Tvoje parametry přesně splňuje ojetej Ion Teda kromě váhy Nebo zánovní Renault Twizy, ale ten prej byl propadák. Já osobně bych dotoho taky dobrovolně nesednul. Už jen kvůli bezpečnosti.
Tyhle parametry mě taky stačí na ježdění do práce. Jenže člověk čas od času potřebuje dojet trošku dál než jen tam a pak nastává problém.
Renault Twizy
Moderátor: Josef
Renault Twizy
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Jak by měl vypadat ideální elektromobil?
Na kole nebo na motorce člověk taky neřeší třeba airbagy a přesto na kole kličkujeme mezi auty a kamiony denně, z toho bych si osobně hlavu nedělal...
Ojeté Twizy by se do 200 tisíc vešlo, ale v zimě by člověk musel ze sedačky nejdřív odházet sníh, než by mohl vyjet Kromě toho si nedělám moc iluze, v jakém stavu bude baterie u Twizy z roku 2012 a nová stojí určitě přinejmenším 100 tisíc, takže bych byl zase skoro na 300 tisících, což je za tak jednoúčelové auto pro mě příliš. Na občasné delší cesty mám v garáži čmouda, ale přijde mi, že než jezdit sám denně do zaměstnání pětimístným autem tak krátké trasy kdy se v zimě skoro ani motor nezahřeje, by bylo mnohem ekonomičtější a ekologičtější se dopravovat něčím mnohem mnohem lehčím a třeba jen jednomístným.
Ojeté Twizy by se do 200 tisíc vešlo, ale v zimě by člověk musel ze sedačky nejdřív odházet sníh, než by mohl vyjet Kromě toho si nedělám moc iluze, v jakém stavu bude baterie u Twizy z roku 2012 a nová stojí určitě přinejmenším 100 tisíc, takže bych byl zase skoro na 300 tisících, což je za tak jednoúčelové auto pro mě příliš. Na občasné delší cesty mám v garáži čmouda, ale přijde mi, že než jezdit sám denně do zaměstnání pětimístným autem tak krátké trasy kdy se v zimě skoro ani motor nezahřeje, by bylo mnohem ekonomičtější a ekologičtější se dopravovat něčím mnohem mnohem lehčím a třeba jen jednomístným.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak by měl vypadat ideální elektromobil?
Twizy samozřejmě má i okna, nasazovací. Jen většinu lidi kupovali na blbnutí a je bez nich. Můžeme být rádi, že se k nám dostávají verze se střechou a plnými dveřmi, tedy středem a dolním obloukem. V originále to má klec jak bugina a místo dveří tyčku.
Jinými slovy na VŠB s tím jezdíme hlav nehlava v létě v zimě. Parkuje často na sídlišti, a to bez oken a ještě nebyl žádný problém. Dojezd Twizy je +-70 km, dobře se v tom blbne a s přehledem uveze 2 lidi. Je živý, akorát bez posilovače, takže je třeba zabrat při točení. Nabitý z běžné zásuvky za 2-3 hodiny. Baterie bývá OK, protože to mívá málo najeto.
Jinými slovy na VŠB s tím jezdíme hlav nehlava v létě v zimě. Parkuje často na sídlišti, a to bez oken a ještě nebyl žádný problém. Dojezd Twizy je +-70 km, dobře se v tom blbne a s přehledem uveze 2 lidi. Je živý, akorát bez posilovače, takže je třeba zabrat při točení. Nabitý z běžné zásuvky za 2-3 hodiny. Baterie bývá OK, protože to mívá málo najeto.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Jak by měl vypadat ideální elektromobil?
Předpokládám, že akumulátor degraduje ať jezdí nebo ne, i výrobce na akumulátor dává záruku max. 6 roků. Kolik tedy mohu očekávat životnost akumulátoru od ojetého 6 let starého Twizy? Dva roky? Nebo víc? Pokud by šel sehnat Twizy bez akumulátoru pod 100 tisíc a stačilo by dokoupit za 100 tisíc nový LiFePo4, tak bych měl zhruba to, co hledám.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak by měl vypadat ideální elektromobil?
Twizy se hodně prodávají bez akumulátoru. protože je Renault donedávna jen pronajímal. Ovšem dát si do něj jiné baterie není jen tak. Protože SW a do toho se jen tak nedostanete. Zkoušeli jsme to. O baterie se nebojte. Sice záleží, jak se o ně kdo staral, ale ty záruky o kterých píšete jsou na procentní úbytek. Že po 5 letech neklesne kapacita po 80%, třeba u Peugeotu Ion. I Twiziho podobně.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Jak by měl vypadat ideální elektromobil?
Je tedy reálné, aby mi akumulátor v koupeném ojetém Twizy sloužil třeba dalších 5 let každodenního ježdění krátkých tras? Samozřejmě s nějakým předpokládaným procentuálním úbytkem kapacity. Potřebuji dojezd tak max. 40km, takže mi jde spíš o to, aby za dva roky neumřel úplně, s postupně klesající kapacitou bych se klidně smířil.
Re: Jak by měl vypadat ideální elektromobil?
Baterky by určitě měli vydržet aspoň 10 let. Pokud teda u Twiziho nejsou nějak přetěžované.
Nicméně, ani výměny bych se nebál, pokud je člověk šikovnej. A baterky budou malé, tak nebudou stát ani moc peněz. Jen podmínka bude koupit to včetně baterek. Bez nich to dá člověk těžko dohromady. Je tam určitě nejaká komunikace s BMS jako u všeho jinýho. Tu elektroniku zvlášť by člověk těžko scháněl.
http://forum.evowners.com/t/new-intelli ... wizy/188/4
A tady byl za 90 tis
https://auta.yauto.cz/renault-twizy-12k ... 34851.html
Nicméně, ani výměny bych se nebál, pokud je člověk šikovnej. A baterky budou malé, tak nebudou stát ani moc peněz. Jen podmínka bude koupit to včetně baterek. Bez nich to dá člověk těžko dohromady. Je tam určitě nejaká komunikace s BMS jako u všeho jinýho. Tu elektroniku zvlášť by člověk těžko scháněl.
http://forum.evowners.com/t/new-intelli ... wizy/188/4
A tady byl za 90 tis
https://auta.yauto.cz/renault-twizy-12k ... 34851.html
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)