Domaci nabijeni
Moderátor: Josef
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned 04. lis 2018 12:23:40
Domaci nabijeni
chtel bych pozadat o radu. mam doma v garazi klasickou motorovou zasuvku 380V/32A, tak mne napadlo ze bych koupil na alze kabel, z jedne strany zasuvka petikolik CEE do motorovy zasuvky a z druhy Mennekes do auta.
maji ale tri typy, jeden 230V/32 A max 7,4kW.... druhy 380V/16 max 11kW .... treti 380V/ 32 max 22 kW.
na netu jsem se ovsem docetl ze palubni nabijecka i3 zvladne max 230V/ dve faze 7,4 kw.
ma tedy smysl kupovat "lepsi" 22 kw trifaz kabel a nebo staci obyc 230/32 7,4 kW, protoze stejne pres palubni nabijecku vic neprotece?
a jekej ma potom smysl origos wallbox az 22 kW ???
je to opravdu tak ze lepsim kabelem ci wallboxem rychlost nezvysim, protoze 7,4 v aute to stejne brzdi?
Diky moc za zkusenosti . Mam 2014 i3 , 22kW baterku.
maji ale tri typy, jeden 230V/32 A max 7,4kW.... druhy 380V/16 max 11kW .... treti 380V/ 32 max 22 kW.
na netu jsem se ovsem docetl ze palubni nabijecka i3 zvladne max 230V/ dve faze 7,4 kw.
ma tedy smysl kupovat "lepsi" 22 kw trifaz kabel a nebo staci obyc 230/32 7,4 kW, protoze stejne pres palubni nabijecku vic neprotece?
a jekej ma potom smysl origos wallbox az 22 kW ???
je to opravdu tak ze lepsim kabelem ci wallboxem rychlost nezvysim, protoze 7,4 v aute to stejne brzdi?
Diky moc za zkusenosti . Mam 2014 i3 , 22kW baterku.
Re: Domaci nabijeni
Tato starší i3 má pouze jednofázové nabíjení.
Smysl 22kW AC wallboxu je samozřejmě pouze u auta s palubní nabíječkou, která tolik dokáže spolikat - některé Smarty, MB B, Zoe a pod.
Aktuálně to řeším také. Neměl jsem sice problém s originálním kabelem k autu pokud jde o rychlost nabíjení, ale přestalo mě bavit ho stále rozmotávat. A když jsem ho nechal viset na zdi, tak jsem ho zase potřeboval na jiném místě. Takže koupím wallbox, ideálně s vinutým kabelem. Chci to rozlousknout na e-salonu v Letňanech. Doufám, že tam bude něco k vidění na živo.
Ale půjdu jistě do 3fáze i když mám teď auto jen s 1fázovou nabíječkou, už to není tolik peněz navíc.
Smysl 22kW AC wallboxu je samozřejmě pouze u auta s palubní nabíječkou, která tolik dokáže spolikat - některé Smarty, MB B, Zoe a pod.
Aktuálně to řeším také. Neměl jsem sice problém s originálním kabelem k autu pokud jde o rychlost nabíjení, ale přestalo mě bavit ho stále rozmotávat. A když jsem ho nechal viset na zdi, tak jsem ho zase potřeboval na jiném místě. Takže koupím wallbox, ideálně s vinutým kabelem. Chci to rozlousknout na e-salonu v Letňanech. Doufám, že tam bude něco k vidění na živo.
Ale půjdu jistě do 3fáze i když mám teď auto jen s 1fázovou nabíječkou, už to není tolik peněz navíc.
- Radovan
- Příspěvky: 1175
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domaci nabijeni
Stačí se pánové zeptat přímo u zdroje, tedy výrobců jako třeba sampro.cz. Rád poradí.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Domaci nabijeni
Jako majitel i3 - ročník 2016 dám praktickou zkušenost.
Jednak asi jde o auto s palubní nabíječkou, která dá max. 3,7 kW (1 fáze papírově 16A).
Taky mám v garáži 3F 32A pětikolík a nadšeně jsem koupil 3F nabíječku Mennekes 2 až 3x 32A (tj. 22 kW).
Bylo to k ničemu, naštěstí firma bez problému vzala zpátky.
