Příspěvekod e-Kája » pát 07. pro 2018 17:42:56
Testování bude určitě dlouhodobějšího charakteru. Mám to auto teprve od tohoto pondělka, takže jsem najel po Praze zatím jen cca 60-80km.
V podstatě se teprve seznamuji s ovládáním a chováním auta na silnici. Už jsem jednou nabíjel z 240V zásuvky dodávanou 10A nabíječkou. Z 30 na 100% to přes noc v podzemní garáži při 11st C trvalo méně než 6h. Zatím největší nezvyk jsou poměrně velké vnější rozměry auta. Sice už jsem 18 let zvyklý na sedan Renault Megane Classic, ale tohle auto je o 10cm širší a o 35cm delší! Hlavně parkování v podzemní garáži nebo venku kdekoliv kde je málo místa se otočit apod., tak to je hotová autoškola:-) Nebo třeba když jedu kruhovým sjezdem dolů do garáže, mám pocit že se pohybuju čumákem na okraji propasti, jelikož sedím poměrně nízko, takže moc nevidím konec kapoty:-) Prostě při těchto manévrech pořád koukám do zrcátek a na přední rohy auta abych to někde neodřel o zeď nebo sloup. Parkovací senzory vzadu jsou moc fajn, možná by se mi hodily i vepředu. Budu to muset v garáži na parkovacím stání vyřešit nějakým vypouklým zrcadlem na zdi:-) Kufr vzadu má sice asi jen 300l ale šíkovná je schránka pod podlážkou a mezery na bocích vedle baterie. Zatím se mi tam vešlo co jsem potřeboval. Je fakt, že to byla prozatím jen tenisová taška na 12raket:-)
Jízdní vlastnosti jsou celkem fajn, zatím ani moc necítím váhu baterky vzadu. Jednou mi to hráblo když jsem se rozjížděl a odbočoval z vedlejší na hlavní, trochu víc jsem to sešlápnul abych se stihnul napojit. Spotřeba při jízdě, mám průměr asi 18,5kwh. teploty venku se pohybovaly od -4 do +5st. Když se rozmrazují skla a zatápí studené auto, žere jen topení asi 3kwh a je to celkem znát i na poklesu dojezdu. Pokud netopím tak je to OK. Absence vyhřívaného volantu mi docela chybí. Jsem trochu zmatenej z predikce počítače dojezdu. Někdy to klesá pomalu, někdy rychle, někdy dojezd prozměnu stoupá:-) Toť zatím ze zkušeností asi vše.....další poznatky budou postupně následovat
Jinak už mám zažádáno o registraci a příští středu budu mít TP a SPZ. Ptal jsem se na zelenou značku pro elektromobily, tak mi potvrdili že bude možná až od dubna 2019. Doufám že tím alespoň odpadne nutnost žádat o povolení parkovat na modrých zónách.
Zajímavosti z STK: technika jsem musel vyškolit jak s tím popojet, aby se dostal na brzdové válce:-) dále: nestačilo jim VIN pod sklem a na samolepce ve dveřích, bylo nutné najít VIN, které je vyražené přímo do karoserie uvnitř auta na podlaze vpravo vzadu pod čalouněním (je tam připravený takový výřez v čalounění), naštěstí je to stejné i u spalovací verze a technici to našli, v manuálu to totiž uvedené není, dále: v manuálu je obrázek z pozicí štítku s typem motoru, ale na motoru jsme nic nenašli, naštěstí to stk i tak prošlo.
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)