tak je doma... :)
kubanec: Pokud se bavíme o verzi 22 kWh (což bude u jetého auta tak 18 kWh reálně), tak v létě v pohodě 100km (samozřejmě při rozumné rychlosti), v zimě to je na doraz, zvláště ve větších mrazech. V -10°C bych se na D1 Praha-Brno opravdu nevydal i když dnes se dá teoreticky v Mc Donalds u Lokte nabít, říkám teoreticky, protože tam běžně parkují spalovací auta u nabíječky a s nabíjením je pak dost často problém.. Tuhle verzi bych já koupil jen s REX protože bych potřeboval bez nabíjení dojezd tak 110 km. Pro ježdění 50 km není problém, stačí pro jistotu částečně nabít v práci nebo po cestě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tak je doma... :)
Tepelné čerpadlo je v podstatě "jen" reversibilní klimatizace, kdy medium proudí v opačném směru a z kondenzátoru se stane výparník a z výparníku kondenzátor. A nejde jen o úsporu energie při topení do kabiny, ale i pro ohřev baterie. Proto např. u Ioniga je v paketu Efficiency tepelné čerpadlo a tepelný management baterie zároveň. Při teplotách kolem 5°C a výš to umí jet až 5x úsporněji než odporové vytápění, s nižší teplotou pak COP klesá a někde kolem -18°C se to srovnává.
Re: Tak je doma... :)
Ahoj,
pozorujete někdo ztrátu kapacity baterek po nějaké době , třeba po 2 letech.Možná hloupá otázka, ale nevím zda při nákupu ojeté i3 upřednostnit rok výroby nebo najeté km. Dneska jsem se dočetl,že se začala prodávat verze s 42,2 kWh baterii, která je pořád stejně velká. Takže by měla pasovat i do i3 z roku 2014 nebo ? Jen tak přemýšlím nahlas, protože mám zlomenou nohu a jsem doma a ještě dost dlouho budu. Listuji německou inzercí a našel jsem 12/2014 s výbavou co bych si představoval, LED,DC, Tepelné čerpadlo, couvací kamera, najeto 34 tis.km za 21990 E. To je moje představa,ale docela rád bych, alespoň časem, až našetřím, měl 33 kWh baterku, která by v Německu měla vyjít na 7000 E , což dohromady pořád vyjde min. o 100 000 kaček levněji , než si teď pořídit rovnou 33.
pozorujete někdo ztrátu kapacity baterek po nějaké době , třeba po 2 letech.Možná hloupá otázka, ale nevím zda při nákupu ojeté i3 upřednostnit rok výroby nebo najeté km. Dneska jsem se dočetl,že se začala prodávat verze s 42,2 kWh baterii, která je pořád stejně velká. Takže by měla pasovat i do i3 z roku 2014 nebo ? Jen tak přemýšlím nahlas, protože mám zlomenou nohu a jsem doma a ještě dost dlouho budu. Listuji německou inzercí a našel jsem 12/2014 s výbavou co bych si představoval, LED,DC, Tepelné čerpadlo, couvací kamera, najeto 34 tis.km za 21990 E. To je moje představa,ale docela rád bych, alespoň časem, až našetřím, měl 33 kWh baterku, která by v Německu měla vyjít na 7000 E , což dohromady pořád vyjde min. o 100 000 kaček levněji , než si teď pořídit rovnou 33.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Tak je doma... :)
tech €7000 je za výměnu baterie (stará za novou) ne cena úplně nové 94Ah (33kW) a je otázka jestli ten program výmeny je ještě aktuální ?...já bych volil radši menší nájezd než RV
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Tak je doma... :)
tuná na fóre je rozvaha viewtopic.php?t=129
ako otestovať LEAF, u ostatných to bude podobné, akurát ina APP. všeobecne sa vraví o životnosti batérie v počte nabíjaní.
ako otestovať LEAF, u ostatných to bude podobné, akurát ina APP. všeobecne sa vraví o životnosti batérie v počte nabíjaní.
Re: Tak je doma... :)
kubanec píše:Ahoj,
pozorujete někdo ztrátu kapacity baterek po nějaké době , třeba po 2 letech.Možná hloupá otázka, ale nevím zda při nákupu ojeté i3 upřednostnit rok výroby nebo najeté km.
Podle palubního počítače (který tedy prý není zas tak přesný jako změření v servisu), jsem při koupi měl 29,8 kWh k dispozici, nyní po 2 letech a nájezdu 46 tisíc km mi to ukazuje 28,9 kWh. Zda se tomu dá věřit, nevím.
Re: Tak je doma... :)
U některých i3 se dá kapacita zjistit přesně diagnostikou, lze vidět i čas v jakém SOC se baterie nacházela (např. jestli auto nestálo dlouho vybité), ale nelze to úplně u všech verzí.
Upřednostnit stáří nebo km vzhledem k baterii je otázka... jak jsem psal jinde, na mobile byl nedávno IONIQ s nájezdem přes 100tkm a v inzerátu bylo uvedeno, že má baterie kapacitu 95%. Kolega Karel píše v topicu níže o Fluence jen s 9500km a kapacitou 91% a znám ze srazu člověka s Leafem se 192tkm a má kapacitu 78%.
Jinými slovy, rozumná cyklická zátěž, nebude mít na kapacitu nijak extra větší vliv než samotné stáří baterie. A z opravdu malého nájezdu km bych měl osobně spíše obavu, že auto dlouho stálo vybité, což pro baterii rozhodně nic dobrého nebude.