Platí totiž:
1. Auto více nevezme, než mu dovolí palubní nabíječka.
2. Výkonnější kabel je vždycky mohutnější (větší průřez drátů a je je jich i více)
3. Těžší na manipulaci.
Jedině co můžu doporučit, je nějakou 1F nabíječku, ale která dává opravdu 16A a mohla by zůstat v garáži. Ta originální dává totiž jen 12A.
Navíc jsem zjistil, že i když tvrdí BMW, že palubní nabíječka má brát 16A, tak ani náhodou. Z té výkonné nabíječky, která se dala nastavovat, si stejně vzala i3 max. 14A. Měřil jsem to klešťovým multimetrem na jednom drátu (pozor, nestačí obejmout celý kabel).
Takže to pro mne nestojí za to. Možná nějaký levný wallbox kvůli pohodlí, ale neočekávejte jakékoliv zlepšení nabíjení.
Jednak asi jde o auto s palubní nabíječkou, která dá max. 3,7 kW (1 fáze papírově 16A).
Taky mám v garáži 3F 32A pětikolík a nadšeně jsem koupil 3F nabíječku Mennekes 2 až 3x 32A (tj. 22 kW).
Bylo to k ničemu, naštěstí firma bez problému vzala zpátky.
Platí totiž:
1. Auto více nevezme, než mu dovolí palubní nabíječka.
2. Výkonnější kabel je vždycky mohutnější (větší průřez drátů a je je jich i více)
3. Těžší na manipulaci.
Jedině co můžu doporučit, je nějakou 1F nabíječku, ale která dává opravdu 16A a mohla by zůstat v garáži. Ta originální dává totiž jen 12A.
Navíc jsem zjistil, že i když tvrdí BMW, že palubní nabíječka má brát 16A, tak ani náhodou. Z té výkonné nabíječky, která se dala nastavovat, si stejně vzala i3 max. 14A. Měřil jsem to klešťovým multimetrem na jednom drátu (pozor, nestačí obejmout celý kabel).
Takže to pro mne nestojí za to. Možná nějaký levný wallbox kvůli pohodlí, ale neočekávejte jakékoliv zlepšení nabíjení.
Re: Domaci nabijeni
Jaký model jste pořídil?
Re: Domaci nabijeni
Spark Line 3x32A
http://www.inchanet.cz/products.html
- Autonabijeni.cz
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 11. črc 2018 16:27:47
Re: Domaci nabijeni
Dobrý den,
pro nabíjení BMW i3 s palubní nabíječkou 7,4kW doporučuji:
Přenosná nabíječka, max. 16A v případě, že doma mám pouze klasickou zásuvku:
Přenosná nabíječka, max. 32A v případě, že mám doma či v místech, kde se pohybuji CEE32A průmyslovou zásuvku (a příslušné jištění):
Wallbox s variantou 1f/32A, buďto se zásuvkou nebo integrovaným kabelem dle libosti:
U wallboxů Ratio Electric se jedná o velice slušný poměr cena/výkon.
Pěkný den a šťastné kilometry.
Filip Blahout
pro nabíjení BMW i3 s palubní nabíječkou 7,4kW doporučuji:
Přenosná nabíječka, max. 16A v případě, že doma mám pouze klasickou zásuvku:
Kód: Vybrat vše
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-nabijecky/prenosna-nabijecka-s-lcd-mennekes-az-16a-3-7-kw/
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-nabijecky/prenosna-nabijecka-typ-2--mennekes--6-16-a-max--3-7-kw/
Přenosná nabíječka, max. 32A v případě, že mám doma či v místech, kde se pohybuji CEE32A průmyslovou zásuvku (a příslušné jištění):
Kód: Vybrat vše
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-nabijecky/prenosna-nabijecka-typ-2--mennekes--6-32a-max--7-4-kw/
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-nabijecky/prenosna-nabijecka-s-lcd-mennekes-az-32a-7-4-kw/
Wallbox s variantou 1f/32A, buďto se zásuvkou nebo integrovaným kabelem dle libosti:
Kód: Vybrat vše
https://www.autonabijeni.cz/nabijeci-stanice/home-box-az-22-kw/
https://www.autonabijeni.cz/nabijeci-stanice/home-box-kabel-mennekes-az-22-kw/
U wallboxů Ratio Electric se jedná o velice slušný poměr cena/výkon.
Pěkný den a šťastné kilometry.
Filip Blahout
Re: Domaci nabijeni
Budete pane Blahout vystavovat v Letňanech?
Toto by mě docela zajímalo, hlavně s tím vinutým kabelem:
https://www.autonabijeni.cz/nabijeci-st ... -az-22-kw/
Toto by mě docela zajímalo, hlavně s tím vinutým kabelem:
https://www.autonabijeni.cz/nabijeci-st ... -az-22-kw/
- Autonabijeni.cz
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř 11. črc 2018 16:27:47
Re: Domaci nabijeni
Turbo píše:Budete pane Blahout vystavovat v Letňanech?
Toto by mě docela zajímalo, hlavně s tím vinutým kabelem:
https://www.autonabijeni.cz/nabijeci-st ... -az-22-kw/
Dobrý den,
bohužel, nedohodli jsme se s pořadatelem. Budu tedy na přednáškách a poté se potkávat s partnery a zákazníky.
V případě, že chcete vidět funkční wallbox, můžeme se zastavit v Holešovicích, kde jsme instalovali 3 kusy do garáží komerční budovy.
Jakožto členovi tohoto fóra Vám mohu nabídnou 10% slevu na zvolenou variantu tohoto Wallboxu.
Ať se Vám daří.
Filip Blahout
Re: Domaci nabijeni
Domácí wallbox.
Nabíjím 100% doma, na dvou místech. Jedno v garáži a druhé na vlastním stání v Praze, kde mám zásuvku 230V.
Místo ní a rozbalování kabelu bych chtěl mít wallbox s kabelem, který jen vezmu a zastrčím do BMW i3 (1F 16A - víc bohužel neumí). Zjistil jsem, ale, že za tuhle hloupost chtějí neskutečné peníze. Originál BMW wallbox 28 tis., běžní prodejcí elexim apod. cca 16 tis. apod.
Místo toho stačí tohle:
https://www.aliexpress.com/item/3281296 ... b201603_55
konektor 50 USD a je to přesně ten typ, co používají zdejší výrobce, jen s poloviční cenou
kus kabelu 699,00 Kč - např. tady https://eskutr.cz/prislusenstvi/997-k.html
EVSE kit 1776,00 Kč - např. tady https://eskutr.cz/prislusenstvi/645-evs ... abely.html
(navíc nepředražují, tady je originál https://www.ev-power.eu/Electric-Cars/E ... -only.html)
elektrokrabice do 1000,00 Kč - všude
Takže cca za 3.600,00 Kč pořídíte vše potřebné a jen sešroubujete dohromady.
Je vidět, že právě takový přístup brzdí elektromobilitu. Vše předražené, protože to dělají kusově, žádné série. Každý chce vydělat. Rozdíl až 10x na obyčejném přípojném místě vznešeně pojmenovaném - wallboxu (BMW v. DIY) je extrém. Proto právě takováto fora mohou pomoci.
Jen poznámku - když jsem chtěl po výrobci www. elexim.net, který je má taky předražené, jestli by neprodali náhodou tu pěknou plastovou krabici (z čistě estetických důvodů), tak ani náhodou. Ale obyčejná šedivá stačí taky.
Takže na jednom přípojném místě je rozdíl až 25 tis. Kč, a to je znát. Jestli takhle budou budovat infrastrukturu na sídlištích apod., tak se máme na co těšit.
Dávám to sem pro toho, kdo hledá něco podobného.
Nabíjím 100% doma, na dvou místech. Jedno v garáži a druhé na vlastním stání v Praze, kde mám zásuvku 230V.
Místo ní a rozbalování kabelu bych chtěl mít wallbox s kabelem, který jen vezmu a zastrčím do BMW i3 (1F 16A - víc bohužel neumí). Zjistil jsem, ale, že za tuhle hloupost chtějí neskutečné peníze. Originál BMW wallbox 28 tis., běžní prodejcí elexim apod. cca 16 tis. apod.
Místo toho stačí tohle:
https://www.aliexpress.com/item/3281296 ... b201603_55
konektor 50 USD a je to přesně ten typ, co používají zdejší výrobce, jen s poloviční cenou
kus kabelu 699,00 Kč - např. tady https://eskutr.cz/prislusenstvi/997-k.html
EVSE kit 1776,00 Kč - např. tady https://eskutr.cz/prislusenstvi/645-evs ... abely.html
(navíc nepředražují, tady je originál https://www.ev-power.eu/Electric-Cars/E ... -only.html)
elektrokrabice do 1000,00 Kč - všude
Takže cca za 3.600,00 Kč pořídíte vše potřebné a jen sešroubujete dohromady.