Upřednostnit stáří nebo km vzhledem k baterii je otázka... jak jsem psal jinde, na mobile byl nedávno IONIQ s nájezdem přes 100tkm a v inzerátu bylo uvedeno, že má baterie kapacitu 95%. Kolega Karel píše v topicu níže o Fluence jen s 9500km a kapacitou 91% a znám ze srazu člověka s Leafem se 192tkm a má kapacitu 78%.
Jinými slovy, rozumná cyklická zátěž, nebude mít na kapacitu nijak extra větší vliv než samotné stáří baterie. A z opravdu malého nájezdu km bych měl osobně spíše obavu, že auto dlouho stálo vybité, což pro baterii rozhodně nic dobrého nebude.
Re: Tak je doma... :)
A tu kapacitu jste zjišťoval na autě jak? Tímto způsobem:
nebo jinak?
Jsou tam i jiné zajímavé údaje.
A ještě jsem objevil něco dalšího, jak zjistit skutečnou kapacitu baterie, např. pro kontrolu stavu při koupi ojetého vozu.
Je to jen s použitím tlačítka na displeji za volantem.
dlouhý stisk 10s
delší stisk na identifikacion
ještě jednou krátký stisk na vin
posledních pět čísel VIN sečíst, výsledek je tajný kod
držet tlačítko zpět na main menu
krátké stisky až na unlock screen
stisk na code
pak zadat tajný kod
držet stisk, objeví se 10 unlock a 13 fuel/battery
držet stisk na 13
potom krátké stisky až na battery kapacity max
objeví se hodnota kapacity baterie - skutečná
Na netu jsou videa jak na to, pokusil jsem se jen o slovní popis v češtině. Jsou tam ještě další věci, kterým moc nerozumím, třeba někdo osvětlí
https://www.youtube.com/watch?v=ELT5b2YWL58
nebo jinak?
Jsou tam i jiné zajímavé údaje.
Re: Tak je doma... :)
Tak to jsem to nezkoušel, mám na to KTS od Bosche.
Re: Tak je doma... :)
Výměna baterie22 za 33kW. Tak jsem to našel na nějakém německém servru, jestli je to ještě aktualní nepsali, ale pravda je, že je to výměna, starou baterii si ponechají. A cena je 7000 E za baterku, 800 za práci a něco je daň, celkem za 9130 E. Dost drahá sranda, doufám že cena bude klesat.
Taky jsem našel článek o životnosti baterií, kde se celkem rozumně mluvilo o 15-20 letech, přičemž by kapacita při rozumném zacházení neměla spadnout pod 80%. Takže představa , že všichni co mají EV budou muset po 8 letech měnit baterky je celkem nepodložená.
Taky jsem našel článek o životnosti baterií, kde se celkem rozumně mluvilo o 15-20 letech, přičemž by kapacita při rozumném zacházení neměla spadnout pod 80%. Takže představa , že všichni co mají EV budou muset po 8 letech měnit baterky je celkem nepodložená.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Tak je doma... :)
me by zajímala výměna baterie z 22kWh rovnou na 43
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Tak je doma... :)
zákaznický servis BWM mi odpověděl: "záležitost jsme prověřovali přímo u výrobce a dle dostupných informací se možnost výměny baterií z modelu 120Ah nebude nabízet"nokia9500 píše:me by zajímala výměna baterie z 22kWh rovnou na 43
Re: Tak je doma... :)
Druhou možností, než přímo ve voze, je vytáhnout informaci z vozu online přes BMW API. Mě funguje script v pythonu získaný zde https://github.com/edent/BMW-i-Remote/ Sript mám na VPSce, trochu jsem si ho upravil a v cronu pravidelně spouštím každých 5minut. Získaná data ukládám do databáze. Z těchto dat, pak kreslím grafy. Z přiloženého příkladu grafu je myslím zřejmé, že hodnota socMax (odpovídá tomu co vůz zobrazí s použitím tlačítka na displeji za volantem) se: 1. v čase mění, 2. rozpětí změn (v přiloženém grafu od 17.2 do 18.0 kWh).hobbyi3 píše:A tu kapacitu jste zjišťoval na autě jak? Tímto způsobem ... nebo jinak?
Tím se ovšem nákup vozu komplikuje. Protože ikdyž vám prodávající pošle fotku displeje, pak musíte zohlednit zda zobrazená hodna je maximem, nebo minimem.
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Na STREAMU je test BMW I3 120 , testovací jezdec Honza Koubek evidentně petrolhead , pochválil elektromobil... Jsem v šoku, má tam pár připomínek, ale jinak chválí.
Celkem mne ale zklamal dojezd , sice je to v zimě , ale po nabití ukazoval budík 188 km dojezdu, to by jako u 60 ah baterky ukazoval 63 km?
Celkem mne ale zklamal dojezd , sice je to v zimě , ale po nabití ukazoval budík 188 km dojezdu, to by jako u 60 ah baterky ukazoval 63 km?
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Podle normy WLTP je dojezd 285 km. Reálný dojezd při rozumné jízdě bude tak 250 km, v zimě bude tak 200, při větší zátěži 180 km, podle mě to odpovídá. Baterie 42,5 kWh je už dnes out, standard je kolem 60 kWh a více.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Mam 94 ku a na dalnici v zime pri 130 tempomat cca 120 najezd.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
Ale treba Vary a zpet kde skoro dalnice neni tak s 20 minutovym dobitim najeto 305 , proste ta dalnice ten dojezd zabiji.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Můj vůz: Tak je doma... :)
i3 ani ve verzi 120Ah není auto na zdolávání dálničních úseků...je určené do města a okolí a tam je super a 42kWh baterka v pohodě stačí
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km