Je vidět, že právě takový přístup brzdí elektromobilitu. Vše předražené, protože to dělají kusově, žádné série. Každý chce vydělat. Rozdíl až 10x na obyčejném přípojném místě vznešeně pojmenovaném - wallboxu (BMW v. DIY) je extrém. Proto právě takováto fora mohou pomoci.
Jen poznámku - když jsem chtěl po výrobci www. elexim.net, který je má taky předražené, jestli by neprodali náhodou tu pěknou plastovou krabici (z čistě estetických důvodů), tak ani náhodou. Ale obyčejná šedivá stačí taky.
Takže na jednom přípojném místě je rozdíl až 25 tis. Kč, a to je znát. Jestli takhle budou budovat infrastrukturu na sídlištích apod., tak se máme na co těšit.
Dávám to sem pro toho, kdo hledá něco podobného.
Re: Domaci nabijeni
Jinak tady je hezká stránka, jak může vypadat domácí wallbox i návodem na instalaci apod. Jen jsou tam jiné komponenty:
https://guide.openenergymonitor.org/int ... /openevse/
https://guide.openenergymonitor.org/int ... /openevse/
Re: Domaci nabijeni
Pripadne zde jiz hotovy wallbox v krasnem provedeni za 350EUR. Odesilaji z Nemecka, za tyden to mate doma, zadne clo a DPH jiz neplatite. https://www.ebay.de/str/morecevchargeri ... 2969908018
Re: Domaci nabijeni
Jakou mají výhodu tyhle jednofázové boxy oproti]kabelové přenosné nabíječce 240V/16A? Ale uznávám, že 350 EUR je už parádní cena, bývalo to mnohem dražší. Já nabíjím standardní nabíječkou 240V/10A a nikdy jsem nepocítil, že mi chybí něco výkonnějšího, pouze prodlužuji čas nabíjení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Domaci nabijeni
Maji v nabidce i 22kW wallbox za 500 EUR. Zde jsou vsechny 3 fazove https://www.ebay.de/str/morecevchargeri ... 2969910018
Asi to je o tom, ze to ma clovek pridelane na zdi a je to takove vice ucesane, nez nekde tahat kabel ze zasuvky. Jinak to zadny vliv na nabijeni oproti kabelu nema.
Asi to je o tom, ze to ma clovek pridelane na zdi a je to takove vice ucesane, nez nekde tahat kabel ze zasuvky. Jinak to zadny vliv na nabijeni oproti kabelu nema.
Re: Domaci nabijeni
já jsem si dal do garáže Tesla Wallbox (stříbrný) verzi long s 5.5m dlouhým kabelem, lze nastavit 6-32A na 3f a nabijim s tím BMW i3 v pohodě ... cena byla cca €420 a ještě to hezky vypadá
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Domaci nabijeni
Musí mít přenosná originální nabíječka připojenou nulu? Nebo stačí jen fáze a zem?
Re: Domaci nabijeni
ja mam fazi a zem, pricemz ta zem je i zem proste "stare provedeni", a funguje to. Ale jestli musi byt pripojena jako pripojena nevim ja mam ty zeme v zasuvce spojeny.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Domaci nabijeni
Ahoj, tak je konečně doma, 2018, najeto 17000, nadšení obrovské. V pondělí musím pro čísla a pojistit, takže stojí před domem a já si hraju.
Včera jsem po příjezdu zapojil dobíjení, klasika před barákem 230 ,a po 10 hodinách nemám plně nabito.
Musím něco nastavit v autě, tedy spíše co??
Včera jsem po příjezdu zapojil dobíjení, klasika před barákem 230 ,a po 10 hodinách nemám plně nabito.
Musím něco nastavit v autě, tedy spíše co??
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Domaci nabijeni
tak gratuluji ... předpokládám 94Ah že ? nějaká fotka by nebyla ?
kolik km dojezdu se nabije takhle za 10hod ?
kolik km dojezdu se nabije takhle za 10hod ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km